QFUEL - Jeg GRATULERER - og så tror jeg DETTE skjer!

Hammers
QFUEL 09.09.2020 kl 08:47 16181

Da er det bare å gratulere QFUEL med First Oil!
Uten å virke konspiratorisk er det likevel et par spørsmål man kan stille!

Det ingen som kjenner MENGDEN de har fått ut (bortsett fra de aller innerste) - og heller ikke kvaliteten!
Leser man børsmeldingen skjønner man at det umulig kan være mer enn en "liten skvett" man snakker om!

Når 1 tonn plast (full produksjon) kun fører til 5 fat olje - MÅ det så langt være snakk om minimale mengder.
Fordi; "I ukene som kommer vil vi gradvis oppskalere driften"!
Kvaliteten kjenner pr dd heller ikke ledelsen. "Olje er nå sendt til videre analyse for å finne ut av dette"!
______________________________

Jeg tror følgende skjer; Meldingen fører til "ville tilstander" blant folk som nå rammes av en kombinasjon av gull- og oljefeber!
Selskapet kommer RASKT (kanskje etter dagens børsslutt) til å annonsere at det skal hentes mer penger!
Så spørs det hvor ferden deretter går! Det er MYE olje som må produseres for å forsvare dagens kurs/børsverdi!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 07:37 Du må logge inn for å svare
tommbakk
09.09.2020 kl 14:13 8562

Du fremstår helt ærlig ikke særlig i vater når du lirer av seg vås på forumet her heller.

Hilsen tommbakk, som heretter også vurderer å signere hvert eneste jævla innlegg med en finurlig kommentar, siden "artige" taxisjåfører med åpenbare fritidsproblemer gjør det.
Single Malt
09.09.2020 kl 14:27 8493

Hadde vert stas om Qfuel tråder ikke inneholdt persontrakasering/fokusering. Det er uproft, Ta ballen og ikke avsender.
Men det er jo sikkert slik at de som henger ut folk aldri har tatt feil i aksjemarkedet........

Trådstarter har gratulert, deretter fortalt hva han tror, hva er problemet med det?

oppførsel er kjekt.

SM som har sittet på henda siden 28,00. Glad for det....
Redigert 09.09.2020 kl 14:30 Du må logge inn for å svare
moneymachine
09.09.2020 kl 14:38 8430

Lego skal i hvert fall bli grønn.
Slettet bruker
09.09.2020 kl 14:53 8372

E24 børskommentator Johann D. Sundberg beviser med følgende setning i artikkelen at han er uvitende, inkompetent, og har null peiling på QFUEL:
«Partnerskapet med Bosch er selvsagt et ikke ubetydelig kvalitetsstempel, men det er langt fra noen garanti på noen ting.»
Fluefiskeren
09.09.2020 kl 15:04 8316

Man blir plast kvitt plast ved å brenne den også. Poenget her er vel at dette skal gjøres uten særlig CO2 utslipp som man får hvis den brennes i luft. Pyrolose er som kjent oppvarming i fravær av oksygen og dermed kan ikke CO2 dannes. Håper jeg har forstått forretningsideen deres riktig.
Hammers
21.03.2021 kl 00:34 7718

Et halvt år senere er det fortsatt like stille fra Skive - akkurat som jeg tenkte meg da tråden ble opprettet like under kr 80!
Hva skjer egentlig - bortsett fra at insiderne selger unna? INGEN VET - men chartet forteller likevel en del om hva aksjonærene tenker;
https://www.tradingview.com/x/Nc0l8vtX/

Så langt antydes det et fall ned mot inntegnet støtte.
Skulle denne etter hvert ryke kan det fort dreier seg om halvering derfra.
Fordi; Vi snakker om et selskap uten drift eller inntjening - og pengene renner ut!

Dette til tross for at Bøhn ved First Oil varslet; "NÅ er det like før"! DET var for et halvt år siden.
Det ENESTE konkrete som i mellomtiden har skjedd er disse salgene fra insiderne.
Selvsagt da kursen lå på topp - og da investorene TRODDE på hva han hadde å si.

