Intrinsic Value

Investmoney
HUNT 09.09.2020 kl 16:03 15337

Slik jeg forstår denne aksjen er dette både en oppkjøpskandidat eller en aksje som kan fortsette opp basert på egen kontantstrøm. Selskapet driftes tilsynelatende godt og med gode finansielle disponeringer. Må være en av de mest interessante aksjene på Oslo Børs.
Redigert 21.01.2021 kl 09:29 Du må logge inn for å svare
Kaisovski
19.10.2020 kl 22:44 2103

Hadde vært rått med melding om salg av 4 båter før fredag.

Ukens drøm. Tror det er et fint tidspunkt å frigjøre litt kapital på. Før valget som "alle" dpår blir turbulent.
Slettet bruker
19.10.2020 kl 22:38 2121


Det er korrekt. Forskjellen på de store rederne og oss andre er vel at de selv foretar investeringene som de har full kontroll over, kanskje med unntak av långiverne, mens vi investerer i hva andre gjør -og ikke minst hva de ikke gjør. Siden dette er en Hunter-tråd, er det naturlig å vise til at mange har investert i Hunter pga. løftet om utbytte, et utbytte som ikke nevnes lenger. At nedbetaling av lån er bra for selskapet, er ikke vesentlig i denne sammenheng. Uten kursstigning og uten utbytte har Hunter hittil vært lite spennende. Avance og Napatech har gitt helt andre avkastninger på bare kort tid. Lykke til med Hunter, med ønske om snarlig kursoppgang.
Freecashflow
19.10.2020 kl 22:01 2187

Fredriksen og alle de andre store rederne har enda lengere tidshorisont i tank, mens så er de milliardærer i dollar da pga det...
Slettet bruker
19.10.2020 kl 16:08 2436

Ingen i shipping har slik tidshorisnt, selg stålet og ta gevinst.
Slettet bruker
19.10.2020 kl 16:05 2443

Det hender at investeringer ikke ble slik man trodde. Les: Hunter Groups kjøp av skip.

Da kan det være bedre å komme seg ut uten nærmere tidstap for å frigjøre midler. Jeg tenkte dette med en gang jeg så noen skrive om 2030.

Hvem har en slik tidshorisont på sine investeringer i disse usikre tider????
Redigert 19.10.2020 kl 16:06 Du må logge inn for å svare
Gork
19.10.2020 kl 15:04 2565

Ifølge Tradewinds, er salg på dette tidspunkt ikke det smarteste:
https://www.tradewindsnews.com/news/shipping-set-for-boom-decade-due-to-under-investment-in-new-ships-says-cleaves/2-1-891595
Heller bestille flere.....

Imo2030 er flaskehalsen, reglene er ikke klare ennu.
Redigert 19.10.2020 kl 15:25 Du må logge inn for å svare
Investmoney
19.10.2020 kl 14:45 2610

AF har et mål som investor. Avkastning. Hvordan dette kommer tror jeg han har et aktivt forhold til. Fyren er svært oppegående/trolig Norges beste investor. Jeg er overbevist om at han tjener penger på denne handelen. Mener å huske dette er hans største investering (les...vekting av midler rundt det man tror mest på). Caset regnes hjem, og kommer til å gi avkastning!
ks1977
19.10.2020 kl 10:03 2802

Er vel litt tidlig å si at Covid-19 satte en stopper for caset vel? Med mindre tidshorisonten var 2020 da.

Klart, dersom verden går inn i en langvarig DEpresjon og/eller at verdens oljeforbruk på mirakuløst vis tar seg en kraftig permanent knekk (på tross av all innsprøyting inn i verdens økonomier), samtidig som at IMO skroter IMO2030, så vil Covid-19 virkelig ha satt en stopper for caset.

Pr i dag så ser det for meg ut som at Covid-19 har forsinket caset, men sannsynligvis også endret utfallet noe - skjønt om det er i favør eller disfavør de med mellomlang/lang sikt er jeg usikker på (skulle ratene fortsette å skrape bunn så bør det oppmuntre til mer/raskere skraping enn hva vi ellers ville hatt uten Covid-19).

