2020 BULKERS - 𝗠𝗮𝘀𝘀𝗶𝘃𝗲 𝗗𝗶𝘃𝗶𝗱𝗲𝗻𝗱 𝗣𝗼𝘁𝗲𝗻𝘁𝗶𝗮l

JahMason
2020 07.09.2020 kl 13:21 8993

Oppretter en ny (egen) tråd for 2020 Bulkers. Håper det er flere aksjonærer som kan bidre til mer oppmerksomhet rundt selskapet. Legger ved seneste info.

https://2020bulkers.com/wp-content/uploads/2020/08/2020-Bulkers-Presentation-Results-Q2-2020.pdf

"Rates required for index-linked ships to achieve operating cash breakeven is estimated at US$1,252 per day for the balance of 2020"

Kursmål
Pareto - 72
DNB - 75 NOK
Cleaves - 93 NOK
Artic Sec - 103

Median 85 NOK
Redigert 20.01.2021 kl 23:26 Du må logge inn for å svare
KJEPET
15.09.2020 kl 21:05 2142

Ja, det er trist å se hvordan Gogl fremstår om dagen. Binder når ratene er anstendige, og sitter i spot når de er på bunn. Langt unna glansdagene kan man si.
Resultatet er jo også knusende brutalt. Siden både Gogl og Star Bulk bunnet ut februar 2016 har Gogl steget 29%, Star Bulk 225%.
Redigert 20.01.2021 kl 23:26 Du må logge inn for å svare
JahMason
15.09.2020 kl 21:12 2128

Gogl hadde vel ikke noe valg etter så stort tap i 2 kvartal. Tenker dekningen på TC var nødvendig for å få refinansiert lånet (rundt 450m usd?) til Gogl som enda ikke er på plass. Strategien til selskapet har alltid vært å være vektet størst i spot markedet for maksimal oppside. Derav «giret mot oppside».

2020 Bulkers strategi har vært å utnytte ekstremt lav innkjøpspris på skipene (større skip), lave kostnader, betale ut utbytter og evt. Vurdere salg av skip og selskapet hvis det er mest lønnsomt. 2020 Bulkers er (og var) et spill på økte verdier og tilbakebetale aksjonærer med mer. 2020 Bulkers er ikke et selskap som driftes i 20 år ++. Bruker å si 2020 Bulkers er inspirasjonen til Hunter Group i tank, de bare ikke markedsfører seg så aggressivt. God tid gir best pris :)
Redigert 20.01.2021 kl 23:26 Du må logge inn for å svare
JahMason
16.09.2020 kl 08:16 2031

https://www.hellenicshippingnews.com/iron-ore-pulls-back-as-china-steel-margins-come-under-pressure/

China’s industrial output rose at the fastest pace in eight months in August, while its crude steel production set a monthly record high, suggesting the economic recovery was gathering pace in the world’s top consumer of metals.

“Fundamentals (are) looking toppish,” said Howie Lee, economist at OCBC Bank in Singapore. “Iron ore inventories in China rose again and…steel stockpiles have continued to stay elevated.”
Redigert 20.01.2021 kl 23:26 Du må logge inn for å svare
JahMason
17.09.2020 kl 07:42 1814

Faller ratene har standar capesize to valg - tape penger eller skrape skip. 2020Bulkers har splitter nye Newcastlermaxer. Breakeven for disse er når std. Capesize ratene ligger rundt 9000-10`000usd. Altså en stor premium for Newcastelmax skip mot capesize.

https://www.hellenicshippingnews.com/demolition-market-in-pre-covid-levels/
Redigert 20.01.2021 kl 23:26 Du må logge inn for å svare
just4fun
23.09.2020 kl 09:22 1631

Denne er jeg litt skeptisk til, her forventer de da at selskapet skal utbetale resterende av fri kontantstrøm som ble generert for juli og august i tillegg til september utbytte. Jeg har beregnet at de i september med foreløpig spotrate snitt på 16.174 USD/dag vil kunne gi ut 0.05-0.06 USD/aksje. Beregnet med 35% premium på spotrater og scrubberprofitt på USD 1.500 per dag.
Redigert 20.01.2021 kl 23:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.09.2020 kl 09:30 1619

.
Redigert 20.01.2021 kl 23:26 Du må logge inn for å svare
JahMason
23.09.2020 kl 09:46 1593

Får du ikke høyre rate enn 16K med 35% premium på spot? Det hørtes lavt ut når index har ligget mellom 20-15k I SEPTEMBER.

Anslaget er fra Pareto så jeg kan ikke forsvare det med annet enn at utregningen din virker lav. Slik jeg har forstått det er at selskapet regner BE for hele flåten som et årsregnskap. Så BE for året for flåten er vel snart inntjent, slik at selskapet også får free cashflow fra de 6 skipnene på TC.

Fra Q1: • Rates required for unfixed and index-linked
ships to achieve operating cash breakeven is
estimated at USD 5,700 per day for the balance
of 2020

Fra Q2
ates required for index-linked ships to achieve operating cash breakeven is estimated at US$1,252 per day for the balance of 2020
Redigert 20.01.2021 kl 23:26 Du må logge inn for å svare
JahMason
23.09.2020 kl 09:48 1592

BE synker desto lengre ut i året man kommer grunnet høyere inntjening enn BE nivåer. Slik at index-linked skip er vel 100% netto ? Og de 6 skipene på TC også nærmer seg noen prosenter i netto kanskje...
Redigert 20.01.2021 kl 23:26 Du må logge inn for å svare
just4fun
23.09.2020 kl 10:00 1573

16.174 er snittet for spotratene så langt i september (Ref: TDN), med 35% premie har jeg ca 21.800 per dag for de to skipene som går på spot rater. Den forenklede regnemåten er jo å ta inntjeningen for disse to skipene som fri kontantstrøm og ender da opp med ca 0.06 cent/aksje.
Har et regneark hvor jeg har lagt inn de øvrige seks skipene på faste rater (3 med scrubber premie) og da 2 på spot med scrubber premie, tidligere oppgitt CashBrekEven er satt til 14.150 USD/dag. Kommer også ut her med ca 0.06 cent/aksje, 35% premie og 1.500 i premie for scrubber er muligens litt i overkant, derav 0.05-0.06 cent/aksje.
Redigert 20.01.2021 kl 23:26 Du må logge inn for å svare