Et halvt år senere må hans rykte være TYNNSLITT!
Skal man operere på børs er TILLIT det første man må bygge opp. Ikke det motsatte!

Hilsen Hammers........temmelig skuffet over slike selskaper som KUN ødelegger ryktet til de GODE GRØNNE.
Slike som befinner seg på motsatt ende av troverdighetsskalaen!
Redigert 21.03.2021 kl 00:48 Du må logge inn for å svare
Hammers
21.03.2021 kl 01:24 7665

Ellers kan man selvsagt more seg over ALT det våset som er skrevet av div aktører på denne tråden!
Se hva de skrev - og se hva som deretter skjedde!

Bare EN som var i vater - og det var den utskjelte.......🤭🤭🤭!

Hilsen Hammers.......som OGSÅ må få legge til;
Den emi'em jeg antydet i hovedinnlegget kom ikke DAGEN ETTER, men TO DAGER senere!
Snakk om stjernetreff!
Redigert 21.03.2021 kl 01:35 Du må logge inn for å svare
Vandalen
21.03.2021 kl 11:09 7345

Hver dag før sola går ned sier jeg at det blir dårlig vær i morgen, forunderlig nokk må jeg klappe meg selv på skuldra de gangene jeg har rett😊
Slettet bruker
21.03.2021 kl 11:12 7333

Takk for advarsler Hammers, da slapp jeg tape penger her.
Ser nok 18 kr her snart
Redigert 21.03.2021 kl 11:13 Du må logge inn for å svare
Nanoq
21.03.2021 kl 13:11 7155

Innlegget er slettet
Helt usannsynlig at BASF gidder å sende ut en pressemelding omkring et dødt selskap med en død ledelse:

PRESSEMEDDELELSE - 16 MARTS 2021 10:03
https://www.mynewsdesk.com/dk/basf/pressreleases/gennembrud-for-kemisk-genanvendelse-af-plastaffald-i-danmark-3081685

Gennembrud for kemisk genanvendelse af plastaffald i Danmark

...Anerkendelsen af pyrolyse-metoden som genanvendelsesteknologi for det blandede plast, der i øjeblikket bliver sendt til forbrænding, er et gennembrud for dansk greentech. Metoden sparer 50% CO2 sammenlignet med forbrænding*. Flere danske kommuner sender allerede deres plastaffald til pyrolyseanlægget hos BASFs partner Quantafuel i Skive, Danmark.

"Miljøministeriets anerkendelse af denne genanvendelsesteknologi er et vigtigt gennembrud – ikke kun for os og vores partner Quantafuel, men for kemisk genanvendelse generelt. Blåstemplingen i Danmark kan være en inspiration for andre lande i EU," forklarer Mark Meier, CEO for BASF Nordic / Baltic. "Vi er overbevist om, at blåstemplingen af kemisk genanvendelse og metodens accept i beregningen af genanvendelsesrater ligesom mekanisk genanvendelse er nødvendig for at kunne øge genanvendelsen af den samlede mængde plastaffald."

BASF samarbejder med Quantafuel for at få kemisk genanvendelse af blandet plastaffald op i stor skala. Quantafuel driver et pyrolyse- og renseanlæg til blandet plastaffald i Skive. Den første forsendelse af pyrolyseolie er netop sendt af sted til BASFs anlæg i Tyskland. BASF bruger olien som råvare til fremstilling af nye produkter, herunder plast.

...Quantafuel planlægger at bygge flere anlæg i Norden og Europa baseret på den danske erfaring.


Mye mer her:
https://www.mynewsdesk.com/dk/basf/pressreleases/gennembrud-for-kemisk-genanvendelse-af-plastaffald-i-danmark-3081685




oivindl
21.03.2021 kl 18:49 6894

Det er vel fair å legge til at Hammers har vært negativ til Qfuel siden den lå på 23 kroner.
Du kunne altså hentet ut mer enn 200% på kort tid, om du ikke fulgte Hammers anbefaling.
Og fortsatt er det en gevinst på 100%.
Redigert 21.03.2021 kl 18:49 Du må logge inn for å svare
Thesistulling
21.03.2021 kl 23:43 6633

Hvem i helvete glemte å lukke grinda???

