2020 BULKERS - đ— đ—źđ˜€đ˜€đ—¶đ˜ƒđ—Č đ——đ—¶đ˜ƒđ—¶đ—±đ—Čđ—»đ—± đ—Łđ—Œđ˜đ—Čđ—»đ˜đ—¶đ—źl

JahMason
2020 07.09.2020 kl 13:21 8615

Oppretter en ny (egen) trÄd for 2020 Bulkers. HÄper det er flere aksjonÊrer som kan bidre til mer oppmerksomhet rundt selskapet. Legger ved seneste info.

https://2020bulkers.com/wp-content/uploads/2020/08/2020-Bulkers-Presentation-Results-Q2-2020.pdf

"Rates required for index-linked ships to achieve operating cash breakeven is estimated at US$1,252 per day for the balance of 2020"

KursmÄl
Pareto - 72
DNB - 75 NOK
Cleaves - 93 NOK
Artic Sec - 103

Median 85 NOK
Redigert 20.01.2021 kl 23:26 Du mÄ logge inn for Ä svare
    «
  • 1
  • 2
  • »
just4fun
23.09.2020 kl 10:00 1496

16.174 er snittet for spotratene sÄ langt i september (Ref: TDN), med 35% premie har jeg ca 21.800 per dag for de to skipene som gÄr pÄ spot rater. Den forenklede regnemÄten er jo Ä ta inntjeningen for disse to skipene som fri kontantstrÞm og ender da opp med ca 0.06 cent/aksje.
Har et regneark hvor jeg har lagt inn de Þvrige seks skipene pÄ faste rater (3 med scrubber premie) og da 2 pÄ spot med scrubber premie, tidligere oppgitt CashBrekEven er satt til 14.150 USD/dag. Kommer ogsÄ ut her med ca 0.06 cent/aksje, 35% premie og 1.500 i premie for scrubber er muligens litt i overkant, derav 0.05-0.06 cent/aksje.
Redigert 20.01.2021 kl 23:26 Du mÄ logge inn for Ä svare
JahMason
23.09.2020 kl 09:48 1515

BE synker desto lengre ut i Äret man kommer grunnet hÞyere inntjening enn BE nivÄer. Slik at index-linked skip er vel 100% netto ? Og de 6 skipene pÄ TC ogsÄ nÊrmer seg noen prosenter i netto kanskje...
Redigert 20.01.2021 kl 23:26 Du mÄ logge inn for Ä svare
JahMason
23.09.2020 kl 09:46 1516

FÄr du ikke hÞyre rate enn 16K med 35% premium pÄ spot? Det hÞrtes lavt ut nÄr index har ligget mellom 20-15k I SEPTEMBER.

Anslaget er fra Pareto sÄ jeg kan ikke forsvare det med annet enn at utregningen din virker lav. Slik jeg har forstÄtt det er at selskapet regner BE for hele flÄten som et Ärsregnskap. SÄ BE for Äret for flÄten er vel snart inntjent, slik at selskapet ogsÄ fÄr free cashflow fra de 6 skipnene pÄ TC.

Fra Q1: ‱ Rates required for unfixed and index-linked
ships to achieve operating cash breakeven is
estimated at USD 5,700 per day for the balance
of 2020

Fra Q2
ates required for index-linked ships to achieve operating cash breakeven is estimated at US$1,252 per day for the balance of 2020
Redigert 20.01.2021 kl 23:26 Du mÄ logge inn for Ä svare
just4fun
23.09.2020 kl 09:22 1554

Denne er jeg litt skeptisk til, her forventer de da at selskapet skal utbetale resterende av fri kontantstrÞm som ble generert for juli og august i tillegg til september utbytte. Jeg har beregnet at de i september med forelÞpig spotrate snitt pÄ 16.174 USD/dag vil kunne gi ut 0.05-0.06 USD/aksje. Beregnet med 35% premium pÄ spotrater og scrubberprofitt pÄ USD 1.500 per dag.
Redigert 20.01.2021 kl 23:26 Du mÄ logge inn for Ä svare
JahMason
17.09.2020 kl 07:42 1737

Faller ratene har standar capesize to valg - tape penger eller skrape skip. 2020Bulkers har splitter nye Newcastlermaxer. Breakeven for disse er nÄr std. Capesize ratene ligger rundt 9000-10`000usd. AltsÄ en stor premium for Newcastelmax skip mot capesize.

https://www.hellenicshippingnews.com/demolition-market-in-pre-covid-levels/
Redigert 20.01.2021 kl 23:26 Du mÄ logge inn for Ä svare
JahMason
16.09.2020 kl 08:16 1954

https://www.hellenicshippingnews.com/iron-ore-pulls-back-as-china-steel-margins-come-under-pressure/

China’s industrial output rose at the fastest pace in eight months in August, while its crude steel production set a monthly record high, suggesting the economic recovery was gathering pace in the world’s top consumer of metals.

“Fundamentals (are) looking toppish,” said Howie Lee, economist at OCBC Bank in Singapore. “Iron ore inventories in China rose again and
steel stockpiles have continued to stay elevated.”
Redigert 20.01.2021 kl 23:26 Du mÄ logge inn for Ä svare
JahMason
15.09.2020 kl 21:12 2051

Gogl hadde vel ikke noe valg etter sÄ stort tap i 2 kvartal. Tenker dekningen pÄ TC var nÞdvendig for Ä fÄ refinansiert lÄnet (rundt 450m usd?) til Gogl som enda ikke er pÄ plass. Strategien til selskapet har alltid vÊrt Ä vÊre vektet stÞrst i spot markedet for maksimal oppside. Derav «giret mot oppside».

2020 Bulkers strategi har vÊrt Ä utnytte ekstremt lav innkjÞpspris pÄ skipene (stÞrre skip), lave kostnader, betale ut utbytter og evt. Vurdere salg av skip og selskapet hvis det er mest lÞnnsomt. 2020 Bulkers er (og var) et spill pÄ Þkte verdier og tilbakebetale aksjonÊrer med mer. 2020 Bulkers er ikke et selskap som driftes i 20 Är ++. Bruker Ä si 2020 Bulkers er inspirasjonen til Hunter Group i tank, de bare ikke markedsfÞrer seg sÄ aggressivt. God tid gir best pris :)
Redigert 20.01.2021 kl 23:26 Du mÄ logge inn for Ä svare
KJEPET
15.09.2020 kl 21:05 2065

Ja, det er trist Ä se hvordan Gogl fremstÄr om dagen. Binder nÄr ratene er anstendige, og sitter i spot nÄr de er pÄ bunn. Langt unna glansdagene kan man si.
Resultatet er jo ogsÄ knusende brutalt. Siden bÄde Gogl og Star Bulk bunnet ut februar 2016 har Gogl steget 29%, Star Bulk 225%.
Redigert 20.01.2021 kl 23:26 Du mÄ logge inn for Ä svare
phantom1
15.09.2020 kl 18:51 4329

NÄ dekket jo Gogl opp 70 prosent av flÄten for resten av Äret etter Ä gÄ spot inn i Äret med 90 prosent i spot - sÄ begrenset med inntjening pÄ stigende frakt og tc rater.
Hadde de gjort omvendt hadde de hatt 2 mrd mer i cash med oppside maksimsert...
Redigert 20.01.2021 kl 23:26 Du mÄ logge inn for Ä svare
JahMason
15.09.2020 kl 10:54 4471

Head of Research at Cleaves Securities
Currently ranked #1 Shipping Equity Analyst globally by Bloomberg:

#China #steel production +8.4% y/y in August to a new monthly all-time-high of 95mt. Although backward looking, we expect activity to remain high also in coming months. #Ironore prices the highest since '14. Inventories are low. We remain very positive towards #DryBulk #shipping
Redigert 20.01.2021 kl 23:26 Du mÄ logge inn for Ä svare
JahMason
14.09.2020 kl 18:10 4759

Usikker pÄ utbyttene til Gogl fremover, men i 2020 Bulkers kommer de hver mÄned!
Gjelder vel Ä kjÞpe (2020 B.) nÄ, skal man komme inn under 60kr. Neste stopp er 70kr - pluss utbyttene pÄ veien : )
Redigert 20.01.2021 kl 23:27 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
14.09.2020 kl 13:26 4874

For noe tull, du trenger ikke 25`000 - 45`000u rater or Ä fÄ oppgang i et selskap som prises pÄ 60% til Nav.
Vil du bÄde ha utbytte og kursoppgang skal en kjÞpe Gogl nÄ.
Redigert 20.01.2021 kl 23:27 Du mÄ logge inn for Ä svare
JahMason
14.09.2020 kl 08:57 4996

BÄde Golden Ocean og Star Bulk er giret mot oppgang og bedre tider.. SÄ hvis dere har troen pÄ rater mellom 25`000 - 45`000usd vil Gogl og Star vÊre topp valg..

Begge gir et mer realistisk uttrykk her pÄ forumet og med rater mellom 15`000-25`000usd/30`000usd peak ses. mener jeg 2020 Bulker er beste valget.. Det er er litt mer sikkert valg, mindre nedside i lav sesong og mot lave rater, samtidig som de tjener gode penger ved rater pÄ 15`000usd pga premiumen mot capesize indexen opp mot 35%.
Ønsker uansett alle som er investert i bulk en fortjent oppgang bÄde i rater og kurs de neste 10 Ärene !! :)
Redigert 20.01.2021 kl 23:27 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
14.09.2020 kl 08:40 5035

Helt enig med Kjepet at realisme i bulk er en fordel, De siste Ă„rene har vĂŠrt svake greier.
men Kina nÄ skal offentliggjÞre en 5 Ärs plan neste mÄned, jeg tipper dette vil fÞre til et forventnings rally i bulk aksjene i forkant og inn mot neste mÄned.
Jeg tror ogsÄ dette vil bli reflektert i forward kurven.

Mitt fĂžrstevalg i bulk vil alltid vĂŠre Gogl og Star, 2020 er nok en god 3 er.
Golden Ocean er fortsatt priset som de er i store finansielle problemer, sÄ ille stelt er det ikke.
Redigert 20.01.2021 kl 23:27 Du mÄ logge inn for Ä svare
JahMason
14.09.2020 kl 08:35 5049

Absolutt, ikke uenig med deg angÄende Ä vÊre realist.

Derfor er det godt at 2020 Bulkers sine skip fÄr opp mot 35% premium over FFA (index ratene).
Redigert 20.01.2021 kl 23:27 Du mÄ logge inn for Ä svare
KJEPET
14.09.2020 kl 08:19 5076

Det handler om Ä vÊre realist i bulk markedet. Ting skjer ikke plutselig her. FFA Q1 ligger fortsatt under $10.000/d eller? Og hva sier FFA for de neste tre Ärene? ForelÞpig kun "hode-over-vannet" rater sÄ langt Þye kan se.
Redigert 20.01.2021 kl 23:27 Du mÄ logge inn for Ä svare
JahMason
14.09.2020 kl 07:57 5114

Hvis et selskapet betaler utbytte for 2 mÄneden pÄ rad, sÄ tjener selskapet penger.. Det er vanskelig Ä argumentere mot det, uansett hvor negativ du mÄtte vÊre.

"GODE" penger som du skriver, med rater opp mot 45`000usd vil vi nok ikke se sÄ lenge det er sÄ mye tonnasje i markedet.. Men plutselig forsvinner en del og ordreboken er lav.. SÄ har man god tid kan man nyte utbyttene mens man venter pÄ de gode pengene :)
Redigert 20.01.2021 kl 23:27 Du mÄ logge inn for Ä svare
KJEPET
14.09.2020 kl 07:51 5125

Rekorder blir slÄtt og mer er pÄ vei. Caperatene ligger nÄ pÄ break even nivÄer. NÄr man ikke tjener gode penger i dagens marked, vil man aldri klare det. Og da snakker jeg om GODE penger hvor jeg mener rater pÄ $45.000/d og oppover.
Redigert 20.01.2021 kl 23:27 Du mÄ logge inn for Ä svare
JahMason
14.09.2020 kl 07:34 5171

https://splash247.com/cosco-secures-manganese-ore-shipping-project-with-jiangsu-sunshine/

Jiangsu Sunshine was awarded a 30-year mining rights contract in 2018 for the Kadgame mine which is expected to produce 3m tone of manganese ore annually.
Redigert 20.01.2021 kl 23:27 Du mÄ logge inn for Ä svare
JahMason
13.09.2020 kl 18:57 5369

Selskapet kjĂžpte 8 Newcastlemax skip til en historisk lav pris og kjĂžpsprisen i 2018/2019 tilsvarer ca 2.9milliarder NOK / ca 372mill usd i mcap.

Mcap er forĂžvrig 1.3milliarder per d.d og 2020 Bulkers har levert ca 1.68kr NOK i utbytte allerede (inkl. August utbytte).
Verdien av skipene ( Vessel value) har Þkt med ca 4-6mill usd per skip. AltsÄ rundt 40mill usd dyrere for alle 8 skipene i ren verdiÞkning hvis noen skulle kjÞpt tilsvarende skip nÄ i 2020 for levering i 2021/2022 (!!) I tillegg til dette har dollaren styrket seg ca 0.6usd fra tidspunktet ved kjÞp. (KjÞpt i flere omganger over flere Är).

OrdrebÞkene for nybygg er historisk lave og grunnet miljÞkrav og IMO 2030 / 2050 er skipsredere nÞlende til Ä bestille nye skip. Samtidig er det mange skip i den globaleflÄten sÄ vi ser mye «secondhand» fremover som sikkert vil Þke prisene i brukt markedet.. SÄ fÄr man hÄpe skrapingen av eldre skip fortsetter i samme tempo som i 2020. SÄ kan dette bli veldig bra i lengden :)
Redigert 20.01.2021 kl 23:27 Du mÄ logge inn for Ä svare
JahMason
11.09.2020 kl 19:44 5594

Ingen optimist han der... Og de fleste er enig i at det er «oversupply» av tonnasje i markedet. Men tilbudssiden er sterkt sÄ langt, samtidig som nyere skip, spesielt de med scrubber er favoritter til de beste ratene og TC avtalene. De som sitter pÄ slitne capesize skip eller kjÞrer pÄ VLSO vil mÄtte se lave rater og stor (enorm) konkurranse. Det ender som regel med skraping eller ankres opp uten mannskap i vente pÄ bedre tider.. Med hÞy skraping, en del skip i tÞrrdokk og bedre tider i vente ser jeg ingen grunn til Ä vÊre sÄ negativ.

Vil heller sitte med 8 splitter nye Newcastlemax skip m/scrubber som gÄr pÄ TC med kjente store selskaper, fremfor et selskap med stÞrre flÄte bestÄende av eldre capesize.. Er ingen tilfeldighet at 2020 Bulkers betaler utbytte og betjener lÄn :)
Redigert 20.01.2021 kl 23:27 Du mÄ logge inn for Ä svare
KJEPET
11.09.2020 kl 14:34 5703

Se fra 45 minutter og 15 sekunder i denne ferske videoen fra BIMCO og Peter Sand. Da ser du hvor galt stilt det er :-)
https://www.youtube.com/watch?v=4JwwPzZPgQU
Redigert 20.01.2021 kl 23:27 Du mÄ logge inn for Ä svare
Sundancer
11.09.2020 kl 13:36 5752

Bra, men hvor mange nye skip har kommet i Är? Hvis det ogsÄ er dobbelt sÄ mange som ifjor sÄ er vi like langt :)
Redigert 20.01.2021 kl 23:27 Du mÄ logge inn for Ä svare
JahMason
11.09.2020 kl 13:29 5771

Polaris Shipping sent two 1994-built capesizes (~300,000 dwt) to demolition this week
for a price of USD 355/ldt. This brings the total number of scrapped capesize vessels to 55 YTD (removing 11.8m
DWT of supply) – more than 2x the amount removed in 2019
Redigert 20.01.2021 kl 23:27 Du mÄ logge inn for Ä svare
JahMason
11.09.2020 kl 09:28 5836

Er ratene pÄ vei opp? Vil gi aksjonÊrer i 2020 Bulkers stÞrre utbytte fremover :)
Redigert 20.01.2021 kl 23:27 Du mÄ logge inn for Ä svare
JahMason
10.09.2020 kl 09:08 5962

However, 2020 is only paying out 37% of free cashflow to equity in August on our
estimates (up from 10% in July). We then expect the September-dividend to be
significantly higher, estimating USD 0.21 for Q3 (so USD 0.17 for September)
Pas
Redigert 20.01.2021 kl 23:27 Du mÄ logge inn for Ä svare
JahMason
10.09.2020 kl 08:50 6004

Oslo (TDN Direkt): Kinas neste femÄrsplan for perioden 2021-2025 vil anmode om Ä Þke landets rÄvarereserver, skriver flere medier torsdag, som viser til Bloomberg.

IfÞlge Bloomberg Þnsker Kina Ä ta hensyn til lÊrdommer fra viruspandemien, men ogsÄ at de ser forverrende relasjoner med USA og deres allierte.

Videre fremgÄr det, med henvisninger til kilder kjent med saken, at Kina vil forsikre seg om tilstrekkelige reserver for Ä stÄ imot tilbudsforstyrrelser som kan lamme Þkonomien.

LK finans@tdn.no
Redigert 20.01.2021 kl 23:27 Du mÄ logge inn for Ä svare
oldgrumpy
10.09.2020 kl 08:24 6038

selv om aksjekursen har vÊrt pÄ 40 tallet ligger fremdeles en betydelig rabatt i potten.
Redigert 20.01.2021 kl 23:27 Du mÄ logge inn for Ä svare
JahMason
10.09.2020 kl 07:58 6074

The Board has approved the payment of a dividend of US$0.03 per share for August 2020.

Last day including right: September 10, 2020
Redigert 20.01.2021 kl 23:27 Du mÄ logge inn for Ä svare
JahMason
09.09.2020 kl 10:55 6229

Ønsker alle GOGL aksjonÊrer velkommer til 2020 Bulkers. Det er ikke like likvid aksje, sÄ ikke fÄ panikk hvis man ser en tynn kjÞperside en dag.. Men utbytter og Þkt skipsverdi er allerede bevist og pÄ plass. 2020 Bulkers kan virkelig bli en vinner i sektoren, enten som utbyttemaskin eller som et pure asset play.

Kunne vÊrt morsomt for kursen hvis vi fikk inn flere aksjonÊrer. Nr.17 pÄ topplistene ligger med 75K aksjer.. SÄ det er kort vei inn til topp50.
Topp 20 sitter pÄ 84% av aksjene. 22 100 000m aksjer ca.
Redigert 20.01.2021 kl 23:27 Du mÄ logge inn for Ä svare
just4fun
09.09.2020 kl 09:28 6286

F.o.m. innevÊrende mÄned skal jo all fri kontantstrÞm gis som utbytte, med dagens rater tilsvarer det ca 5-6 cent/mnd. Skal bli spennende Ä se om de slutter noen av skipene utover hÞsten pÄ faste rater, de nevnte jo det ifm resultatfremleggelsen at det er noe de vil se pÄ. Da fÄr vi hÄpe at disse isÄfall ligger godt over 20.000/dag (da inkl. scrubber fordelen).
Redigert 20.01.2021 kl 23:27 Du mÄ logge inn for Ä svare
Sundancer
09.09.2020 kl 09:18 6311

Jeg solgte alt i GOGL og kjÞpte 2020. Tror det blir mye missunelse hos aksjonÊrene i de andre bulk-selskapene nÄr de mÄentlige utbyttene tikker inn hos 2020-aksjonÊrer.

Husker de daglige postene dine fra GOGL-trÄdene, kjepet. Du er hjÊrtelig velkommen ombord 2020.
Redigert 20.01.2021 kl 23:27 Du mÄ logge inn for Ä svare
KJEPET
09.09.2020 kl 09:02 6352

MÄ se 2020 er litt mer fremoverlent enn et forgubbet GOGL. Ser at 2020 er opp 5% siste mÄned og utbytte. GOGL er ned 13% i samme periode, og det er stille som Þsters fra den kanten. Kanskje pÄ tide Ä se mer pÄ dette selskapet?
Redigert 20.01.2021 kl 23:27 Du mÄ logge inn for Ä svare
JahMason
09.09.2020 kl 08:35 6397

Dette er morsomt !! Veldig gĂžy :)
Redigert 20.01.2021 kl 23:27 Du mÄ logge inn for Ä svare
just4fun
09.09.2020 kl 08:27 6418

Utbytte opp til 3 cent for august.

Key information:

Dividend amount: US$0.03 per share

Declared currency: US$

Date of approval: September 8, 2020

Last day including right: September 10, 2020

Ex-date: September 11, 2020

Record date: September 14, 2020

Payment date: On or about October 8, 2020
Redigert 20.01.2021 kl 23:27 Du mÄ logge inn for Ä svare
    «
  • 1
  • 2
  • »