Strongpoint #6 - Blir den siste optimist pessimist, så det snur?

tunktee
STRONG 18.09.2018 kl 00:57 31027

Drister meg til å åpne en ny tråd og gå fra spøk til revolver.
Selv med et skarpladd våpen (Ref hjernen min, ikke revolveren ;) er det likevel langt i fra sikkert at jeg treffer blink.
Forsøker å være objektiv slik at hver enkelt kan gjøre opp sin egen mening.

Lett tilfeldig lektyre om siste år:
Kopiert fra 3. kvartals presentasjonen i fjor:
2017 Summary
Basically “recurring” revenues only.
MNOK 50 in R&D – 13,4 per cent of 2016 proprietary product sales.
MNOK 20 in marketing & branding.

Omsetning i EMEA/APAC
Q217: MNOK 31,5 (Inklusiv Alimerka)
Q218: MNOK 39,7 (Eksklusiv Alimerka)
Endring YOY 26%
Økningen blir høyere dersom man trekker vekk Alimerka fra Q217, men jeg vet ikke nøyaktig hvor mye Alimerka utgjorde per kvartal før utkjøp av avtale.
Jeg finner ikke nøyaktig tall for Q317 ettersom selskapet kun offentliggjorde rullerende (12mrd) omsetning på det daværende tidspunktet. Denne er på 128 mill. Hvis man legger til grunn 30 mill. i Q317 vil en økning på 26% gi 7,8 mill høyere inntekter i år. Samtidig må man hensynta at den kvartalsvise inntekten fra Alimerka faller vekk.

CUB:
I følge Q417 omsatte CUB for MNOK 48,7 i fjor.
Strongpoint formidlet i Q218 av CUB har hatt et svært positivt år så langt. (På tross av at Q2 fremstår som noe svakt) Avdelingen omsatte for 25 mill første halvår.
Ettersom det kan virke som at 2. kvartal er en svak sesong for denne virksomheten håper jeg på over 12 mill i Q3.

Jeg har ikke brukt tid på andre markeder og segmenter nå mitt på natten. Enkelte av disse er også så lite forutsigbar at det er vanskelig å regne på dem. Vi har likevel et utgangspunkt i det som er formidlet av selskapet gjennom rapporter/presentasjoner og børsmeldinger.
HitIT sine tanker fra 31.08 kan være en pekepinn og noe å spille videre på.
(Se også opplistingen på det jeg fant av medelte avtaler fra 22.08)

Oppfordrer til innspill!

Edit x 2:
Først; Tallene fra EMEA/APAC er kun produktsalg og inkluderer ikke service. Tallet på 128 rullerende er muligens villedende.
For det andre; I siste kvartalsrapport finnes et søylediagram som viser omsetning siste 5 kvartal. Denne tyder på at 3. kvartal er godt i disse markedene og vi kan, så langt jeg kan se, legge til grunn en omsetning i Q317, ex service, på +/-38 mill ekslusiv Alimerka for kvartalet. (26% av dette gir en kalkulert økning på 9,9 mill)
Redigert 21.01.2021 kl 08:59 Du må logge inn for å svare
Ols123
18.09.2018 kl 21:51 7083

Det nya i Coop är att man nu lansera
Coop hämta med hämtning i skåp :)
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Grantchester
18.09.2018 kl 22:05 7068

Fin tabell over kontantbruken i europeiske land;

https://www.vozpopuli.com/economia-y-finanzas/Espana-situa-cabeza-Europa-efectivo_0_1146186654.html
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Just_Nilsen
18.09.2018 kl 23:13 7005

Nordvking er hel ved. Det har jeg forstått. Og det er de allller fleste som er STRONG aksjonærer. at noen selger seg ut betyr ikke at de ikke er hrel ved! Men tar andre valg enn det jeg og mange her gjør. Men fytti så surt,, også for meg Russebuss. Du følger nå andre selskaper som tidliger gevinst. og det er helt greit for meg. Men akk så trist å høre om fetter'n som jeg bare er gald i. Jeg har kjent han siden 2005. Hedera og gamler som du. Jeg husker han startet med Warrents i Hydro. Fy farao det var gøy å følge da han ble kjemperik, men så, .. ikke som Grimstadmannen, men ikke langt unna. Jeg fant en jobb til han som han kunne pensjonere seg i, men han sa nei. Han var trolig alt blitt syk.

Hils han fra meg og si noe pent fra meg til han. Kanskje jeg ligger langt nok tilbake i hukommelsen så han husker og kanskje han husker hilsen fra Rune og , søren siaste, husker ikke jeg en gang Vi var fire. Kanskje det kommer i morgen.

TT, Collin, Granch, Vikingen, Jørgen eller allle dere andre. Det er bare å ringe meg på dagtid. Da er jeg stort sett tilgjengelig. Justme@vivaldii.net er ned for meg for tiden pgaø tidligere fortalt.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
tunktee
18.09.2018 kl 23:45 6977

Hyggelig å høre fra deg Just_fun!
Kanskje jeg gir en lyd en dag. Jeg håper hvertfall at vi treffes på kvartalsrapporten.
Har mer lyst til å delta nå enn noen sinne. Heldigvis er det på en fredag, så satser på en langhelg i Oslo.
Snakkes! :)
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
bernes
19.09.2018 kl 00:53 6935

Grantchester: Vi fikk vel fram det vi mener.
Jeg mener det er brukt nok tid med svensker i KL/Singapore. Roine og den vakre fb-damen før ham. Resultatene er uteblitt.
Løsningen for SP utenfor Europa mener jeg på generell basis er Pricer.
SP har et supert forhold til Pricer med enerett til skandinavia++ hvor Pricer har hovedkontor. Det er sterkt.
Det bør være et samarbeide begge veier ved at Pricer representerer SP utenfor Europa hvor SP er svak med sitt nettverk av partnere.
Sjekk hjemmesiden til Pricer hvor de er representert.
De har et MÅ-HA produkt for liten og stor butikk og kan være døråpneren for SP.

For å nå de store kjedene deltar ledelsen fra Norge/Sverige på messer etc., eller direkte besøk til hovedkontorene.

NB: SP produktene er tross alt ikke større investering for en enkelt butikkeier enn en ny bil eller motorsykkel i mange tilfelle.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Grantchester
19.09.2018 kl 04:22 6895

bernes, kan jeg spørre deg hva du forbinder med "sydenferie" og hva det har med saken å gjøre ? Betyr det at du har aldri vært på ferie eller oppholdt deg privat i sørlige breddegrader ? Det anbefales varmt. Jeg kan gi deg noen tips om steder for utenom det vanlige opplevelser innenfor kultur, landskap, byliv, gastronomi og samvær med mennesker med en annen livstil. Spesielt det siste. Kan nevne et par eksempler. Dagen jeg ankom stedet hvor jeg oppholder meg i perioder i Sør-Spania (for arbeid og fritid) (Er dette stedet du forbinder med "syden"?), ble jeg fortalt av en lokal restauranteier at "her løper vi ikke". Her kan vi ta ting "mañana" - viktig å bli påminnet om dette. I går ble jeg invitert til lunch hjemme hos sannsynligvis en av de beste kokkene i en by med 30000 innbyggere. Det var en stor opplevelse for smakssansene og alle de andre sansene og min samboer mente hun kanskje aldri hadde spist et bedre måltid. Ok, nå sporer jeg litt av.


Med den rette markedsføringen har STRONGs produkter betydelig potensiale både innenfor og utenfor Europa. Russebus har påpekt at den internasjonale satsingen kom sent i gang. Collin nevner stadig at det bør satses enda mer på salg og markedsføringen men at man er godt i gang, også i Asia. En overordnet CSO/CMO mangler. Konkurransen har muligens vært undervurdert tidligere. Så ser vi at Sør-Afrika performer bra. Plutselig kan det åpnes et nytt marked. En SQS konkurrent har bevist det i Chile. En ny kontrakt kan dukke opp fra en helt uventet kant.

Just_you, det hadde vært hyggelig med en prat. Dessverre har jeg ikke anledning til å delta på Q3. Vi har en del felles i tidligere jobbsammenheng - det var morsomt å høre og meget sjelden kost.

Ny dag, nye muligheter.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Grantchester
19.09.2018 kl 04:37 6883

tunktee, håper det kan bli stilt noen gode spørsmål på Q3 - vi kan gjerne prøve å drøfte noe på forhånd. Enig, jeg hadde også veldig lyst å delta men dessverre ikke denne gangen. Ha en knallbra helg i Oslo.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
bernes
19.09.2018 kl 04:42 6876

Ikke noe med saken å gjøre. Bare en kommentar til at jeg kanskje ikke kjente til andre kulturer. Saken er død redigert bort.

"Så ser vi at Sør-Afrika performer bra" Er vel lokal partner der? (Bullion IT Ltd)
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Grantchester
19.09.2018 kl 05:13 6862

Uhyre viktig med de rette lokale partnere - her er det sikkert potensiale for forbedring, men det krever fingerspitzgefühl for å finne den rette partneren. Altfor ofte satser man på feil hest uten å gjøre noe med det over tid. Evnen å kunne kutte ut en partner som ikke yter er like viktig. Jeg liker våre irske venner, de står på uten pause og booker resultater med begrensede midler. Spanske Telsystem også, utrolig aktive innenfor restaurantbransjen - det trengs flere slike.

Messedeltagelse Irland;

https://www.facebook.com/cashguard/
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
bernes
19.09.2018 kl 06:25 5513

Ja, derfor kunne et enda nærmere samarbeid med Pricer utenfor Norden være bra der hvor SP ikke er representert med bra partner.
De har mange partnere som de har jobbet med over mange år.


Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.09.2018 kl 07:11 5482

Good morgen! Mange gode innlegg. Når kommer C&C kontrakten med Coop? Er der ikke rett forstått?
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
LeifH
19.09.2018 kl 08:41 5425

Siden Coop har gått for strongpoint cub, syns jeg det er rart om de ikke går for strong sine skap, men sikkert flere der ute. Så det er ikke sikkert det er strong sine, men hadde vært helt sinnsykt rått om de gikk for strong sine pluss de har cub. Gleder meg til Q3, men igjen usikker på tallene.. mer oppheng i hvordan informasjonen er.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.09.2018 kl 08:45 5423

Leif: hvilken konkurrent? Skal vi oppleve reprise på innsidesalget vi hadde for noen år tilbake? Rett etterpå ble det landet en superkontrakt.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
bernes
19.09.2018 kl 09:07 5390

SP var de eneste med 3 temperatur-skap. (Romtemp, kjøl/frys) når det kom på markedet.
Kommet noen andre etterpå?



.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.09.2018 kl 09:58 5348

Nei, ikke som jeg vet og: vi er først i markedet med et produkt som markedet synes å ville ha. Genialt konsept. Meny har vel tenkt å kun ha ferskvare i små butikklokaler = sparer husleie, strøm m.m. og en kombinasjon med C&C om jeg skjønner forretningsideen korrekt? Altså: bare muligheter. Men, dessverre er det kun noen veldig få av oss som har troa på dette. Bare se på dagens - kan ikke komme fort nok ut av aksjen salg. Makan.-
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
bernes
19.09.2018 kl 13:29 5257

Tilbake til start...
Ble vel et for stort sjokk igår for SP aksjen, så selgerne måtte tilbake på banen for å få tilbake der vi hører hjemme.
.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
tunktee
19.09.2018 kl 14:32 5222

Det slutter aldri å forbause meg hvordan interessen for å prøve å forutse fremtidig tall er såpass lav, mens interessen for kursutvikling fra time til time er høy.
Nå skal det sies at der er flere som har bidradd med kalkulasjoner og synsinger. Nevner ikke navn med fare for å utelate noen.

