Hvilken grønne aksjer har dere mest tro på fremover👍
Oljeaksjer er ut, og her er det bare å henge seg på den grønne bølgen!
Jeg har satset på Cloud, Aow og Rec.
Hvilken grønne aksjer har dere mest tro på fremover?
Jeg har satset på Cloud, Aow og Rec.
Hvilken grønne aksjer har dere mest tro på fremover?
Redigert 21.01.2021 kl 07:23
Du må logge inn for å svare
KalleAnka123
14.09.2020 kl 14:12
1158
All in akso, esg boble.
kazynor
14.09.2020 kl 14:17
1122
Hvorfor Rec?
Har alle de 3 du nevner Ts disse vil nok stige mye fremover . Har også magnetstripen som skuffer meg litt i dag, men den vil kommer. Har også et par andre. Grønt er greia fremover uten tvil.
OnkelSkrue73
14.09.2020 kl 14:40
984
Det spørsmålet er like vanskelig å besvare som om du hadde stilt det samme spørsmålet om olje-aksjer på slutten av 70 tallet. Men, det er hevet over enhver tvil at den grønne-bølgen er begynt å rulle og det går på bekostning av olje-bransjen. "Alle" analyser, enten de kommer fra EIA, EU, Aker, Equinor, Bellona, NVE, DNV GL eller andre som snakker om hvor fremtidens energi-kilder kommer fra er rimelig entydig; Vind og sol skal mange dobbels fra dagens nivå. (20-30 ganger) Olje får en liten nedgang (altså konsolideringsmarked) og kull blir mer eller mindre faset ut. Med en tidshorisont på 10-20 år er jeg sikker på at der kommer ekstremt mange nye aktører på banen som vil være med. Hvem som blir vinneren er etter midt skjønn derfor umulig å spå. Jeg har derfor plassert 80% av porteføljen i aksjer (lik vektet) med utelukkende grønn profil; ACC, AOW, AFK, QFUEL, MGN, Cloud, REC, SCATEC og VOW. Jeg har 10% i cash som jeg tenker å bruke på et par nykommere som skal etablere seg ila noen uker. Så lang har denne porteføljen banket hovedindeksen ganske brutalt. Hvem som tar fullstendig av i neste sving er alt for tidlig å si. Mitt råd er derfor litt det samme som Mads'rn pil-kastemetode; Spre risikoen med flere selskaper innenfor det grønne segmentet og la tradisjonelle olje/oljeservice seile sinn egen sjø inn i solnedgangen......