Vow er ikke som Quantafuel

bålfreak
VOW 14.09.2020 kl 18:19 3936

Bare tull å sammenligne Vow med Quantafuel.
Vow har et Arsenal av muligheter som Quantafuel ikke har. Kursmålet her er nærmest uendelig på sikt.

Dette er børsens beste vekstselskap uten tvil.
Redigert 21.01.2021 kl 06:51 Du må logge inn for å svare
SomSa
14.09.2020 kl 18:27 3854


Meglerhus driver med haussing av aksjen, det skjedde også med Quantafuel før emisjonen.
Redigert 21.01.2021 kl 06:51 Du må logge inn for å svare
Malvinas
14.09.2020 kl 18:29 3814

Endret mening om Qfuel nå igjen? Vow selger vel utstyr, mens Qfuel bygger fabrikker.
På Vows egen podcast episode 2 prater de om deres pilotanlegg og potensialet.
Følgene kan siteres "Den har et hull i siden, der kan man putte inn plast. Så har man en stikkontakt i den andre siden. Der kan man ta ut strøm". Antar han prater om deres pyrolyse.

For meg så høres det ut som de egentlig bare har tenkt å brenne plastikken. Ser ikke hva som er så miljøvennlig med dette.
Dersom man vil ha ny plastikk, må man jo pumpe opp ny olje igjen.

Quantafuel skal prøve å lage nafta ut av plastikken, så det kan igjen bli ny plastikk. Da slipper man å pumpe opp ny olje. Hvor mye av plastikken som blir til nafta da har jeg lest litt forskjellig om. Virker som de ender opp med en god del diesel også, som igjen fører til at de må pumpe opp ny olje.
Redigert 21.01.2021 kl 06:51 Du må logge inn for å svare
SomSa
14.09.2020 kl 18:31 3782

Fra 2Q 2020:

Cash flow
Operating activities generated a cash flow of
NOK -8.1 million for the first half of 2020,
compared to NOK -1.2 million for the same
period of 2019. The cash flow for the period is
affected by increased working capital from the
significant level of contracts in progress.
Investing activities in the first six months of
2020 generated a cash outflow of NOK 40.8
million, primarily relating to ongoing R&D
projects and investments in the Landbased
segment. For the same period of 2019, the cash
outflow was NOK 8.1 million.

Financing activities in the first half of 2020
generated a cash flow of NOK 14.5 million,
primarily related to a new bank loan financing for
the ETIA operations . For the comparable period
of 2019, financing activities generated a positive
cash flow of NOK 12.1 million, including dividend
distributions of NOK 9.6 million

Cash and cash equivalents at end of period 54.4 mil

Long term borrowing:
Other long term interest-bearing debt 116.0 mil
Conditional loans related to R&D (ETIA) 10.4 mil

Short term borrowing:
Other short term interest-bearing debt 5.3 mil

Bank overdraft / trade finance facility:
Bank overdraft facility 22.9 mil
Trade finance facility 15.0 mil
The bank overdraft facility has a limit of NOK 50 million. The trade finance facility has a limit of NOK 15
million, in total NOK 65 million.

https://www.scanship.no/wp-content/uploads/2020/08/VOW-First-Half-Year-2020-Report.pdf
Redigert 21.01.2021 kl 06:51 Du må logge inn for å svare
the-inside-man
14.09.2020 kl 18:31 3775

Vow har ikke noe behov for emisjon. Hva skal de med de pengene? De har tilgang på masse billige lån, og de vil ta i bruk dette istedenfor. Dessuten har ikke Vow en like kapitalintensiv drift.
Redigert 21.01.2021 kl 06:51 Du må logge inn for å svare
SomSa
14.09.2020 kl 18:32 3762


Pengene renner ut her også!
Redigert 21.01.2021 kl 06:51 Du må logge inn for å svare
HP17
14.09.2020 kl 19:35 3489

Meklerhusa har begynt hausingen. Dette kan de (siste var QFUEL) og det gjøres ofte i forkant av en emisjon eller at husas beste kunder ønsker å selge seg ut/ned. Da står alle oss amatører og må ta i mot aksjer i fanget. Les denne, det gjelder i VOW, QFUEL, AOW m flere.

De grønne aksjene som man ser i dag er etter alle verdsettelsesparametere dyre. Hadde jeg vært en privatinvestor som skulle kjøpe grønne aksjer ville jeg vært skeptisk til den svært høye prisingen. Det er mye forventning i aksjene, og på et eller annet tidspunkt vil selskapene måtte forsvare prisen på børsen, sier Johannesen.

https://www.dn.no/bors/oslo-bors/mads-johannesen/nel/svart-dag-for-gronne-aksjer-pa-oslo-bors-pa-et-eller-annet-tidspunkt-vil-selskapene-matte-forsvare-prisen/2-1-874650

Redigert 21.01.2021 kl 06:51 Du må logge inn for å svare
bålfreak
14.09.2020 kl 20:07 3367

Neida, jeg eg ikke negativ til Quantafuel. Poenget mitt er At nedsalget i dag fra 41 til 35 ikke hadde noen spesiell årsak annet enn ubegrunnet frykt og saueflokkmentalitet. Du bør sette deg mye bedre inn i hva Vow driver med.

De to selskapene er svært ulike selv om de begge er ESG selskaper. Ikkeno galt idet. Hele denne kranglingen om hvem som er best av Vow og Quantafuel er jo bare forferdelig barnslig.
Redigert 21.01.2021 kl 06:51 Du må logge inn for å svare
Malvinas
14.09.2020 kl 20:22 3260

Jeg eier aksjer i begge selskapene, men synes jeg er litt skeptisk til Vow sin plastgjenvinning teknologi. Jeg mener det høres ut som en incinerator som ikke bidrar til sirkulærøkonomi. Dog bedre enn at plastikken havner i naturen. Ble ihvertfall ikke overbevist i deres podcast.
Men har tro på Vow som selskap.
Redigert 21.01.2021 kl 06:51 Du må logge inn for å svare
Marketwatch
14.09.2020 kl 20:30 3224

Sannheten er at ESG hysteriet har frikoblet disse aksjene fra økonomiske realiteter. Både Vow og Qfuel m.fl.
er industriselskaper, som etterhvert vil få krav om inntjening og soliditet mv. som øvrige industriselskaper.
At de kan skilte med at de "redder miljøet", er musikk i ørene for mange investorer, herunder aksjefond.
At markedet nesten daglig fores med svært friske kursmål, er med på å bære ved til bålet.
Når kursmålene begynner å nærme seg 20 ganger årlig omsetning, i selskaper som omtrent ikke tjener penger,
da tør jeg ikke være med lengre.
Redigert 21.01.2021 kl 06:51 Du må logge inn for å svare
Hammers
14.09.2020 kl 20:39 3153

Ser det slenges ut diverse påstander her inne. Jeg kommenterer et par:

Malvines:
- Du snakker om demonstrasjonsanlegget til VOW. Det som enkelt viser at man kan putte dritt i "hullet" og få ut energi i den andre enden.
- Hvis du tror at VOW "bare brenner plasten" bør du ikke skrive mer om selskapet. Du dummer deg bare fullstendig ut!

SomSa (en ny variant av Skipssjefen/Reserven?):
- At det ble tatt opp lån til oppkjøpet av ETIA (192 mill) var en selvfølge for å slippe EMI! Tidligere i fjor ble UTBYTTE betalt.
- At det nå strømmer noen kroner ut er IKKE pga driften, men ekstra kostnader med å få satt en ny organisasjon som inkluderer ETIA.
- Hvorfor fokuserer du ikke på driften og på den ENORME ordrereserven som er der. Den som øker for hvert Q.

HP17:
- VOW har lite å bevise når det gjelder egen drift og EBITDA marginer. Når ny organisasjon nå får satt seg blir dette GULL!
- Jeg tror aksjonærer av NEL + QFUEL har LANGT mer å frykte i så måte. Q uten inntekter og bekreftet drift + massevis av utgifter.
- NEL med voksende underskudd på driften hvert eneste Q. Ble reddet av en aksjegevinst på nå VAKLENDE Nikola! Har bevist NULL etter 6 år!
- Også grønne selskaper innen vindkraft har vel litt å bevise. Historisk har de vel aldri tjent 5 flate øre (grovt sett).

Bålfreak:
- Jeg er enig i veldig mye av det du skriver! Også jeg tror at dagens var en overreaksjon. Vi får se an litt!
- Ikke for å være "stor på det", men det skulle ikke forundre meg om min tekniske melding om "3 gaps up" hadde en finger med i spillet.
- At noen begynte å selge og andre senere fikk panikk. At snøballen begynte å rulle til den traff støtten ved 34-35.........og deretter snudde!
- Uansett en fin dag for VOW-aksjen. Kjempestort volum og en skikkelig "wash out" - etterfulgt av en positiv rekyl.
- Joda, kjøpsinteressen er nok fortsatt til stede i RIKT monn. Dette til tross for dagens intraday fall. Endte på ATH! Børsen ser FRAMOVER!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 06:51 Du må logge inn for å svare
SomSa
14.09.2020 kl 21:02 2989


Den største fordelen med Quantafuel er at 3 av verdens største giganter samarbeider med selskapet og allerede bygges/skal brygges 6 fabrikker i ulike land. De har lobbyister, strategier og mye kapital ......og de kan lett bygge flere titalls fabrikker i mange land...........

Sparebank 1 Markets analytiker øker kursmålet for Vow fra 27 til 60, priser selskapet 6 mrd kroner og enn av hans begrunnelse er:

"Analytikerne viser til at Vow leverte «bunnsolide tall» for første halvår, som viste en årlig inntektsvekst på 37 prosent og en økning i ordrereserven på 63 prosent til rekordhøye 1,1 milliarder kroner."

"Vi argumenterer for at selskapet tilbyr en attraktiv kombinasjon av sterke inntekter og ebitda (driftsresultat før avskrivninger, journ.anm.) fra cruisesegmentet, som har sikret ordrer frem til 2027, samt et enormt vekstpotensial innen den landbaserte teknologien, fremgår det i analysen."

1100 mil/ 7 år = ca. 157,14 mil per år eller ca. 39,3 mil per kvartal
Redigert 21.01.2021 kl 06:51 Du må logge inn for å svare
Pilteri
14.09.2020 kl 21:05 2962

Jeg opponerte litt mot Hammers mht verdsettelse av Vow rundt nyttår da kursen var ca. 30. Etter den tid har den vært nede i 13-14 pga koronasjokket. Etter å ha returnert opp mot 20 +/- og ligget der lenge har den nå gjort et kraftig byks. Caset ser solid ut og de bygger stein på stein og ledelsen virker dyktige. Selv har jeg gått litt inn og ut de siste dagene og fått god avkastning men tør ikke gå tyngre inn nå pga høydeskrekk. Vurderer å ta "flere lodd" hvis den faller. Mindre risiko enn mange andre raketter uten inntekter. Kommer alltid tilbake. Kort sagt: Hammers ser ut til å få rett...
Redigert 21.01.2021 kl 06:51 Du må logge inn for å svare
Malvinas
14.09.2020 kl 21:13 2897

Hva er det Vow gjør med plastikken da Hammers? Den "Dritten" blir puttet inn i et hull og ut kommer energi. Vis det kun er energien man er ute etter, kan det vel like godt bare brennes sammen med all annen søppel. Ved mindre de har en utrolig høy effektivitet.
Redigert 21.01.2021 kl 06:51 Du må logge inn for å svare
Hammers
14.09.2020 kl 21:15 2875

Vel du fikk til slutt rett den gangen, men etter mitt syn med VELDIG god hjelp av koronafrykten.
Den som viste seg å ikke ha noen spesiell betydning for selskapet - etter at kursen hadde falt til 1/3 av toppkursen (36 til 12). Helt utrolig!

Det har vært FLERE gode tradingmuligheter etter 30.
Like over 12 var en gavepakke - og dagens fall til støtten tror jeg på sikt fort kan vise seg å være det samme.

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 06:51 Du må logge inn for å svare
Pilteri
14.09.2020 kl 21:31 2762

Fikk nok ikke rett nei. Min tvil knyttet seg primært til hvorvidt selskapet i fremtiden ville kunne få en inntjening som forsvarte kursen. Jeg ser igrunnen helt bort fra fallet forårsaket av korona. Det kunne ingen forutse..blir uansett spennende å følge med fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 06:51 Du må logge inn for å svare
Hammers
14.09.2020 kl 21:37 2720

Har du hørt om å forbrenne til Biokull - eller til Hydrogen?
2 stikkord til deg - så kan du lete videre på VOW's hjemmeside hvis du vil lære mer: https://www.vowasa.com/
Ellers finnes diverse på f.eks YouTube - ved å søke på VOW.asa.

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 06:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.09.2020 kl 22:26 2521

Har Vow samme revolusjonerende teknologi (DMG) som Powerhouse Energy har? PHE bygger forøvrig en av 11 allerede fabrikker i UK og er allerede i dialog med andre land. Kan bli spennende, kjøpes på London børsen for rundt 0,03 pund (oppgis som hele pence i kurslister), ticker; PHE.L
Redigert 21.01.2021 kl 06:51 Du må logge inn for å svare
Hammers
14.09.2020 kl 22:54 2385

Jeg kjenner ikke selskapet og er heller ikke interessert!
De er neppe SÅ flinke - siden VOW i dag jobber TETT med Englands største firma innen retur av brukte bildekk!
Det var ikke Powerhouse som ble kontaktet, men VOW!

VOW har i dag en pyrolyseprosess på opp til 1000 grader C og jobber med å få til 1200. Teknikken er på TOPP!
Det beviser de med alle de prosjektene de deltar i! Prosjekter som befinner seg på ØVERSTE HYLLE!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 06:51 Du må logge inn for å svare