Drowsy
25.11.2020 kl 12:36 8945

Jeg er veldig enig med deg og liker godt innleggene du kommer med. Håper du kommer med flere nøkterne innlegg fremover og at du går inn i Avance igjen i mellom tiden. Lite tips. Sett deg inn i Elkem-aksjen. Jeg fikk en latterlig god inngang på den i mars og den har jo gått langt over 100 prosent siden den gang, men det som av mange oppfattes som en kjedelig aksje er utrolig spennende. De kommer til å tjene massivt på det grønne skiftet og har fortsatt stort potensiale til å gå mye mer tross en vill oppgang allerede.
Redigert 21.01.2021 kl 04:31 Du må logge inn for å svare
OptiRock
25.11.2020 kl 12:45 8914

Unit håper du skjønner at det var en spøk. Mickelmouintain har ikke truffe veldig bra på kursmåla sine, og når han da skryter av fortjenesten klarte jeg ikke holde kjeft. Ha en fin dag. Vi skal opp
Redigert 21.01.2021 kl 04:31 Du må logge inn for å svare
kodenavn
25.11.2020 kl 14:30 8777

Da var webcasten over. For et utrolig dårlig opplegg. Umulig å høre hva som blir sagt. Her har de en jobb å gjøre med lyden.
Redigert 21.01.2021 kl 04:31 Du må logge inn for å svare
reveneven
25.11.2020 kl 15:50 8570

Hørte alt helt fint jeg. Kanskje du bør oppgradere høretelefonenen dine.
Redigert 21.01.2021 kl 04:31 Du må logge inn for å svare
kodenavn
25.11.2020 kl 16:22 8491

Hehe. Nei. Første innlegg var klart og fint. Neste bare mummel. Spørsmålene på Q&A helt fine, svarene mummel.
Redigert 21.01.2021 kl 04:31 Du må logge inn for å svare
Superoptimist
25.11.2020 kl 17:18 8415

Se, nå kommer Dorian som et skudd! Blir sikkert bekreftet av Poten nå litt senere i kveld.

Kan man kalle dette en gal verden? Utenfor fornuftens forstand???

Men igjen, slik er vel verden rundt pokerbordet!
Redigert 21.01.2021 kl 04:31 Du må logge inn for å svare
reveneven
25.11.2020 kl 18:22 8269

Baltic #LPG #shipping index +6% to $74/t (TCE $63k/d)🚀

Ratene rett opp. 63k dagen
Redigert 21.01.2021 kl 04:31 Du må logge inn for å svare
AudiBMWMercy
25.11.2020 kl 21:01 8039

Jeg synes at det har lite betydning siden 90% av tilgjengelige dager iQ4 er fikset allerede på 40 kUSD/d (inkludert ballast effekt).
Kvalitativt er jo, uansett, en god oppover trend.
Redigert 21.01.2021 kl 04:31 Du må logge inn for å svare
reveneven
25.11.2020 kl 21:15 7999

Dette er rater for q1 som bookes nå. Q4 er ferdig booket.
Redigert 21.01.2021 kl 04:31 Du må logge inn for å svare
Drowsy
25.11.2020 kl 23:37 7737

Kan noen anslå hva som er en korrekt P/E eller hva slags prosentvis direkteavkastning som forventes av de større investorene i Avance? Å estimere et ca resultat for Q4 er jo ikke så vanskelig, men hvordan bør man regne videre for å se hva slags aksjekurs det forsvarer?

Jeg vil anta at det er temmelig presist å anslå at Avance vil ha ca 1126 operasjonelle dager i neste kvartal og med 90 prosent av disse på en rate på 40K vil det med en CBE på 22,5K bety profitt på 17,7MUSD. Det i seg selv er 0,28USD i resultat pr aksje for Q4. Men da er det store spørsmålet hva slags rater de siste 113 operasjonelle dagene i kvartalet har oppnådd. Man skulle jo tro at det faktum at de også opplyser om at ca 35 prosent av flåten går på kontrakt til 31K pr dag er regnet inn i de 90 prosentene hvor raten har et snitt totalt på 40K pr dag.

Det vil jo være rimelig å anta at de siste 113 operasjonelle dagene i Q4 ikke er med i presentasjonen fordi de faktisk ble lagt inn etter de begynte arbeidet med rapporten. Så la oss si at snittet av de siste 14-20 dagenes rate vil gi en form for pekepinn på hva slags rate disse dagene har i snitt.

Det aner jeg ikke, men den som vet det kan da gange den raten opp mot 113 dager og legge til den profitten på nesten 18MUSD, så ser man ihvertfall at Q4 blir et temmelig godt kvartal.

Er det noe sted hvor man konstant/oppdatert kan følge med på hvor mange operasjonelle dager disse skipene har? Det er jo dette som har ført til denne "underpresteringen" som folk nevner. Avance har i de 9 siste månedene hatt skip ute av operasjonell drift i 523 dager mot 37 dager for de samme 9 månedene i fjor. Det har kostet å scrubbe og drydocke...men nå har de bare et skip igjen og derfor tror jeg ikke Avance vil ha mer enn maks 70 dager ute av operasjonell drift neste kvartall. Da blir det cash.
Redigert 21.01.2021 kl 04:31 Du må logge inn for å svare
reveneven
25.11.2020 kl 23:43 7721

Hele flåten i full drift fra slutten av desember. Ratene over 63k/dag nå og futures for desember og januar er opp mot usd 70k/dag. Q1 kommer til å bli et helt fantastisk kvartal for Avance
Redigert 21.01.2021 kl 04:31 Du må logge inn for å svare
Drowsy
26.11.2020 kl 00:01 7686

Ok.

Om man er litt forsiktig i anslagene da og antar at man har så mye som 70 ikke operasjonelle dager i Q1 og at de greier å oppnå et snitt på 50K/D i rate gjennom kvartalet på de 73 prosentene som går på spot vil det tilsi et resultat på ca 0,4USD pr aksje i Q1. Det er ca 10 prosent av dagens kurs det...men så får vi se hvordan ratene holder seg.
Redigert 21.01.2021 kl 04:31 Du må logge inn for å svare
Rui
26.11.2020 kl 08:28 7461

Fremtiden ser svært lys ut for Avance.
Fremtidige rater er stadig stigende.
Tror vi skal forbi 40kr i løpet av uka. Sannsynligvis passeres 50 Kr i løpet av få uker.
Freight Route Liquid Petroleum Gas (BLPG1) (Baltic) Futures Quotes - 25.11.
Des - 84.500
Jan - 79.000
Feb - 72.000
Mar - 65.000
Apr - 56.500
Mai - 49.750
Redigert 21.01.2021 kl 04:31 Du må logge inn for å svare
JanOrge
26.11.2020 kl 09:07 7390

Nå spår til og med Hannisgal rater i sjiktet 37500 fra mai og utover.... Og før det et snitt på drøyt 60000. Skjønner godt at han har "selg" på avance.
Redigert 21.01.2021 kl 04:31 Du må logge inn for å svare
awkward
26.11.2020 kl 09:12 7377

Ikke den karen altfor mye oppmerksomhet..
Men syntes det var artig at han forsøker å få "below 37,5" til å høres veldig negativt ut. Meget ønnsomt nivå for de store LPG navnene det også.
PAS tror Q121 kan levere mer enn tidligere konsensus for hele 2021..
Redigert 21.01.2021 kl 04:31 Du må logge inn for å svare
Pacino
26.11.2020 kl 09:28 7327

Lite attraktivt å shorte Avance nå for tiden..

https://shortnordic.com/history_player.php?player=VOLEON%20CAPITAL%20MANAGEMENT%20LP&land=norway
Redigert 21.01.2021 kl 04:31 Du må logge inn for å svare
Just me
26.11.2020 kl 09:41 7265

LPG #VLGC #shipping FFAs continue to surge, with spot rates following suit.

Dec FFA currently at TCE ~$76k/d (+19% w/w) vs today's spot rate at $63k/d, with Jan FFA at $69k/d (+14% w/w) and Feb at $62k/d (+11% w/w).

Kopiert fra Hannis i dag.



Medium term, FFAs imply ~$37k/d or less from May and beyond
Redigert 21.01.2021 kl 04:31 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
27.11.2020 kl 16:52 6757

Siste ukes slutninger:

Clipper Sirius - 75,000 cbm - 42,000 MT LPG - USG / East - 13/14 Jan - USD 110 pmt H/C-P - BGN

Vega Sun - 79,000 cbm - 44,000 MT LPG - Westernport / East - 12/14 Dec - USD 70 pmt RT/C - Petredec

Captain Nicholas - 82,000 cbm - 44,000 MT LPG - Tanjung Sulong / East - 1/5 Dec - USD mid 50k’s per day - OE

Manifesto - 82,000 cbm - 44,000 MT LPG - MAA / East - 15/16 Dec - USD High 70’s pmt RT/C - IOC

OE Relet - 82,000 cbm - 44,000 MT LPG - USG / East - 6/7 Jan - USD 106 pmt H/C-P - SK Gas

Sirocco - 83,000 cbm - 44,000 MT LPG - USG / West - 5/6 Jan (2 cgos in dc) - USD 65 pmt H/F - Trafigura

BW Kyoto - 83,000 cbm - 44,000 MT LPG - USG / Indonesia - 11/13 Jan - Lumpsum rate eqv USD 130 pmt H/C-P - Pertamina

Iris Glory - 83,000 cbm - 44,000 MT LPG - USG / East - 1/2 Jan - USD 119 pmt H/C-P - Total

Caravelle - 84,000 cbm - 44,000 MT LPG - USG / East - 3/4 Jan - USD 128 pmt H/C-P - HTC

Clipper Quito - 84,000 cbm - 44,000 MT LPG - Marcus Hook / East - 4/5 Jan - USD 126 pmt H/C-P - BP

BW Messina - 84,000 cbm - 44,000 MT LPG - USG / East - 8/9 Jan - USD 130 pmt H/C-P - Eneos

Nadeshiko Gas - 84,000 cbm - 44,000 MT LPG - USG / East - 11/12 Jan - Baltic Plus 8 - SHV
Redigert 21.01.2021 kl 04:31 Du må logge inn for å svare
UNIT
27.11.2020 kl 17:03 6746

Nye slutninger for Sirocco og Iris Glory
Redigert 21.01.2021 kl 04:31 Du må logge inn for å svare
prude
30.11.2020 kl 17:29 6318

Hei,

ble det ca 0,3$ i utbytte? fikk ikke sett webcasten men fra Q3-2020 rapporten så jeg et dividend tall som delt på antall aksjer skulle bli ca. 0,3$.
Sa de noen dato for ex-dividend?
Redigert 21.01.2021 kl 04:31 Du må logge inn for å svare
kodenavn
08.12.2020 kl 09:18 5827

We continue to see positive market fundamentals play out with offhire set to accelerate for the balance of the year and into 2021
Redigert 21.01.2021 kl 04:31 Du må logge inn for å svare
kodenavn
08.12.2020 kl 09:20 5820

We count 71 VLGCs set to exit the market next year for either scrubber or Dual Fuel retrofit (8x) and scheduled SPS. On our numbers, Avance will see the smallest impact from offhire next year, having retrofitted scrubbers through most of 2020.
Redigert 21.01.2021 kl 04:31 Du må logge inn for å svare
kodenavn
08.12.2020 kl 09:24 5802

We also see Avance re-initiating dividend payments as the liquidity situation now allows for both a sound cash balance and liquidity to take delivery of its two NBs.
Redigert 21.01.2021 kl 04:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.12.2020 kl 09:43 5747

Lurer på når shortergutta har tenkt å dekke seg inn. Dette må gjøre vondt.
Redigert 21.01.2021 kl 04:31 Du må logge inn for å svare
awkward
08.12.2020 kl 13:32 5572

Big jump in VLGC rates – BUY AVANCE BWLPG
VLGC rates increased by another $4,600/d yesterday to $90k/d (vs cash breakeven of $20-25k/d for listed companies). The market will remain firm for the foreseeable future and the outlook for 2021 has improved (our brokers recently increased 2021E VLGC rates by 50% to $45k/d average). Analyst consensus is due for a significant upgrade. For Q4, we see potential for 37c EPS vs 27c consensus in BWLPG, with dividend of 27c vs 19c cons. For AVANCE, we see potential for 30c EPS vs 18c cons, with DPS of 15c vs 8c cons. However, the real fun quarter will be 1Q20. Here we see potential for 41c and 23c dividend for BW and AVANCE, respectively, more than twice as much as analyst consensus. There is 35-40% upside to 1Q share price levels on a much better market outlook.
Redigert 21.01.2021 kl 04:31 Du må logge inn for å svare
Kenevil
08.12.2020 kl 14:51 5756

Om jeg skal gjette, så har de kanskje økt short ytterligere.
Nå må jo tapene for de begynne å bli store for de.
Hvorfor de handler som de gjør aner jeg ikke, men samtidig ser det ut som dette selskapet har enormt mye penger å kaste bort på mislykkede shorter.
Utifra historikken ser det bare ut til at selskapet har gjort en ordentlig god short i år i SAS i Sverige.
Redigert 21.01.2021 kl 04:31 Du må logge inn for å svare
Superoptimist
08.12.2020 kl 15:35 5656

Trist utvikling av OSE. Det er jo snart ikke investorer som handler, men gamblere som opptrer akkurat som de ville ha gjort på spillebula eller ved pokerbordet.
Redigert 21.01.2021 kl 04:31 Du må logge inn for å svare
Springer
08.12.2020 kl 15:45 5617

Du har nok rett i det, men en ting trumfer ALT de driver med: Utbytte!!!
Man kan ikke spille seg vekk fra det fundamentale over tid.

Tipper mantraet i Hannis sin verden er: Nå er ratene så høye, at de kun kan gå nedoverbakke herifra. Ser man på futures stemmer jo faktisk dette.
Slike ting kan gjøre at en aksje aldri får den kursen den "fortjener". Da er det bare å sitte i ro og dra inn 20% utbytte i året. Ikke dårlig det heller.
Redigert 21.01.2021 kl 04:31 Du må logge inn for å svare
Sandsli invest
08.12.2020 kl 19:51 5300


Active positions for Avance Gas Holding (Norway)
Avance Gas Holding (AVANCE)
41.68 NOK+4.54 (+12.22 %)
# Player Short Position value Latest win/loss Startprice position Total value change
1.
Gsa Capital Partners Llp
0.77 % 20.72 M -2.26 M - - M
2.
Voleon Capital Management Lp
1.61 % 43.40 M -4.73 M - - M
Sum: 2.38 % 64.12 M -6.99 M 0.00 M
Redigert 21.01.2021 kl 04:31 Du må logge inn for å svare
Sandsli invest
08.12.2020 kl 19:53 5296

Her har shorterne en del å dekke inn.
Redigert 21.01.2021 kl 04:31 Du må logge inn for å svare
Springer
08.12.2020 kl 23:07 4985

Da brøyt vi 100 grensen på Baltic.
Få båter som får disse ratene, men nå er vi på omtrent 50 for andre halvår 2021.
Her kan nok Avance plukke opp noen fine slutninger.
Redigert 21.01.2021 kl 04:31 Du må logge inn for å svare
Siphlonurus
09.12.2020 kl 08:34 4531

Danske bank går gjennom shippingsektoren.
De er ikke mye i tvil om hvor man bør være eksponert..

https://e24.no/boers-og-finans/i/nALQyL/analytiker-oeyner-tapersektor-i-shipping-neste-aar-ser-ingen-grunn-til-aa-kjoepe

"– Veldig, veldig sterkt
Det er feststemning i gassfrakt for øyeblikket, spesielt innenfor LPG, som er frakt av flytende petroleumsgass. Her er dagsratene, altså inntjeningen til skipene på frakten per dag, nå på rundt sitt høyeste nivå på fem år.

I sommer var det så vidt penger å hente hjem for rederiene.

– LPG er nok den største positive overraskelsen og det ser spennende ut. Markedet er veldig, veldig sterkt og mye bedre enn hva jeg trodde det ville være, sier Karlsen.

Han mener utviklingen fremover avhenger av LPG-produksjonen i USA, som han synes «virker å holde seg overraskende bra».

– Når oljeprisen kollapset ble det ganske raskt kutt i amerikansk oljeproduksjon, men LPG-produksjonen har vist seg å være standhaftig. Det har blitt bygget en god infrastruktur rundt eksporten og da blir det enklere for amerikanske produsenter. Samtidig har etterspørselen etter LPG vært sterk, så det ser spennende ut også inn i neste år.

Av LPG-aksjene anbefaler Karlsen å gå inn i 2021 med BW LPG og Avance Gas."
Redigert 21.01.2021 kl 04:31 Du må logge inn for å svare
JanOrge
09.12.2020 kl 08:52 4459

Det er utvilsomt viktig for LPG-befrakterne at US opprettholder høy produksjon. Det festet seg som en vrangforestilling at lav oljepris og kutt i oljeproduksjon automatisk betydde lavere produksjon av LPG i US. Det ble gjentatt såpass ofte at det festet seg som en sannhet at produksjonen av LPG gikk ned i US, uten at det stemte. Produksjonen er, og har vært, høy, hvilket medfører et stort og godt prisspenn mellom billig US-LPG og dyrere FE-LPG. Digg for eiere av VLGC, for å si det mildt.
Redigert 21.01.2021 kl 04:31 Du må logge inn for å svare
awkward
09.12.2020 kl 08:55 4448

The VLGC market remains red hot, with January-bookings now made at levels closer to USD 100,000/day. We raise our 2021 estimates again and remain far above consensus with an average (and still conservative) spot assumption of USD 40,000/day next year. 2021 will consequently be the third consecutive year of strong cashflow for the VLGC-names – which remain undervalued. Seeing strong Asian demand from petchem next year and OPEC-volumes gradually returning we find the current market environment healthy. We raise our target prices and reiterate BUY recommendations across the board

PAS øker TP til 50 i Avance
Redigert 21.01.2021 kl 04:31 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
09.12.2020 kl 10:04 4306


Det er viktig å huske at LPG linkes ikke kun til oljeproduksjon, LPG er også et bi-produkt av LNG produksjon, og i USA produserer de rekordvolumer med LNG for tiden.
Redigert 21.01.2021 kl 04:31 Du må logge inn for å svare
Springer
09.12.2020 kl 10:13 4275

Hvilke risikomomenter finnes for høy LPG produksjon i USA?
Hva skal til for at produksjonen synker?
- Forbud mot fracking?
- Andre politiske vedtak?

Redigert 21.01.2021 kl 04:31 Du må logge inn for å svare
JanOrge
09.12.2020 kl 10:15 4257

Og nettopp derfor må jeg si jeg har vært overrasket over at man bare har forutsatt at lav oljepris må være skadelig for LPG-volumene. Det viser seg tydeligere og tydeligere at LPG er mer løsrevet fra andre energikilder når det kommer til produksjon, utbredelse og prisfastsetting enn hva "konsensus" bare har forutsatt er sant.
Redigert 21.01.2021 kl 04:31 Du må logge inn for å svare