REC -Start opp produksjonen Nå

Slettet bruker
REC 12.09.2020 kl 10:50 6848

Er drit lei Rec sin passivitet i årevis. Vi er nå innen i en svært avgjørende tid om batteri produksjons mulighet. Og ikke minst mye avgjørelser om 2030
DA nytter det ikke å være Rec passiv
På tide Rec ledelsen tar riktige valg. Nå er det viktig for aksjonærene.

Få opp fabrikken i moses lake NÅ

https://www.pv-tech.org/news/tremendous-opportunity-seia-calls-for-100gw-of-us-green-energy-manufacturing-capacity-by-2030
Redigert 20.01.2021 kl 03:49 Du må logge inn for å svare
Null
12.09.2020 kl 11:59 6037

Man må ha noen å selge til før oppstart av fabrikken, jeg vet ikke hvor lang tid de må ha for å starte.
Synes å huske de trenger ca 200 mill for å få den opp er det ikke rett?
Dette er penger de ikke har og så har vel ML gått lenge nok på tomgang før den ble stengt.

Som alle her håper jeg på en fin oppgang, jeg har vært eier lenge, men nå er det lite igjen av pengene jeg gikk inn med...

Jeg mener først avtaler så strart av fabrikk ikke motsatt, det er bedre å holde det flytende med Butte og ikke investere mer før man har utsikter til inntjening.

Kjøpte mer enn fornuftig i går på oppgangen så håper videre stigning kommer på mandag... og ingen emisjon i helgen ;-)
Slettet bruker
12.09.2020 kl 12:47 5898

Synes det er helt feil å vente med oppstarten
Men det er min mening
Løkkøye
12.09.2020 kl 13:14 6152

Jeg har hatt en del aksjer i REC «liggende på kistebunnen» ganske lenge. Har fulgt med selskapet for om mulig å se når den begredelige utviklingen har mulighet for å snu.
Første positive tegn var at JUM forlot skuta. Deretter muligheten for leveranser til produksjon av batterier. Nå ser det ut til at det er gjort avtale med ny kunde tvers over gata. Kommer samarbeidet med Violet Power i gang, som mye tyder på, og dette blir vellykket, vil det balle på seg i årenes løp med egenproduksjon i USA.
Ja, på tide at vi hører noe fra selskapet etter disse nye opplysningene og spekulasjonene som har kommet de siste dagene.
Det må jo være mulighet for REC å lage en god vinkling ut av dette og skape litt blest og positivitet rundt selskapet igjen!

Redigert 12.09.2020 kl 14:51 Du må logge inn for å svare
Null
12.09.2020 kl 13:53 6057

Skal dette gjøres i god OSE ånd må man vel først plassere en emisjon til god pris og så komme med nyhetene,...

Det kommer kanskje i samme melding, kanskje på tide å blidgjøre oss litt og gi oss en rettet emisjon mot alle aksjonærer skal ikke så mye til dersom aller tar sin del å få fabrikken opp igjen.

Null
Beinlich
12.09.2020 kl 14:01 6029

Slutt å tull a. ML starter når det er lønnsomt å starte, bare ta det med ro.

Nyhetene de siste dagene gjør REC til et veldig spennende case på 2-3 års sikt. Legg aksjene nederst i kista og hent de frem hvis/når VP har nådd 5GW produksjon.

Så kanskje dukker en batteriprodusent frem i mellomtiden og heiser kursen opp i himmelen. Regnestykket på salg av 10.000 tonn silan gass årlig vil gi hele menigheten dollartegn i øynene.

Tålmodighet, tålmodighet aksjonærer. Dette går veien om man klarer å sitte stille en stund. RECaksjen vil gjenoppstå, men ventetiden føles sikkert lang for noen. For min del er jeg så overbevist om at dette blir mangedobling etterhvert at jeg håper kursen går ned noen måneder, så får jeg noen flere billige aksjer.
Null
12.09.2020 kl 14:07 6008

om du tror REC skal mangedobles så er det vel bare å kjøpe på dagens kurs, ikke noe å vente med
JML
12.09.2020 kl 14:19 5961

Det kommer vel an på hva det koster å starte opp ML igjen. Vanskelig situasjon med nesten ingen egenkapital i selskapet og en elendig aksjekurse... (?)
Hva kan antas å være oppstart kostnadene for ML?
Beinlich
12.09.2020 kl 14:29 5920

Jepp Null, og det har jeg gjort allerede. Har noen vekslepenger igjen som brukes om kursen treffer 3,5kr. Så pakkes aksjene ned noen få år.
nemi's
12.09.2020 kl 14:57 5838

REC's egne tall fra i år er 30MUSD for å restarte dagens reaktorer. Samt ytterligere 50MUSD for å fullføre oppgraderingene av de to FBR-B reaktorene. TT sier alt er nødvendig for at REC skal kunne løfte seg teknologisk fra 2013, og til 2020, og derfor kunne konkurrere i Kina på kvalitet. Konkurrere med produsenter fra Kina, Sør-Korea, Tyskland.

Cash cost på 25% utnyttelse er 15$/kg, 50% -> 12 $/kg, 100% -> 8-9/$kg. Sånn har det vært mens ML gikk veien ned til nåværende 0%.

Polysilprisen er nå 10$/kg. Ingenting tilsier at den blir noe høyere. Noen sinne. For da vil ingen kjøpe PV-produkter lenger; installasjonene blir for dyre. Ref. mine forrige opplysende innlegg her på HO, med linkene ingen av dere ønsker å lese.

Skal REC knappest tjene penger, må de altså starte med å selge 18.000MT FBR med fyll fyr på dagens reaktorer. Violet Power sier de kan komme til å etterspørre 2000MT sent 2021. Kanskje.

Sjefsklovnen her inne, Flyers, sier at REC dessuten snart har ytterligere 34% eierskap i JV, fra jan 2021. Som vanlig er det dårlig med referanser derfra. Men vil koste dere 169MUSD i så fall.

Tilsammen skal dere ut med 8kr/aksje for å produsere noe verden har alt for mye av - solar polysil.

Hvis dere mener det motsatte er tilfelle - så hvorfor finaniserer dere ikke oppstart da, og produserer for fremtidig lager? Styret, Aker og dere er jo ikke dumme. Penger ut - ingen inn - men de skal nok kunne komme en gang. Høres ut som en kjempegod idé.

Sannheten er at det finnes ikke fortjeneste i polysil-produksjon i US. Tallene lyver ikke. Kineserne gruse-knuser REC. Derfor er det taust fra REC, selskapet med PV-verdens mest overbetalte CEO i følge fagpressen selv.

Bertheussen i Kepler Cheuvreux har skjønt hva jeg sier: også han sier at for REC er det uansett for sent.

I stedet for å sitte der og surmule over hva jeg skriver, så for pokker kom i gang med å produsere polysil. Ring Aker, TT, og ta opp lånene dere trenger. Ikke bare vær tøff i telefonen. Noen småkroner per aksje tåler dere. Vis at dere kan!
ecb
12.09.2020 kl 15:21 5764

Nemi,
Ser du er aktiv på REC skriving og har pt 1213 innlegg hovedsaklig om REC.
Kort spørsmål:
1.Er du short ReC?
2. Ønsker du kursen ned før du evt kjøper?
3. Eller er skrivingen kun tidsfordriv?

Intravenøsiu
12.09.2020 kl 15:26 5733

"Bertheussen i Kepler Cheuvreux har skjønt hva jeg sier: også han sier at for REC er det uansett for sent.”

Bertheussen har ikke kommet med noen kommentar nylig meg bevisst, fant heller ingenting ved søk.

Denne metodikken med et relativistisk tidsperspektiv for sitater fra din side er ikke noe nytt.

Du beskriver FBR-B uten å nevne muligheten for polysil for halvleder bransjen, svartsynet er komplett og totalt.
Redigert 12.09.2020 kl 15:54 Du må logge inn for å svare
Skalleknarp
12.09.2020 kl 15:28 5717

Hva om det blir mer fokus - krav mht miljøavtrykk til paneler. Ingen «Enova» støtte om Carbonavtrykket ligger over x kg pr Kwt. Da vil prisen sikkert øke for mange... REC klarer seg vel bra pga lavt kraftbehov i forhold til andre produsenter.
nemi's
12.09.2020 kl 15:55 5626

Akkurat som antatt, hylekoret i muppet-gjengen sitter parat 24/7 for å vokte REC-trådene.

Du får søke på : "– Det er for sent uansett, sier han."

Her ser dere mer om hva som foregår. Du kaller relativistisk tidsperspektiv. Mens jeg kaller det i skrivende stund:

Wacker is still closely watching the market before increasing the utilization rate of its German polysilicon plants from the current 70%. “We are very careful there,” CEO Rudolf Staudigl said in a conference call with analysts on July 30.
https://www.bernreuter.com/newsroom/polysilicon-news/article/covid-19-impact-hits-polysilicon-manufacturers-wacker-and-oci/

Her er helt ferskt fra verdens største FBR-produsent i Kina:
https://www.bernreuter.com/newsroom/polysilicon-news/article/gcl-to-expand-fbr-polysilicon-capacity-to-54-000-tons-in-2021/

Polysil for halvleder kan dere starte å produsere i dag i ML. Vær så god. Ingen tariffer å snakke om noe steds i verden. Få med deg resten i gjengen, og start opp. Dere kunne ha gjort det for lenge siden, i stedet for å la ML ruste ned. Tenk noe så dumt. Så gjør det!
orhaugen
12.09.2020 kl 16:37 5523

nemis, jeg fortalte deg jo på kurs 3,2 at du burde slutte å surmule og heller kjøpe aksjen. Se hva du har gått glipp av! Ikke for sent å kjøpe, tenk positivt og få en fin høst. God helg!
Løkkøye
12.09.2020 kl 16:40 5500

REC Silicon - Sunrise on the horizon
Ser at det refereres til Bertheussen hos Keplers.
For balansens skyld: Pareto analyse fra juli; « we re-initiate coverage of REC with a fully diluted TP of NOK 6 and a Buy recommendation»
Forventning om stigende produktpriser er en av årsakene til den positive analysen.
nemi's
12.09.2020 kl 17:31 5361

Pareto kan ingenting. Oppsiden er for lengst tatt ut. Prisene har for lengst sluttet å stige.Spør Pareto hvem REC skal produsere og selge til. Dere er livredde for publikasjoner som dette:

energytrend.com published: 2020-09-09 17:30
Although the prices for mono and multi polysilicon remain at a high level this week, the supply volume from domestic businesses is expected to recover to more than 30K tons per month that is on par with the domestic production volume of the same period last year, as the capacity utilization in Xinjiang elevates, which prompts a progressive increase in the supply of polysilicon. Hence, the polysilicon market is exhibiting a clear sign in price stabilization thanks to the growth in polysilicon supply, and the low willingness in the purchase volume of polysilicon recently.

Sep 09, 2020
Considering the wide availability of polysilicon, long-term price increases above $10/kg would be unsustainable for a large portion of the industry, which has adjusted to lower-priced modules for making projects pencil in a highly competitive industry.
https://www.pv-tech.org/guest-blog/how-long-can-these-polysilicon-price-spikes-go-on

In addition, despite the heavy growth of solar manufacturing capacity in China, many of these expansions are slated for the end of 2020 or 2021, with indications they are likely to be delayed until demand rebounds. Supply is unlikely to be heavily impacted, as the current offline supply can be replaced by imports from Europe and South Korea, and the bulk of new solar production capacity is likely to be delayed.
Sep 08, 2020
https://www.pv-tech.org/guest-blog/polysilicon-pricing-expected-to-remain-rocky-for-six-months-but-more-supply-is-on-the-way
Grønland
12.09.2020 kl 17:50 5303

Du virker nesten manisk og desperat etter å komme med uttalelser.

Ta det nå med ro, du klarer ikke styre kurs, eller marked. Hadde du stått frem med fullt navn og fødselsdato navn kunne det hvertfall vært første skritt til å vurdert å lest det du skriver
Slettet bruker
12.09.2020 kl 18:02 5258

Er kursmålet ditt fortsatt 1 krone nemis?
Slettet bruker
12.09.2020 kl 19:29 5031

Er det noen på dette forumet som i det hele tatt har en fast jobb og høyskoleutdannelse ! Gramatikken av å / og - bruken ( og mye annet ) ... er til stryk.
Innlegg på forumet 24/7 forsterker mine antagelser....sover om dagen og er oppe om natten. Trader på 10 øringer og storforbruker på NAV .
Baising og hausing er hverdagen.....trist.
PS. Dette har ingenting med REC å gjøre, men gå tilbake til skolebenken ( klarte ikke å holde meg :-)
Slettet bruker
12.09.2020 kl 19:45 4999

Hei gitte.
Her traff du nok spikeren på hodet.
Jeg har lenge tenkt det samme som deg.
Har noen ganger på flere tråder brukt betegnelsen
"AMATØRENES SIRKUS" , men dette bør vel endres
til "TAPERNES SIRKUS".
Mvh pensjonist
Bob Macahan
12.09.2020 kl 19:59 4947

Allt som skrivs om att priset på polysilicon kommer falla tillbaka är helt korrekt men det man glömmer att ta med i sin analys är att ESG kommer prägla även solcellsindustrin. Vill Europa och USA installera solceller där polysilicon producerats i områden med förtryckta Uigurer och smutsig kolkraft?

NORSUN som producerar ingots, wafers och celler i Norge ser uppenbart att efterfrågan på deras celler, baserade på kisel producerad med vattenkraft och goda arbetsförhållanden för anställda. Därför planerar de expansion från 1GW till 5GW.

Vi kommer att få två parallella marknader.

Kina kommer att producera kisel, wafers, celler och moduler till sin inhemska marknad samt utvecklingsländer och stora delar av deras industri står inför en minskad efterfrågan i samband med att USA och Europa bygger upp sin egen industri för solceller. I den nya industrin passar REC väldigt bra in.

Det som sker nu med Violet Power med en CEO från Department of Energy samtidigt som EU lanserar en acceleration hub för tillverkare inom solceller är tydliga tecken på att Kina och västvärlden glider isär. Bara i EU finns planer på 20GW cell/wafers produktion
https://www.solarpowereurope.org/campaigns/manufacturing-accelerator/
Redigert 12.09.2020 kl 20:06 Du må logge inn for å svare
nemi's
12.09.2020 kl 20:12 4907

Sist gang en større post med REC aksjer var til salgs på auksjon ville ingen by høyere enn 1.325 kr per aksje. Siden har eieren vært forsvunnet.

Litt lavere, og til presis 1.000, refererer du vel Meyer / SpareBank1 sitt uttalte kursmål, husker jeg rett. De har sjonglert nede på 1-tallet i flere år nå. Viktigst akkurat nå, siden du nevnte det, er likevel at jeg minnes godt at SB1 uttalte at de ikke gjorde endringer i kursmålet etter Q2 nylig. 23.juli var en av fire Battery-day's dere har med TT i året. Ingen har fulgt selskapet tettere med dype analyser over år enn Hermanrud & Co, så vi får tro de har god kontroll etter at TT sa sitt om fremtiden.

Forståelig.

1 er jo et morsomt lite rundt tall. Lett å huske. Som sammen med SB1's renommé forklarer hvor langt budgiverne kunne strekke seg da storposten gikk.
orhaugen
12.09.2020 kl 20:40 4829

Ta deg et glass rødvin nå nemis! Skjønner at det er en form for selvterapi å skrive det du gjør om selskapet, men kursen kommer å gå som en kule fremover. Like greit å kjøpe tilbake de aksjen du solgte, på alt for lav kurs. Ha en fin helg!
Redigert 12.09.2020 kl 20:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.09.2020 kl 22:07 4595

Har uttalt meg om deg mange ganger, nemis. Det har vært i negative ordelag fordi du fremviser lavt, lavt intellekt. Jeg skjønner at du må kalle meg klovn for å bygge deg selv opp. Men at du ber om referanser for finansiering av Tianrec viser jo bare hvor lite du forstår, og det er jo værst for deg.
Slettet bruker
12.09.2020 kl 22:19 4551

Nemis driver med Copy paste hele dagen, ikke hør på henne. Siste jeg hørte Bertheussen snakke om REC, var tidligere i år. Der han nevnte at REC har en spennende case og kunne forsvare en kurs på ca 4kr per aksje i dagens situasjon. Han kunne ikke se høyere kurs pt, men ville revurdere dette dersom selskapet selv kom med en plan for ML og oppstart av fabrikken. Nemis mente jeg snakket bullshit, når jeg liket til artikkelen - ble det plutselig stille.

Vi er farlig nær nå, det har vært utrolig mange oppsider det siste halve året, og det er merkbart på askjekursen. Utrolig spennende at vi allerede ser VP snakke om å realisere en av casene. I tillegg sitter det selskaper og tester batteriløsninger med REC for øyeblikket.

Jeg tror at vi endelig vil se stor interesse rundt aksjen, en økt etterspørsel og flere konkrete caser farlig nær å realiseres. Nemis er snart arbeidsløs for å ikke ha klart å utføre jobben sin - å holde kursen nede.
Slettet bruker
13.09.2020 kl 01:40 4289

Jaja..ser eimen av sagmugg bringer 🤡🤡🤡🤡🤡tilbake i manesjen☠️
Intravenøsiu
13.09.2020 kl 13:17 3805

Det du sier er jo egentlig at det er utfordrende å produsere polysilisium i et land med høye strømutgifter, på hvilken måte er dette er relevant for oppstart i Moses Lake?


"Polysil for halvleder kan dere starte å produsere i dag i ML. Vær så god. Ingen tariffer å snakke om noe steds i verden. Få med deg resten i gjengen, og start opp. Dere kunne ha gjort det for lenge siden, i stedet for å la ML ruste ned. Tenk noe så dumt. Så gjør det!”


Du vet veldig godt at produksjon for halvleder og produksjon for sol fungerer i en symbiose i dette tilfellet her.

Redigert 13.09.2020 kl 13:17 Du må logge inn for å svare
Heat68
15.09.2020 kl 07:50 2949

Sjekk denne. Kommet til å bli underskudd på pollysilicon og pris på over 15$ minst neste 18 mnd.
Er ikke lenge før det tikker inn børsmelding om oppstart av Ml https://www.pv-tech.org/news/daqo-to-significantly-increase-polysilicon-capacity-with-proceeds-of-xinjiang-ipo
Zorin
15.09.2020 kl 07:56 2930

Du starter ikke opp ML uten at du har en eller flere kontrakter i ryggen. Per dags dato er alt REC har gode intensjoner med seg i ryggen. Og det er noe man ikke kan betale regningene sine med.
Slettet bruker
15.09.2020 kl 08:08 2875

Heat68 - Røkke vet hva han gjør! - tikk/takk ;-)
Heat68
15.09.2020 kl 08:15 2840

Vil tro det jobbes på spreng både med gamle og nye kunder.
Det som er helt sikkert er at Rec har flere produkt som fremtiden vil ha. Er bare et tidsspørsmål før de er på bane igjen.
Sol er i vinden som aldri før, og Rec sil kommer til og være med med sine produkter når de kan levere og tjene penger
Har produksjonskost. på mellom 8 og 9 $ med priser opp mot 15$ og leveranse over vegen vill dette være god butikk
Redigert 15.09.2020 kl 08:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.09.2020 kl 08:26 2782

Prøver å finne frem til når REC hadde 100% produksjon ved ML sist. Begynner å bli en stund siden og jeg finner bare nyheter om 50% og 25% produksjon. Noen som husker?

Edit: Svaret er november 2016. Da lå kursen på 9-10 kr.
Redigert 15.09.2020 kl 08:28 Du må logge inn for å svare
Zorin
15.09.2020 kl 08:29 2766

Jeg er helt enig i at REC produserer noe markedet vil ha. Problemet er at markedet får tak i produktet fra andre produsenter.
Kvike11
15.09.2020 kl 08:29 2763

Produktions omkostningerne er ikke 8 - 9 dollar, men betydeligt lavere idag.
Det er jeg overbevist om, at REC også kan gøre.
Hvor langt skal kursen op i dag ..over kurs 5 ??
Slettet bruker
15.09.2020 kl 08:46 2682

Selv om man kan tilsynelatende se for seg at "noe er i gjære" er jeg helt på din linje Zorin. ML vil ikke bli startet opp med mindre det foreligger kontrakter om leveranser av poly som rettferdiggjør en oppstart. Det koster mye å starte opp, og det kan man selvfølgelig ikke gjøre uten at man har kunder. Dette er ikke som å starte opp en pølsebod. Man trenger kapital og man er nødt til å ansette folk igjen. Dette tar tid. Men, Violet Power's planer sannsynligjør at melding om oppstart kan komme i løpet av høsten. Dersom VP skal i gang med produksjon av moduler/paneler innen utgangen av neste år, og at de skal bruke poly fra REC må ML startes relativt tidlig neste år. Da må man finne en løsning på finansiering av oppstart og ansettelser. Først må må det komme en beslutning om oppstart med en finansieringsplan, f.eks. ved en emisjon. Dette vil være den triggeren vi venter på. Jeg er nokså sikker på at en slik emisjon blir fulltegnet fordi man ikke starter opp uten at man har leveringsgarantier. Jeg vil tippe at om en slik beslutning blir fattet kommer den før jul.
Slettet bruker
15.09.2020 kl 11:10 2439

Hvordan er handelen i dag? Er det fortsatt støttekjøp som gjør aksjen sårbar for stop loss?

12 555

4,350
5 000

4,334
7 500

4,328
6 083

4,316
7 500

Redigert 15.09.2020 kl 11:26 Du må logge inn for å svare