Arv og formeskatt ..

Jono
08.09.2020 kl 01:21 1058

Ja, det er for dumt, at noen på venstre siden tror og misunner noen arvinger for bare å bli enda rikere, men heller ikke trenger å ha noe med arv å gjøre, at lettere å tape sin formue enn å opptjene sin egen, samme om dette stammer fra arv eller egne oppsparte penger!

Ja, derfor ikke liker å lese om hvordan en arving blir "hengt ut" i denne avisen, at om det ikke først var for olje prisen, nå et virus som nesten alle lider av, at noen klarer seg bedre enn andre, vil vi først få svar på til høsten!

Ja, for om en ting er sikkert, så ingen som vet noen ting, bare at alle kjøper "grønne" aksjer i bøtter og spann, at Quantafuel og Vow går som det griner, men selv kan ikke la være å føle med en person, og for min del, bare håper at har nok igjen til å betale formueskatten, eller kanskje derfor han nå må selge med 90% i tap?
https://finansavisen.no/nyheter/finans/2020/09/07/7564175/frederik-w.-mohn-arvet-6-milliarder-kroner-og-na-er-over-halvparten-tapt-etter-kurshavari-i-riggselskapet-transocean

PS: derfor -- et stort JA til mer skatt, og hvorfor ikke 25 eller 30% så lenge vi slipper å skatte for noe vi ikke eier lengre, at bare "noen" som aldri har skapt noen ting i sine egne liv, er for og derfor jeg kommer til å stemme Høyre, bare de blir kvitt Venstre, et uansvarlig parti som skryter av at de fikk ned AS kapitalen fra 100 til bare 30 tusen norske kroner, en gave pakke til alle kriminelle og en stor bjørnetjeneste til Ola og Kari Normann ...
Redigert 08.09.2020 kl 01:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.09.2020 kl 05:53 985

Hæ?
Aksjesparer
08.09.2020 kl 08:14 880

Eh....
Hva var dette ment som??

"Aksjesparer"
Jono
08.09.2020 kl 23:40 709

kanskje jeg ordla meg feil, skrev for mye, men formueskatten er en stor bremsekloss, at selv ville flyttet for lenge siden, at mange land som er mye bedre å bo i enn Norge, om man har 100 millioner i formue, at du selv er en taper kanskje, at ikke forstå hva jeg ville fram til?
at du heller ønsker å jobbe for en Kina mann eller kvinne kanskje?
bare å vise til https://www.investinor.no/ og bare til å advare mot, at noen i SV og AP ønsker enda mer av, at ikke så lett å skape nye arbeidsplasser, at bedre å overlate til meg og andre, som bruker egne penger!
bare for å vise til 2-3 sider i lørdagens FA avis, som så godt viser, at mye bedre å fjerne formueskatten og skru opp skatten på overskudd, at hvorfor sette denne ned, som nesten alle støtter på Stortinget, at selv ikke har noe problem med å betale 30% på mine overskudd om det går bra, men å betale for noe jeg ikke eier lengre, som jeg skrev om, at til og med må selge seg ut, bare på grunn av denne dumme skatten, bare en som aldri har gjort noen ting selv i sine live ...
Jono
09.09.2020 kl 00:09 680

bare for å legge til mitt siste innlegg/kommentar, ikke eier aksjer selv, men angrer bittert for at jeg ikke har;
https://www.tradegate.de/orderbuch.php?isin=NO0010785967
en stor skam at norske selskaper må flytte ut, for å skape noe stort!
samme med NEL, og om jeg var Løkke, stoppet alt her i Norge, og heller investert i EU som Quantafuel!
nei, jeg har ikke noen tro på at vind og forsøpling av vår hav og norsk natur, så lenge det finnes H2 og atomkraftverk, som så langt er mye bedre dessverre! :-)
ja, jeg har noen aksjer i Magnor, gamle Sevan i en "grønn innpakning" med brune inntekter ... :-)