Er det nå vi starter ferden mot 60kr
Oppløftende rater fra Avance.98 $/ton Houston-Chiba.Baltic er noe ned.
Redigert 21.01.2021 kl 09:39
Du må logge inn for å svare
Raten skal ned 30-40 prosent frem mot mai, da går ikke aksjer opp
Redigert 21.01.2021 kl 07:16
Du må logge inn for å svare
Equinox
30.12.2020 kl 23:23
6855
Kursen ligger nu på fyndnivå. Därför gick BW LPG in som de gjorde. De har bättre insyn och förståelse för marknaden än du Longistinbulk. Jag misstänker att du sitter hårt inne i shorts och det är därför du resonerar som du gör.
Dagens nivåer motsvarar lågsäsongsrater.
Dagens nivåer motsvarar lågsäsongsrater.
Redigert 21.01.2021 kl 07:16
Du må logge inn for å svare
Springer
31.12.2020 kl 11:05
6586
Er det 30-40 prosent nå Longsit?
Ikke lenge siden du mente de skulle nesten halvere seg.
Slik de lange ratene langsomt styrker seg vil vel neste spådom være 20-30 prosent ned.
Avance lever veldig godt med 40 prosent ned på ratene og en slik nedgang er selvsagt reflektert i aksjekursen.
Ikke lenge siden du mente de skulle nesten halvere seg.
Slik de lange ratene langsomt styrker seg vil vel neste spådom være 20-30 prosent ned.
Avance lever veldig godt med 40 prosent ned på ratene og en slik nedgang er selvsagt reflektert i aksjekursen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:16
Du må logge inn for å svare
ErikAndtrader
31.12.2020 kl 11:21
6581
Om ratene synker 40% så er avance enda priset lavt nå.
Helt utrolig.
De må få selskapet sitt "grønt" som finansakrobaten spettet gjør med Saga Pure. Bare lage litt nye fremtids historier og bytte om til litt fancy og tidsriktig navn.
Helt utrolig.
De må få selskapet sitt "grønt" som finansakrobaten spettet gjør med Saga Pure. Bare lage litt nye fremtids historier og bytte om til litt fancy og tidsriktig navn.
Redigert 21.01.2021 kl 07:16
Du må logge inn for å svare
jess23
31.12.2020 kl 12:21
6499
De gjør jo det når de er kraftig underpriset i forhold til ratene!!! Du har skrevet at kursen til Avance vil være 30 i januar. Antagelig bare for å ta rygg på din gud Hannisdahl igjen. Har du ikke bommet nok med å høre på han nå? Finn frem kalkulatoren, og bytt batterier, så kan du kalkulere på utbytte i Avance fremover og kurs 30. Men du får istedet sitte fullastet i tank. For der ser det jo virkelig lyst ut nærmeste 6 måneder. Eller er det investering på tro,håp og kjærlighet? Er iallefall ikke futures på rater! Skal nok inn der etterhvert jeg og mange andre også. Kan nok fint vente noen måneder der og kun gå glipp av noen få prosent. Men først skal vi følge med kursen på Avance og bare verifisere at den ikke blir 30 nå i januar. Og notere ned ennå en total skivebom fra din side. Trenger forresten et nytt ark der, er helt fullt ifra før det jeg har.
Redigert 21.01.2021 kl 07:16
Du må logge inn for å svare
jess23
31.12.2020 kl 22:09
6217
Futures fra juli til desember opp over 11% ikveld.....
Redigert 21.01.2021 kl 07:16
Du må logge inn for å svare
Kjøttmopeden
31.12.2020 kl 22:18
6210
Dorian viser vei😄
Redigert 21.01.2021 kl 07:16
Du må logge inn for å svare
Kjøttmopeden
04.01.2021 kl 12:08
5818
Er det nå vi bryter opp igjen?hvordan går det med fraktratene?
Redigert 21.01.2021 kl 07:16
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
04.01.2021 kl 12:43
5748
Fraktratene ligger godt over Baltic assessment. Dvs Baltic justeres straks opp tilsvarende.
Redigert 21.01.2021 kl 07:16
Du må logge inn for å svare
RHesus12
04.01.2021 kl 12:57
5865
Ratene i januar er opp 10 % sammenlignet med desember. 110 000 dollar. Ratene i februar og mars har også steget mye. Aksjen burde nå stå mellom 50-60 kr pr aksje
Redigert 21.01.2021 kl 07:16
Du må logge inn for å svare
Siphlonurus
04.01.2021 kl 13:50
5889
Det gjorde den for ett år siden. Slik det ser ut nå burde den stått enda et par hakk høyrere. Men det kommer nok etter hvert.
Det er nok litt motstand rundt 43 som skal fordøyes og passerer vi det så tror jeg det går raskt til 50 i første omgang.
Det er nok litt motstand rundt 43 som skal fordøyes og passerer vi det så tror jeg det går raskt til 50 i første omgang.
Redigert 21.01.2021 kl 07:16
Du må logge inn for å svare
Kjøttmopeden
04.01.2021 kl 14:45
5768
Hvordan skal man håndtere dagens situasjon med et mulig bud på selskapet og skyhøye rater. Vente på salgssignal eller avvente et eventuelt bud?
Redigert 21.01.2021 kl 07:16
Du må logge inn for å svare
suspekt
04.01.2021 kl 14:51
5740
Vent på Q4 og Q1 og se hva utbytte blir, tror ikke bud kommer nå, først må bwlpg flagge 30%, ikke sikkert de kjøper så mye en gang.
Kan være dekning av short som driver oss oppover i dag. Her er det mer å hente uansett.
Kan være dekning av short som driver oss oppover i dag. Her er det mer å hente uansett.
Redigert 21.01.2021 kl 07:16
Du må logge inn for å svare
Kjøttmopeden
04.01.2021 kl 14:55
5713
Ser den👍🏻
Redigert 21.01.2021 kl 07:16
Du må logge inn for å svare
Kjøttmopeden
04.01.2021 kl 14:56
5705
Shorterblod...🥰
Redigert 21.01.2021 kl 07:16
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
04.01.2021 kl 15:26
5590
Det er en av tre......
1) Voleon stikker......?
2) JF handler aksjer for å beskytte seg mot fiendtlig angrep fra BW....?
3) BW topper opp kontoen sin med AGAS aksjer......
Redigert 21.01.2021 kl 07:16
Du må logge inn for å svare
BIF78
04.01.2021 kl 15:47
5502
Håber på nr 1. Det er altid uheldigt, når nogen modarbejder med short.
Så kan nr 2 og 3 ske efterfølgende og løfte kursen over 60 kr
Så kan nr 2 og 3 ske efterfølgende og løfte kursen over 60 kr
Redigert 21.01.2021 kl 07:16
Du må logge inn for å svare
Null
04.01.2021 kl 15:53
5470
ser jo greit ut i deg med 3,2 i pluss
og 44.32 på boken
og 44.32 på boken
Redigert 21.01.2021 kl 07:16
Du må logge inn for å svare
Kjøttmopeden
04.01.2021 kl 16:01
5435
Må vi forandre kursmålet til 70kr nå? Noe stor er tydeligvis på gang her nå..
Redigert 21.01.2021 kl 07:16
Du må logge inn for å svare
Superoptimist
04.01.2021 kl 16:13
5370
Det må det være. Dorian opp nå neste 5%!
Redigert 21.01.2021 kl 07:16
Du må logge inn for å svare
isolon
04.01.2021 kl 21:39
5131
Futures for februar-desember opp mellom 8-15k $/tonn!
Redigert 21.01.2021 kl 07:16
Du må logge inn for å svare
Komplett propp i Panamakanalen nå. Selv Hannisdahl begynner å lure på om han har bomma big time...
Redigert 21.01.2021 kl 07:16
Du må logge inn for å svare
Avanceman
04.01.2021 kl 21:49
5135
Ny melding i kveld fra Joakim & Co i Cleaves som tilsier enda høyere spot-rater, men kun midlertidig. De frykter fortsatt et bratt fall i spot-ratene i forholdsvis nær fremtid når kø-problemene løser seg, og produksjonen i USA går ned og prisene i fjerne Østen også går ned. Her er meldingen:
High traffic, seasonal fog and COVID-19 related issues had already led to congestion and long waiting times for VLGCs transiting the Panama Canal. In an advisory note dated 31 December 2020, the Panama Canal Authority made transit even more challenging by disallowing VLGCs to book during Period 1.
Although Booking Period 1 is only applicable for dates starting three weeks ahead in time, and with plenty of slots open in Booking Period 2 (currently from 8 January to 25 January), the change in policy seems more like a move to give regularly trading vessels with significant delay implications the ability to plan ahead. Booking Period 1 is now reserved for “Neopanamax full container, passenger, and LNG vessels”. That said, the first available slot in Booking Period 2 is 13 January, nine days from now. The change in policy is obviously negative for LPG transportation (positive for VLGC spot rates) as it removes flexibility and adds further to the already existing fleet inefficiencies. We estimated a net 6.7% reduction in effective fleet capacity vs normal levels in our 15 December VLGC report.
