Sale of ADS Stratus

Moonee
ADSC 09.09.2020 kl 10:39 42005

Sale of ADS Stratus
9 September 2020

ADS Crude Carriers Plc (“ADS” or the “Company”) has entered into a memorandum of agreement to sell the vessel ADS Stratus for a price of USD 25.5 million. The vessel will be delivered to the new owners on or around 17 September 2020 following completion of her current spot charter.

https://newsweb.oslobors.no/message/513118

===================================

Hva tenker dere om dette?
Redigert 21.01.2021 kl 08:17 Du må logge inn for å svare
Met1976
28.09.2020 kl 17:58 5038

Er det nødvendig å spamme tråder med disse korte meningsløse innleggene?
Redigert 21.01.2021 kl 03:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.09.2020 kl 18:07 5015

Du har jo en enda kortere selv:-)) og enda mer meningsløs.

Dette er ikke spam, bare en påminnelse på hvor en ikke bør ha pengene nå.
I morgen blir den rød igjen.

Men mann deg gjerne opp og kom med et godt og langt motargumenthvis du klarer.
Men ikke fortsett med dette tøvet om utbytte,, dette er noe alle vet og det trigger ikke aksje oppgang som du ser.
Redigert 21.01.2021 kl 03:45 Du må logge inn for å svare
Met1976
28.09.2020 kl 18:54 4925

Du har vel 50-100 nærmest likelydende innlegg i denne tråden alene-ingen bringer noe til bordet du ikke har sagt ørten ganger før i denne eller noen av de andre trådene om tank du spammer ned. Hvis du virkelig tror en seriøs aksjeeier i ADS får kaffen i halsen av at det kommer en jobb med lav rate nå er du like dum som innleggshyppigheten din gir signal om.
Redigert 21.01.2021 kl 03:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.09.2020 kl 19:30 4879

Han lever opp til Longsitingmongo navnet sitt.
Redigert 21.01.2021 kl 03:45 Du må logge inn for å svare
ShippingProf
28.09.2020 kl 19:52 4844

Den siste TCE kalkulasjonen til TI der er da vitterlig feil. Skipet ankommer Fujairah i ballast den 6. oktober, så blir maks rundt 10 dager venting før lasting kan starte den 19. Med mindre det var mye venting etter siste lossing i Malaysia som de har tatt med. Har ikke data på det.

Uansett, ratene er dårlige, og jeg skjønner ikke helt hvorfor ADSC her gidder å slutte til under OPEX på denne tiden av året. Vietnam er dog en kort tur så skipet er åpent igjen ca den 12. november.
Redigert 21.01.2021 kl 03:45 Du må logge inn for å svare
Met1976
28.09.2020 kl 20:07 4814

Det er jo nokså interessant at aksjen er ikke langt unna det den var når man fikk nyheten om salget-som altså var godt opver antatt markedspris. Begynner nærme seg tid for å laste opp litt, nå er vi der omtrent at man kan få 1/2 aksjeprisen som utbytte for Q3
Redigert 21.01.2021 kl 03:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.09.2020 kl 09:24 4561

Siden Longsitingmongo ikke har skrevet ennå så kan jeg gjøre det for han.

Knegg, knegg, hva er neste 10 kr eller?
Redigert 21.01.2021 kl 03:45 Du må logge inn for å svare
Struts
29.09.2020 kl 09:40 4519

Enig, noe som skurrer mht lengden på slutningen. Sist jeg hadde på posisjon (før forventet ankomst Fujairah 6/10) var at den lå i Spore fra 2/9. Kanskje det er der ligger, men på den annen side; da var den jo ikke tilbakelevert fra det 6 mnd T/C påbegynt i mars. Det var vel heller i slutten av denne måneden innbiller jeg meg.
PS. Glemte å nevnte at skuta var i Spore så sent som 23/9, så muligens omtrent DA den gikk av T/C.
Redigert 21.01.2021 kl 03:45 Du må logge inn for å svare
ShippingProf
30.09.2020 kl 12:41 4195

Sies nå at den slutningen "failed subs".
Redigert 21.01.2021 kl 03:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.09.2020 kl 12:53 4172

?
Redigert 21.01.2021 kl 03:45 Du må logge inn for å svare
Met1976
30.09.2020 kl 13:18 4129

Sert og det nå på "VLCC Fixtures" appen, failed subs betyr vel rett og slett at man ikke ble enige om avtalen, den sto aldri på "Fixed"
Redigert 21.01.2021 kl 03:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.09.2020 kl 13:32 4110

Slettet bruker skrev ?
Da blir det kanskje enda lavere rate
Redigert 21.01.2021 kl 03:45 Du må logge inn for å svare
Joppen
30.09.2020 kl 13:43 4078