Ellers så virker det som at det er stadig mer snakk om det grønne skiftet fra både EU, IMO, charterer osv, hvilket kan bety at det iverksettes enda flere/raskere regler/avgifter med "tilbakevirkende" kraft i favør ECO (tenker da spesielt på CO2-avgift). Det vil i så fall gjøre caset mer aktuelt enn før Covid-19.
Freecashflow
18.10.2020 kl 21:54 3115

AF sitter som regel ikke lenge nei i sine case. Men dette caset er litt spesielt da dette er noe han ikke har gjort før. Dette var et bet på imo2020 i egen regi....
Covid 19 satte en stopper for caset dessvere. Men Hunter Group er nok et litt lengere prosjekt enn normalt for AF. Dette er på sett og hvis hans eget børs instrument for bets i diverse bransjer og muligheter
Derfor er jeg long i ordets rette forstand. Hunter Group vil ikke bli oppløst selv om Hunter tankers selger alle skipene. Da tror jeg AF vil gå inn i andre områder/selskaper i regi Hunter Group.
Redigert 18.10.2020 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.10.2020 kl 13:25 3662

Enig, selg hele flåten og AF og de som kjøper på dagens markedskurs har tjent gode penger.
Det finne utallige enklere måter å tjene penger på, en å selge stål med gevinst.

Redigert 17.10.2020 kl 13:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.10.2020 kl 12:37 3719

Dette er en fin hedge mot dagens situasjon og usikkerhet i markedene.
Realiseres verdier går den opp.
Stenges samfunnet ned starter Contango markedet igjen og ratene går opp.
JahMason
17.10.2020 kl 10:03 3890

Fredly tenker penger og ville aldri seilt med 20K rater. Det blir 1yr / 2yr TC på 5-6 av 7 skip.

Går salget gjennom blir det 1yr TC på 3-4 av 5 skip. Selskapet tjener penger og skal tjene penger slik at det blir avkastning. Tipper det jobbes for salg av hele flåten kontenuerlig nå. Enten 2&2 skip eller hele selskapet!
Slettet bruker
17.10.2020 kl 09:07 3961

Hjelper ikke at AF er missfornøyd med aksjekursen, når markedet priser denne på 3kr og slik vil det vedvare, historikken viser det.

Han innser at noe må gjøres, så hva kan han gjøre bortsett fra å selge tonnasje? Ikke hyggelig å seile i vinter og neste sommer på 20-25 k rater med splitter ny tonnasje, det er ikke butikk, skipene taper seg mer en du tjener inn.



Redigert 17.10.2020 kl 09:14 Du må logge inn for å svare
Gork
17.10.2020 kl 00:42 4157

Tror ikke at AF er fornøyd med 4,50 pr aksje, ved slakting, når kursen har vært 5,92 i år.
Slettet bruker
16.10.2020 kl 21:41 4339

Freecashflow er vel typen som liker å sitte i et case i åresvis å vente på oppgang.

AF er ikke den typen tror jeg.
mimer
16.10.2020 kl 18:04 4539

Hvorfor ikke?

Kanskje AF begynner å bli lei av tank?
Vanskelig å «grønnvaske»?
Slettet bruker
16.10.2020 kl 15:38 4707

.
Redigert 16.10.2020 kl 15:39 Du må logge inn for å svare
JahMason
16.10.2020 kl 12:08 4970

Nå har ryktene svirret i 1 uke. Media publisert 09.Okt. Skip "on subs" kan variere og ofte ta litt tid før bekreftet enten som solgt/ikke solgt.

Nærmer oss uansett en avklaring den ene eller andre veien for hver dag som går. Spennende!!
Kaisovski
14.10.2020 kl 12:35 5285

Pluss, de tjener noen millioner hver dag per dags dato i tillegg.
JahMason
14.10.2020 kl 08:02 5661

Fearnley has Hunter's steel value pegged at NOK 4.20 ($0.46) per share, against an actual price of NOK 3.40 in Oslo on Monday morning

Kursen ligger vel rundt 3.30kr nå - burde klare å klatre opp mot 4kr hvis det skulle være noe hold i ryktene som salg av minst 2 skip.
Det er 21% å hente fra 3.30 til 4kr. Det er likevel under Fearnley, Pareto, DNB og Artic sine estimater :)
ks1977
12.10.2020 kl 17:46 6095

Dette var sitat av Pareto på Twitter; https://twitter.com/EivindEnd/status/1315558194173956097/photo/1

Jeg har dessverre ikke abonnement på Tradewinds, men denne er kanskje interessant å lese for de som har?
https://www.tradewindsnews.com/tankers/vlcc-sale-deals-highlight-disconnect-in-tanker-stock-prices/2-1-891281
Sonatrach
12.10.2020 kl 15:54 6276

TradeWinds har en artikkel i dag....
ks1977
12.10.2020 kl 15:38 6366

Ja, at vi ser 5kr (i år) tviler jeg meget sterkt på vil skje - selv om ryktene om salg bekreftes.

Ser også rykter om at det kan være snakk om 3-4 skip, men tror ikke at det heller vil hjelpe til å nå 5kr (med mindre evt salgsverdi er en del høyere enn det ryktene har det til).

Kan være at kursen skal et stykke opp, men for å nå 5kr så må nok ha en bedring i tankmarkedet som du skriver (i form av asset prices og/eller rater)
Grylls
12.10.2020 kl 15:14 6432

Stiger nok ikke mot 5kr uten at det enten meldes om oppkjøp, eller at det er bedring for tankmarkedet i horisonten.
Investmoney
12.10.2020 kl 15:10 5621

Gitt at ryktene om salg av to skip er riktige, er det fortsatt nok verdi igjen her. Om det kommer i form av utbytte er det Ok, antar denne er priset altfor lavt og at vi ser 5 kroner. Spennende!!!!!!
Redigert 21.01.2021 kl 00:18 Du må logge inn for å svare
reveneven
10.10.2020 kl 16:40 6178

Her tar du feil. Stor forskjell på å ha signert MoA og salg av skip "on subjects".
Redigert 21.01.2021 kl 00:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.10.2020 kl 12:53 6425

Fortsatt ikke sensasjonelt i forhold til tidsperspektiv og risiko.
Redigert 21.01.2021 kl 00:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.10.2020 kl 16:00 7010

Early birds har 60% avkastning  :)
Redigert 21.01.2021 kl 00:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.10.2020 kl 15:09 7142

Dette stikker definitivt hull på "boblen" om at Hunter-eventyret skulle være/bli så fantastisk... Elendig avkastning i forhold til risikoen...
Redigert 21.01.2021 kl 00:18 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
09.10.2020 kl 14:21 7295

Dette minner meg om da Bergesen var "opportunistiske" rundt 2003, da de flippet endel tankskip de hadde handlet for rekordlave ca $67 millioner videre til bl.a. Fredriksen for en profit på $8-10 millioner dollar pr skip. Alle vet hva som skjedde etterpå? Markedet gikk til himmels og og skipene ble inntjent flere ganger. AF har ikke engang tjent på disse to skipene som nå selges grisebillig.
Redigert 21.01.2021 kl 00:18 Du må logge inn for å svare
ks1977
09.10.2020 kl 14:17 7330

Finner timingen rar, spesielt siden HUNT har finansene på plass og ikke trenger å selge noe, men man vet jo aldri; HUNT er jo opportunistiske, og Mr Market har godt av en liten lærepenge en gang i blant (skjønt jeg personlig håper at dette er fake news - vent et år eller tre med å selge skip)
Redigert 21.01.2021 kl 00:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.10.2020 kl 14:00 7432

Uansett, HUNT stiger kraftig på ryktene.
RT:  3,47   +0,24   +7,43%
Redigert 21.01.2021 kl 00:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.10.2020 kl 13:58 7474

Eneste som er fritatt for melding, er rene forhandlinger hvor ingenting er fastlagt skriftlig.
Redigert 21.01.2021 kl 00:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.10.2020 kl 13:55 7513

"on Subs" er også 100% klart meldepliktig ifølge Verdipapirhandelloven.
Jfr første melding om salg av et skip:  https://newsweb.oslobors.no/message/479509
Redigert 21.01.2021 kl 00:18 Du må logge inn for å svare
Hydrant
09.10.2020 kl 13:49 7565

Det er vel nettopp rykter og ikke meldepliktig kontrakt. Men som noen sier pleier ryktene i shipping miljøet å stemme ganske godt. Blir spennende å se utover dagen på kursutvikling, og til uka om de lander en deal.
Redigert 21.01.2021 kl 00:18 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
09.10.2020 kl 13:47 7591

Salget er "on Subs" det betyr at pris er avtalt og andre betingelser er avtalt, men salg ikke effektuert enda, sansynligvis er 10% innbetalt. Det som gjenstår er Buyers/sellers subjects som vanligvis inneholder Managment & Board approval og kanskje tilfredstillende innspeksjon av skip.
Redigert 21.01.2021 kl 00:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.10.2020 kl 13:40 7677

En PAS newsflash hvor de kun linker til TradeWinds meldingen.
Redigert 21.01.2021 kl 00:18 Du må logge inn for å svare