Our satellite data shows that 17 VLGCs are currently awaiting Panama Canal transit, 10 laden vessels on the Caribbean side and 7 ballasters on the Pacific side. Additionally, there are 4 vessels under transit. This compares with the total of 14 vessels waiting on average in December and 5 in November. With some vessels now using more than 13 days to transit the canal (normally around two days), many opt for the ~12 days longer voyage around Cape of Good Hope, adding around 39% more time to the US Gulf to Far East voyage.
VLGC spot rates continues to show incredible strength, quoted at TCE $101k/d today. VLGC forward freight agreements (FFAs) surged today across the curve, potentially as LPG traders got nervous being caught short shipping in a red-hot market. The January FFA rose 5% to $115/t (vs spot at $109/t). The major gains were however further down the curve, with i.e. February +15% to $105/t, April +20% to $90/t and June +30% to an implied $82.5/t.
Our VLGC share price index has added 5% so far today (+70% since the lows in late October), likely due to the surging FFA-curve and the aforementioned news from Panama. Although our SELL ratings on the VLGC companies look unwise against a non-stop flow of positive news, we are still fearful that the near-term peak is close. We expect fleet inefficiencies to abate during 1Q21, which together with a potential 13% decline in US LPG exports q/q and falling Far Eastern LPG prices lead us to forecast VLGC spot rates significantly down by March. If our base case plays out, the risk to VLGC share prices is skewed towards the downside.
High traffic, seasonal fog and COVID-19 related issues had already led to congestion and long waiting times for VLGCs transiting the Panama Canal. In an advisory note dated 31 December 2020, the Panama Canal Authority made transit even more challenging by disallowing VLGCs to book during Period 1.
Although Booking Period 1 is only applicable for dates starting three weeks ahead in time, and with plenty of slots open in Booking Period 2 (currently from 8 January to 25 January), the change in policy seems more like a move to give regularly trading vessels with significant delay implications the ability to plan ahead. Booking Period 1 is now reserved for “Neopanamax full container, passenger, and LNG vessels”. That said, the first available slot in Booking Period 2 is 13 January, nine days from now. The change in policy is obviously negative for LPG transportation (positive for VLGC spot rates) as it removes flexibility and adds further to the already existing fleet inefficiencies. We estimated a net 6.7% reduction in effective fleet capacity vs normal levels in our 15 December VLGC report.
Our satellite data shows that 17 VLGCs are currently awaiting Panama Canal transit, 10 laden vessels on the Caribbean side and 7 ballasters on the Pacific side. Additionally, there are 4 vessels under transit. This compares with the total of 14 vessels waiting on average in December and 5 in November. With some vessels now using more than 13 days to transit the canal (normally around two days), many opt for the ~12 days longer voyage around Cape of Good Hope, adding around 39% more time to the US Gulf to Far East voyage.
VLGC spot rates continues to show incredible strength, quoted at TCE $101k/d today. VLGC forward freight agreements (FFAs) surged today across the curve, potentially as LPG traders got nervous being caught short shipping in a red-hot market. The January FFA rose 5% to $115/t (vs spot at $109/t). The major gains were however further down the curve, with i.e. February +15% to $105/t, April +20% to $90/t and June +30% to an implied $82.5/t.
Our VLGC share price index has added 5% so far today (+70% since the lows in late October), likely due to the surging FFA-curve and the aforementioned news from Panama. Although our SELL ratings on the VLGC companies look unwise against a non-stop flow of positive news, we are still fearful that the near-term peak is close. We expect fleet inefficiencies to abate during 1Q21, which together with a potential 13% decline in US LPG exports q/q and falling Far Eastern LPG prices lead us to forecast VLGC spot rates significantly down by March. If our base case plays out, the risk to VLGC share prices is skewed towards the downside.
Redigert 21.01.2021 kl 07:16
Du må logge inn for å svare
Springer
04.01.2021 kl 21:53
5230
De ratene der vil få Hannis til å gråte seg i søvn.
Redigert 21.01.2021 kl 07:16
Du må logge inn for å svare
Avanceman
04.01.2021 kl 22:05
5174
Tror nok ikke det! Vi må jo huske at analytikere, enten de heter Joakim eller noe annet, forsøker så godt de kan å "tolke det de ser i krystallkulen", men de er jo ikke synske. Hvem av oss forutså at tåke, Covid-tiltak m.v. skulle føre til omfattende køproblemer i Panama-kanalen?
Redigert 21.01.2021 kl 07:16
Du må logge inn for å svare
Springer
04.01.2021 kl 22:40
5353
Problemene i Panamakanalen har vært lenge. Plenty av tid til å krype til korset.
Redigert 21.01.2021 kl 07:16
Du må logge inn for å svare
Drowsy
04.01.2021 kl 23:55
5184
Man kan kanskje ikke forutse tåke og hva Covid kunne føre til av køproblemer i Panama-kanalen, men det er tydelig at mange analytikere ser på det forskjellig. Joakim ser på dette som "midlertidig", men hva er vel ikke "midlertidig" i aksjemarkedet generelt og shipping spesielt? Han ser for seg at knekken i ratene først kommer i mars. I shipping og LPG er tre måneder en evighet.
Det jeg savner i disse analysene er mer utfyllende informasjon og tall som bakteppe for synsingen. Nå er altså analytikere og de fleste investorer klar over at Panama-kanalen er med på å "gjøre flåten mindre" og dermed ratene høyere - men jeg har til gode å se noen analytikere vise til hvor mye høyere ratene er pga dette fenomenet. Ratene er jo også høye fordi en stor del av hele LPG-flåten er i tørrdokk og installerer scrubbere og det som er. Ratene er også høyere pga prisdifferanse vest-øst. Hvor mye teller hver og en av dem, hvorfor snakker de ikke litt om det?
Den eneste faren jeg ser for Avance de neste 3 månedene er denne bølgen av Covid som fører til at større økonomier igjen stenger ned landene sine og at oljeprisen plutselig faller veldig lavt igjen. Blir spennende og se om det blir en nedgang på 2-4 prosent i Avance i morgen grunnet oljeprisen og uroen rundt smitte...Det vil overraske meg om morgendagen blir en god dag på børs, bortsett fra de vante Hydrogen-traverne og liknende som gjerne går 10-20 prosent om dagen uavhengig av hva som skjer i verden.
Det jeg savner i disse analysene er mer utfyllende informasjon og tall som bakteppe for synsingen. Nå er altså analytikere og de fleste investorer klar over at Panama-kanalen er med på å "gjøre flåten mindre" og dermed ratene høyere - men jeg har til gode å se noen analytikere vise til hvor mye høyere ratene er pga dette fenomenet. Ratene er jo også høye fordi en stor del av hele LPG-flåten er i tørrdokk og installerer scrubbere og det som er. Ratene er også høyere pga prisdifferanse vest-øst. Hvor mye teller hver og en av dem, hvorfor snakker de ikke litt om det?
Den eneste faren jeg ser for Avance de neste 3 månedene er denne bølgen av Covid som fører til at større økonomier igjen stenger ned landene sine og at oljeprisen plutselig faller veldig lavt igjen. Blir spennende og se om det blir en nedgang på 2-4 prosent i Avance i morgen grunnet oljeprisen og uroen rundt smitte...Det vil overraske meg om morgendagen blir en god dag på børs, bortsett fra de vante Hydrogen-traverne og liknende som gjerne går 10-20 prosent om dagen uavhengig av hva som skjer i verden.
Redigert 21.01.2021 kl 07:16
Du må logge inn for å svare
Kjøttmopeden
05.01.2021 kl 09:19
4897
50kr før kl 10:00 idag.
Redigert 21.01.2021 kl 07:16
Du må logge inn for å svare
Kjøttmopeden
05.01.2021 kl 09:25
4877
Er det Hanibal som dekker inn shorten nå?
Redigert 21.01.2021 kl 07:16
Du må logge inn for å svare
suspekt
05.01.2021 kl 10:07
4783
Helt utrulig dette, opp over 8% i dag og!! Hva er det nå som driver denne så sterkt opp? Blir jo mye penger av dette, kunsten blir vel å hoppe av før musikken stopper? Var da tenkt å få med mei et par utbytter til, minst! Dersom det er oppkjøp på gang skal vi høyt.
Redigert 21.01.2021 kl 07:16
Du må logge inn for å svare
suspekt
05.01.2021 kl 10:07
5662
Kjøttmopeden skrev Er det Hanibal som dekker inn shorten nå?
Helt utrulig dette, opp over 8% i dag og!! Hva er det nå som driver denne så sterkt opp? Blir jo mye penger av dette, kunsten blir vel å hoppe av før musikken stopper? Var da tenkt å få med mei et par utbytter til, minst! Dersom det er oppkjøp på gang skal vi høyt.
Redigert 21.01.2021 kl 08:29
Du må logge inn for å svare
kodenavn
05.01.2021 kl 10:19
5599
Det er en hyggelig oppgang, men absolutt ikke utrolig.
Kursen begynner bare å nærme seg det nivået den burde vært for flere måneder siden.
Men kurser har en tendens til å gå i rykk og napp.
Kursen er fremdeles 10 kroner under nivået for et år siden.
Siden da har selskapet tjent inn mange kroner pr. aksje.
Ratene er betydlig høyere enn de var for et år siden, det samme er rateutsiktene.
Og skipene har fått scrubbere og er dokket, og klare for effektivt å sope inn høyere rater gjennom året.
Det er dumt å bli høyderedd nå.
Vi skal mye høyere.
Og som en bonus kan det bli oppkjøpstilbud fra BWLPG.
Kursen begynner bare å nærme seg det nivået den burde vært for flere måneder siden.
Men kurser har en tendens til å gå i rykk og napp.
Kursen er fremdeles 10 kroner under nivået for et år siden.
Siden da har selskapet tjent inn mange kroner pr. aksje.
Ratene er betydlig høyere enn de var for et år siden, det samme er rateutsiktene.
Og skipene har fått scrubbere og er dokket, og klare for effektivt å sope inn høyere rater gjennom året.
Det er dumt å bli høyderedd nå.
Vi skal mye høyere.
Og som en bonus kan det bli oppkjøpstilbud fra BWLPG.
Redigert 21.01.2021 kl 08:29
Du må logge inn for å svare
Drowsy
05.01.2021 kl 10:34
5513
Det er to ting Suspekt.
1. Futures eksploderer
2. Aksjen var allerede lavt priset med lavere futures
Jeg har regnet på hva Avance kan tjene med de ratene som foreligger nå og futures og det er hyggelig lesning. Jeg har lagt til grunn at Avance har en flåteutnyttelse på noe høye 97 prosent og at de oppnår i snitt 90 prosent av spotratene som ligger ute. Har også lagt til grunn at 30 prosent av flåten går på fastpris på 30K dagen, men har ikke lagt inn at Avance tjener inn penger på de to skipene som kommer i Q4.
I Q1 vil Avance tjene ca 8 kr pr aksje og totalt for 2021 vil Avance tjene 24 kr pr aksje. Det betyr at tross dagens økning ligger P/E fortsatt under 2. Du trenger med andre ord ikke å få høydeskrekk enda.
1. Futures eksploderer
2. Aksjen var allerede lavt priset med lavere futures
Jeg har regnet på hva Avance kan tjene med de ratene som foreligger nå og futures og det er hyggelig lesning. Jeg har lagt til grunn at Avance har en flåteutnyttelse på noe høye 97 prosent og at de oppnår i snitt 90 prosent av spotratene som ligger ute. Har også lagt til grunn at 30 prosent av flåten går på fastpris på 30K dagen, men har ikke lagt inn at Avance tjener inn penger på de to skipene som kommer i Q4.
I Q1 vil Avance tjene ca 8 kr pr aksje og totalt for 2021 vil Avance tjene 24 kr pr aksje. Det betyr at tross dagens økning ligger P/E fortsatt under 2. Du trenger med andre ord ikke å få høydeskrekk enda.
Redigert 21.01.2021 kl 08:29
Du må logge inn for å svare
RHesus12
05.01.2021 kl 10:51
5438
Avance Gas er latterlig billig. I tillegger kommer det lite nybygg fremover. Aksjen kan lett forsvare 120 kr pr aksje med de ratene som forventes fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 08:29
Du må logge inn for å svare
Utbytte123
05.01.2021 kl 11:09
5345
Er ikke du overrasket i dag likevel :-)
Redigert 21.01.2021 kl 08:29
Du må logge inn for å svare
Drowsy
05.01.2021 kl 11:25
5276
Nei, ikke spesielt overrasket. Men fall i oljepris, land som stenger ned osv kunne fort bidratt til at aksjen falt i dag. Det hadde heller ikke overrasket meg. Jeg syns Avance Gas er priset latterlig lavt, men blir heller ikke overrasket om oppgangen har falt ned til 2-3 prosent ved stengetid i dag. Jeg prøver først og fremst å følge med på hva inntjeningen til selskapet ser ut til å bli og akkurat nå syns jeg den er høy sammenliknet med aksjekurs. I normale tider betyr det at kursen vil peke nordover over tid. Er nesten mest overrasket over hvor rolig aksjen har vært de siste ukene. Små oppganger og nedganger. Vanligvis flyr den jo mellom 5-7 prosent opp og ned.
Nå har ikke jeg noe tro på at Avance Gas kommer til å se en kurs på 100-tallet, men jeg syns at den pr i dag, med de fremtidsutsiktene som ligger der kan forsvare en pris på litt over 70 kr. Så ligger det en x-faktor der i tillegg med tanke på BW LPG. Noe må jo skje der før Avance legger frem Q4-rapport i februar. Kan Fredriksen godta at BW LPG soper inn nesten 10 prosent av utbytte selskapet betaler? Vil Avance droppe utbytte pga BW LPG. Vil Fredriksen kjøpe seg opp for å kontrollere eller sette seg ned og diskutere et salg av selskapet?
Det er ikke en kjedelig aksje ihvertfall.
Nå har ikke jeg noe tro på at Avance Gas kommer til å se en kurs på 100-tallet, men jeg syns at den pr i dag, med de fremtidsutsiktene som ligger der kan forsvare en pris på litt over 70 kr. Så ligger det en x-faktor der i tillegg med tanke på BW LPG. Noe må jo skje der før Avance legger frem Q4-rapport i februar. Kan Fredriksen godta at BW LPG soper inn nesten 10 prosent av utbytte selskapet betaler? Vil Avance droppe utbytte pga BW LPG. Vil Fredriksen kjøpe seg opp for å kontrollere eller sette seg ned og diskutere et salg av selskapet?
Det er ikke en kjedelig aksje ihvertfall.
Redigert 21.01.2021 kl 08:29
Du må logge inn for å svare
Utbytte123
05.01.2021 kl 11:31
5244
Helt enig. Reagerte bare på kommentaren din i går i forhold til i dag. Både Avance og Bwlpg henger langt etter og har et veldig potensial. Med triggerfaktorer som utbytter og oppkjøp i tillegg til spinnville rater. Spennende.
Redigert 21.01.2021 kl 08:29
Du må logge inn for å svare
Kenevil
05.01.2021 kl 12:15
5084
Skal opp enda 10 kroner før aksjen passerer nivået den hadde i 2020.
Og med disse ratene og utsiktene, er det vel helt utrolig at ikke aksjen ligger 30-40% over toppnotering i 2020!
Fordi det så ikke så bra ut i januar 2020 som det gjør nå!
Og med disse ratene og utsiktene, er det vel helt utrolig at ikke aksjen ligger 30-40% over toppnotering i 2020!
Fordi det så ikke så bra ut i januar 2020 som det gjør nå!
Redigert 21.01.2021 kl 08:29
Du må logge inn for å svare
Drowsy
05.01.2021 kl 13:01
4928
Ikke helt enig. Toppnivået på aksjen var 6,5 prosent høyere i fjor. 3 januar 2020.
Når det er sagt har det skjedd mye annet verdiskapende siden den gang.
1. Scrubbere har blitt instalert
2. Nåværende rater er ca dobbelt så høye og futures er også langt høyere enn de var den gang.
3. Her er jeg ikke helt sikker, men jeg tror både gjeld er lavere og cash i kassa er høyere enn for akkurat et år siden.
Så jeg er enig i at aksjen burde gå 10 kr mer enn den er i dag, ja egentlig rundt 25 kr mer enn hva den er i dag. Men før den kommer dit kan det hende futures faller ørlite og det vil i så fall stoppe eller forsinke utviklingen, men kursen er bare 6-7 prosent lavere enn toppnoteringen for et år siden.
Når det er sagt har det skjedd mye annet verdiskapende siden den gang.
1. Scrubbere har blitt instalert
2. Nåværende rater er ca dobbelt så høye og futures er også langt høyere enn de var den gang.
3. Her er jeg ikke helt sikker, men jeg tror både gjeld er lavere og cash i kassa er høyere enn for akkurat et år siden.
Så jeg er enig i at aksjen burde gå 10 kr mer enn den er i dag, ja egentlig rundt 25 kr mer enn hva den er i dag. Men før den kommer dit kan det hende futures faller ørlite og det vil i så fall stoppe eller forsinke utviklingen, men kursen er bare 6-7 prosent lavere enn toppnoteringen for et år siden.
Redigert 21.01.2021 kl 08:29
Du må logge inn for å svare