Er det nå vi starter ferden mot 60kr

Kjøttmopeden
AVANCE 06.09.2020 kl 11:49 197317

Oppløftende rater fra Avance.98 $/ton Houston-Chiba.Baltic er noe ned.
Redigert 21.01.2021 kl 09:39 Du må logge inn for å svare
suspekt
05.01.2021 kl 10:07 4812

Helt utrulig dette, opp over 8% i dag og!! Hva er det nå som driver denne så sterkt opp? Blir jo mye penger av dette, kunsten blir vel å hoppe av før musikken stopper? Var da tenkt å få med mei et par utbytter til, minst! Dersom det er oppkjøp på gang skal vi høyt.
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Kjøttmopeden
05.01.2021 kl 09:25 4906

Er det Hanibal som dekker inn shorten nå?
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Kjøttmopeden
05.01.2021 kl 09:19 4926

50kr før kl 10:00 idag.
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Drowsy
04.01.2021 kl 23:55 5213

Man kan kanskje ikke forutse tåke og hva Covid kunne føre til av køproblemer i Panama-kanalen, men det er tydelig at mange analytikere ser på det forskjellig. Joakim ser på dette som "midlertidig", men hva er vel ikke "midlertidig" i aksjemarkedet generelt og shipping spesielt? Han ser for seg at knekken i ratene først kommer i mars. I shipping og LPG er tre måneder en evighet.

Det jeg savner i disse analysene er mer utfyllende informasjon og tall som bakteppe for synsingen. Nå er altså analytikere og de fleste investorer klar over at Panama-kanalen er med på å "gjøre flåten mindre" og dermed ratene høyere - men jeg har til gode å se noen analytikere vise til hvor mye høyere ratene er pga dette fenomenet. Ratene er jo også høye fordi en stor del av hele LPG-flåten er i tørrdokk og installerer scrubbere og det som er. Ratene er også høyere pga prisdifferanse vest-øst. Hvor mye teller hver og en av dem, hvorfor snakker de ikke litt om det?

Den eneste faren jeg ser for Avance de neste 3 månedene er denne bølgen av Covid som fører til at større økonomier igjen stenger ned landene sine og at oljeprisen plutselig faller veldig lavt igjen. Blir spennende og se om det blir en nedgang på 2-4 prosent i Avance i morgen grunnet oljeprisen og uroen rundt smitte...Det vil overraske meg om morgendagen blir en god dag på børs, bortsett fra de vante Hydrogen-traverne og liknende som gjerne går 10-20 prosent om dagen uavhengig av hva som skjer i verden.
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Springer
04.01.2021 kl 22:40 5382

Problemene i Panamakanalen har vært lenge. Plenty av tid til å krype til korset.
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Avanceman
04.01.2021 kl 22:05 5203

Tror nok ikke det! Vi må jo huske at analytikere, enten de heter Joakim eller noe annet, forsøker så godt de kan å "tolke det de ser i krystallkulen", men de er jo ikke synske. Hvem av oss forutså at tåke, Covid-tiltak m.v. skulle føre til omfattende køproblemer i Panama-kanalen?
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Springer
04.01.2021 kl 21:53 5259

De ratene der vil få Hannis til å gråte seg i søvn.
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Avanceman
04.01.2021 kl 21:49 5164

