Strongpoint #6 - Blir den siste optimist pessimist, så det snur?

tunktee
STRONG 18.09.2018 kl 00:57 31026

Drister meg til å åpne en ny tråd og gå fra spøk til revolver.
Selv med et skarpladd våpen (Ref hjernen min, ikke revolveren ;) er det likevel langt i fra sikkert at jeg treffer blink.
Forsøker å være objektiv slik at hver enkelt kan gjøre opp sin egen mening.

Lett tilfeldig lektyre om siste år:
Kopiert fra 3. kvartals presentasjonen i fjor:
2017 Summary
Basically “recurring” revenues only.
MNOK 50 in R&D – 13,4 per cent of 2016 proprietary product sales.
MNOK 20 in marketing & branding.

Omsetning i EMEA/APAC
Q217: MNOK 31,5 (Inklusiv Alimerka)
Q218: MNOK 39,7 (Eksklusiv Alimerka)
Endring YOY 26%
Økningen blir høyere dersom man trekker vekk Alimerka fra Q217, men jeg vet ikke nøyaktig hvor mye Alimerka utgjorde per kvartal før utkjøp av avtale.
Jeg finner ikke nøyaktig tall for Q317 ettersom selskapet kun offentliggjorde rullerende (12mrd) omsetning på det daværende tidspunktet. Denne er på 128 mill. Hvis man legger til grunn 30 mill. i Q317 vil en økning på 26% gi 7,8 mill høyere inntekter i år. Samtidig må man hensynta at den kvartalsvise inntekten fra Alimerka faller vekk.

CUB:
I følge Q417 omsatte CUB for MNOK 48,7 i fjor.
Strongpoint formidlet i Q218 av CUB har hatt et svært positivt år så langt. (På tross av at Q2 fremstår som noe svakt) Avdelingen omsatte for 25 mill første halvår.
Ettersom det kan virke som at 2. kvartal er en svak sesong for denne virksomheten håper jeg på over 12 mill i Q3.

Jeg har ikke brukt tid på andre markeder og segmenter nå mitt på natten. Enkelte av disse er også så lite forutsigbar at det er vanskelig å regne på dem. Vi har likevel et utgangspunkt i det som er formidlet av selskapet gjennom rapporter/presentasjoner og børsmeldinger.
HitIT sine tanker fra 31.08 kan være en pekepinn og noe å spille videre på.
(Se også opplistingen på det jeg fant av medelte avtaler fra 22.08)

Oppfordrer til innspill!

Edit x 2:
Først; Tallene fra EMEA/APAC er kun produktsalg og inkluderer ikke service. Tallet på 128 rullerende er muligens villedende.
For det andre; I siste kvartalsrapport finnes et søylediagram som viser omsetning siste 5 kvartal. Denne tyder på at 3. kvartal er godt i disse markedene og vi kan, så langt jeg kan se, legge til grunn en omsetning i Q317, ex service, på +/-38 mill ekslusiv Alimerka for kvartalet. (26% av dette gir en kalkulert økning på 9,9 mill)
Redigert 21.01.2021 kl 08:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.09.2018 kl 17:48 5437

Jeg satt som en av beslutningstakerne til og med Viking. Det er ikke så lett. Det er snakk om store investeringer.
Roine er min mann og det skal mye til at jeg endrer mening. Han vil være rett mann på rett sted i 2019. Det er jo hans' strategi som virker i hele systemet allerede. Ikke med den suksessen vi drømmer om, men vi har da doblet omsetning på mindre enn 10 år og det ligger da kontrakter under overflaten. Les lenkene som HitIT legger ut. Så, hvorfor, når det er så sannsynlig med fet fisk selger folk?

God helg til deg og alle Strongere!!! Vi snakkes neste uke.
Redigert 21.01.2021 kl 05:02 Du må logge inn for å svare
tiger
21.09.2018 kl 19:56 5362

Jeg fikk en åpenbaring i dag, i biltrafikken. Jeg satt i venstre felt, og bilene fór forbi i høyre felt. Jeg tenkte: det løser seg opp snart, er ikke noen vits i å bytte felt, slikt jevner seg erfaringsvis ut over tid... Men situasjonen fortsatte. Akkurat idet jeg mister tålmodigheten og bytter til høyre felt, så stopper det fullstendig opp der, mens i det venstre feltet løsner det og bilene farer av sted... Da tenkte jeg på Strongpoint.
Redigert 21.01.2021 kl 05:02 Du må logge inn for å svare
Norviking
21.09.2018 kl 20:02 5354

Ja slik er det i SP tiger
Alle "bilene" har fart forbi og når vi / du endelig dingler deg til å komme deg over i den køen som farer avgårde så er det bom stopp.
Da tenker man .... Faen å .. Sist i køa igjen !