Vil igjen oppfordre til synspunkter rundt 3. kvartal, kritiske og positive!
Kan være at noen har oppdaget noe i en rapport eller presentasjon som vi andre ikke har tenkt på!?
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
larserne
19.09.2018 kl 14:41 5208

Tror der kommer avskrivninger i forbindelse med 3 kv. pres. Tror ikke på noe oppgang før avklaring og positive nyheter. Tror faktisk at en nyhet om avskrivinger vil bli positivt mottatt. Det værste etter det nylige nedsalget av innsidere er usikkerheten. Minner om at ny CEO må markere seg og få eventuelle lik ut av skapet nå... Dette er min mening og kjøper av prinsipp ikke mer før selskapsavklaring (trenges nå)..
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.09.2018 kl 14:44 5203

Ako har egne folk som kun leser fotnoter i regnskapene og har lingvistikerer til å høre etter tonefall og innhold i kvartalspresentasjoner samt eksperter på kropsspråk. Noe for oss? ;) Jeg husker Waaler sa etter et greit Q1 for mange år siden: vi er prosjektdrevet så resultatene kan svinge. Kvartalet etter var det dårlige tall... T: du har så rett. Jeg skal komme tilbake med mine betrakninger. Konklusjonen er forøvrig: hvor er nedsiden på dagens prising?

L: hvilke nedskrivninger? Det er ikke noe å nedskrive i balansen som jeg kan se? Tror vi alle er preget av aksjekursutviklingen?
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
bernes
19.09.2018 kl 14:50 5187

Noe har det vel å si at:
- Ny leder - usikkerhet.
- Omorganisering - usikkerhet.
- Innsidesalg - usikkerhet.
- 1 milliard i forventet omsetning, men beskjedent med kontrakt-meldinger - usikkerhet.
- Ingen rapporterte ordrereserver - usikkerhet.
- Lite informasjon - usikkerhet
- Andre store aksjonærer - ikke bare våre PCIB venner - dumper på best over lang tid- usikkehet.
- Likviditet på bunn - usikkerhet.

Ikke alle graver i fb- og twitter-meldinger for å skaffe informasjon som noen her på forumet er flinke til.
I tillegg TRENDEN.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
tunktee
19.09.2018 kl 14:55 5179

Takk for innspill Larsene, Collin og Bernes!
Sitter ikke med siste årsrapport foran meg, men jeg kan heller ikke huske at der finnes noe å skrive ned. (Jeg antar at du mente nedskriving, etter som avskrivinger er forutsigbare og linjere/prosentvise)
Det eneste måtte være hvis de mener at goodwill ved kjøp at CUB er oppført til for høy verdi. Noe slikt tror jeg måtte være som en konsekvens av at CUB ikke leverer i forhold til kjøpesum/tidligere estimat. Uttalelsen i Q2 rapport indikerer at det ikke er tilfelle.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
larserne
19.09.2018 kl 15:42 5142

Tunktee; ble en skriveleif der ja.. Mener seilf. nedskrivniger.. Hører hva dere sier, men her er for mye usikkerhet. Igjen, hva trigget CFO å selge alt han hadde på best. Hadde det vært pga personlige forhold (restskatt etc) hadde dette blitt blitt innkludert i melding.. Husker Waaler solgte for å bygge et eller annet.. I tillegg er jo omsetniongen i papiret om mulig enda mindre enn tidligere..
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
bernes
19.09.2018 kl 16:11 5115

JW tok ansvar og inkluderte hvorfor han solgte.
Bygge ut låven var det vel.
Det skaper tillitt og trygghet i markedet.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.09.2018 kl 16:19 5099

l: nå synes jeg du spinner vel mye negativt. Du forsøker som oss andre å forstå det fullstendige krakket i aksjekursen. Det er selvfølgelig ikke greit at CFO selger aksjer, men spør du han får du svar. Han andre kisen som har solgt mye aksjer - tar seg heller ikke godt ut. Men spør han også, så får du svar. Han hjelper sønnens start up og han hadde alle pengene sine i Strong. At det nye styre og CEO ikke kjøper aksjer finner jeg beklagelig. De får 20% rabatt på kursen jo! Og, så skal de sitte der i et selskap de egentlig ikke har troa nok på til å satse egne penger? => Jeg skal utfordre de neste gang jeg treffer de og jeg tror de vil kjøpe på et tidspunkt ellers blir det for dumt.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Russebuss
19.09.2018 kl 16:43 5076

Collin
Du kan jo håpe på den gledelige årsaken til at dem ikke kjøper. NYE STØRRE ORDRER ? Om dette ikke er forklaringen så forstår jeg din frustrasjon - dagens kurs minus rabatt er jo nesten ran !!
Håper det kommer kanon-meld. i noe av det jeg sitter i så kan jeg vurdere ny inngang ?
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
bernes
19.09.2018 kl 16:46 5069

Riktig det.
Jeg spurte JT 1 sept og fikk svar 2 sept.
Men, skal alle sende epost til JT?
Jeg mener nå i slike posisjoner bør det komme en begrunnelse sammen med meldingen av et eller annet slag hvis man selger seg ned.i så store volumer.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.09.2018 kl 17:00 5057

Vet ikke om du bør kjøpe nå Rus? Det er jo litt rart at noen få av oss er "mot hele markedet" og også noen innsidere viserlig. Jeg står nå på mitt og mener Strong er et godt bet, for meg. Vi får se neste uke om han ikke-meldepliktige øker videre. Han kommer kanskje opp i 300K før han gir seg? Det er da noe.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Russebuss
19.09.2018 kl 22:09 4948

Collin
Har ikke penger nå.( holder på å skrape sammen for å dekke restskatt på nesten 3 mill og så skal jeg/kjæreste og barna med venner -kjærester til Singapore om 2 uker ).Hotell Marina Bay Sands igjen !!!!!!!
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.09.2018 kl 22:18 4936

Hør på han da. Marina Bay er bare helrått. Får ta en øl på stambaren til Leeson da. Tror den ligger rett i nabolaget der.
Jeg sender kjæresten og stesønn ned dit i jula neste år, mens jeg og datteren min drar på egen ferie *Stena Saga om Strongkursen fortsetter dypdykket*. I morgen får vi vel en ny spennende dag i aksjen vår? Jeg skal virkelig se å komme meg til Q3 seansen og stille spørsmål.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Grantchester
19.09.2018 kl 23:07 4896

Collin, følgende spørsmål hadde vært fint å fått svar på; hvorfor har ikke STRONG klart å lande en til betydelig kontrakt hos en av de mange supermarkedkjedene i Spania - det kryr av de og mange er vesentlig større enn Alimerka ? Handlemønsteret til spanjolene er veldig forskjellig fra hvordan vi handler i Norge og CG vil gi store besparelser men også en bedre kundeopplevelse. Handlet hos Mercadona i dag - to kunder foran meg som handlet for store kontantsummer som gjorde ventetiden spesielt lang.

Snakket med eieren til et konditori som fattet interesse for CG - jeg tror ikke det finnes en eneste CG eller lignende enhet installert i denne byen. Potensialet er stort for CG.

Kontanter kommer ikke til å forsvinne her med det første - en bekjent som leier ut rom og leiligheter kunne bekrefte at han hadde brukt ca. kr 400 000 i kontanter i løpet av de to siste måneder på alt mulige utgifter med eller uten kvittering. Alt fra rørlegger utgifter til 9 kg med vakumpakket spansk skinke til en kunde. Dette gir en idé om omfanget av kontantbruken her nede. De gule Prosegur pengetransportbilene er et vanlig syn på veiene og fortauene.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Grantchester
19.09.2018 kl 23:24 4888

I dag installerer spanske Telsystem CG på flere steder samtidig; i Baskerlandet, Rioja og Extremadura (høres ut som 4+ systemer);

https://www.facebook.com/pg/CashguardEspana/posts/?ref=page_internal
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
tunktee
20.09.2018 kl 00:06 4861

Grantchester; Spørsmålet jeg stiller da, er om de andre aktørene i Spania klarer å lande mange viktige avtaler som vi ikke klarer?
I motsatt tilfelle tyder det på at markedet ikke er helt modnet ennå.
Samtidig så informerer du, m.fl., stadig oftere om diverse instalasjoner. Spesielt i Spania og Irland.
Trenger vi avtaler med store matvarekjeder for å tjene gode penger?
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Just_Nilsen
20.09.2018 kl 00:30 4849

Ruser'n. Singapore om 2 uker ).Hotell Marina Bay Sands igjen. Du er generøs! Fetter'n din bare elsket det! Og fortalte enthusiastisk. Jeg tror disse turene var det beste fetteren din noen sinne hadde opplevd bortsett fra barna, de elsker han har jeg forstått. . Det smerter meg at Katta er så dårlig, men har jo visst det.. En dag du tuller med han se om han husker meg. Gjør han beøker jeg. Katta og jeg hadde mange fine stunder sammen der i cyberverden, telefon og julemiddager. Skjer det noe eller kan jeg hjelpe så ring meg!

Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Just_Nilsen
20.09.2018 kl 00:40 4846

Granchester. Supert du er blitt mer aktiv på strengen. Jeg har ikke så mye å bidra med av nyheter,men står på mitt etter alt jeg ser av gode løsninger. SP leverer!! Takk for veldig gode innlegg! Og kos deg i vrmen, vel, over 20 her i dag i Oslo etter etterdønningene av Helene.

Jeg gjorde en omrollering av aksje for en tid sidenr, men det var salg på 16 pluss. Men nå har jeg mer aksjer enn noen gang i holdingselskapet. Privat er jeg altså ute.
Jeg er usikker på C&C.. Men brukte den gamle metoden i går. Jeg må ha en and til min kones 60-års dag i morgen! De skaffet det og jeg ble oppringt, klar for levering. Jeg tror ikke Norge og Skandinavia er ferdig. levert. Keg tror Norgesgruppen er SP's beste venn. Gøy med han som hadde lagd sitt egent mønster for snus på Meny Bjølsen. Veldig jovial fyr som hadde funnet sitt eget system på hvordan programere og legge inn snusboksene. I følge han.
Jeg skal ha en general? Ikke mulig å vite hva man spør om. Han hadde 115 tall der i rekken og et par som ikke hadde og heller ikke le solgt. Gammel innfatning.
SP har masse å ta tak i. Ikke minst få butikkene på sin side for å finne de beste løningene for akkurat den butikken og kundekresten.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
bernes
20.09.2018 kl 02:23 4818

Grantchester ++:
Enig i det som blir skrevet over. Frustrasjon har motsatt sammenheng med trenden.
Spesiellt set-backet igår.
Europa er klart SP marked og må satses 100% i alle land inkludert Norden. Der bør SP bli den foretrukne leveranøren.
"Retailers Coca Cola".
Deretter må USA/Canada snart være modne for SP med samme opplegg som Spania og leasing.
Asia?? Skulle gjerne sett total forandring her. Markedet er oppskrytt av Roine & Co.
Enkelte områder ja, men ikke samme penetrasjon some vi ser i Europa hvor alle produktene blir mer og mer MÅ-HA for både liten og stor.

Er overlastet med SP, så øker ikke uansett hva som skjer. Selger heller ikke.
En gang tidligere vært i samme situasjon med dalende kurser over lang tid. Gav opp og solgte alt. Dagen etter kom budet. Bittert som f...

Sprer risiko til HLNG - også en nedtykt aksje med bra inngang. .

Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
bernes
20.09.2018 kl 03:44 4773

Rus: Restskatt på 3 mill så ligger det vel en god del igjen på privat kontoen.:-)
Marina Bay Sands ser jeg har tilbud 63% off under SDR600 / 50m2 i din periode.
Kos dere så mye.
Er fortsatt her, men bor på statens satser..:-) Hjem søndag.
Redigert 20.09.2018 kl 05:11 Du må logge inn for å svare
Russebuss
20.09.2018 kl 08:03 4714

Just_Nilsen
Katta husker alle men i øyeblikket men han vil ha glemt at du prata med ham 10 min etter at du har avslutta samtalen. Han har skada div senter i hjernen men det går på hukommelsen og balansen så når du snakker med ham så høres han normal ut .Ikke ubehagelig å ringe/besøke ham men han har lite å prate om for han følger lite med på det som skjer ( husker det rett å slett ikke)
bernes
Ja det ble mitt beste år - 2017 - brutto 11,5 mill før skatt. Har "sponsa" barna med noen mill til hus og biler. MYE av gev skyldes salg av Strong på rette tidspunkt så jeg har mye å takke Strong for.
bernes
20.09.2018 kl 08:09 4709

Du er snill med både staten og familien.
Fortjener 14 dager på Marina Bay Sands. :-)
Slettet bruker
20.09.2018 kl 08:15 4702

Real kar Rusbrus, ingen tvil om det. Klar for nok en spennende Strong-dag!!! Ender vi helga på 9-tallet? Seriøst, vi hører ikke hjemme her nede.