Ny melding i kveld fra Joakim & Co i Cleaves som tilsier enda høyere spot-rater, men kun midlertidig. De frykter fortsatt et bratt fall i spot-ratene i forholdsvis nær fremtid når kø-problemene løser seg, og produksjonen i USA går ned og prisene i fjerne Østen også går ned. Her er meldingen:
High traffic, seasonal fog and COVID-19 related issues had already led to congestion and long waiting times for VLGCs transiting the Panama Canal. In an advisory note dated 31 December 2020, the Panama Canal Authority made transit even more challenging by disallowing VLGCs to book during Period 1.
Although Booking Period 1 is only applicable for dates starting three weeks ahead in time, and with plenty of slots open in Booking Period 2 (currently from 8 January to 25 January), the change in policy seems more like a move to give regularly trading vessels with significant delay implications the ability to plan ahead. Booking Period 1 is now reserved for “Neopanamax full container, passenger, and LNG vessels”. That said, the first available slot in Booking Period 2 is 13 January, nine days from now. The change in policy is obviously negative for LPG transportation (positive for VLGC spot rates) as it removes flexibility and adds further to the already existing fleet inefficiencies. We estimated a net 6.7% reduction in effective fleet capacity vs normal levels in our 15 December VLGC report.
Our satellite data shows that 17 VLGCs are currently awaiting Panama Canal transit, 10 laden vessels on the Caribbean side and 7 ballasters on the Pacific side. Additionally, there are 4 vessels under transit. This compares with the total of 14 vessels waiting on average in December and 5 in November. With some vessels now using more than 13 days to transit the canal (normally around two days), many opt for the ~12 days longer voyage around Cape of Good Hope, adding around 39% more time to the US Gulf to Far East voyage.
VLGC spot rates continues to show incredible strength, quoted at TCE $101k/d today. VLGC forward freight agreements (FFAs) surged today across the curve, potentially as LPG traders got nervous being caught short shipping in a red-hot market. The January FFA rose 5% to $115/t (vs spot at $109/t). The major gains were however further down the curve, with i.e. February +15% to $105/t, April +20% to $90/t and June +30% to an implied $82.5/t.
Our VLGC share price index has added 5% so far today (+70% since the lows in late October), likely due to the surging FFA-curve and the aforementioned news from Panama. Although our SELL ratings on the VLGC companies look unwise against a non-stop flow of positive news, we are still fearful that the near-term peak is close. We expect fleet inefficiencies to abate during 1Q21, which together with a potential 13% decline in US LPG exports q/q and falling Far Eastern LPG prices lead us to forecast VLGC spot rates significantly down by March. If our base case plays out, the risk to VLGC share prices is skewed towards the downside.
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.01.2021 kl 21:49 5141

Komplett propp i Panamakanalen nå. Selv Hannisdahl begynner å lure på om han har bomma big time...
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
isolon
04.01.2021 kl 21:39 5160

Futures for februar-desember opp mellom 8-15k $/tonn!
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Superoptimist
04.01.2021 kl 16:13 5399

Det må det være. Dorian opp nå neste 5%!
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Kjøttmopeden
04.01.2021 kl 16:01 5464

Må vi forandre kursmålet til 70kr nå? Noe stor er tydeligvis på gang her nå..
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Null
04.01.2021 kl 15:53 5499

ser jo greit ut i deg med 3,2 i pluss
og 44.32 på boken

Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
BIF78
04.01.2021 kl 15:47 5531

Håber på nr 1. Det er altid uheldigt, når nogen modarbejder med short.

Så kan nr 2 og 3 ske efterfølgende og løfte kursen over 60 kr
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
04.01.2021 kl 15:26 5619

Kjøttmopeden skrev Shorterblod...🥰

Det er en av tre......

1) Voleon stikker......?
2) JF handler aksjer for å beskytte seg mot fiendtlig angrep fra BW....?
3) BW topper opp kontoen sin med AGAS aksjer......



Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
suspekt
04.01.2021 kl 14:51 5769

Vent på Q4 og Q1 og se hva utbytte blir, tror ikke bud kommer nå, først må bwlpg flagge 30%, ikke sikkert de kjøper så mye en gang.
Kan være dekning av short som driver oss oppover i dag. Her er det mer å hente uansett.
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Kjøttmopeden
04.01.2021 kl 14:45 5797

Hvordan skal man håndtere dagens situasjon med et mulig bud på selskapet og skyhøye rater. Vente på salgssignal eller avvente et eventuelt bud?
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Siphlonurus
04.01.2021 kl 13:50 5918

Det gjorde den for ett år siden. Slik det ser ut nå burde den stått enda et par hakk høyrere. Men det kommer nok etter hvert.
Det er nok litt motstand rundt 43 som skal fordøyes og passerer vi det så tror jeg det går raskt til 50 i første omgang.
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
RHesus12
04.01.2021 kl 12:57 5894

Ratene i januar er opp 10 % sammenlignet med desember. 110 000 dollar. Ratene i februar og mars har også steget mye. Aksjen burde nå stå mellom 50-60 kr pr aksje
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
04.01.2021 kl 12:43 5777

Fraktratene ligger godt over Baltic assessment. Dvs Baltic justeres straks opp tilsvarende.
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Kjøttmopeden
04.01.2021 kl 12:08 5847

Er det nå vi bryter opp igjen?hvordan går det med fraktratene?
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Kjøttmopeden
31.12.2020 kl 22:18 6239