Redigert 21.01.2021 kl 05:02 Du må logge inn for å svare
LeifH
21.09.2018 kl 21:41 5293

Har vi nok produkter egentlig? Jeg håper virkelig self checkout kassene kommer igang snart. Det hadde vært ekstremt koselig med en nyhet kom at vi fikk igang disse også. Føler Vensafe, c&c, sqs og CG viser at produktet er ekstremt bra. Savner at de får igang self checkout.
Redigert 21.01.2021 kl 05:02 Du må logge inn for å svare
HitIT
21.09.2018 kl 22:05 5271

Labels er jo ikke så spennende, men nærmer seg 200mill i årsomsetning, med fin ebitda og ebt forhåpentligvis godt over 10mill i år. Gir jo alene grunnlag for 30-40 øre i årlige utbytte per aksje.
Redigert 21.01.2021 kl 05:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.09.2018 kl 22:25 5251

Heisann gutter, titt titt.)

Til mange sin lettelse har man vært inndisponibel over tid men registrerer selvfølgelig negativiteten som surner no jævlig over aksjen vår. Selv sindige Colin framstår som irritert og da er det ille:)
Viking truer med salg på toppen av det hele. Ja Ja sier jeg. Føler man har liten stemmerett i gruppen siden man kjøpte for første gang for "bare" 2 år siden.
Min Tabbe var å kjøpe gjennom hele vinter/vår mye av det som ble dumpet mellom 9.50 og 9.90
plukket som bare rakkeren, lite skulle man vite at kursen nå er ca 8.50
men men gutter, strong leverer til slutt. Det er jeg hellig overbevisst om
Stay Strong gutta
Redigert 21.01.2021 kl 05:02 Du må logge inn for å svare
Norviking
21.09.2018 kl 22:41 5237

Viking selger ikke for knapper og glansbilder så ta det rolig
Jeg kjøpte litt i dag også så det er sagt.
Jeg tror vi er i bunn å det skader heller ikke med enda flere utbyttekroner når den tid kommer
Redigert 21.01.2021 kl 05:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.09.2018 kl 23:08 5217

Supre nyheter Hitit!!! Og, hvem i huleste selger denne aksjen her når mulighetene aldri har vært større og vi allerede omsetter for en milliard og ikke i blanke - fyll inn hva du vil her - at vi endre året under 60 mill. Jeg er forøvrig ikke irritert, jeg er lynende forbanna. Trykket har bygget seg opp. Hehe. Jeg vet at mange ikke er glad i svensken vår i Asia og ja han burde kanskje fått til mer, men om det er en som har troa på han så er det meg og så får alle mene hva de vil. Jeg er sta som et uvær og står på mitt syn på den saken. Presterer han ikke, så er han ute av systemet. Ikke tro at nye CEO finner seg i middelmådighet. Det skjer ikke.
Redigert 21.01.2021 kl 05:02 Du må logge inn for å svare
HrDuck
22.09.2018 kl 00:30 5181

Tiger sa det godt så ikke noe å legge til her. God helg folkens
Redigert 21.01.2021 kl 05:02 Du må logge inn for å svare
bernes
22.09.2018 kl 02:22 5141

Smudge: Kjenner igjen den,
Jeg kjøpte alt jeg kunne rundt 14. Trudde det var bra. Deretter rundt 9,7-10,2. Trudde det var bra. Nå rundt 8.50. Håper det er bra.

Collin: Har trua på Svensken jeg også når han endelig er stasjonert i Stockholm med overordnet ansvar for partnere.
Regner med etter alle de årene i KL/Singapore vet han hvem lokal partner som bør styre butikken der nede.
Blir det en tredje svenske? Håper inderlig ikke det.

LeifH: Jeg har ikke sett en eneste SP Self Check-out i drift. Overalt har det vært ITAB.
Virker som de har godt tak på dette og har et bra produkt, men tjener ikke penger... Ref link ovenfor.
Har fallt på børs sammen med SP fra 112 til dagens 26. Notert i Stockholm så da er det vel krise og ikke investorene som sover.
Derfor tenkte jeg dette kanskje kunne være noe for SP og overta.
SP's Retail Suite er allerede integrert med ITAB's SC så der er det Plug & Play.

Sendte JT mail om dette 18 sept + RVS, Pricer og satsningen utenfor Europa.
Fikk ikke svar, men forandringen med Roine nå lå vel allerede i løypa og derfor munnkurv.
Redigert 21.01.2021 kl 05:02 Du må logge inn for å svare
tunktee
22.09.2018 kl 15:01 4971

Tjohei!

Jeg gjenntar tidligere kommentar og kan ikke få understreket dette sterkt nok.
Det er særdeles ufint å offentlig kritisere navngitte individer uten å kunne henvise til noe konkret!
Hvis noen vet mer enn oss andre om ledelsen i selskapet, og bruker det som bakgrunn for kritikken, bør dette brukes som argument.
I motsatt tilfelle fremstår det hele som ubegrunnet sverting av andres navn og rykte.
Til og med kritikken av Donald Trump pleier faktisk å være begrunnet til tross for at det er unødvendig.

Jeg er ikke fornøyd med resultatene i APAC, noe som også fremkommer av innlegg tidligere denne uken med forslag om å kutte tapet.
Derimot har jeg ikke belegg for å henvise denne manglende suksessen til enkeltpersoner.
Jeg minner i den sammenheng om blant annet Telenor og Statoil sine tap i milliardklassen i enkelte prosjekter/steder i verden, under en ellers dyktig ledelse.
Ikke alle satsninger bærer frukter.

Vi får se om kort tid; Kanskje er omplasseringen av Roine et resultat av et strategisk valg om å legge ned egen drift i Asia.
Tviler på at vår nye direktør ville gitt Roine en ny nøkkelrolle hvis han var udugelig.
Redigert 21.01.2021 kl 05:02 Du må logge inn for å svare
Grantchester
22.09.2018 kl 15:18 4958

Fra kontantverdens paradis;
Per april 2017 hadde spanjolene 31 miljarder euro i kontanter i lommene. Grovt regnet 1000 euro per voksen person.

https://blog.caixabank.es/blogcaixabank/2017/07/cuanto-dinero-hay-en-circulacion-en-espana.html
Redigert 21.01.2021 kl 05:02 Du må logge inn for å svare
tunktee
22.09.2018 kl 15:28 4951

Om resultatvarsel:
I vår skrev jeg et innlegg der jeg spådde et positivt resultatvarsel før Q2 eller Q3. Frykter at de ordene må spises.

Fra varselet 16.06.17:
«StrongPoint forventer et resultat i 2. kvartal på linje med, eller noe svakere
enn 1. kvartal i år, hvor EBITDA endte på MNOK 10,7. Konsernet har ikke fått det
sesongmessige løftet vi normalt opplever å ha på denne tiden av året.»

2. kvartal 2016 hadde en EBITDA på 34,5 mill.
Varselet indikerte altså en nedgang på minimum 69%

Vi går nå mot slutten av den perioden det er vanlig å komme med et varsel. Dersom det ikke kommer ila. neste uke tror jeg ikke det kommer.
Hvis man legger til grunn at et varsel kun kommer som følge av resultat (ikke omsetning) og endingen fra forrige år skal være over 69% gir dette en EBITDA ved negativ PW på under 4,3, og ved positiv PW på over 23,8.

Dette er selvfølgelig bare leking med tall, og det trenger ikke være tilfelle at ovenstående vil utløse et resultatvarsel.
Redigert 21.01.2021 kl 05:02 Du må logge inn for å svare
tunktee
22.09.2018 kl 15:33 4953

(Kanskje er det mer naturlig å si at avviket bør være i antall kroner fremfor prosent. Altså 23,8 mill over eller under samme kvartal i fjor.)
Redigert 21.01.2021 kl 05:02 Du må logge inn for å svare
Norviking
22.09.2018 kl 15:50 4943

Regner med det er meg du sikter til når du skriver tunktee ?
Jeg er ganske kritisk til Roine og jeg har begrunnet det ganske så grundig
Er det noe jeg ikke har fått frem i min argumentasjon ?
I så fall kan jeg ta det en gang til:
Det er nå en gang slik at det er øverste leder for en divisjon , avdeling etc som er ansvarlig for resultatene til teamet.
Uansett hvordan man vrir og vrenger på det så er det øverste leder som er ansvarlig.
Det er han som skal iverksette tiltak om noe ikke fungerer . Det er han som skal videreføre og trimme det som går godt til å bli enda bedre.
Det er også leder som får ros når noe går bra og det samme med ris om noe går dårlig.
Det hender også at leder blir flyttet på om man tror denne personen kan gjøre det bedre i en annen stilling.
Dette kan jeg vel si jeg kan nesten alt om, etter et langt arbeidsliv i kanskje en av Norges tøffeste og mest suksessrike selskap i sin bransje.
At Roine ikke har lykkes står jeg fast på.
At han har fått en annen utfordring og en annen posisjon i selskapet kan være at hans overordnede ser at han kan gjøre en bedre jobb enn som leder av apac.
Jeg presiserer at det er min mening , ene og alene som kommer frem og jeg mener fortsatt at det ikke er riktig å sette han inn i en ny toppstilling som Senior Vice President Global Partner. ( håper jeg tar feil med min tvil )
Ikke vet jeg om stillingen er lyst ut eller om det er et internt opprykk og ikke vet jeg hvilken avtale han har fått.
Jeg minner om at han ble sendt til asia for å få fart på ting.
Det har ikke skjedd.
Mannen har god utdannelse og snakker godt for seg sikkert men han har ikke klart kunsten , å "close the deal"
Mange av de potensielle kundene i asia er enkle folk vil jeg tro. Mange familiebedrifter osv
Da kan en slik person som Roine med sin utdannelse , sin utmerkede formuleringsevne og sitt vesen kanskje bli i det meste laget for en enkel butikkinnehaver.
Som nevnt før her så er det store kulturell forskjeller og det bør SP som selskap ta innover seg å ta lærdom av.
Jeg står fortsatt på mitt og synes ikke det som har skjedd i apac er noe bra ,og jeg er skeptisk til Roines videre engasjement.

Håper dette er god nok begrunnelse tunktee.
Redigert 21.01.2021 kl 05:02 Du må logge inn for å svare
tunktee
22.09.2018 kl 16:04 4927

Jeg har forståelse for alt du skriver i siste innlegg viking. (Men jeg har som nevt ikke grunnlag for å påstå at han ikke kan være en god resurs for selskapet.)
Henviste ikke spesifikt til deg, men denne gangen var det kanskje du som tok opp temaet igjen.
Kritikken siste døgnet eller to og tidligere, over 2-3 år, har jeg ikke oppfattet formulert på den måten som du på en meget elegant måte gjør nå. Egentlig oppfatter jeg ikke ditt siste innlegg som kritikk av en persons egenskaper.

Dersom selskapet nå velger å legge ned i Asia, så vil vel det også gi muligheten for å gi oppsigelse til de ansatte!? (Disse reglene kan du kanskje mer om enn meg Norviking)
Man har valgt å beholde ham!
Redigert 21.01.2021 kl 05:02 Du må logge inn for å svare
Norviking
22.09.2018 kl 16:15 4923

Man lærer så lenge man lever tunktee
Iallefall noen av oss på forumet gjør det.
Ja jeg har vel innrømmet flere ganger at jeg var usaklig kritisk til Roine fra begynnelsen og rev verbalt skjorta av ham her på HO
Det som har skjedd i mellomtiden er :
Jeg har valgt å gi ham tid da jeg fikk noe pepper for min kritikk , for å se om jeg tok feil.
OG
Jeg velger nå å formulere meg på en annen og ikke minst på en saklig måte.
( Man får ikke gehør av å bare komme med ukritisk vås.)

Nå når tiden har gått så ser jeg at jeg fikk rett i min skepsis til ansettelsen av Roine som leder av apac.
Eneste forskjellen fra da til nå er at jeg begrunner det på en ordentlig måte.
Jeg er som sagt skeptisk til fortsettelsen også men håper inderlig at jeg tar feil.
Både for selskapets skyld og for oss aksjonærers skyld.

EDIT
Om jeg skal si noe om apac så er min spådom :

Satsingen i apac vil fortsette
1)
Det vil bli satset hardt på lokale folk som fronter produktene enten i form av partnere
eller
2)
ved å ansette lokale folk i alle stillingene.

Jeg har vel mest tro på mulighet nr 1 da vi på den måten barberer vekk masse kostnader i form av lønn , husleie for personell , kontorleie , strøm osv osv
Oppsiden vil være tilstede mens nedsiden blir svært begrenset.

Å avslutte apac satsingen tror jeg ikke vil skje.
Til det er det allerede for mange kunder som allerede har systemer og servicekontrakter kan ikke bare sies opp med et pennestrøk, Da blir det tap av ansikt , opprydding og søksmål kanskje og masse støy.

Dette er som sagt kun min magefølelse og ikke noe annet
Redigert 21.01.2021 kl 05:02 Du må logge inn for å svare
tunktee
22.09.2018 kl 16:31 4916

Ser nå at jeg kanskje bør beklage den litt skarpe tonen i dag.
Leste gjennom senest innleggene på tråden litt for kjapt, og var løs på avtrekkeren.
Nå har jeg lest mer grundig, og ser at der ikkje har kommet grove uttalelser denne gangen. Mitt første innlegg fra i dag kunne jeg derfor ha spart meg. Nå er det skrevet og bordet har fanget; Skal tenke meg bedre om i fremtiden.
Som du sier, man lærer så lenge man lever; Jeg var også mye kvassere her tidligere. Noe av det kan jeg stå for, annet burde jeg spart meg.

Ha en fortsatt fin helg Norviking og alle andre!
Vi krysser vel sammen fingrene for Roine sin suksess uavhengig av hvilket ståsted vi har idag.

Edit til din edit viking:
Vi har dyktige folk/partnere i blant annet Irland og Sør-Afrika, men lite eller ingen faste kostnader.
Tror og håper at vi kan få til noe slikt i Malaysia og Singapore.
Redigert 21.01.2021 kl 05:02 Du må logge inn for å svare
HitIT
22.09.2018 kl 17:34 4881

Har vel allerede 3-4 partnere i Roine land.
Tenker en uansett en lokal helt overtar for Roine.
Redigert 21.01.2021 kl 05:02 Du må logge inn for å svare
Norviking
22.09.2018 kl 20:05 4816

off tåpikk
Nylig vært på sykkeltur
Besøkte en av stam-standkneipene sammen med en kompis. Inntok litt lokal tapas og øl
Helt nydelig.
i går var det nesten 32 grader her men i dag var tempen litt mer levelig for en svabergindianer.

Jeg synes det er friskt og helt innafor at vi er uenige om rikets tilstand
Det får frem mange meninger og ideer og gjør diskusjonen mer fargerik og intressant
Redigert 21.01.2021 kl 05:02 Du må logge inn for å svare
HitIT
23.09.2018 kl 16:21 4655

"Det er kostbart å kjøre ut til de få folkene som handler på nett, sier hun..."
https://e24.no/naeringsliv/dagligvarebransjen/gjoer-helomvending-etter-aa-ha-varslet-butikkdoeden-spaar-treg-netthandel-og-flere-matbutikker/24446759

C&C kan jo være en ide;)
Flere butikker gjøre ikke noe det heller:p (bare dem snart kan få inn i knollen at alle butikker må ha vensafe)
Redigert 21.01.2021 kl 05:02 Du må logge inn for å svare
Elektrikeren
23.09.2018 kl 21:31 4586


Ukes-statistikk, uke 38

Ukens sluttkurs: 8,48
Tot.omsatt volum: 108 036
Tot.verdi: 915 013
Ukes-snitt pr.aksje: 8,47
Tot.antall handler: 80
Ukens laveste: 8,40
Ukens høyeste 8,94
Redigert 21.01.2021 kl 05:02 Du må logge inn for å svare
Norviking
24.09.2018 kl 08:40 4487

Ny uke nye muligheter :)
Mon tro hvor mange børsmeldinger vi får denne uken ?
Kommer noe snart nå
Føler det på gikta mi
Redigert 21.01.2021 kl 05:02 Du må logge inn for å svare
tunktee
24.09.2018 kl 12:40 4389

Gikten din har jo fått rett før viking, hvis jeg ikke husker feil. Gleder meg!
Sjekk "spreaden" på selgersiden da!
Redigert 21.01.2021 kl 05:02 Du må logge inn for å svare
bernes
24.09.2018 kl 13:01 4368

Spreaden super.
På tide å lette på korken på ketchupflasken?
Ufattelig at noen fortsatt selger på dette nivået.
Trenger en Russebrus for å rydde vei å tømme selgersiden.
På Changi Airport heading north.
HLNG/SUBC går bra. 75/80% belåning på kjøp forrige uke blir det supert mens jeg venter på SP.
Redigert 21.01.2021 kl 05:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.09.2018 kl 14:09 4321

Er det google-translate som spiller oss et puss, eller er det nå to større kunder som er svært fornøyde med C&C og skriver nesten rett ut at de skal rulle ut? Ene kunden i Italia snakker om vellykket pilot og suksesshistorie 2. Andre kunden er konkret i at de skal satse på C&C. Med referanse til lenke HitIT hadde snust opp på tråden her: https://www.aripaev.ee/uudised/2018/09/20/coop-avab-e-poe-toidukapid
Enig folkens? Og, så er det fortsatt noen som selger på best og liten kjøpsinteresse?

I Q3 vil vi se bedre marginer etter min kalkulator og en lite joker er de nær 1 000 sikkerhetsveskene som enten kommer i Q3 eller Q4? De skal leveres i år.

bernes: hvor er du på vei nå?

Edit: innsidekjøp i dag? Følg med.
Redigert 21.01.2021 kl 05:02 Du må logge inn for å svare
Elektrikeren
24.09.2018 kl 16:05 4261

Har sett kjapt på forrige ukes endringer på topp 50. Skal komme med oppdateringer her senere i dag, men merket meg at det har kommet inn en ny aktør med over 378 000 aksjer, og at hovedtyngden av salgene ligger på aksjonærer utenfor topp 50
Redigert 21.01.2021 kl 05:02 Du må logge inn for å svare
Norviking
24.09.2018 kl 16:08 5674

Spennende trikkeren
Moro at vi får nye store fisker inn i selskapet

og
Takk for oppdateringene du bidrar med
Kongelig !
Redigert 21.01.2021 kl 05:02 Du må logge inn for å svare
HrDuck
24.09.2018 kl 16:11 5672

Super innsats elektriker, venter spent på oppdateringen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:02 Du må logge inn for å svare
Elektrikeren
24.09.2018 kl 20:41 5555

Forrige ukes endringer på topp 50

Har nå fått tid til å se nærmere på listeoppdateringen, og har funnet at det egentlig ikke har kommet inn noen ny aksjonær med 378 000 aksjer som jeg nevnte tidligere i dag. Her har det skjedd ett eller annet under oppdateringen, for de har merket DZ Privatbank S.A som ny aksjonær. (og at de forsvant ut av lista foregående uke) De er oppført med nøyaktig samme antall som før, 378 219 aksjer. Det er bare å beklage at jeg overså dette i farten, men hadde ikke tid til mer enn en kjapp titt tidligere i dag, og la bare merke til benevnelsen "NY" på lista.

Her kommer i alla fall de reelle endringene:

Daniel Bjørnstad har solgt 3000 aksjer
Swedbank AS har solgt 2930
Avanza bank AB har solgt 2925
Nordnet Bank AB har solgt 132
Sekkeposten "øvrige investorer" står oppført med et samlet salg på 426 719 aksjer.

På siden med kjøp finner vi følgende endringer:

DZ privatbank S.A står som nevnt oppført som ny med 378 219 aksjer.
G.Eiendom AS har økt med 30 000
Petter Haavard Farstad har kjøpt 11 700
MSIP Equity har kjøpt 6 529
J.P. Morgan Sec. PLC har kjøpt 3277
Rune Jacob Kongsrud har kjøpt 2 500
Børge Andersen har kjøpt 1 000
Per Einar Ugelstad har kjøpt 800
Swedbank AB har kjøpt 800
Svenska Handelsbanken har kjøpt 600
Nordnet livsforsikring AS har kjøpt 200
John Inge Panduro Skogen har kjøpt 81.

Kan ellers legge til at posten til Nistadgruppen AS er overført/endret til Nistadgruppen Holding AS.
Nistadgruppen AS er oppført som ut av lista med 338 300 aksjer, men holdingselskapet er av en eller annen grunn ikke anført som "NY"
Antar derfor at storparten av sekkeposten av salg på 426 000 aksjer er nevnte 338 300 aksjene







Redigert 21.01.2021 kl 05:02 Du må logge inn for å svare
Norviking
25.09.2018 kl 06:56 5432

"Øvrige investorer" er altså mindre aksjonærer som nervøst makker ut sine beholdninger
Skulle gjerne blitt helt ferdige med dem nå

Takk for oppdateringen trikkern :)
Redigert 21.01.2021 kl 05:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.09.2018 kl 07:27 5404

Takk Trikkeren, men hvem har egentlig kjøpt?
Redigert 21.01.2021 kl 05:02 Du må logge inn for å svare
Grantchester
25.09.2018 kl 07:58 5464

Norviking: hva var det du egentlig mente med "Mange av de potensielle kundene i asia er enkle folk vil jeg tro." i et innlegg for 3 dager siden ? Det er mye vi ikke vet om STRONG's Asia-satsing, men det overordnede ansvaret for den inntil nå mislykkede satsingen har vel vært hos de som skapte RGs stilling og ansatte ham? En selger skal kunne snakke med alt mulige typer mennesker - det er en selvfølge - det har med dannelse å gjøre ikke utdannelse. Kanskje man ikke burde ha satset med en egen organisasjon i første omgang i Malaysia / Singapore ? Kanskje man burde ha satset på Beijing, Tokyo eller Seoul først ? Tilbake til disse "enkle" asiaterne - de er ofte veldig smarte, kunnskapsrike og sosiale - en av grunnene er at de har vært urbane veldig lenge. Jeg bor nå i en by som er 3500 år gammel og treffer mellom 5 og 10 slike "enkle" sjeler hver dag og kan si at jeg lærer vesentlig mer av disse personer en av såkalte utdannede folk.

Takk Elektrikeren for nyttig informasjon.

Jeg håper på et salg på et par CG enheter til neste år i byen fullt av enkle folk.
Redigert 21.01.2021 kl 05:16 Du må logge inn for å svare
Norviking
25.09.2018 kl 08:15 5445

Grantchester

Beklager om formuleringen falt helt i smak
Det jeg mente var at det ofte er små familebedrifter der far , mor , sønn og kusine eller hva det nå skal være jobber.
Enkle kår og enkel drift
Asiater kan vel noen ganger virke litt enkle men likefullt både kloke og kompliserte å forstå.
Kan hende Roine og teamet ikke har truffet helt med satsingen nettopp på grunn av det du beskriver selv over her.
Jeg har jo nevnt det samme tidligere.
Roine har bommet da han kanskje ikke er rette mann pga gitte kvaliteter ikke "treffer helt hjem" hos de mange små enkle familiebedriftene, samtidig som han blir litt for "lett" eller ikke har "lokale gener" for å få fatt i de store.
At det kun er installert 80 systemer den tiden han har holdt på er en falittærklæring.
DET er dyre systemer for oss.
Vel... det er planlagt 200 systemer der nede i løpet av 2019 og hven som skal stå for den jobben blir spennende å se.



Redigert 21.01.2021 kl 05:16 Du må logge inn for å svare
Grantchester
25.09.2018 kl 08:41 5411

Det overordnede ansvaret ligger likevel ikke hos RG. i) det ble sannsynligvis valgt feil forretningsmodell, ii) feil land (?), iii) feil daglig leder (?) og iv) feil å ikke ordne opp etter mange år. Hvor ligger ansvaret ? Hos CEO og styret. Har store aksjonærer vært kritiske nok ? Ikke utifra Q-presentasjonene.
Redigert 21.01.2021 kl 05:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.09.2018 kl 09:07 5391

Ja, det er sant at vi mangler kanskje noe eierstyring utover største aksjonær og de kritiske spørsmål? Jeg har nå hatt og har troen på Roines strategi. Ja, jeg ser at det ikke har lykkedes godt nok i Asia, men det er heller ikke helt elendig heller. Kan hende det løsner nå rett etter de har gitt opp Roine der nede. Han har fått en ny sjanse og jeg håper han lykkes.
Redigert 21.01.2021 kl 05:16 Du må logge inn for å svare