Er det nå vi starter ferden mot 60kr

Kjøttmopeden
AVANCE 06.09.2020 kl 11:49 188996

Oppløftende rater fra Avance.98 $/ton Houston-Chiba.Baltic er noe ned.
Redigert 21.01.2021 kl 09:39 Du må logge inn for å svare
Utbytte123
28.11.2020 kl 10:36 8220

Husk også tekniske trender. En aksje setter nesten alltid høyere topper i oppgangsmarked. Greit å være nøktern og ikke tro alt skal inn i himmelen, men fortsetter disse ratene, noe justert for sesongmessige svingninger, så går denne høyere enn 60/aksje.
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.11.2020 kl 10:40 8209

RSI 88
Bare nevner det, sjansene for at du kjøper på topp øker drastisk dag for dag nå.
Aksjen treffer nå også øvre linje i trend kanalen, går papiret i 44 kr går i alle fall jeg short.

Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Utbytte123
28.11.2020 kl 11:04 8221

Der var du ja., Det er helt korrekt hvis man kjøper toppene. Det vil alltid komme korreksjoner ned, også i oppgangstrender. Men for de som er langsiktig så spiller det liten rolle for den øvre linja du snakker om fortsetter høyere med tid, nettopp fordi trenden/aksen stiger. Farlig med short i denne og bwlpg nå, nettopp fordi trendene er så sterke. Sjekk volum siste dager, mange ønsker seg inn og ikke ut. Korreksjoner ned, slik markedet er nå, er kjøpsmuligheter. Forandrer markedet seg er det selvfølgelig et helt annet bilde men pr nå er lpg HOT.
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Utbytte123
28.11.2020 kl 11:21 8168

Dette er for øvrig mine betraktninger av markedet akkurat nå og ingen fasit på hvor dette skal videre. Kvalifisert gjetning blandet med makrobildet. Og Longsit, vi vet alle at en aksje ikke går i en rett linje opp eller ned, det kommer alltid korreksjoner på veien. Hold deg for god til å kommentere alle dipper ned, for de fleste her inne er langsiktige. At du ønsker å hoppe inn og ut hele tiden får stå for din regning, og det er flott hvis du klarer å slå markedet. Men det blir j........slitsomt med dommedagsprofetier hver gang det kommer en korreksjon. Takk for meg.
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.11.2020 kl 12:06 8118

Selvf, Lpg er fantastisk og det renner utvilsomt store penger inn, noe aksjen også indikerer med en ukes oppgang på 28 prosent.
Ha i mente at da aksjen lå i 52 kroner i fjor lå ratene et godt stykke over 100k.

Forøvrig, ser du nesten ikke har skrevet om Avance siden februar, er du en av de som nå har kjøpt deg inn de siste dager av dette lange rallyet?
Etter en stigning fra 16kr til 42 kr? Og en Rsi på 88




Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
JanOrge
28.11.2020 kl 12:11 8181

Ratene lå ikke over 100k i fjor.
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Raspeballe
28.11.2020 kl 12:26 8138

Bare et tips, det snur nedover før ratene snur nedover og utbytte kommer ikke til å holde kursen oppe.
Det har vi sett tidligere i Avance, BWLPG, GOGL og Frontline for å nevne noen.
Markedet dvs. de som vil sikre seg gevinst starter med det før ratene når toppen.

Komiske er at når analytikere begynner å komme med anbefalinger da kan det være rette tiden å begynne å selge seg ut, gjerne gradvis. Analytikere kommer sjelden med gode tips når kursen skraper bunnen. Men tipper de kjøper som f... da. Slik er jaget på penger.

Ingen vet hvor høyt ratene skal og hvor lenge de holder seg så derfor tenker jeg at å selge seg ut gradvis kan være fornuftig.
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Utbytte123
28.11.2020 kl 12:58 8182

Hva mener du? Jeg har drevet med aksjer i mer enn 30 år. Har både bwlpg og avance og hatt det lenge. Innganger på ca halvparten av dagens kurser.
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
CryptoFutures
28.11.2020 kl 13:48 8119

Følgt med på tråden fra starten, og kjøpt meg sakte opp fra 18-19kr. Artig å se noen tradere her inne endre oppfatning utifra hvilken posisjon dem kjører den dagen. Selvfølgelig svinger markedet... Men det meste ligger vel til rette for at denne går noe videre. Kursmål 55kr
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Kjøttmopeden
23.12.2020 kl 16:16 7025

På tide å fyre opp denne gamle tråden her med å si at nå brygger det opp til storm på de 7 hav.Avance er å slikker på motstandsnivået rundt 41-42kr, og det har den gjort i en god stund nå. Med det fundamentale og tekniske på låringen, regner jeg med vi går ekstra god driv mot 50kr. 50 kr i begynnelsen av 2021👍🏻God jul og godt nytt år,Avance eiere.
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Superoptimist
23.12.2020 kl 17:09 6943

Her fyker Dorian mere enn 4 %, og på rottereiret OSE er Avance ned nå igjen! Snakk om spillebule du!