Dorian viser vei😄
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
jess23
31.12.2020 kl 22:09 6246

Futures fra juli til desember opp over 11% ikveld.....
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
jess23
31.12.2020 kl 12:21 6528

De gjør jo det når de er kraftig underpriset i forhold til ratene!!! Du har skrevet at kursen til Avance vil være 30 i januar. Antagelig bare for å ta rygg på din gud Hannisdahl igjen. Har du ikke bommet nok med å høre på han nå? Finn frem kalkulatoren, og bytt batterier, så kan du kalkulere på utbytte i Avance fremover og kurs 30. Men du får istedet sitte fullastet i tank. For der ser det jo virkelig lyst ut nærmeste 6 måneder. Eller er det investering på tro,håp og kjærlighet? Er iallefall ikke futures på rater! Skal nok inn der etterhvert jeg og mange andre også. Kan nok fint vente noen måneder der og kun gå glipp av noen få prosent. Men først skal vi følge med kursen på Avance og bare verifisere at den ikke blir 30 nå i januar. Og notere ned ennå en total skivebom fra din side. Trenger forresten et nytt ark der, er helt fullt ifra før det jeg har.
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
ErikAndtrader
31.12.2020 kl 11:21 6610

Om ratene synker 40% så er avance enda priset lavt nå.
Helt utrolig.

De må få selskapet sitt "grønt" som finansakrobaten spettet gjør med Saga Pure. Bare lage litt nye fremtids historier og bytte om til litt fancy og tidsriktig navn.
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Springer
31.12.2020 kl 11:05 6615

Er det 30-40 prosent nå Longsit?
Ikke lenge siden du mente de skulle nesten halvere seg.
Slik de lange ratene langsomt styrker seg vil vel neste spådom være 20-30 prosent ned.
Avance lever veldig godt med 40 prosent ned på ratene og en slik nedgang er selvsagt reflektert i aksjekursen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Equinox
30.12.2020 kl 23:23 6884

Kursen ligger nu på fyndnivå. Därför gick BW LPG in som de gjorde. De har bättre insyn och förståelse för marknaden än du Longistinbulk. Jag misstänker att du sitter hårt inne i shorts och det är därför du resonerar som du gör.
Dagens nivåer motsvarar lågsäsongsrater.
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.12.2020 kl 23:13 6921

Raten skal ned 30-40 prosent frem mot mai, da går ikke aksjer opp
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
jess23
30.12.2020 kl 23:04 3650

Kursen kommer, antagelig et rykk rett over nyttår hvis markedet generelt og oljeprisen er ok. Det har vært veldig høye rater i desember. Og nå gjør i tillegg januar et kraftig rykk oppover og det ser ut til å bli høyere rater enn i desember!! Og ratene for månedene etterpå har jo så og si konstant krøpet oppover. Kursen vil uansett komme når utbyttene kommer. Hvis i tillegg børsmarkedet blir litt "problematisk" neste år, vet jeg hvor mange investorer vil inn....
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Piano
30.12.2020 kl 22:19 3690

Hva må til for at kursen skal presses ytterligere oppover iom ratene allerede er, og har vært, høye lenge?
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
isolon
30.12.2020 kl 21:33 3729

Da ser vi at dagens futures er markant opp!
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Pacino
29.12.2020 kl 18:05 4026

Dagens rater ..99 351 $
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
BIF78
29.12.2020 kl 16:00 4163

Jeg ville også få lukket short hurtigst muligt, hvis jeg var dem. Teknisk begynder denne at se godt ud og det fundamentale er på plads. Her er gjort klar til en nytårsraket op mod 65 kr i januar
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Maritim_PhDc
29.12.2020 kl 15:52 4165

Voleon Capital Management LP har redusert fra 2.01% til 1,93%
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Kjøttmopeden
29.12.2020 kl 10:34 4372

Jeg ser selgerne trekker ordrene nå.Her forventes det kraftig oppgang
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Kjøttmopeden
29.12.2020 kl 10:26 4364

Virker sånn,faktisk.Jeg tror vi kommer til å stige rundt 10% allerede idag.Selgerne er jo borte....»poff»borte!
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
kodenavn
29.12.2020 kl 10:17 4373

Ratene er mye høyere nå enn for et år siden-
Rateutsiktene er mye bedre enn de var for et år siden.
Kursen er mye lavere.
Den kommer.
Det er minst 50 % oppside på relativt kort sikt.
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare