VOW - Den GRØNNESTE av dem alle!

Hammers
VOW 10.09.2020 kl 14:48 6578

For nye aksjonærer kan man nevne at VOW leverer VARENE, har solid DRIFT og en ORDREBOK på snart 2 MRD (inkl options)!

- Verdensherredømme innen avfallshåndtering på de STØRSTE cruiseskipene med sine patenterte løsninger.
- Leverer topp produkter slik at de store aktørene komme tilbake med gjentagelsesordre for hvert eneste nye skip som bygges.
- Leverer en EBITDA på driften på rundt ca 12%. Siste halvår var den dog redusert til ca 10% pga organisasjonsoppbygging på land.

Fra i år av tar VOW også steget på land. Primært via det nylig gjennomførte oppkjøpet av franske ETIA.
På land har man MANGE ulike "vertikaler" (segmenter) som man jevnlig børsrapporterer ordre om.
Hittill i år hele 10 slike meldinger (til skip/på land) - med en samlet ordresum på ca 300 mill. Diverse "options" kommer i tillegg.

Eksempler på leveranser til landbasert drift går til konvertering av PLASTAVFALL, BILDEKK, TREVIRKE + annet organisk materiale.
Via sin avanserte pyrolyse (opp til max 1000 gr C) gjøres avfallet om til REN energi.
Anlegg som betaler seg selv etter noen års drift - for deretter å generere overskudd til kjøperne.

Avfallet blir til avkarbonisert biokull. Man får ut bl.a. grafitt/grafen. Materialer som bl.a. benyttes i batteriproduksjonen.
VOW har for tiden at samarbeide med ELKEM for å bruke slikt til forbedrede stålkvaliteter + i batteriproduksjon.
ELKEM som her om dagen annonserte at man satset på å bygge en STOR fabrikk for batteriproduksjon på Herøya.

Et par dager senere offentliggjorde ELK at man også skulle bygge et anlegg for omgjøring av treavfall til biokull - i Canada.
Personlig har jeg lagt sammen noen brikker i puslespillet - og jeg har fått et flott bilde ut av det!

Dette er en solid bedrift med en solid ledelse. Ja så godt gikk det i fjor at man fordelte utbytte i fjor vår.
Likevel; selskapet er fortsatt verdsatt til ca 3,2 MRD. Dere kan jo selv se hva andre "grønne" er verdsatt til.
Det uten å være i NÆRHETEN av å tjene 5 flate øre!

For MIN del har VOW vært et lite eventyr i et par års tid.
Det kan det nok også bli for andre.........for kursen i dag ikke høyere enn ca ved juletider i fjor!

Hilsen Hammers......som nevner at det er NÅ første kapittel om eventyret på land skrives! VOW's nye vekstområde!
Redigert 21.01.2021 kl 08:54 Du må logge inn for å svare
Kalle 1
11.09.2020 kl 13:21 817

Dette mente du vel ikke Hammers; "Da er man garantert uhyggelige overraskelser i form av aksjonærfiendlige handlinger."
Hammers
11.09.2020 kl 13:31 778

.......eh......nei, jeg gjorde vel ikke det.
"Da er man garantert å IKKE FÅ uhyggelige overraskelser......!"........ høres vel mer fornuftig ut.......🤭🤭🤭!

Hilsen Hammers