Nå snart 5%. Er det Fredriksen eller andre kapitalgamblere som er årsaken?
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
23.12.2020 kl 17:48 6884

Dorian regnes som den mest underprisede/vurderte LPG aksjen, derfor er det naturlig at den hopper litt ekstra innimellom.


Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
isolon
23.12.2020 kl 18:09 6836


Fearnley`s weekly idag: 100k$/dag
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Kenevil
23.12.2020 kl 19:16 6735

Kan du utdype det? Mitt inntrykk var at Avance er mest underpriset. Dog er jo alle 3 underpriset men det er fortsatt en god del å hente igjen før man er oppe på verdsettelsen før Covid19.
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
24.12.2020 kl 06:44 6429

Har ikke finkalkulert selv, men leste det i en meglerrapport eller i en avisartikkel. Ja alle 3 er kraftig underpriset.
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
JanOrge
24.12.2020 kl 19:13 6038

Innen hele shippingsegmentet finner man ikke bedre risk-reward for øyeblikket. Dagens ratebilde viser at det er ørsmå justeringer som gir skyhøye rater. Det snakkes om en ineffektiv utnyttelse på rundt 5 % gir denne eksplosive økningen. Den forestående konsolideringen som Bw-oppkjøp gir, vil gi den nye aktøren mulighet til omtrent egenhendig diktere et fordelaktig ratebilde. Dette medfører at prisen på avance-aksjene vil kunne handles til en betydelig premium. Har prøvd å spå kurser før, og stikker ut hodet; 75 før påskelammet står i ovnen. Risikoen er omtrent fraværende. Lenge siden jeg har sett et case som kan regnes hjem uten at markedet helt har oppdaget det ennå.
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
28.12.2020 kl 15:31 5335

Vel verdt å bruke 41 minutter på:

https://www.youtube.com/watch?v=kToC8_bVY0s
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Superoptimist
28.12.2020 kl 16:50 5228

Hele dette er jo et nesten regissert skuespill. Regissert av hvem tror du? Våre 2 ned igjen og Dorian opp nesten 2%:
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Pacino
28.12.2020 kl 18:11 5090

Dagens rater ..99 594 $
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Stratocaster
28.12.2020 kl 19:15 4984

Har prøvd å finne info om hvordan mekanismene i markedet virker, ifølge siste kvartalsrapport er ca 30% av flåten låst på $31k og på resten av flåten er 90% booket til $40k/day i Q4 2020. Ratene begynte å stige kraftig siste halvdel av Q4 så med andre ord kan vi ikke forvente all verdens tall for Q4. Men så er spørsmålet, booking for Q1-2021 og Q2-2021, når har det skjedd og hvilke rater kan vi forvente første 2 kvartal i 2021? Vi vet 4 skip er booket til fast rate i 2021 men hva med resten som går på spot? Er redd det er en forsinkelse i booking og at vi kanskje ikke får med oss ratefesten som pågår nå? Håper dere kanoner innen shipping kan svare på dette! 😉
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
28.12.2020 kl 19:17 4990

Jeg tenker at på et eller annet tidspunkt vil tyngdekraften til slutt vinne, og vi vil se en eksplosjonsartet kursoppgang i Avance. Og jeg tipper det skjer i Q1
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
28.12.2020 kl 19:31 5049

Klart vi tar del i ratefesten. Jeg tipper Q4 vil klokke inn $40-45K/day. Q1 vil komme inn over $65-70K/dag. Avance guidet i Q3 presentasjonen at 90% av available vessel days i Q4 var booket på ca $40,000 Usd/day. Dersom de siste 10% dagene i Q4 er booket til feks konservative $50,000 Usd/dag vil TCE inntjeningen bli totalt ca $53,840,000 Usd for Q4 (over en dobling fra Q3). Q1 vil mer enn tredoble TCE inntjeningen fra Q3! Kun 1 skip dokkes i Q4. Ingen i Q1. Ingen ufinansierte nybyggavdrag for hele 2021. Tider skal komme. Spenn fast setebeltene folkens.
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Stratocaster
28.12.2020 kl 19:44 5021

Spennende å se om de klarer å booke mange skip med dagens rater rundt $100k/day! Med oppkjøpsrykter og dagens rate har jeg absolutt ikke tenkt å selge ennå. Men stusser på den aggressive shorting som foregår i denne aksjen....
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Springer
28.12.2020 kl 19:52 4986

Selvsagt ikke mange skip tilgjengelig å få gode rater på i Dec/Jan.
Likevel booker de for Q1 og Q2 nå for meget innbringende rater.
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Stratocaster
28.12.2020 kl 20:28 4905

