PLCS: Markedet er på vei opp - vi har ikke sett maken

Slettet bruker
PLCS 18.09.2018 kl 16:12 28976

PGS har snudd og stiger kraftig.

Den gode stemningen på Paretos olje- offshorekonferanse smitter over på Oslo Børs og PGS er en av vinnerne.

- «Leads and bids» i kontraktmarkedet er på nivåer vi ikke har sett på 3-4 år, sier PGS-sjef Rune Olav Pedersen, i følge Hegnar.

- Det som trenger å skje, det skjer nå. Derfor er vi positive til etterspørselen etter kontrakt, legger han til.

https://www.hegnar.no/Nyheter/Energi/2018/09/PGS-sjefen-har-ikke-sett-maken-paa-flere-aar



Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.10.2018 kl 11:20 2184

Ja nå får vi lukket "gap" om ikke annet... Trodde faktisk ikke det ville skje.. Men som sagt tidligere.. Sett det før. PS. Positivt med nytt "gap" på oversiden. PLCS kommer nok, sammen med flere offshore relaterte aksjer sterkt tilbake. DOG.. Det tekniske positive bildet er nå ruinert og nye fundamenter må etableres.
Vikpat
11.10.2018 kl 12:28 2079

Here is the quoted text from today's Shearwater order news from upstream online,

" The acquisition could prove timely as seismic vessel dayrates are expected to increase by 10% this year and 20% in 2019 due to increased demand for exploration work from oil companies on higher oil prices, with seismic spending forecast to increase by 15% to 20% in 2019, according to a report from Oslo-based analytical firm Sparebank1 Markets.

It stated multi-client work has been the main driver of the recovery so far, with peer players Petroleum Geo-Services and Polarcus eyeing “double-digit” price increases next year on the back of higher tendering activity."

Lilleulv
11.10.2018 kl 16:44 1926

Vi i PLCS bør vel ha lært alt om algoritmer og maskinhandler den siste tiden. Jeg vet ikke hvem som gir bort aksjeme sine, men jeg har nå alle mine :-) plcs er vel en av de aksjene som skyter i været så fort den får muligheten.

Deler en link så lenge:

https://www.dn.no/marked/stavanger/knut-gezelius/aksjer/skagen-forvalter-dette-markedet-er-som-a-ga-inn-i-en-godtebutikk/2-1-441060