Kanskje de har fått en kjøper på kroken og derfor ikke vil forplikte seg til en lang og dårlig betalt seilas...
Redigert 21.01.2021 kl 03:45 Du må logge inn for å svare
polakk
30.09.2020 kl 13:59 4039

Dersom ADS hadde fått solgt Page for samme sum som Stratus, så vil kontantbeholdningen i ADS være på cirka 21 kr per aksje med dagens kurs dollar kurs
Redigert 21.01.2021 kl 03:45 Du må logge inn for å svare
Met1976
30.09.2020 kl 14:00 4031

Må du ikke glemme trekke fra skatt nå polakk ;-)

Men spøk til revolver-er ikke så uvanlig at det blir "failed", det kommer da oftest enten samme avtale men med justeringer eller det inngås avtale med noen andre. I beste fall har polakk rett, og det skyldes at de har funnet kjøper :-)
Redigert 21.01.2021 kl 03:45 Du må logge inn for å svare
Struts
30.09.2020 kl 14:07 4014

Alle slutninger er på "subs". En forkortelse for subjects, = forbehold. Vanligvis styreforbehold. Samme med salg av skip, i hvert fall for norske børs- (eller ei) noterte (shipping-) selskaper. Forøvrig rapporteres det at M/T =SEAWAYS ROSALYN= 317,000/03 Hyundai forhandles rundt USD 25 mill. Ikke akkurat noe å skryte av, men - markedet rår selvfølgelig.
Redigert 21.01.2021 kl 03:45 Du må logge inn for å svare
tuja
30.09.2020 kl 20:42 3846

ADS Page står klart og tydelig "failed" i VLCC fixtures appen, så da er den ikke gjeldende.

Flagging:

https://newsweb.oslobors.no/message/514627
Redigert 21.01.2021 kl 03:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.09.2020 kl 22:48 3709

Ungarsk fond?? Hva er det de tenker på, mon tro?
Redigert 21.01.2021 kl 03:45 Du må logge inn for å svare
Sandsli invest
01.10.2020 kl 06:44 3537

ADS er i ferd med å realisere verdiene i selskapet, 26kr blir kjøpt for 14kr ish. Om nå "Page" blir solgt som det spekuleres i så gjenstår "Serenade" som neste salg. Om det blir 25m på begge så betyr det 15kr pr aksje, men husk det ligger mer verdier i selskapet.
Redigert 21.01.2021 kl 03:45 Du må logge inn for å svare
Met1976
01.10.2020 kl 12:57 3347

Markedet reagerer positivt ihvertfall, aldri feil med litt kjøpsvilje.

Redigert 21.01.2021 kl 03:45 Du må logge inn for å svare
investorAR
09.10.2020 kl 09:38 2196

Hvis man snakker om et utbytte mellom 5-9kr for Q3 så vil jeg tro at den fort går opp til mellom 20-25 mot X dato.
Slettet bruker
09.10.2020 kl 09:45 2175

Men hva skjer med kursen hvis dem bestemmer seg for å kjøpe ny båt ?
Met1976
09.10.2020 kl 10:31 2106

Det spørs nok mye på om de kjøper en ny båt med veldig kort tid igjen-eller om de f.eks kjøper en 2010 båt og da sier at de fortsetter etter 2022

Jeg tenke ruansett man vil få 2 reaksjoner:
1. De som selger seg ut for de ikke er interesserrt i å sitte langvarig i aksjen
2. De som mener de er flinke til å skape verdier ut av båtene og kjøper seg inn/opp

Jeg aner ikke hvilken av disse som er i overvekt men tror ikke det blir veldig store utsalag egentlig...men kanskje noe ned...
Struts
09.10.2020 kl 10:49 2058

Stiller meg pragmatisk til både det ene og det andre. MEN, skal de handle ny skute, håper jeg de gjør det nå mens befraktningsmarkedet er på bunn. Og ikke venter, all empiri viser at går markedet, så skyter også priser i været. Det blir uansett interessant å følge med på hvor ferden går videre!
investorAR
09.10.2020 kl 12:14 1954

enig med deg "struts" uansett hva som velges så mener jeg å tro at det vil komme en langsiktig investor til gode. Utifra de mulighetene som ligger forran så mener jeg at det er veldig gunstig kurs å gå inn på nå.
investorAR
13.10.2020 kl 12:34 1424

det var ufattelig stille fra fra den selv utnevnte shipping eksperten idag. Ta en kikk på hva denne nissen skrev 3 uker siden.
MorganKane
13.10.2020 kl 19:22 1244

Dette selskapet legger seg i dvale i vente på ny inngang. Page blir også solgt før q4 presentasjonen og alt blir gjort opp. Utbytte blir gigantisk.

Det er jo åpenbart at hvis de vil være i tank nå så er det bare å kjøpe tank aksjer. Da får man nesten 50% rabatt på NAV. Det er helt uaktuelt å kjøpe skip nå (hvis det ikke er strategiske kjøp).