🐑



JonasKr
22.03.2021 kl 07:59 6402

Har noen regnet på hva dette vil gjøre med plastprisen?

Slik jeg forstår er fremtiden at man enten kjøper "ny" plast som snart skal pålegges en enorm miljøskatt fra EU. Eller man kan kjøpe gjenvinningsplast som er gått gjennom selskaper som Qfuel.

Begge alternativer har jo et voldsomt fordyrende element. Hva vil plast koste i dette scenarioet? Har man tatt høyde for at et alternativ er å gå mer og mer bort fra plast? Butikkene slutter med engangsplast. Man har gode alternativer til plastposer. Osv.
Redigert 22.03.2021 kl 08:01 Du må logge inn for å svare
Thesistulling
22.03.2021 kl 08:49 6277

Vi starter nå dagen med et helt nytt kjøpsmønster......

Utifra forrige ukes handler, så får man vel si lykke til!!

Nå går det opp.......eller ned....
🤣

Uansett kjøpte jeg litt mere nå jeg.....
Redigert 22.03.2021 kl 09:09 Du må logge inn for å svare
Thesistulling
22.03.2021 kl 21:59 5793

Full eller?
Hammers
28.04.2021 kl 20:51 4742

Ikke for å "gni det inn", men DENNE tråden forteller saklig hvem av dagens nicks som "sa hva" etter at de 3 "urinprøveglassene" var levert inn for analyse. Riktig fornøyelig å lese nedover! En tråd opprettet da kursen lå ved ATH og menigheta var euforisk!

Hilsen Hammers

(PS; Ser at HI er redigert den 21.1.21. Det må det være FA som har gjort - akkurat som de har med en haug andre tråder på samme dato).
Redigert 28.04.2021 kl 20:51 Du må logge inn for å svare
HP17
28.04.2021 kl 21:15 4656

Hammers har selvsagt truffet blink i QFUEL og når en så langt sliter med å få opp produksjon av en hvis mengde og større investorer selger seg ned og insidere måkte ut store beløp tilbake i tid ja da må en spørre seg.

Får Hammers rett også videre?
Og hvor langt ned kan kursrn falle i månedene som kommer?
Og hvorfor sitte fast i en aksje i en negativ kursspiral når det finnes så mange gode aksjer på ose?
Redigert 28.04.2021 kl 21:15 Du må logge inn for å svare
upsidedown
28.04.2021 kl 21:24 4616

Hammers er som klokka med urvisere som har stanset. Geniforklart siden den viser rett tid to ganger i døgnet...
Hammers
28.04.2021 kl 21:41 4557

Det eneste som er SIKKERT ang klokka og meg:
Jeg har vært KLOKKEKLAR i mine uttaler om QFUEL hele veien.

Etter Q4/2020 var kostnadene vedr problemsøking/nedetid kommet opp i nesten 600 mill.
Da hadde man kommet "et stykke" på vei i på det 2. løpet i "kampen" om å komme om i 4.
Blir det milliarden før de er i mål?

Når VOW skal sette opp Follum for pyrolyse av biokull til Elkem setter man fabrikken i stand ila et års tid.
Deretter utvider man raskt med parallelle løp etter hvert som behovet øker. Problemer som det QFUEL har er aldri et tema.

Sånn kan det gå når man kjører på kina-teknologi som er modifisert av en lokal Reodor Felgen!
Eller som jeg en gang skrev; Noen kjører Lada - mens andre kjører "siste skrik"!

Også DETTE måtte det kveruleres om den gangen! Selvsagt fra noen velkjente.
https://finansavisen.no/forum/thread/108603/view/2954154

Hilsen Hammers
Redigert 28.04.2021 kl 21:42 Du må logge inn for å svare
upsidedown
28.04.2021 kl 21:51 4526

HAMMERS jeg har ikke aksjer i QFUEL.
Jeg var så seint som i går inne på en QFUEL-tråd og skrev at det så stygt ut teknisk. Du blir litt høy på deg selv når du kommer ut av buret ditt. SORRY!
Hammers
28.04.2021 kl 22:01 4480

Javel, men skriv heller om SAK - ikke om MEG!