Ja da er vi tilbake til mitt spørsmål opprinnelig, hvordan foregår booking? Er det når skipet har fullført oppdraget og ligger til kai i Kina/India? Foregår det kontraktsforhandlinger i mellomtiden der de dealer regardsless of dagens ratebilde? Har fulgt med på denne aksjen i to år nå men klarer ikke helt forstå sammenhengen mellom aksjepris og fremtidig inntjening. Det er akkurat som alle er super optimist i forhold til rater men i realiteten klarer ikke selskapet lande disse rater? Forstå meg rett jeg er tungt inne i aksjen men forstår ikke mekanismene helt!
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
28.12.2020 kl 21:42 4787

Her er det store variasjoner, men i et normalt marked kan man tenke på å booke neste spotlast når man vet med rimelig sikkerhet hvilken dato skipet vil bli utlosset. Utlossing skjer nok ca 20-40 dager før neste lastedato avhengig av hvor man planlegger å laste og hvilken rute man seiler. Noe som er viktig når man fixer neste last er å ungå unødvendig ventetid. Ventetid vil spise av TCE på neste reise. Likevel, i et stigende marked kan det bli lønnsomt å holde ut og vente litt slik at man kan håpe på høyere rate. Og motsatt i et synkende marked, da bør man fixe fort som faen. Det er nesten som å kjøpe aksjer. Når skal man slå til? Når markedet har holdt seg sterkt over en lengre periode, begynner befrakterne å friste med høyere rater for periodeslutninger. Eventuelt reder kan presse befrakter og si at "jeg vil ikke slutte en spotreise med deg, men du kan få skipet for 1-2 eller 3 år for denne raten. Da kommer det an på hvor desperat befrakteren er. Har han løfteforpliktelser i en eksporthavn eller leveringsforpliktelser i en importhavn, men ikke skip, da kan man presse vedkommende ganske hardt for både spotrater og perioderater!
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Stratocaster
28.12.2020 kl 22:17 4748

Takk for interresante betraktninger, jeg tolker dette som super vanskelig å tolke markedet og hvilke kontrakter som blir landet når og hvor! Håper selskapet kan guide hvor vi ligger fra Q1 og utover...
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
28.12.2020 kl 22:58 4700

Jepp. Det er ikke noe "one size fits all" her. Alle redere har forskjellige strategier. Det er det som gjør befraktning så spennende. Den som sitter med mest informasjon og som gjør hjemmeleksene sine best, blir TCE$$ vinneren......
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
JanOrge
29.12.2020 kl 00:07 4665

Og så kan man ta med i betraktning at den største eieren, Bw lpg, akkurat kjøpte 5,9 mill aksjer i Avance for omtrent 225 millioner, fordi "de kjenner markedet godt og ønsker denne eksponeringen."
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
china
29.12.2020 kl 09:56 4376

Når skal denne aksjen våkne?
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Kjøttmopeden
29.12.2020 kl 10:02 4397

Nå ligger vi å vakre rundt 40-41 kr,RSI viser stigende trend,selgerne har «forsvunnet»,oppkjøp på gang og skyhøye rater og ATH på børsene.Hva i all verden kan stoppe den her raketten som snart tar av?sikkert mye ,men jeg tror ikke i min villeste fantasi at denne skal krakke med det første.
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
kodenavn
29.12.2020 kl 10:17 4147

Ratene er mye høyere nå enn for et år siden-
Rateutsiktene er mye bedre enn de var for et år siden.
Kursen er mye lavere.
Den kommer.
Det er minst 50 % oppside på relativt kort sikt.
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Kjøttmopeden
29.12.2020 kl 10:26 4138

Virker sånn,faktisk.Jeg tror vi kommer til å stige rundt 10% allerede idag.Selgerne er jo borte....»poff»borte!
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Kjøttmopeden
29.12.2020 kl 10:34 4146

Jeg ser selgerne trekker ordrene nå.Her forventes det kraftig oppgang
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Maritim_PhDc
29.12.2020 kl 15:52 3939

Voleon Capital Management LP har redusert fra 2.01% til 1,93%
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
BIF78
29.12.2020 kl 16:00 3937

Jeg ville også få lukket short hurtigst muligt, hvis jeg var dem. Teknisk begynder denne at se godt ud og det fundamentale er på plads. Her er gjort klar til en nytårsraket op mod 65 kr i januar
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Pacino
29.12.2020 kl 18:05 3800

Dagens rater ..99 351 $
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
isolon
30.12.2020 kl 21:33 3503

Da ser vi at dagens futures er markant opp!
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Piano
30.12.2020 kl 22:19 3464

Hva må til for at kursen skal presses ytterligere oppover iom ratene allerede er, og har vært, høye lenge?
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
jess23
30.12.2020 kl 23:04 3424

Kursen kommer, antagelig et rykk rett over nyttår hvis markedet generelt og oljeprisen er ok. Det har vært veldig høye rater i desember. Og nå gjør i tillegg januar et kraftig rykk oppover og det ser ut til å bli høyere rater enn i desember!! Og ratene for månedene etterpå har jo så og si konstant krøpet oppover. Kursen vil uansett komme når utbyttene kommer. Hvis i tillegg børsmarkedet blir litt "problematisk" neste år, vet jeg hvor mange investorer vil inn....
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare