Møte med myndighetene 21. september
Hva har NAS å tilby i bytte for mer støtte? De kommer ikke til å få ytterligere støtte uten betingelser. Det er bare å glemme. Blir mange aksjer her etterhvert.
Redigert 19.01.2021 kl 19:55
Du må logge inn for å svare
FunTrade
10.09.2020 kl 22:19
2420
Det blir fryktelig mange aksjer, 168 mill ved påsketider, nesten 4 milliarder nå, hva blir det neste, har tidligere tippet at neste større kapitalinnhenting vil innebære blir 22 mrd ( forutsatt at det ikke blir spleis i forkant). Samlet ville det da bli 26 mrd aksjer, en utvidelse på ca 15400%.
Gjesp... som en dråpe i Stillehavet..total utvanning.
Gjesp... som en dråpe i Stillehavet..total utvanning.
Godt å se at ledende ansatte har sine millionbonuser fra det fantastiske fjoråret på tørt land. Det blir vel vrient å få til noe tilsvarende i år...
Redigert 10.09.2020 kl 22:48
Du må logge inn for å svare
FunTrade
10.09.2020 kl 22:25
2399
Det er en god grunn til at de lendende ansatte kun kjøpte aksjer for lommerusk, det var vel knapt en million kroner de kjøpte for tilsammen. De ser jo hvor det bærer og da er det bare å hente ut lønningene og bonusene, og la aksjonærene blø. Verden vil bedras, hehe:-)
Det blir vel å stable en provisorisk balanse og kassabeholdning på beina før møtet 21. september. Kan bli litt av en blåmandag.
https://www.dn.no/luftfart/sas/wideroe/norwegian/flyselskapene-vil-ha-dekket-inntil-13-14-mrd-i-tapte-inntekter-fra-staten-trenger-alt-vi-kan-fa-av-hjelp/2-1-873425
kan ikke skjønne at mafiastaten skal spytte inn mere pæng i dette tapsluket
la dritten gå konk
kan ikke skjønne at mafiastaten skal spytte inn mere pæng i dette tapsluket
la dritten gå konk
Det bør vel være klart at ikke SAS får noe? Dette kan Sverige og Danmark ordne selv. Når vi kommer til NAS, så må vel de største eierne, utenlandske leasingselsksper, ta støyten? Rett og slett mulig at vi må satse på Widerøe og konkurranseutsette resten av rutenettet?
Redigert 13.09.2020 kl 20:13
Du må logge inn for å svare
satse på widerøe eller bare starte et nytt flyselskap ved å kjøpe fly på billigsalg
drifte det i et par år oxo selge det videre til investorer eller ta det på børs
det å spytte inn mere penger i det sorte hullet NAS er dødfødt verre enn å brenne fiatpenger
scram bør henvende seg til leasingselskapene som er eierne for å true til seg mer kapital. mafiastaten har ingenting å tjene ved å redde NAS
drifte det i et par år oxo selge det videre til investorer eller ta det på børs
det å spytte inn mere penger i det sorte hullet NAS er dødfødt verre enn å brenne fiatpenger
scram bør henvende seg til leasingselskapene som er eierne for å true til seg mer kapital. mafiastaten har ingenting å tjene ved å redde NAS
Stephen
14.09.2020 kl 14:17
1717
Tja, de flyr jo mellom flere steder her i landet. Mulig de kan avlaste Rikskonsertene litt, så mye mere er det vel ikke.
Mvh. Stephen
PS Flight & Trall
Mvh. Stephen
PS Flight & Trall
Det er nok snart over for dette lavpriskonseptet
Ja. Det er bekreftet smittede på fly fra Spania og Tyrkia i hopetall. Og dette er blant det fåtall som har latt seg teste. Sett flere eksempler på at karantene ikke overholdes - det er er rett på pub for den gruppa vi har med å gjøre her. De hevder at Corona håndteres helt fortreffelig i Spania. Go figure.
Ikke urolig i heletatt, vet coronavirus går over om Ikke lenge, covin-19 vaksiner kommer på vei meget snart trolig oktober november
Regjeringen med Hareide i spissen kommer på banen her for å sikre at vi alle har et rutetilbud som fungerer også etter Koronakrisen. Regjeringen ønsker ikke monopol tilstander (=dårlig tilbud til sky høye bilett priser), ei heller at utenlandske aktører skal få styre viktig Infra struktur.
Aksjer er det altfor mye av, likeså lån, så det eneste som nå monner er tilskudd/ny krisepakke a 3-5 milliarder, småpenger for staten Norge for å ivareta ovennevnte.
Aksjer er det altfor mye av, likeså lån, så det eneste som nå monner er tilskudd/ny krisepakke a 3-5 milliarder, småpenger for staten Norge for å ivareta ovennevnte.
Ps/NB - her har regjeringenes jobb å gjøre, frem til vaksinen kommer og trafikken tar seg opp igjen i løpet av 2021/2022. Inngang rundt kr 1 tror jeg kan vise seg å bli et fint «lodd», ser vi 2-3 år frem, dersom selskapet får den støtten de fortjener når staten / regjeringen faktisk har «tatt bort markedet» siden medio mars.
Det du egentlig mener er vel at myndighetene skal kompensere aksjeeierne for et av tidenes bomkjøp? Kanskje sende pengene til disse direkte i steden for å gå veien om en overbetalt administrasjon i NAS. Tror ikke det gitt.