Hilsen Hammers
Tota
28.04.2021 kl 22:14 4392

En annen ting. Kikker på ledelsens bakgrunn på hjemmesiden. Det er vel ikke så mye dyp teknologisk kompetanse i styret - bortsett fra mannen med 30 år fra BASF - ikke så veldig tillitvekkende. Sammenlign med styret i Nordic semiconductor - det virker ganske annerledes solid
Hammers
28.04.2021 kl 22:17 4378

For ikke om snakke om CEO.

En tidligere journalist i Finansavisen som nå leder et ingeniørselskap. Altså ingen fagmann.
Kanskje han hadde skrevet om QFUEL - og med det var kvalifisert til jobben?

Hilsen Hammers
Redigert 28.04.2021 kl 22:19 Du må logge inn for å svare
spurswild
28.04.2021 kl 22:26 4327

For å være ærlig... Så trenger nødvendigvis ikke CEO være geni i den teknologien han driver. Han trenger kun å forholde seg til informasjonen og ta de rette strategiske løsningene for selskapet. Dvs. marked, utvikling etc. Dette kan du ha internt i selskapet. Uavhengig av CEO. Intel har jo gått andre veien nå, med å gå slik du ønsker. Kan kunnskapen av å skape nye eller forbedre produkter, men tror det du sier er litt for lett. Jeg har aldri vær i VM i fotball, men jeg kan likevel kanskje lære spillerne å bli det, selv om jeg ikke har spilt selv... Bare en tanke

Nei, jeg er ikke positiv til aksjen eller ledelsen selv om jeg skriver dette. Nevnt tidligere: Ikke investert og kommer ikke til å investere i selskapet før de kan vise til positivt resultat.
Redigert 28.04.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
Hammers
05.07.2021 kl 17:14 3593

Hva var det egentlig jeg SA - og når gjorde jeg det?

- På denne tråden startet det i hovedinnlegget. Da spådde jeg EMI. Den kom ikke dagen etter, men 2 dager senere. CHECK.
- 28.03 kl 09.36; Chartet; https://s3.tradingview.com/snapshots/n/Nc0l8vtX.png. Det som antydet FARE hvis 36,70 ble brutt. NÅ 34,50! CHECK.
- 28.04 kl 22.17; Kritisk til journalisten som ledet et ind.selskap. I DAG ble han sparket! CHECK

- Tråden "Følge denne aksjer,,,,": 30.06 hadde jeg 2 innlegg. Begge gikk på når BASF/VITOL satte ned forten. Det gjorde de trolig i dag. CHECK?
- På det siste innlegget skrev jeg om Reodor Felgens latterlige "Vidundermaskin". Hadde den funket hadde Bøhn fått fortsette? CHECK?
_______________________________

Alt ble selvsagt møtte med et HAV av hånlige kommentarer fra alle hold.
Til syvende og sist har mine påstander i prinsippet vært 100% realistiske og korrekte (+/-) hele veien.
_______________________________

Når jeg sier at Bøhn ble sparket kan jeg ikke vite det sikkert, men den rykende pistol er indisier gode nok.
Fordi, en melding som kommer en mandags morgen UTEN at erstatter er på plass tyder på en HURTIG avgjørelse i helgen?
Som jeg spurte den 30.06; NÅR er begeret fullt for BASF. Selskapet må komme seg videre.

Eks; HVIS f.eks siste PoC (den som ikke ble noen suksess) viste store svakheter var kanskje DET den siste dråpen i begeret?
Hva hvis maskinen er helt udugelig og at ny sjef beslutter skroting og innkjøp av noe som virker (noer jeg OGSÅ har antydet på en tråd nylig)?
Jeg lurer på det siden man ikke har funnet feilen ila 3-4 års prøver og forsøk.
I så fall rykker man tilbake til START - og settes samtidig rett inn i BURET uten å komme videre på lang tid! (dette bare tankespinn, men urimelig?).

