Er det nå vi starter ferden mot 60kr

Kjøttmopeden
AVANCE 06.09.2020 kl 11:49 197943

Oppløftende rater fra Avance.98 $/ton Houston-Chiba.Baltic er noe ned.
Redigert 21.01.2021 kl 09:39 Du må logge inn for å svare
Kjøttmopeden
29.12.2020 kl 10:02 4660

Nå ligger vi å vakre rundt 40-41 kr,RSI viser stigende trend,selgerne har «forsvunnet»,oppkjøp på gang og skyhøye rater og ATH på børsene.Hva i all verden kan stoppe den her raketten som snart tar av?sikkert mye ,men jeg tror ikke i min villeste fantasi at denne skal krakke med det første.
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
china
29.12.2020 kl 09:56 4639

Når skal denne aksjen våkne?
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
JanOrge
29.12.2020 kl 00:07 4928

Og så kan man ta med i betraktning at den største eieren, Bw lpg, akkurat kjøpte 5,9 mill aksjer i Avance for omtrent 225 millioner, fordi "de kjenner markedet godt og ønsker denne eksponeringen."
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
28.12.2020 kl 22:58 4963

Jepp. Det er ikke noe "one size fits all" her. Alle redere har forskjellige strategier. Det er det som gjør befraktning så spennende. Den som sitter med mest informasjon og som gjør hjemmeleksene sine best, blir TCE$$ vinneren......
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Stratocaster
28.12.2020 kl 22:17 5011

Takk for interresante betraktninger, jeg tolker dette som super vanskelig å tolke markedet og hvilke kontrakter som blir landet når og hvor! Håper selskapet kan guide hvor vi ligger fra Q1 og utover...
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
28.12.2020 kl 21:42 5050

Her er det store variasjoner, men i et normalt marked kan man tenke på å booke neste spotlast når man vet med rimelig sikkerhet hvilken dato skipet vil bli utlosset. Utlossing skjer nok ca 20-40 dager før neste lastedato avhengig av hvor man planlegger å laste og hvilken rute man seiler. Noe som er viktig når man fixer neste last er å ungå unødvendig ventetid. Ventetid vil spise av TCE på neste reise. Likevel, i et stigende marked kan det bli lønnsomt å holde ut og vente litt slik at man kan håpe på høyere rate. Og motsatt i et synkende marked, da bør man fixe fort som faen. Det er nesten som å kjøpe aksjer. Når skal man slå til? Når markedet har holdt seg sterkt over en lengre periode, begynner befrakterne å friste med høyere rater for periodeslutninger. Eventuelt reder kan presse befrakter og si at "jeg vil ikke slutte en spotreise med deg, men du kan få skipet for 1-2 eller 3 år for denne raten. Da kommer det an på hvor desperat befrakteren er. Har han løfteforpliktelser i en eksporthavn eller leveringsforpliktelser i en importhavn, men ikke skip, da kan man presse vedkommende ganske hardt for både spotrater og perioderater!
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Stratocaster
28.12.2020 kl 20:28 5168

Ja da er vi tilbake til mitt spørsmål opprinnelig, hvordan foregår booking? Er det når skipet har fullført oppdraget og ligger til kai i Kina/India? Foregår det kontraktsforhandlinger i mellomtiden der de dealer regardsless of dagens ratebilde? Har fulgt med på denne aksjen i to år nå men klarer ikke helt forstå sammenhengen mellom aksjepris og fremtidig inntjening. Det er akkurat som alle er super optimist i forhold til rater men i realiteten klarer ikke selskapet lande disse rater? Forstå meg rett jeg er tungt inne i aksjen men forstår ikke mekanismene helt!
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Springer
28.12.2020 kl 19:52 5249

Selvsagt ikke mange skip tilgjengelig å få gode rater på i Dec/Jan.
Likevel booker de for Q1 og Q2 nå for meget innbringende rater.
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Stratocaster
28.12.2020 kl 19:44 5284

Spennende å se om de klarer å booke mange skip med dagens rater rundt $100k/day! Med oppkjøpsrykter og dagens rate har jeg absolutt ikke tenkt å selge ennå. Men stusser på den aggressive shorting som foregår i denne aksjen....
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
28.12.2020 kl 19:31 5312

Klart vi tar del i ratefesten. Jeg tipper Q4 vil klokke inn $40-45K/day. Q1 vil komme inn over $65-70K/dag. Avance guidet i Q3 presentasjonen at 90% av available vessel days i Q4 var booket på ca $40,000 Usd/day. Dersom de siste 10% dagene i Q4 er booket til feks konservative $50,000 Usd/dag vil TCE inntjeningen bli totalt ca $53,840,000 Usd for Q4 (over en dobling fra Q3). Q1 vil mer enn tredoble TCE inntjeningen fra Q3! Kun 1 skip dokkes i Q4. Ingen i Q1. Ingen ufinansierte nybyggavdrag for hele 2021. Tider skal komme. Spenn fast setebeltene folkens.
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
28.12.2020 kl 19:17 5253

Jeg tenker at på et eller annet tidspunkt vil tyngdekraften til slutt vinne, og vi vil se en eksplosjonsartet kursoppgang i Avance. Og jeg tipper det skjer i Q1
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Stratocaster
28.12.2020 kl 19:15 5247

Har prøvd å finne info om hvordan mekanismene i markedet virker, ifølge siste kvartalsrapport er ca 30% av flåten låst på $31k og på resten av flåten er 90% booket til $40k/day i Q4 2020. Ratene begynte å stige kraftig siste halvdel av Q4 så med andre ord kan vi ikke forvente all verdens tall for Q4. Men så er spørsmålet, booking for Q1-2021 og Q2-2021, når har det skjedd og hvilke rater kan vi forvente første 2 kvartal i 2021? Vi vet 4 skip er booket til fast rate i 2021 men hva med resten som går på spot? Er redd det er en forsinkelse i booking og at vi kanskje ikke får med oss ratefesten som pågår nå? Håper dere kanoner innen shipping kan svare på dette! 😉
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Pacino
28.12.2020 kl 18:11 5353

Dagens rater ..99 594 $
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Superoptimist
28.12.2020 kl 16:50 5491

Hele dette er jo et nesten regissert skuespill. Regissert av hvem tror du? Våre 2 ned igjen og Dorian opp nesten 2%:
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
JanOrge
24.12.2020 kl 19:13 6301

Innen hele shippingsegmentet finner man ikke bedre risk-reward for øyeblikket. Dagens ratebilde viser at det er ørsmå justeringer som gir skyhøye rater. Det snakkes om en ineffektiv utnyttelse på rundt 5 % gir denne eksplosive økningen. Den forestående konsolideringen som Bw-oppkjøp gir, vil gi den nye aktøren mulighet til omtrent egenhendig diktere et fordelaktig ratebilde. Dette medfører at prisen på avance-aksjene vil kunne handles til en betydelig premium. Har prøvd å spå kurser før, og stikker ut hodet; 75 før påskelammet står i ovnen. Risikoen er omtrent fraværende. Lenge siden jeg har sett et case som kan regnes hjem uten at markedet helt har oppdaget det ennå.
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
24.12.2020 kl 06:44 6692

Har ikke finkalkulert selv, men leste det i en meglerrapport eller i en avisartikkel. Ja alle 3 er kraftig underpriset.
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Kenevil
23.12.2020 kl 19:16 6998

Kan du utdype det? Mitt inntrykk var at Avance er mest underpriset. Dog er jo alle 3 underpriset men det er fortsatt en god del å hente igjen før man er oppe på verdsettelsen før Covid19.
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
isolon
23.12.2020 kl 18:09 7099


Fearnley`s weekly idag: 100k$/dag
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
23.12.2020 kl 17:48 7147

Dorian regnes som den mest underprisede/vurderte LPG aksjen, derfor er det naturlig at den hopper litt ekstra innimellom.


Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Superoptimist
23.12.2020 kl 17:09 7206

Her fyker Dorian mere enn 4 %, og på rottereiret OSE er Avance ned nå igjen! Snakk om spillebule du!

Nå snart 5%. Er det Fredriksen eller andre kapitalgamblere som er årsaken?
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Kjøttmopeden
23.12.2020 kl 16:16 7288

På tide å fyre opp denne gamle tråden her med å si at nå brygger det opp til storm på de 7 hav.Avance er å slikker på motstandsnivået rundt 41-42kr, og det har den gjort i en god stund nå. Med det fundamentale og tekniske på låringen, regner jeg med vi går ekstra god driv mot 50kr. 50 kr i begynnelsen av 2021👍🏻God jul og godt nytt år,Avance eiere.
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
CryptoFutures
28.11.2020 kl 13:48 8382

Følgt med på tråden fra starten, og kjøpt meg sakte opp fra 18-19kr. Artig å se noen tradere her inne endre oppfatning utifra hvilken posisjon dem kjører den dagen. Selvfølgelig svinger markedet... Men det meste ligger vel til rette for at denne går noe videre. Kursmål 55kr
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Utbytte123
28.11.2020 kl 12:58 8445

Hva mener du? Jeg har drevet med aksjer i mer enn 30 år. Har både bwlpg og avance og hatt det lenge. Innganger på ca halvparten av dagens kurser.
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Raspeballe
28.11.2020 kl 12:26 8401

Bare et tips, det snur nedover før ratene snur nedover og utbytte kommer ikke til å holde kursen oppe.
Det har vi sett tidligere i Avance, BWLPG, GOGL og Frontline for å nevne noen.
Markedet dvs. de som vil sikre seg gevinst starter med det før ratene når toppen.

Komiske er at når analytikere begynner å komme med anbefalinger da kan det være rette tiden å begynne å selge seg ut, gjerne gradvis. Analytikere kommer sjelden med gode tips når kursen skraper bunnen. Men tipper de kjøper som f... da. Slik er jaget på penger.

Ingen vet hvor høyt ratene skal og hvor lenge de holder seg så derfor tenker jeg at å selge seg ut gradvis kan være fornuftig.
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.11.2020 kl 12:06 8381

Selvf, Lpg er fantastisk og det renner utvilsomt store penger inn, noe aksjen også indikerer med en ukes oppgang på 28 prosent.
Ha i mente at da aksjen lå i 52 kroner i fjor lå ratene et godt stykke over 100k.

Forøvrig, ser du nesten ikke har skrevet om Avance siden februar, er du en av de som nå har kjøpt deg inn de siste dager av dette lange rallyet?
Etter en stigning fra 16kr til 42 kr? Og en Rsi på 88




Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Utbytte123
28.11.2020 kl 11:21 8431

Dette er for øvrig mine betraktninger av markedet akkurat nå og ingen fasit på hvor dette skal videre. Kvalifisert gjetning blandet med makrobildet. Og Longsit, vi vet alle at en aksje ikke går i en rett linje opp eller ned, det kommer alltid korreksjoner på veien. Hold deg for god til å kommentere alle dipper ned, for de fleste her inne er langsiktige. At du ønsker å hoppe inn og ut hele tiden får stå for din regning, og det er flott hvis du klarer å slå markedet. Men det blir j........slitsomt med dommedagsprofetier hver gang det kommer en korreksjon. Takk for meg.
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Utbytte123
28.11.2020 kl 11:04 8484

Der var du ja., Det er helt korrekt hvis man kjøper toppene. Det vil alltid komme korreksjoner ned, også i oppgangstrender. Men for de som er langsiktig så spiller det liten rolle for den øvre linja du snakker om fortsetter høyere med tid, nettopp fordi trenden/aksen stiger. Farlig med short i denne og bwlpg nå, nettopp fordi trendene er så sterke. Sjekk volum siste dager, mange ønsker seg inn og ikke ut. Korreksjoner ned, slik markedet er nå, er kjøpsmuligheter. Forandrer markedet seg er det selvfølgelig et helt annet bilde men pr nå er lpg HOT.
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.11.2020 kl 10:40 8472

RSI 88
Bare nevner det, sjansene for at du kjøper på topp øker drastisk dag for dag nå.
Aksjen treffer nå også øvre linje i trend kanalen, går papiret i 44 kr går i alle fall jeg short.

Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Utbytte123
28.11.2020 kl 10:36 8483

Husk også tekniske trender. En aksje setter nesten alltid høyere topper i oppgangsmarked. Greit å være nøktern og ikke tro alt skal inn i himmelen, men fortsetter disse ratene, noe justert for sesongmessige svingninger, så går denne høyere enn 60/aksje.
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
suspekt
28.11.2020 kl 10:25 4994

Det er lurt å lytte til fagfolk, som regel, men det finnes mange unntak. Det er bare det at alle har sin agenda og sine fastlåste forestillinger, ref. dnb med kursmål kr 5 i rec!! Eller hannisdal i avance, mf.
I jan 19 toppet avance ut på mellom 55 og 60. Dersom ratene holder seg som nå, så ser jeg ingen grunn til at vi ikke skal opp dit igjen, Så trådstarter kan få rett.
Vi har uansett ett stykke igjen til topp, men så blir det vel stolleken på nytt, dersom ratene faller utover vår / sommer. Sitter i både Avance og bvlpg for sikkerhetsskuld.
Hva er siste analyser om kursmål???
Redigert 21.01.2021 kl 05:08 Du må logge inn for å svare
Karybdis
28.11.2020 kl 09:41 5055

Ser at du der har funnet nøkkelen der Mr. D.
Støttes; er jo ellers enkelte deltakere her det
er lurt å lytte litt ekstra til. Med mindre ikke makro
endres vesentlig blir jeg også denne gangen sittende lengre.
Redigert 21.01.2021 kl 05:08 Du må logge inn for å svare
jess23
28.11.2020 kl 09:08 5086

Forstår at noen sikrer litt gevinst. Det gjorde jeg også igår, solgte ca 15% av posten. Er helt enig at hvis børsen "oppfører" seg bra så vil Avance fortsette stigningen. Men vi er nå på ca ATH på børsen og det kommer fort en korreksjon i markedet. Oljeprisen kan også fort falle litt tilbake. Og da vil også Avance falle, derfor derisker jeg litt.
Gevinstsikringen nå er egentlig ikke spesifikk mot Avance, men mot børsmarkedet. Vi gjør alle forskjellige vurderinger av hva som er mest lønnsomt, men vi er nok uansett enige om at Avance fremdeles er en meget god aksje å sitte i.
Redigert 21.01.2021 kl 05:08 Du må logge inn for å svare
BIF78
28.11.2020 kl 07:44 5135

Jeg ser ingen grund til, at Avance ikke skulle være højere oppe næste fredag end den er nu. Så hvorfor gevinstsikre nu? Jeg mener, at vi skal over 50 før kursen begynder at stabilisere sig. Efter den røg gennem 40 i går, så bør den fortsatte til 53-54 inden jul, for så at ligge sig der inden ny stigning mod præsentation af Q4. Sagt på en anden måde, så mener jeg, at dagens rater og de kommende måneders futures tilsiger videre opgang. Skulle der komme en korrektion, så burde det være en mindre, før videre opgang. En mindre korrektion kan være en købsmulighed😊

🚀 vil fortsætte.
Redigert 21.01.2021 kl 05:08 Du må logge inn for å svare
JTC
27.11.2020 kl 22:33 5391

Og volumet i dag var det heller ikke noe å si på... Råsterkt! Jeg ble litt høydesyk i går allerede og reduserte beholdning med 10%. Vurderte å videreredusere i dag, men det er for positivt moment for øyeblikket. Både teknisk og fundamentalt skal vi sitte på videre i lpg tyder jo alt på...
Redigert 21.01.2021 kl 05:08 Du må logge inn for å svare
reveneven
27.11.2020 kl 20:26 5624

På twitter f.eks

dagens rater 27/11
Baltic #LPG #shipping index +2% to $90/t (TCE $81k/d)
Redigert 21.01.2021 kl 05:08 Du må logge inn for å svare
Gnesdam
27.11.2020 kl 20:10 5622

Jeg fik ikke en opdatering Poten i går, der er heller ikke kommet i dag. Er jeg den eneste?

Hvor kan man ellers se en opdatering af raterne?

God weekend
Redigert 21.01.2021 kl 05:08 Du må logge inn for å svare
UNIT
27.11.2020 kl 19:43 5692

Det er endret: 90/t (TCE 81k/d
Redigert 21.01.2021 kl 05:08 Du må logge inn for å svare
Just me
27.11.2020 kl 19:29 5737

Tror det fort kan gå mot en ny oppgang på 20%
Hold på aksjene folkens. Tipper vi ser 50 kr innen jul

Baltic #LPG #shipping index +20% to $88/t (TCE $79k/d)

Wow!
Redigert 21.01.2021 kl 05:08 Du må logge inn for å svare