Pacino
13.09.2020 kl 10:04 22736

Betalingsmur..
Redigert 21.01.2021 kl 06:55 Du må logge inn for å svare
Fru-Blom
14.09.2020 kl 08:25 22058

Med de ratene må selskapet komme med profit warning før 3. Kvartal presentasjon.

Sus
Fru Blom
Redigert 21.01.2021 kl 06:55 Du må logge inn for å svare
AudiBMWMercy
14.09.2020 kl 09:00 21873

Det hadde vært det beste men jeg ser ingen grunn hvorfor de må børsmelde det. Avance ikke børsmelde detaljer rundt docking og scrubberinstalasjon som påvirker deres inntekt.

Men, erfaringmessig så er Avance er en av få selskapene som er lett å analysere mtp inntekt. Usikkerhet ligger på accounting effect, scrubber og docking og evt. ompossisjonering. Da en kunne leke med efficiency factor til tilgjengelig dager Avance har. Jeg bruker Baltic rate for min analisa.
Redigert 21.01.2021 kl 06:55 Du må logge inn for å svare
tuja
14.09.2020 kl 09:24 21742

Sesongmessig går vi inn i den sterkeste perioden for LPG. Følges samme mønster som i 2019, kan Avanze og BW Lpg doble seg til jul.

:)
Redigert 21.01.2021 kl 06:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.09.2020 kl 09:29 21629

Selger resten nå
Redigert 21.01.2021 kl 06:55 Du må logge inn for å svare
Fru-Blom
14.09.2020 kl 09:34 21555

Usikkerhetsmomentet er Coronaviruset. Dersom man godkjenner en vaksine og ratene holder seg like sterke, ser jeg ikke bort fra en dobling.
Redigert 21.01.2021 kl 06:55 Du må logge inn for å svare
suspekt
14.09.2020 kl 09:34 21555

Tabbe!!!!!
Redigert 21.01.2021 kl 06:55 Du må logge inn for å svare
Null
14.09.2020 kl 09:38 21523

LSB
Så du tror på ny Short nå., de var over 24 sist, ser ikke ut som så mye av det er dekt inn
Redigert 21.01.2021 kl 06:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.09.2020 kl 09:39 21517

Nå hausser du fælt- se forward kurve q4 , rett i dass
Nuss nuss
Redigert 21.01.2021 kl 06:55 Du må logge inn for å svare
tuja
14.09.2020 kl 09:46 21441

Fin OHS utvikling i chartet.

:)
Redigert 21.01.2021 kl 06:55 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
14.09.2020 kl 11:29 21161

Sammenligning med i fjor:

2019 Week 38: Baltic Spot $1,450,000 pcm (rates firming) Avance Gas Holding 32.25 kr
2020 Week 38: Baltic Spot $1,400,000 pcm (rates firming) Avance Gas Holding 22.70 kr
Redigert 21.01.2021 kl 06:55 Du må logge inn for å svare
reveneven
14.09.2020 kl 11:31 21133

Det er bare løgn. BLPG FFAs stiger og tilsvarer nå USD 41.000/dag for Q4 2020 og USD 36.500/dag for Q1 2020. Break/even er USD 22.500/dag.
Redigert 21.01.2021 kl 06:55 Du må logge inn for å svare
LPGfan
14.09.2020 kl 11:41 21076

Litt rart den ikke stiger myyye mere i dag etter positive medieoppslag. Ser at omsetningen er ganske høy også, så det jobbe vel hardt for å holde den nede ??
Redigert 21.01.2021 kl 06:55 Du må logge inn for å svare
Springer
14.09.2020 kl 11:59 21007

Tsja, fremtidsratene hos Baltic viser en jevn nedgang på tilsammen 30% frem til April.
Der bunner det ut.
Det kan godt komme til å skje. Det er jo en viss overkontrahering i et usikkert marked.
Likevel vil Avance tjene knallgodt med 30% lavere rater (hvis det skjer)

For meg er det ingen samsvar mellom forventede rater (worst case) og aksjekursen.
Etterhvertsom tiden går og sollid inntjening bekreftes, vil kursen i Avance også dra seg over 30 og mot 40.
La bare shorterne slite. Vær tålmodig.
Redigert 21.01.2021 kl 06:55 Du må logge inn for å svare
tuja
14.09.2020 kl 12:52 20837

Om denne slår inn, vil det sannsynligvis gi økte rater. 70% sjangse for El Nino i løpet av høsten/vinteren 2020.

http://www.bom.gov.au/climate/enso/outlook/
Redigert 21.01.2021 kl 06:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.09.2020 kl 13:31 20680

At denne blir shortet på ny må du bare belage deg på, den er nå opp 4 kr på noen få dager, jeg tar i alle fall gevinsten før angrepet kommer.

Nå der det Golden Ocean som skal pumpes opp.
Redigert 21.01.2021 kl 06:55 Du må logge inn for å svare
tuja
14.09.2020 kl 13:35 20632

Automatisk teknisk analyse. Kort sikt, 11. sep 2020
Avance Gas Holding ligger i en stigende trendkanal på kort sikt. Det viser at investorer over tid har kjøpt til stadig høyere kurser for å komme seg inn i aksjen og indikerer en god utvikling for bedriften. Aksjen nærmer seg motstanden ved cirka 23.20 kroner, noe som kan gi en reaksjon ned. Et brudd opp gjennom 23.20 kroner vil imidlertid være et kjøpssignal. Volumbalansen er positiv og styrker aksjen på kort sikt. RSI-kurven viser en stigende trend, noe som understøtter det positive trendbildet. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på kort sikt.
Anbefaling en til seks ukers sikt: Kjøp

Automatisk teknisk analyse. Middels lang sikt, 11. sep 2020
Avance Gas Holding ligger i en tilnærmet horisontal trendkanal på mellomlang sikt og videre utvikling i samme retning indikeres. Aksjen har støtte ved cirka 20.00 kroner og motstand ved cirka 51.30 kroner. Volumet har tidligere vært høyt rundt kurstopper og lavt rundt kursbunner. Volumbalansen er også positiv, noe som styrker aksjen og indikerer økt mulighet for et brudd opp. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på mellomlang sikt.
Anbefaling en til seks måneders sikt: Kjøp
Redigert 21.01.2021 kl 06:55 Du må logge inn for å svare
Pacino
14.09.2020 kl 13:37 20554

Voleon Capital sliter i dag, ..lite lukrativt å shorte Avance nå for tiden.

https://shortnordic.com/detaljer.php?player=Voleon%20Capital%20Management%20Lp&land=norway
Redigert 21.01.2021 kl 06:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.09.2020 kl 13:40 20516

Det var den forventet forward kurven til Hannisdahl jeg mente, den viser et stup i fra oktober til 20k i januar, den kan jo self feile, men det kan jo definitivt også FFA.
Redigert 21.01.2021 kl 06:55 Du må logge inn for å svare
tuja
14.09.2020 kl 14:50 20258

Brudd opp, og OHS "in play".

:)
Redigert 21.01.2021 kl 06:55 Du må logge inn for å svare
Just me
14.09.2020 kl 14:54 20292

Det ser ut som det ble satt en short mellom kl.1350 og 13:52, se på handelsmønsteret/ logg,
Plutselig stupte kursen med 50 øre når det var masse kjøpere..
Redigert 21.01.2021 kl 06:55 Du må logge inn for å svare
Springer
14.09.2020 kl 15:23 20172

Du mener selvsagt 1450 ?
Redigert 21.01.2021 kl 06:55 Du må logge inn for å svare
Just me
14.09.2020 kl 15:30 20154

Ja, det var det jeg mente kl.14:50-14:52
Redigert 21.01.2021 kl 06:55 Du må logge inn for å svare
Superoptimist
14.09.2020 kl 16:58 19960

Skal bli spennende å se Poten idag når "han" dukker opp. Våre godt opp, Dorian nå ned nesten 2%. Kanskje er det spillebule som herjer denne også?
Redigert 21.01.2021 kl 06:55 Du må logge inn for å svare
uldiuldi
14.09.2020 kl 18:10 19797

47,418
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
BIF78
14.09.2020 kl 18:51 19660

Så er raterne for alvor på vej op igen. Vi bør være over kurs 30 inden udgangen af september.
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
Kenevil
14.09.2020 kl 19:18 19569

Når jeg ser på futures for vlgc så ser det og svært bra. De har økt betraktelig nå og det ser ikke ut som markedet tror at fraktprisene skal ned med det første!
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
jess23
14.09.2020 kl 19:20 19545

Mener å huske grafen til Hannisdahl var nede på rundt 20k allerede ved utgangen av september. Men stoler ikke det hele tatt på denne mannen og Cleaves. Gjelder både kursmål og futures. Men vi får se hva det ender med🙂 Jeg selger iallefall ikke ennå.
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
14.09.2020 kl 21:31 19256

Syretesten kommer nå, ut ifra det jeg ser etableres en oppgang med sikker sluttkurs over 23 eller aksjen shortes ned igjen mot 19.
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
14.09.2020 kl 21:33 19228

Ser det på chartet med lavere topper , tipper mest at aksjen skal presses nok en gang ned mot 19 igjen.
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
14.09.2020 kl 21:41 19153

Ratene er en ting, det hjelper selfølgelig men det er sterke krefter som holder Avance i sjakk kursmessig
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.09.2020 kl 22:07 19015

.
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.09.2020 kl 22:08 18990

Å sier du det, raten er uendret, toppen for denne gang?
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
jess23
14.09.2020 kl 22:19 18909

Baltic LPG futures ser ut til å stige igjen. Okt,nov og des et bra steg opp foreløpig. Oktober ligger faktisk høyere enn september nå. Man vet aldri, men det er iallefall ikke noe dårlig tegn.
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
reveneven
14.09.2020 kl 22:19 18897

FFAs for desember opp 5% i kveld til $52/t noe som tilsvarer godt over usd 40.000/dag tce
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
tuja
14.09.2020 kl 23:22 18729

PAS antyder mulig salg:

In our view this all makes sense, and it sort of gives us the impression that Avance might end up being divested – which again makes all the sense in the world given how the stock trades at a ~60% discount to a NAV that was proven with the sale of one vintage ship earlier in the summer - and a H2’20 P/E annualized P/E ratio of 3x
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
Pacino
15.09.2020 kl 00:01 18578

Så hvem skulle eventuelt kjøperen være, ..har PAS noen formening om det også?
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
BIF78
15.09.2020 kl 07:23 18268

Nå ja, jeg glemte at duer gået ud af aktien, longsit… Så skal du jo vinkle alt negativt, det er klart:-)
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
15.09.2020 kl 13:48 17822

India strammer seg til:

LPG: REBIRTH IN THE MIDDLE EAST 14 September 2020
Term cargo nominations with advanced loading dates and rises in India’s demand lead to healthy East LPG flows. ADNOC announced during the end of the previous week acceptances of October-loading term cargo nominations with no cuts or delays.

To top it off, most lifters are also getting advanced loading dates of up to two weeks. This is similar to the previous month as ADNOC announced acceptances of September-loading term nominations, with lifters getting advanced loading dates of 1-2 weeks ahead of nominated loading dates.

This announcement is not the first stemming from the Middle East as ADNOC’s followed Qatar Petroleum's (QP) acceptance that occurred during the start of September with October-loading term cargoes in line with nominations. These two announcements and another one are expected from Saudi Aramco for October-loading nominations this week, combined with offers of spot cargoes by QP and Kuwait Petroleum Corp. (KPC), indicated the healthy flow of volumes of Middle Eastern cargoes slated for Asia.

According to some traders, ADNOC's acceptance of nominations with advanced loading dates for two consecutive months could lead to healthy stock levels. However, there are concerns whether this influx of Middle Eastern cargoes could lead to an oversupply in Asia. One trader said: “There could be more downward pressure.

While Indian demand is recovering, I heard new Chinese crackers are delayed in starting runs. The oversupplied market would be continuing." However, Indian state-owned refiners like IOC and Bharat Petroleum Corp. have emerged to buy spot LPG for September and October delivery after a two-month lull, following the drawdown of high inventories and as spot prices were more appealing than term contracts. BPCL awarded a tender to buy 44,000 T of an evenly split cargo for October delivery into Visakhapatnam and Haldia at a premium of around USD 28-29 per T to the Saudi Aramco October CP for propane and butane on a CFR basis.
Prior to this purchase, IOC had emerged twice in the spot market for September and October delivery cargoes.

The most recent purchase was for two 44,000 T of evenly split cargoes for delivery over October delivery into Ennore/Haldia and into Vizag/Haldia, done at a premium of USD 30-35 per tonne to Saudi Aramco CP.
Demand typically rises ahead of the Hindu festival of Diwali, which falls on mid-November this year. India's LPG demand had shown a recovery in July, at 2.27 Mn T of up 9.4 per cent from June when it touched the lowest monthly level in a year at 2.075 Mn T, according to data from the country's Petroleum Planning & Analysis Cell.

The demand recovery followed government approval on 8 July to extend provision of free LPG cylinder refills for Pradhan Mantri Ujjwala Yojana beneficiaries. Yet other sources said the easing of port congestion at Indian import terminals, caused by heavy imports in March and April, helped encourage spot imports.
One other reason for the increase in spot imports is that Indian refiners, who have term contracts with Middle Eastern suppliers and traders, are opting for spot over optional term cargoes due to the lower price.

Indian refiners term up to 75-80 per cent of total imports, with the remainder sought on the spot market when demand rises. With the resumption of spot imports from India, the FOB AG propane and butane discounts have narrowed to around USD 15 per T on from the low USD 20s per T around early August. Source: Platts

Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare