Slettet bruker
22.09.2020 kl 18:36 5503

Fordi Pareto analysene stort sett bare er sprøyt fra ende til annen.

Hvor mange dagene er ratene over 40k? Trolig ikke lenge
Redigert 20.01.2021 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
jess23
22.09.2020 kl 18:53 5458

Og så?? BE er ikke 40k. At ratene i høst vil være på et sted mellom 30k og 40k er helt greit. Har ikke sett noe annet sted noen som er i nærheten av samme spådom som din venn Hannisdahl. Men vi får se hvem som får rett utover. Ifølge Hannisdahl skal vi på ca 20k om ei uke. Deretter ned til 17k første uka i oktober.
Redigert 20.01.2021 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
22.09.2020 kl 19:14 5484

Hannisdahl sine analyser er ikke garbage mener du? Resten av Q3 er garantert over $40K Samt sluttede laster med lossing langt inn i November er sikret rater over $40K
Redigert 20.01.2021 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.09.2020 kl 19:19 5485

Så du tror aksjen går i 40 kr hvis raten går i 20 k i q4/q1 ?

Du må på et eller annet tidspunkt ta inn over deg at selv på rater 40-50k gidder ikke markedet å prise Avance anderledes.
Markedet vil ikke ha shipping aksjer, ta det inn først som sist.

Dorian faller 2 prosent på grønne børser
Redigert 20.01.2021 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
Springer
22.09.2020 kl 19:48 5411

Markedet vil ikke ha shipping aksjer,

Change your name ASAP Mister,,,,,,
Redigert 20.01.2021 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
22.09.2020 kl 19:56 5381

Der tror jeg vi er i essensen av problemet. Markedet re-allokerer sine investeringer om dagen. Og da til den nye ESG boblen (forøvrig sammenlignbar med IT boblen rundt 2000). Investorer og sparere kaster nå midlene sine etter aksjer i selskaper som vil motta subsidier fra staten i uoverskuelig framtid. På ett eller annet tidspunkt går svindelen opp for staten (som ikke har mer penger igjen) og disse selskapene som aldri har tjent ei krone vil falle sammen som korthus.
Redigert 20.01.2021 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
jess23
22.09.2020 kl 20:04 5360

Vennligst pek på hvor jeg har skrevet at aksjen skal til 40kr? Slutt med sånt tullball, men apropos kursmål så jeg jo ditt angående ADSC. Jeg tror Avance vil ha steget når Q3 legges frem. Dette pga at jeg tror det blir bra resultat og utbytte som tvinger frem høyere kurs. Men du tror den skal falle utover høsten, greit nok det.
Redigert 20.01.2021 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.09.2020 kl 20:11 5346

Det er jeg veldig enig med deg i, men det hjelper alikevel ikke for oss som intreresserer oss for eller kjøper shipping.

Det er ikke noe spesifikt rart med prisingen av Avance, det er bøttevis med shipping aksjer der ute som trades på 60 prosent rabatt på nav.

Så kan en eventuelt spekulere videre med hva som skjer i Avance når/hvis ratene faller fra gode nivåer som nå, til break eller rett over , et nivå som er vanlig gjengs over i all shipping.

Redigert 20.01.2021 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
Hellboy
22.09.2020 kl 20:55 5251

Nei, bare over 2 måneder (3) and counting akkurat nå..... Og ser ikke ut som ratene skal under 40 med det første heller.

Så Pareto vs Nissedahl har vel vist seg å være total walkover i Paretos favør, eller ?
Redigert 20.01.2021 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.09.2020 kl 21:00 5237

Hva begrunner du det med? At raten ikke skal under 40 med det første?

Hvis raten fortsetter å falle, er den under 40 allerede neste uke, eller ser du noe annet en det jeg gjør?

Hvordan går det ellers med tank investeringene dine Hellboy, er du komfortabel med utviklingen! du hadde jo noen skarpe formeninger, om videre utvikling i tank i våres, jeg ser ikke det helt har slått til, vi var jo litt uenige der også kan du si,
Redigert 20.01.2021 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
Hellboy
22.09.2020 kl 21:03 5309

Vi kommer inn i sesong, Indias tiltak etc er god nok begrunnelse.

Og ikke minst, du har alt tatt feil på spådommen om kun over førti noen dager ;) ( som du ikke begrunner)

Ser ikke at du har noen begrunnelser. Du kommer bare med negativt oppgulp som sist jeg var inne på dette forumet for en god del uker siden. Du sprer et negativt debattklima, Longsitin, selv om du er betraktelig bedre enn mye av søpla her inne
Redigert 20.01.2021 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.09.2020 kl 21:12 5299

Når du kjøper shipping er din beste venn å være negativ, er du positiv i shipping vil du garantert tape.
shipping er og forblir ræva jevnt over, ser liten grunn til at Lpg skal være et unntak å være bra over lengre perioder.
Redigert 20.01.2021 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
Hellboy
22.09.2020 kl 21:23 5261

Det var en personlig begrunnelse for å mene at vi skal under 40k ila et par dager, men lite markedsmessig.

Så lang fartstid har jeg ikke i shipping, så jeg har nok mindre erfaring enn deg, men tallenes tale er i favør LPG så vidt jeg kan se. Og Pareto er uendelig mye mere seriøse enn Nissedal, Og de daglige tallene underbygger Paretos analyser og ikke Nissedals. Men jeg kjøper gjerne en krone til 30 øre`ish i både Avance, BWLPG, Okeanis og Hunter. Driter i kursutviklingen siden jeg er investor og ikke trader. Annet enn at jeg er glad for kursfall, for da får jeg flere aksjer/krone. Utbytter og langsiktig ROI kommer til å bli bra på disse nivåene.
Redigert 20.01.2021 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.09.2020 kl 23:12 5107

Det er tydelig at noen må ta feil her! For dersom kursmålet er kr. 40, så gjenstår nærmere 100%. I stedet faller kursen.

Det er to alternativer: Enten tar Pareto fullstendig feil, noe jeg tviler på. Eller så er det shortingen og generell liten tro på shipping som holder kursen nede.
Jeg tror på det siste, for selvom Pareto skulle ta noe feil, så er det langt opp til kr. 30 også.
Redigert 20.01.2021 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
22.09.2020 kl 23:55 5043

Uttalelse om markedet i dag fra Christian Andersen i Lorentzen & Stemoco (tidligere sjef i Avance):

"Og i LPG-farten, transport av flytende petroleumsgasser, er det ifølge ham «veldig bra». Der er dessuten ordreboken liten, mens bildet er litt mer komplisert i LNG-frakt"
Redigert 20.01.2021 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.09.2020 kl 11:28 4712

Sist gang Finanstilsynet registrerte shorting i Avance, var den 17.09.2020:

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/BMG067231032

Active positions
ACC. SHORT #1 961 933 ACC. SHORT % 3,03%

LATEST POSITION (DD.MM.YYYY)
17.09.2020
POSITION HOLDER SHORT POSITION SHORT PERCENT POSITION DATE (DD.MM.YYYY)
VOLEON CAPITAL MANAGEMENT LP 1 571 834 2,43% 17.09.2020
SUSQUEHANNA INTERNATIONAL HOLDINGS LLC 390 099 0,60% 14.09.2020
SUM 1 961 933 3,03%
Redigert 20.01.2021 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
23.09.2020 kl 14:55 4520


LPG FFA 4Q20 & 1Q21 er opp 12% month-on-month (og +0,3% & +1.1% day-on-day respectively).
Redigert 20.01.2021 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
AudiBMWMercy
23.09.2020 kl 15:08 4541

Det er viktig å huske at Avance frakter også LPG fra Houston. Selv rate har nedgående trend de siste 3 dagene, er jo rate fra Houston Chiba nesten dobbel så mye enn Baltic.

Hvor mange skiper som Avance klarte å fikse LPG frakt fra Houston kan en sjekke det på nettet.
Redigert 20.01.2021 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
Aiolos
23.09.2020 kl 15:32 4512

Interessant. Hvor finner du info om slutninger i dette segmentet på nettet?
Redigert 20.01.2021 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
23.09.2020 kl 15:40 4517

Ratene (Usd/tonn) fra Houston er høyere fordi det reflekterer lengden til reisen og kanskje gjennom Panama eller Suez Canal. Reder betaler som kjent havneutgifter, canalutgifter og bunkerkostnader til en reise. Når alt dette er trukket fra deler man det resterende på antall dager reisen varer og kommer fram til en rundreise TCE (USD/Day eller Usd pr kalendermåned (PCM). Forskjellen er vanligvis ikke stor på Middle East / Atlantic. Kun dersom man får en manko på skip i det ene bassenget vil ratene kunne presses noe opp og skape forskjeller. TCE for en hvilken som helst reise sammenlignes ofte med TCE for referanseruten Ras Tanura - Chiba.
Redigert 20.01.2021 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
AudiBMWMercy
23.09.2020 kl 15:52 4494

Du finner ikke slutninger på sølvtallerket men du kan undersøke selv.

https://www.vesselfinder.com/vessels/VENUS-GLORY-IMO-9393682-MMSI-538005634
Redigert 20.01.2021 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
AudiBMWMercy
23.09.2020 kl 15:55 4520

En av grunnene Avance hadde lavTCE i 2Q var omposisjonering av skippene slik at det er til fordel av Avance i 3Q. Så skal det være spennende å se 3Q TCE. Da kan en kalibrere sin krystallballen.
Redigert 20.01.2021 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.09.2020 kl 15:58 4516

Det er lite å diskutere at markedet er bra i dag, dette er vel ingen hemmelighet?

spørsmplet er jo om raten skal opp eller ned herifra , nå går det i alle fall ned og da kan en ikke forvente moment i aksjen.

denne skal nok ned nå.

Dorian faller, Bw stuper
Redigert 20.01.2021 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
Aiolos
23.09.2020 kl 15:58 4604

Tusen takk for info, AudiBMWMercy!
Redigert 20.01.2021 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
23.09.2020 kl 16:20 4584

Jeg tror på steady as she goes..... Flate rater, ingen stup. Worst case litt softening. Uansett ikke under $30-35K/day de neste 4 mnd. Og Uansett langt over Hannisdahl's guestimate! En ting er de ratene vi ser, men vi vet jo lite om det er noe ventetid å snakke om...... Det vil jo redusere overall TCE.
Redigert 20.01.2021 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
reveneven
23.09.2020 kl 17:57 4551

Feil. Raten per tonn er høyere, raten per dag (TCE) er ca den samme. Alltid like overrasket hvor lite folk på dette forumet faktisk kan om ting de investerer penger i..

Bottom line er at enten skipene er i øst eller vest, tjener de penger som gress med dagens rater. Bare å hamstre aksjer.
Redigert 20.01.2021 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
Pacino
23.09.2020 kl 18:29 4515

Dagens rater ..41 598 $
Redigert 20.01.2021 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
AudiBMWMercy
23.09.2020 kl 18:34 4586

Du virker 100% sikker på at TCE er ca. samme. Kanskje du kan forklare hvorfor Avance omposisjonerte noen skipene deres i 2Q?

Redigert 20.01.2021 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
reveneven
23.09.2020 kl 19:22 4519

Du kan regne på det selv, på index kommer det ca likt ut per i dag ((($/tonn * lastekapasitet i tonn)-((ant. dager reise tur-retur x tonn bunkers forbruk per dag)x bunkerspris $/tonn (VLSFO))- port charge - evt. canal fees) / ant. dager reise tur-retur) = TCE/dag. Bare prøv. Baltic er $53/t , Houston er typ $90/t. Så må du justere for utilization/ledigtid for å finne realistisk TCE rapportert.

Befraktningsavdelingen omposisjonerer skipene ut i fra flere faktorer. Det kan være dit de tror det vil være størst etterspørsel etter last den kommende perioden for å unngå ledigtid (høy utilization er key) eller det kan være at de f.eks har en slot på et verft i Kina for docking / repairs som gjøre at de optimaliserer posisjonen med tanke på å minske ledigtiden mellom siste last og docking. Mange faktorer som spiller inn. Jeg tror det siste påvirket posisjoneringen av Avance sin flåte i Q2.
Redigert 20.01.2021 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
Just me
23.09.2020 kl 21:06 4347

Ratene er opp 1% til 42K dagen ifg Hannisgal

https://twitter.com/jhannisdahl/status/1308789383168958464?s=21
Redigert 20.01.2021 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
hill
23.09.2020 kl 22:07 4246


Mye nedgang i USA i kveld. Dorian (LPG) også ned 2.14 %, mens Avance (AVACF) på OTC listen, gikk opp 5.23 %
på en slik rød dag!

https://www.tradingview.com/chart/zYJSTmSs/
Redigert 20.01.2021 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.09.2020 kl 22:12 4262

Var bra omsetning også, hele 100 aksjer faktisk.

Her er det bare å dra ordrene ned på 19 tallet
Redigert 20.01.2021 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
Kenevil
23.09.2020 kl 22:23 4254

Ser ut som ratene skal opp heretter.
https://www.cmegroup.com/trading/energy/freight/freight-route-lpg-baltic-futures.html
Redigert 20.01.2021 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
24.09.2020 kl 15:05 3755


VLGC (LPG) FFA strammer seg til. Glem Hannisdahl's fantasier om 20K/dag denne siden av jul.....:

FFA 4Q20 Firmer BLPG 54 3.9 % d/d 14 % w/w VLSFO
FFA 1Q21 Stable BLPG 47 1.1 % d/d 13 % w/w VLSFO
Redigert 20.01.2021 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
Kenevil
24.09.2020 kl 15:20 3746

Tror shorterne har litt panikk og forsøker presse kursen ned nå før markedet skjønner at den skal opp.
Nå er det veldig god kjøpsmulighet her!
Redigert 20.01.2021 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
24.09.2020 kl 15:37 3711

For den som har lyst på å kjøpe ville jeg ventet, tror mest på at den skal ned på 19 tallet igjen,se ann da.. Kan hende det ikke blir skikkelig action før neste år.
Redigert 20.01.2021 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.09.2020 kl 16:45 3599


Legg merke til at SUSQUEHANNA INTERNATIONAL HOLDINGS LLC hadde 51.338 færre shortposisjoner i går sammenlignet med for noen dager siden.

ACC. SHORT #
1 910 050

ACC. SHORT %
2,95%

LATEST POSITION (DD.MM.YYYY)
23.09.2020

Active positions
POSITION HOLDER SHORT POSITION SHORT PERCENT POSITION DATE (DD.MM.YYYY)
SUSQUEHANNA INTERNATIONAL HOLDINGS LLC 338 216 0,52% 23.09.2020
VOLEON CAPITAL MANAGEMENT LP 1 571 834 2,43% 17.09.2020
SUM 1 910 050 2,95%

(17.09.20 var det shortet 3,03 % aksjer i Avance.)
Redigert 20.01.2021 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
Hegu
26.09.2020 kl 08:34 3118

Teknisk analyse Avance:
https://www.proinvestor.com/boards/87010/Teknisk-analyse-af-Avance-Gas-Holding

Redigert 20.01.2021 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
reveneven
26.09.2020 kl 09:00 3096

Kanskje noe av det dummeste jeg har lest og den dårligste tekniske analysen jeg har sett.
Redigert 20.01.2021 kl 21:30 Du må logge inn for å svare