Chartet jeg viste til i mars ble rekalkulert etter emisjonen og ser nå slik ut; https://s3.tradingview.com/snapshots/v/vWEFs9Hm.png
Bruddet på den heltrukne vertikalen forteller om kr 18 på sikt - med en mellomlanding ved den stiplede ved 28,50.
HVIS maskinen må byttes er noe slikt absolutt ikke utenkelig.

Hilsen Hammers..........en gang "Luftens Baron" i NAS.
NÅ "Kongen av VÅTE plastposer" i QFUEL.
HP17
05.07.2021 kl 17:18 3579

Det er bare å innrømme det folkens Hammers har truffet blink i QFUEL, gang etter gang etter gang. Det kan lønne seg å følge Hammers meget solide råd og vurderinger i QFUEL.
Hammers
18.10.2021 kl 22:27 2859

I dag finnes det førstesideoppslag ang et mulig insidersalg den 10. sept 2020.
Noe av det morsomme rundt salget er at det kom DAGEN ETTER at jeg opprettet denne tråden (09.09.2020).
Indirekte anbefalte jeg alle aksjonærer å komme seg ut!

Les hva jeg skriver - og se hva som deretter skjedde!
En kombinasjon av gullfeber, oljefeber og panikk for ikke å få med seg toppen var det vi så senere den sammen dagen.

De som fulgte mitt råd hadde mao sjansen til å komme seg ut rundt ATH - hvis de lyttet til de kloke ord!
Det var på kurser rundt/over 80 (intraday) - mot dagens 27.
Mener å huske at min antatte emisjon ikke kom etter børsslutt, men dagen etter.

Siden har det offisielt sett stort sett vært tyst rundt QFUEL. Fabrikken fungerer fortsatt ikke som den skal.
Det er vel hovedkonklusjonen!

PS; Redigeringen den 21.01.21 er det ikke jeg som står for. Har sett redigeringsdatoen på en rekke andre innlegg.
Trolig en generell endring som Finansavisen står bak.
Redigert 18.10.2021 kl 23:51 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
18.10.2021 kl 23:27 2754

Who cares?
Hammers
29.12.2022 kl 01:55 1534

Fra 2020 til i dag har jeg skrevet en rekke berikende innlegg om QFUEL.
Dette inkluderer KORREKTE innlegg som har fått meg utestengt fra forumet.

Hadde noen aksjonær etablert 10-20 ekstra nicks de kunne benytte i klagen på han som forstyrret den idyllen som herjet i den indre krets?
Jeg vet ikke sikkert, men noe slik var det trolig.

Skal man lære noe av børs kan man godt trekke litt lærdom fra mitt hovedinnlegg på denne tråden.
LES hva jeg skriver og se hva som skjedde.

ALT gikk som jeg den gang forutså.
For å gjøre en lang historie KORT kan jeg i dag vise dagens chart; https://www.tradingview.com/x/yz2AKlrk/

Kurs på ATL etter utallige brutte lovnader om produksjonsstart + hovedaksjonærer og CEO som har forlatt etter tur!
Ny brann i anlegget er i dag meldt. Ser man på hjemmesidens bilder er det et UTALL av rør i øst og vest i fabrikklokalet.
Skjønner med det godt at det ikke er lett å få kontroll i et slikt kråkereir!

AT DET GÅR AN!
Redigert 29.12.2022 kl 01:59 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
02.01.2023 kl 12:46 1233

Hammers skal du ikke inn å fortelle om hvor elendig Quantafuel kursen er i dag da? Oppgang på 16% passer muligens ikke så bra for deg. I VOW har du tatt feil i 5 år så det er flott at du er stolt over ditt eget kråkreir som du skriver over her.

Jeg tenkte jeg skulle skryte litt av deg, men det har du klart utmerket selv i innlegget jeg svarer på her. AT DET GÅR AN!