For oss ukyndige. Er det mulig å få en konklusjon på dette?
Redigert 15.09.2020 kl 16:55 Du må logge inn for å svare

Økt etterspørsel etter/import av propan og butan fra India. Mer last, flere skip i arbeid, økt aktivitet / utilization og "in the end" høyere rater. Selv om India er bare en del av regnestykket. Arbitrasjen US/East, US produksjon og eksport, Kina etterspørsel + flere andre faktorer påvirker også. Dette er et komplisert marked å analysere, men økt etterspørsel fra India er alltid mer positivt enn alternativet som er lavere etterspørsel.
sh030158
15.09.2020 kl 19:08 4840

Er der nogen som har regnet på Hannisdahls estimater?
Jeg kan ikke få dem til at stemme ( se Shipping Weekly - side 61.
TCE Revenue:

Q3 Q4
Cleaves 33 22
Steen 42 47

Håber en vil regne med.
Redigert 15.09.2020 kl 19:09 Du må logge inn for å svare

Bonusen med Indialaster er også at skipene ofte blir liggende i "evigheter" innen de får losset. Dvs et mindre antall skip tilgjengelig i markedet.

Ratene har sluttet å stige- on the top?

Da ble det negradering fra Hannisdhal på avance og bwlpg.

Makan.


https://twitter.com/jhannisdahl/status/1305973153697607681?s=21
Redigert 16.09.2020 kl 01:25 Du må logge inn for å svare

Dummer han igjen? Han virker å bli mindre pålitelig. Gjør to oppdateringer på kort tid og bruker terminologi "near-term" downside. Da kunne han komme med ny oppdatering senere på kort tid dersom market ikke går til hans spådom.

Jeg hadde forventet å lese dypere analisa fra hans rapport, for eksample dry-docking plan og scrapping osv.

Kanskje han er ute etter noe.

Det virker heller ikke til at markedet tror på det han siger !
Just me
16.09.2020 kl 09:25 3765

Ja, shorten er ikke dekket inn enda på AVA. Kan ikke være noe annet enn det. Det å komme med salgsanb på en aksje som står 23kr til 22kr er bare tull. Skjønner ikke at han gidder å bruke tid på det engang.

Alle andre meglerhus har kjøpsanbefaling på lpg sektoren.
Ratene er fortsatt på 47K. Regner med at året i snitt havner på 35K i dagrater. Så kan dere regne ut resten.

- Oljeprisen på vei opp igjen
- ratene har vært stabilt høyt i 2 mnd
- utbytte i Q3
- salg av ship



Uffda.

Joakim Hannisdahl
·
10t
𝗩𝗟𝗚𝗖 𝗰𝗼𝗺𝗽𝗮𝗻𝗶𝗲𝘀 𝗱𝗼𝘄𝗻𝗴𝗿𝗮𝗱𝗲𝗱 𝘁𝗼 𝗦𝗘𝗟𝗟
suss suss
Redigert 16.09.2020 kl 09:49 Du må logge inn for å svare

Klarte nå å få de ned før pareto møte i dag. Tipper alle skvetter opp igjen etter konferansen.

🤞🏼

Og i tillegg. Hvorfor ikke vente med kjøp/salg anbefaling til etter konferansen i dag og i morgen. Etter selskapene har fått belyst fremtiden.
Redigert 16.09.2020 kl 10:17 Du må logge inn for å svare

Det skyldes at arbitrasjen ikke tillater mer i rater. Rederne balanserer på en knivsegg. Krever de bittelitt for mye vil traderne kansellere lasten ettersom den da ikke blir profitabel. Jeg er happy om man klarer å ligge på $1,300,000-$1,500,000 pcm over tid. Det gir kjempeinntjening for rederne, samtidig som ikke nok til å gå bananas med nybyggordre.

Hannisdahl & Cleave er garantert i lomma på de som shorter Avance. Det finnes ikke en eneste gyldig grunn til å komme med en analyse hverken den ene eller andre vegen i dag. Det tyter så mye dritt ut av kjeften til Hannisdahl at jeg foreslår han heller tar en telefon til noen som kan shipping neste gang han skal uttale seg!
Redigert 16.09.2020 kl 12:36 Du må logge inn for å svare

Ja. Så litt drøy ut i dag. Så ut som noen umiddelbart dekket seg inn etter fallet på starten i dag. Blir morsomt å se shorteregisteret i morgen. Se hvem som betalte for analysen. Voleon eller susquenna
Kenevil
16.09.2020 kl 14:13 3102

Enig i at det lukter svidd her.
ingenting er gratis her i verden, spesielt ikke analyser

Får Hannis 50 prosent rett i sin forward skal en ikke eie Avance.
Ratene kan trolig bare gå nedover herfra.
Når folk har 4 kr / aksjen på noen få dager gevinstsikres det selvsagt

Ser ut som at LPG skal nok en runde ned ja som jeg tenkte. Man vet aldri men skulle ikke forundre meg om at den skal ned til 18-19 igjen

Artig å følge Avance og BW LPG teknisk er de like,

Går under radaren om dagen denne og BWLPG. Lite oppmerksomhet i dagens marked preget av ESG eufori. Selskapene tjener ekstremt mye penger med dagens rater som legges rett på balansen. Avance kun priset til 40% av dagens balanse og har en EPS på 14 kr i året med dagens rater. Kursen står i 23. Uforståelig, men fint for oss som kan laste opp på disse nivåene.
Redigert 20.09.2020 kl 18:11 Du må logge inn for å svare

Dorian ned 6 prosent i aftes

Dagens rater ..42 600 $

Går nedover ja, dårlig kombinasjon med store markedsfall
var det 20 k JH hadde på forwarden?

Fantastisk inntjening på 40k/dag. Hannis spådde VLGC spot nord pg ned allerede fra september. Vi er snart i oktober og ratene er langt over historisk snitt for denne perioden.

Enig.Alt over 40k er meget bra👍🏻

Enig. Ikke glem at det som sluttes spot i dag (spesielt i Atlanteren) betales om 1-2 mnd (ved utlosset). Derfor kan man trygt si at det solide ratebildet vi har holder langt inn i November. Det skal crashe bra om det skal få stor innflytelse på Q4. Q3 er allerede gitt!!

Er veldig rart at de store gutta kan holde på sånn, som de aller fleste ser er det tullete at LPG holdes i jerngrep rett kursmessig, men en eller annen gang må det slippes opp og da går det fort.

Regner med at Avance etterhvert vil trekke nedover nok en gang. Blir styrt ned og ikke vanskelig å se hvem som gjør det

Med god inntjening ihvertfall ut året, skal det betales utbytter. Shorterene liker ikke slikt. Jeg som "longer", elsker det.

Er 100 % enig. Utbyttepolitikken og dagens rater gjør at Avance er et av de beste casene på OSE. Men akkurat nå får vi ikke i pose og sekk. Synes alikevel at Avance er smart med ingen utbytte når de fornyer flåten med miljøvennlig scrubbere. Mot 2025 ser jeg en kurs mot 100+ . Kansje er Avance en traderaksje idag men på sikt er dette en gullaksje å eie.

Da er det varslede salget av skipet Avance gjennomført,slik det ble varslet 04.08.20.

Salget er et ledd i fornying av flåten og skal bokføres med 6 millioner dollar i netto i resultatet for 3.kvartal.

Jeg får ikke limt inn meldingen her, men det fremgår av en børsmelding fra selskapet i 17-tiden.
Redigert i dag kl 00:14 Du må logge inn for å svare

Bermuda, 21. september 2020 - Avance Gas Holding Ltd (OSE: AVANCE) refererer til pressemeldingen datert 4. august 2020, transaksjonen for salg av 2003-bygget VLGC Avance ble vellykket gjennomført i dag. Etter tilbakebetaling av gjeld vil transaksjonen generere ca. $ 17 millioner i netto kontantinntekt, med et bokført overskudd på ca. $ 6 millioner som skal registreres i tredje kvartal.

Salget følger selskapets fornyelsesstrategi for flåten, reduserer gjennomsnittsalderen og forbedrer drivstoffeffektiviteten til den samlede flåten, som også ble supplert med kontrahering av to 91.000 cbm LPG-nybygg med dobbelt drivstoff som skulle leveres i 2021/2022.

For ytterligere spørsmål, vennligst kontakt:

Randi Navdal Bekkelund, CFO

Telefon: +47 22 00 48 29

PSEC this morning:

AVANCE: Sale of the ‘Avance’ completed }  In a statement after close yesterday, Avance Gas said that the sale of the 2003-built VLGC ‘Avance’ has now been completed. While expected, you can never know with these types of transactions, with the buyer of the ship said to be a local Bangladesh company }  The price of USD 35m will imply a book gain of USD 6m in Q3, and net cash proceeds after debt repayments of USD 17m. Moreover, it was some 12% above our quotes, and implies a NOK 60+ valuation of Avance (we currently have a NAV of NOK 49) }  This, along with the stronger than feared H2’20 so far (we have a Q4 EPS of USD 0.21 that is starting to look a little too conservative, and with consensus at 0.06 we are obviously going to see quite substantial estimate revisions here), should have removed any fears of cash issues in Avance which has two newbuilds arriving late next year. We have a BUY-rating with TP NOK 40, and see VLGC names as under-valued