Der kom emisjonen ja, 600 mill

2030kommer
QFUEL 10.09.2020 kl 16:43 27245

Quantafuel ASA | Contemplated private placement
NOT FOR RELEASE, PUBLICATION OR DISTRIBUTION, DIRECTLY OR INDIRECTLY, IN AUSTRALIA, CANADA, THE HONG KONG SPECIAL ADMINISTRATIVE REGION OF THE PEOPLE'S REPUBLIC OF CHINA, SOUTH AFRICA, NEW ZEALAND, JAPAN OR THE UNITED STATES, OR ANY OTHER JURISDICTION IN WHICH SUCH RELEASE, PUBLICATION OR DISTRIBUTION WOULD BE UNLAWFUL

Oslo, Norway, 10 September 2020

Quantafuel ASA (“Quantafuel” or the “Company”) contemplates a private placement (the “Private Placement”) comprising of an offer of i) new shares to raise gross proceeds of approximately NOK 600 million and ii) up to 2,500,000 existing shares offered by certain existing shareholders (the new and the existing shares together, the "Offer Shares"). The total number of Offer Shares to be placed will depend on the final offer price to be determined following an accelerated bookbuilding process.

ABG Sundal Collier and Pareto Securities AS are acting as joint lead managers and joint bookrunners (the “Joint Bookrunners”) in connection with the Private Placement and Arctic Securities AS is acting as co-manager (together with the Joint Bookrunners, the “Managers”).

The net proceeds to the Company from the Private Placement will be used to invest in the further expansion and buildout of new plants, as well as general corporate purposes. Reference is here made to the release from the Company this morning regarding the commencement of feasibility studies for large-scale plastic chemical recycling plants and to the operational update section at the bottom of this release.

The following shareholders (the “Selling Shareholders”) in the Company are offering to sell existing shares under a separate agreement with the Managers:
- T.D. Veen AS (represented on the Company’s Board of Directors): up to 1,000,000 shares
- Kjetil Bøhn, CEO: up to 900,000 shares;
- Oscar Spieler (Chairman): up to 300,000 shares
- Thomas Steenbuch Tharaldsen (CSO): up to 300,000 shares

The Selling Shareholders have agreed to a customary lock-up on their remaining shares for a period of six months following the Private Placement. In addition, the Company has agreed to a lock-up on future share issues for a period of six months following the Private Placement, subject to customary exceptions, including with respect to a potential offering in connection with a listing of the Company's shares on a regulated market (this exemption also applies to the Selling Shareholders) and directed share issues by the Company to strategic partner(s) as part of M&A transactions and/or industrial cooperation(s).

The Private Placement will be directed towards Norwegian and international institutional investors, in each case subject to and in compliance with applicable exemptions from relevant prospectus, filing or registration requirements. The minimum subscription and allocation amount in the Private Placement will be the NOK equivalent of EUR 100,000, provided that the Company may, at its sole discretion, allocate an amount below EUR 100,000 to the extent applicable exemptions from the prospectus requirement pursuant to applicable regulations, including the Norwegian Securities Trading Act and ancillary regulations, are available.

The issuance of new shares will be carried out based on the authorisation granted by an extraordinary general meeting held on 3 July 2020 (the “Authorisation”).

The subscription price and allocation of shares in the Private Placement will be determined by the board of directors following an accelerated bookbuilding process. The bookbuilding period commences today at 16:30 CEST and will close at 08:00 CEST tomorrow, 11 September 2020. The bookbuilding may, at the discretion of the Company and the Joint Bookrunners, close earlier or later and may be cancelled at any time and consequently, the Company may refrain from completing the Private Placement. The Company will announce the final number of Offer Shares placed and the final subscription price in the Private Placement in a stock exchange announcement expected to be published before the opening of trading on Merkur Market tomorrow, 11 September 2020. Completion of the Private Placement is subject to final approval by the Company's Board.

Notification of allotment and payment instructions is expected to be issued to the applicants on or about 11 September 2020 through a notification to be issued by the Managers. The allocation will be determined at the end of the bookbuilding period and final allocation will be made at the Board of Directors' sole discretion.

The Offer Shares allocated in the Private Placement are expected to be settled through a delivery versus payment transaction by delivery of existing and unencumbered shares in the Company, that are already admitted to trading on Merkur Market, pursuant to a share lending agreement between the Company, certain existing shareholders and the Joint Bookrunners in order to facilitate delivery of shares admitted to trading to investors on a delivery versus payment basis. The Offer Shares will be tradable from allocation. The Joint Bookrunners will settle the share loan with a corresponding number of new shares in the Company to be issued by the Board pursuant to the Authorisation.

As the Private Placement is structured to ensure that a market based subscription price is achieved and equal treatment obligations under the Norwegian Securities Trading Act are observed, it is currently not planned to conduct a subsequent share issue ("repair issue") directed towards shareholders not participating in the Private Placement.

Update on liquids produced at Skive
During the first day after start of production in Skive the milestone of 1.000 liter of high-quality liquids produced from mixed waste plastic was achived. Samples have been analysed at the Skive plant and representatives of BASF present at the factory have confirmed they are within the expected range.
-We are very pleased with being able to run continuous operations for longer periods and that the products produced is in line with our expectations, but do of course expect that it in the period to come will be variations in both amount and quality produced each day – says CEO Kjetil Bøhn.

For additional information, please contact:

Kjetil Bøhn, CEO
Mobile phone: +47 915 73 818

Kristian Flaten, CFO
Mobile phone: +47 950 92 322
Email: Kristian.Flaten@quantafuel.com

Important Notices

This announcement is not and does not form a part of any offer to sell, or a solicitation of an offer to purchase, any securities of the Company. The distribution of this announcement and other information may be restricted by law in certain jurisdictions. Copies of this announcement are not being made and may not be distributed or sent into any jurisdiction in which such distribution would be unlawful or would require registration or other measures. Persons into whose possession this announcement or such other information should come are required to inform themselves about and to observe any such restrictions.

The securities referred to in this announcement have not been and will not be registered under the U.S. Securities Act of 1933, as amended (the "Securities Act"), and accordingly may not be offered or sold in the United States absent registration or an applicable exemption from the registration requirements of the Securities Act and in accordance with applicable U.S. state securities laws. The Company does not intend to register any part of the offering or their securities in the United States or to conduct a public offering of securities in the United States. Any sale in the United States of the securities mentioned in this announcement will be made solely to "qualified institutional buyers" as defined in Rule 144A under the Securities Act.

In any EEA Member State, this communication is only addressed to and is only directed at qualified investors in that Member State within the meaning of the Prospectus Regulation, i.e., only to investors who can receive the offer without an approved prospectus in such EEA Member State. The expression "Prospectus Regulation" means Regulation 2017/1129 as amended together with any applicable implementing measures in any Member State.

This communication is only being distributed to and is only directed at persons in the United Kingdom that are (i) investment professionals falling within Article 19(5) of the Financial Services and Markets Act 2000 (Financial Promotion) Order 2005, as amended (the "Order") or (ii) high net worth entities, and other persons to whom this announcement may lawfully be communicated, falling within Article 49(2)(a) to (d) of the Order (all such persons together being referred to as "relevant persons"). This communication must not be acted on or relied on by persons who are not relevant persons. Any investment or investment activity to which this communication relates is available only for relevant persons and will be engaged in only with relevant persons. Persons distributing this communication must satisfy themselves that it is lawful to do so.

Matters discussed in this announcement may constitute forward-looking statements. Forward-looking statements are statements that are not historical facts and may be identified by words such as "believe", "expect", "anticipate", "strategy", "intends", "estimate", "will", "may", "continue", "should" and similar expressions. The forward-looking statements in this release are based upon various assumptions, many of which are based, in turn, upon further assumptions. Although the Company believes that these assumptions were reasonable when made, these assumptions are inherently subject to significant known and unknown risks, uncertainties, contingencies and other important factors which are difficult or impossible to predict and are beyond its control.

Actual events may differ significantly from any anticipated development due to a number of factors, including without limitation,
Redigert 21.01.2021 kl 08:29 Du må logge inn for å svare
europa
11.09.2020 kl 08:52 5768

Eneste jeg savner er en rep.emi så eksisterende aksjonærer slapp å bli utvannet.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
tychobrae
11.09.2020 kl 08:55 5712

Du trenger vel ikke rep emi, du får jo kjøpt til ca samme pris over børs om 5 minutter
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.09.2020 kl 08:57 5696

emi på 70. Mega bull.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.09.2020 kl 09:30 5638

Topp 10 økte kraftig under emisjonen. Det er MEGA bull.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
nutellut
11.09.2020 kl 09:47 5522

Nope 😇 hallo dette er Hegnar - stedet hvor vi tullinger samles for å skrive dumme ting og et eller annet gullkorn en sjelden gang 😆
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
europa
11.09.2020 kl 09:52 5456

Benyttet meg av det. Fikk faktisk rabatt på emikursen. Ikke verst.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.09.2020 kl 10:25 5253

De hadde raffineri! De kan lage slutt produktet og levere det direkte til stasjonene kanskje for så mye som 10,- per liter.
120 000 liter per dag x 10 = 1 200 000,- per dag brutto x 365 = 438 000 000 årlig pluss i inntekter for mottak av plast.

Det er ingen CO2 avgift på biodiesel utsalg er 17 kroner.

https://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/i/KOMgM/lag-din-egen-biodiesel
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.09.2020 kl 10:27 5242

Noe tall på hvem som økte?
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
andemorr
11.09.2020 kl 11:01 5101

Etter dagens og gårsdagens fall så er det nok mange småaksjonærer og ikke minst nye på aksjemarkedetsom sitter på store tap. La meg bare gi dere ett råd som det virker som folk på dette forumet rett og slett ikke forstår: Jeg skal si meg enig i at det var imponerende at kursen ble satt til 70, trodde selv den skulle bli satt lavere. Når det er sagt: Folk som skriker ut at prisen "Umulig" kan gå under emisjonskurs, IKKE hør på disse tåpene. det er helt i orden at man har troen på selskapet osv, men at aksjen ikke kan gå under emisjonskurs, LANGT under emisjonskurs er bare pølsevev.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
AksjeRik
11.09.2020 kl 11:12 5040

For meg virker denne altfor høyt priset . Av formasjonene tror jeg denne må hente seg inn igjen til 40-50 kr.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
andemorr
11.09.2020 kl 11:20 4964

Problemet med disse aksjene er ofte at de blir hauset opp og så glemt, og mens de glemmes så faller kursen sakte men sikkert over tid. Når de får spikes så fyres forumet opp og stakkarer kjøper på topp igjen og igjen. Mange gir nok opp aksjemarkedet etter det har skjedd nok ganger. Man på sette ting litt i perspektig, denne har gått ufattelige prosenter på veldig kort tid, men hva tror man skjer om det skulle komme en nyhet som f.eks omhandler dårlig kvalitet på sluttproduktet, noe har skjedd på fabrikken, CEO&crew selger flere aksjer osv. Kjenner desverre mange som har gått i fella, de går all inn i en eller annen aksje og blir sittende, fordi folk sier "den kommer etterhvert" Det kan godt være denne skal holde fyken slik som Nel har gjort uten å tjene en krone, det vet jeg ikke, men vil påstå at sansynligheten for at denne koster 40 før den koster 100 er stor.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
AksjeRik
11.09.2020 kl 11:32 4882

Jeg er helt enig med deg. Aksjemarkedet er veldig kynisk og man blir lett lurt. Rundt 80 % taper penger .
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
nutellut
11.09.2020 kl 11:34 4861

og hvilken astrologibok bruker du ?
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
tychobrae
11.09.2020 kl 11:38 4832

Den blir jo ikke glemt om planene de har går sånn noenlunde som forespeilet. Og prosentene er jo grei de, bare se på ArcticZymes Technologies (AZT). De la gode planer som gradvis materialiserte seg og dermed kom det fundamentale og presset verdien på aksjen opp.

Vi får se om 3-6 mnd.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
rischioso
11.09.2020 kl 11:50 4770

Har hausserne overlatt scenen til baisserne eller er hausserne opptatt med å akkumulere under eminivået mens man ennå kan for det er noen som gjør det og har gjort det en stund - eg berre spør ... ;)
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
andemorr
11.09.2020 kl 12:02 4695

Vi får håpe det. jeg prøver bare å være litt realistisk oppi all hausingen på dette forumet. Jeg ønsker ikke at noen skal tape penger, har bare sett meg møkklei av hvordan meglerhus/selskaper holder på for å kjøre prisene langt oppi skyene mens man VET at det er pga emisjon. Jeg ser også det er snakk om mye insideinfo i dag pga kursen stupte i går rett før emisjon. jeg tror nok heller dette var folk som så hva som kom til å skje enn at det var insideinfo. selv satte jeg shorten i går fordi jeg var bombesikker på at dette skulle skje.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
rischioso
11.09.2020 kl 12:08 4643

Ok, så du fremstår som bekymret for småsparerne og indirekte anbefaler at de skal selge mens du selv sitter short - det må vel være det man kaller dobbeltmoral ... ;)
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Sundancer
11.09.2020 kl 12:19 4557

Du sier at du er "møkklei av hvordan meglerhus/selskaper holder på for å kjøre prisene langt oppi skyene mens man VET at det er pga emisjon." Stemmer det? Det var Pareto og ABG som hadde ansvaret for emisjon. Så vidt jeg vet har ikke de vært ute med noen luftige kursmål i forkant -- i motsetning til mange andre meglerhus.

Det at meglerhus hauser i forkant for å så kjøre emisjon virker som en konspirasjonteori mange har. Kanskje det stemmer av og til, men langt fra alltid, og ikke i dette tilfellet så vidt jeg vet.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.09.2020 kl 12:21 4547

Du hadde gjort noen utregninger, for liksom ikke DnB sin anbefaling til å stemme, men hvis vi regner slutt produkt diesel avgiftsfri levert til bensinstasjoner så faller det litt mere på plass. Utsalg er 17,50,- vil det da være realistisk qfuel får mellom 10 og 13 kroner litere?
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
11.09.2020 kl 12:24 4523

Kan bli forbudt
Miljødirektoratet anbefaler forbud mot engangsplast.

https://www.dinside.no/okonomi/kan-bli-forbudt/72835054
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
andemorr
11.09.2020 kl 12:26 4486

Ser hva du mener, men hvorfor i alle dager skulle jeg ikke satt shorten når aksjen har gått som den har gått? mine få tusen aksjer har ingenting å si for kursen uansett, ei heller har hegnarforumet. Det viste seg jo å være temmelig rett og be folk slappe av og ikke kjøpe denne på 80-tallet, gjorde det ikke? Faktisk fikk jeg flere svar av folk som solgte seg ut godt over 80, og de er sikkert glad for det nå. Det er i dag såpass mange nye i aksjemarkedene som ikke har vært med på sånne sinnsyke oppganger før, og ikke forstår hvor fort det kan snu, da er det vel på sin plass å kunne informere litt. Jeg pleier vanligvis ikke sitte her på forumet og mene noe som helst, men når jeg så hvor sykt denne ble kjørt så er det på sin plass å kunne advare folk.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Yuri_Milner
11.09.2020 kl 12:33 4440

Jeg har aldri hatt aksjer i QFUEL men etter å ha fulgt med fra sidelinjen så minner dette nesten om svindel. Innsidere selger aksjer til håpefulle investorer som taper formuene sine. Og det ser ut som flere solgte før emisjonen var offentliggjort. Vil dette bli undersøkt mon tro?
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
rischioso
11.09.2020 kl 12:40 4386

Det er jo nettopp det som gjør børs til børs det at det går opp og ned - hadde det ikke vært for det så hadde jo ingen hatt noen interesse av å være her. Det var 50% sjanse for at du fikk rett i utgangspunktet så ikke noe å slå seg på brystet for ... :)

I dag ligger kursen under eminivået og i neste uke så er sannsynligheten stor for at den er over - mao, det er timingen det handler om - fåtallet klarer å time riktig mens de fleste blir fintet ut og blir sittende igjen med færre aksjer enn de opprinnelig hadde så ikke lett dette her - det å skulle slå algoritmerobotene ... ;)
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
rischioso
11.09.2020 kl 12:46 4318

Tror neppe caset er svindel da det er store og kjente navn i loopen, men at det til tider blir gjort noen grisete transaksjoner skal man ikke se bort i fra, men akkurat det er jo ikke spesifikt for dette caset for det er noe som skjer rundt om på alle verdens børser hvor fåtallet blir oppdaget - ei heller kan man bebreide de enkelte ledelsene for dette da det som oftest er helt andre aktører som står bak.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
gronnvaskeren
11.09.2020 kl 13:01 4238

Jeg har aksjer i quantafuel. Biased så det holder mao. Sikkert dypt infisert av Dunning Kruger. Men det slår meg at så mange på et forum kan og forstår så uendelig mye mer enn profesjonelle investorer. Alle de som investerte 600 millioner av egen lomme er idioter og her finner vi de som har skjønt det. Tror vi at hovedgeskjeften til de store investorene er å loppe meg for småpengene mine? Eller å bli med på stor verdiskapning og STORE penger. Gidder virkelig store investorer som Lego og BASF å bruke tid på å loppe norske småsparere? Er det den mest lukrative aktiviteten de kan bruke tiden sin på? Ja, det lukter litt prump av at noen solgte mye på slutten i går. Men de som ble overasket over at det kom en emmisjon må vel rett og slett bare lære mer og følge flere selskaper som er i samme fase som quantafuel.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
renai
11.09.2020 kl 13:07 4202

Da ser vi at kursen ikke kan holde sig l LAG med emmissionen, på dagens handel.
Da ser vi ofte på Børs, at kurs ligger om lavere, efter en stor emm.
Indsider ser chancen for at tage sig en bid af kake, inden den bæres fra bordet.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
TheKurgan
11.09.2020 kl 13:09 4182

Det er ingen som taper penger her, så lenge de ikke faktisk realiserer et tap!
Bare å sitte med de en stund til så kommer aksjen opp igjen.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
gronnvaskeren
11.09.2020 kl 13:39 4052

For de som kun ser på grafen: Legg merke til at volum vektet kurs nå 13:35 forsatt er 69,63. Med mindre jeg har misforstått noe betyr det at hovetyngden av kjøp i dag har skjedd på en kurs svært nærme emmisjonskurs. Kan være greit å ikke la seg forvirre av småtransaksjoner nede på 67. Jeg tenker at de med mest penger har dem fordi at de kan mest.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Yuri_Milner
11.09.2020 kl 13:44 4028

Har vel aldri påberopt meg å vite mer enn noen andre. Jeg stiller bare spørsmålet etter å ha fulgt med fra sidelinjen. Aksjen pumpes så voldsomt for deretter at de med innsideinformasjon selger i store mengder 45 minutter før emisjonen offentliggjøres. Det går naturligvis hardest utover de som ikke sitter på innsideinformasjon, altså den vanlige mann i gata. De samme folka kan nå handle for langt under prisen de solgte for før emisjonen. Noen taper penger og noen tjener penger. Det er ikke Ola Nordmann som tjener penger i denne settingen.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Aquarius
11.09.2020 kl 13:45 4018

Profesjonelle investorer valgte i går å bruke 600 MNOK på kurs 70,- blir det informert om. Etter at denne åpenbart er blitt pumpet opp av meglere og hausse analyser. I dag raser den under emikursen i går. Da må jeg jaggu spørre meg, er de profesjonelle investorene i går helt blåst, hvorfor kaste 600 millioner for å tape 10-20% dagen etterpå? Skjønner ikke at disse er så profejonelle når det foretas plasseringer som dette. Joda, vet at noen mener dette er en kortsiktig reaksjon og den kommer tilbake og langt over...Time Will Show.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
rischioso
11.09.2020 kl 13:50 3987

Litt merkelig kursutvikling samtidig som at det kjøpes store poster for hver hele krone den går ned - virker å være noen som har et ønske om å akkumulere betydelig på undersiden av eminivået, men samtidig så må det være utlånt aksjer som presser kursen for å få det til - hmmm, det snur nok så snart det ikke finnes salgsvillighet.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
rischioso
11.09.2020 kl 13:52 3973

De som gikk inn i går i emisjonen har nok en horisont noe lengre enn til dagen etter - tror du ikke ... ;)

At så mange småaksjonærer velvillig lemper ut og realiserer tap slutter aldri å overraske, men så vil også rekylen tilbake forsterkes når alle disse skal inn igjen så snart det snur hvor de fleste av disse må betale mer enn de solgte for - mission completed ... :)

Dagens laveste (intradag) på 63,3nok er hele 24nok under gårsdagens høyeste 87,3nok (intradag) - skal si det svinger ...
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Skallelv
11.09.2020 kl 20:39 3541

Siste halvannen time før slutt i dag hentet den seg in med 6 kr. Godt fallet ble snudd tross flere lempet ut før helgen. De på Emisjon 70 kr er i pluss Mandag.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
tommbakk
12.09.2020 kl 06:21 3277

Man får ikke sagt det bedre enn det du gjør her.

Jeg er også biased, for sitter med 4.900 aksjer i QFUEL. Det har vært en vanvittig siste måned, for ikke å snakke om siste UKE. Litt galskap.

At aksjen har fløyet litt vel fort avgårde? Ja, det er vanskelig å være uenig i det. Så, at kursen nå korrigerer ned i en periode, er ikke sjokkerende. (Jeg tipper den vil konsolidere på rundt kr 55-60)

Like lite sjokkerende var emisjonen. Den visste man ville komme. Og jeg ser ikke den som negativ overhodet ift videre vekst.

At innsidere selger samtidig, er jo isolert sett ikke noe artig å se. Men, de som gjorde det har bygget opp selskapet. Hvorfor skulle ikke de kunne sikre litt gevinst, uten at salget forteller at dommedag er nær?

Jeg merker at jeg må holde meg unna dette forumet nå, for det er komplett sirkus. Og klovnene er i manesjen.

Jeg er ingen fanboy eller hausser, og ser helt klart risikoen i selskapet. Det er utfordringer fremover.

Men av alle de fantastiske "ekspertene" her inne, som leverer sine regnestykker og "dyptpløyende" analyser som underbygger hvorfor Quantafuel bare er søppel...så er det NOEN faktorer dere ALDRI vil kunne klare å analysere dere vekk fra (og som bl.a underbygger MIN tro på selskapet)

BASF har investert 300 millioner i Quantafuel. Greit nok at dette ikke er noen enorm sum for dette enorme konsernet. Men, 300 millioner, ER 300 millioner. Og et tysk gigantselskap de gir for pokker ikke bort en slik sum til noe de ikke har inngående kjennskap til. De har gjort en skikkelig DD-prossess omkring Quantafuel.

Hvor mange i dette forumet har det? Og, selv om jeg ikke vet det...så TROR jeg med RELATIV SIKKERHET at BASF har enkelte på lønningslisten som kan regne på produksjon, inntekter, lønnsomhet.

Samme som ovennevnte kan sies om Kirkbi.

Og om Vitol.

Mange hevder at meglerhus er rene mafiavirksom, og som kun vil presse kynisk opp kursen av egeninteresse. Joda, noe egeninteresse er der. Blir naivt å ikke innse det.

MEN, jeg kjøper rett og slett ikke at flere anerkjente meglerhus/banker setter høye kursmål på et case, UTEN at de ser et reelt og legitimt potensiale. Det vil bl.a være drepende for renomme og troverdighet å gi en svært positiv analyse og høyt kursmål, hvis et selskap er søppel.

Men, det er ikke noe poeng å argumentere, er det vel?

Spesialistene er her på Hegnar-forumet. ;D

Jepp.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.09.2020 kl 08:10 3153

Ja ikke særlig logisk eller hva, men her på forumet er det mange som jobber med å manipulere kursene, det er hva de lever av.. de skriker og roper høyest og skremmer vettet av folk. Så er det mange som er bare veldig naive og tror på aksjer forelsker seg i enkelt aksjer.. klikk på navnet så ser du omfanget av situasjonen.

For deg som sitter i aksjen er en emisjon på 70,- utrolig positivt bare 8,5 millioner aksjer blir utstedt, til gjengjeld blir flere fabrikker finansiert. Utrolig billig finansiering.

Hvis emisjonen hadde blitt utført på 20,- ville det blitt utstedt 30 millioner aksjer. En betydelig utvanning av aksjen.

DnB har gjort en grundige analyse samt flere andre de tuller ikke! Men selvsagt kan alt ikke gå slik det var planlagt korona krisen er bevis på det.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.09.2020 kl 08:27 3119

https://www.borsen.no/folk/satser-tungt/72831068

Tro om det er et Qfuel anlegg de vil bygge?
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Nanoq
12.09.2020 kl 08:57 3064

Det første BASF gjorde etter at fabrikken ble startet opp, var å ta en analyseprøve av (nafta-)produktet som kom ut av raffineringsprosessen. Uten tvil for å checke at dette levde opp til de "grønne" standarder som naftaen skal ha for at plasten kan brukes som bl.a. emballasje til matvarer o.l. Noe som b.la. Nestle har bestilt hos BASF. Og ja, de har godkjent kvaliteten etterfølgende. "Proof of concept" er nå en grønnstemplet realitet.

Nestle har visstnok øremerket et milliardbeløp til innkjøp av grønn "recycled" plast de neste 4 åra.

Det er jo denne avanserte og patenterte katalysatorprosessen som fjerner uønskede stoffer i plastgassen i pyrolyseprosessen, som er den avgjørende forskjellen på Quantafuel og andre produsenter av gjenbruksplast-materialer. På dette området har QFUEL et mangeårig forsprang på mulige konkurrenter. Noe som vil sikre QFUEL en fantastisk god start - også m.h.t. å sikre viktige partneravtaler med avfallsselskaper i mange land framover.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Sundancer
12.09.2020 kl 09:03 3046

Hvordan vil en notering på hovedlisten påvirke prisingen? Normalt ville jeg ikke lagt mye vekt på det, men siden det er mye "buzz" rundt QFUEL tror jeg det er mange med ASK-kontoer som kommer til å kjøpe aksjer så snart den noteres der. I tillegg er det vel en del indeksfond mm. som også må kjøpe. Vil ikke forundre meg om dette kjøpspresset løfter aksjen over 100 kroner før sommeren.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Nanoq
12.09.2020 kl 09:13 3007

Før sommeren?

Hva med før jul? Usannsynlig? Nei, slett ikke.

PS.: Så vidt jeg vet så har aksjefond ikke adgang til å kjøpe aksjer på Merkur-lista.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Sundancer
12.09.2020 kl 09:14 3006

He-he. Enig at jeg var litt konservativ!
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare