Hunter Group - På tide å laste opp igjen?
Høyere inntekter enn ventet i 2020, mulig ratene blir noe lave H1/2021, så høye rater frem til 2023/2024 hvis ikke selskapet blir kjøpt opp først? Verdt å ta noen lodd nå eller venter dere med å kjøpe til neste år?
Redigert 21.01.2021 kl 06:57
Du må logge inn for å svare
Vært HUNT aksjonær siden februar 2018, men gidder ikke å delta i den ørkesløse HUNT debatten som har vært siste måneder. Bare det å lese her er en pinsel.
Har null tanker rundt OET, da jeg har mistet litt av interessen for shipping (som beveger seg mest sidelengs), og heller har fokusert på teknologi og grønt som jeg har mer peiling på, som jeg synes er lettere å forutse, mindre påvirket av pandemier, og hvor jeg siste 34 år har tjent de store pengene.
Har null tanker rundt OET, da jeg har mistet litt av interessen for shipping (som beveger seg mest sidelengs), og heller har fokusert på teknologi og grønt som jeg har mer peiling på, som jeg synes er lettere å forutse, mindre påvirket av pandemier, og hvor jeg siste 34 år har tjent de store pengene.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47
Du må logge inn for å svare
canarias
04.10.2020 kl 22:30
4874
Mangler bare at tomtønna Hammers som mener kursen skal rett i dass ramler innom her på kommentarfeltet igjen.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47
Du må logge inn for å svare
Frodon
04.10.2020 kl 22:49
4865
Hehe ;) Her er det jo bare å sitte til oppkjøps mld eller salg av tank skip kommer, burde være en no brainer.
Det har alltid vært den beste strategien, holde seg til det vi kan :)
Det har alltid vært den beste strategien, holde seg til det vi kan :)
Redigert 21.01.2021 kl 02:47
Du må logge inn for å svare
Da har du en papirgevinst på cirka kr. 1,15. Dersom kursen faller gjennom kr. 3,15, ender den raskt på kr. 2,00. Det vil jo være litt stusselig eller?
Redigert 21.01.2021 kl 02:47
Du må logge inn for å svare
Gork
05.10.2020 kl 00:05
4722
Hunt kan gi ca 40% avkastning på dagens børsverdi for 2020, på et tidspunkt/måte vil dette tilflyte aksjonærene. Et dårlig 2021 kan gi 20% etc, deretter mener mange at kurven skal opp (2022/23).
Ser ikke feilen med å sitte i dette papiret.
Lykke til.
Ser ikke feilen med å sitte i dette papiret.
Lykke til.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47
Du må logge inn for å svare
I over ett år har etterhvert ganske mange spådd at HUNT kursen helt sikkert først skal falle under 3 kroner, og så ned til 2 kroner eller under - uten at det så langt har skjedd. Hadde jeg trodd, eller tror, at HUNT kursen skal falle under 3 kroner, hadde jeg solgt for lengst, men det har jeg av flere grunner null tro på.
En av dem er at HUNT har fullmakt til å kjøpe 57 536 201 egen aksjer, og det kommer til å sørge for at kursen holder seg på 3 kroner eller over, selv om det kan bli dupper under. Egentlig håper jeg at kursen faller til 3 kroner, for da blir det mer liv og røre, og litt gøy. Noe av det dummeste en kan gjøre, er å undervurdere Fredly.
I 2020 tjener HUNT penger, og slik jeg ser det, vil HUNT både i 2021 og 2022 tjene mye mer penger enn i 2020. For 2021 og 2022 til sammen forventer jeg å få utbytte tilsvarende minst det jeg har betalt for aksjene, og isåfall bør kursen minst doble seg fra dagens nivå. Tålmodighet er en dyd.
En av dem er at HUNT har fullmakt til å kjøpe 57 536 201 egen aksjer, og det kommer til å sørge for at kursen holder seg på 3 kroner eller over, selv om det kan bli dupper under. Egentlig håper jeg at kursen faller til 3 kroner, for da blir det mer liv og røre, og litt gøy. Noe av det dummeste en kan gjøre, er å undervurdere Fredly.
I 2020 tjener HUNT penger, og slik jeg ser det, vil HUNT både i 2021 og 2022 tjene mye mer penger enn i 2020. For 2021 og 2022 til sammen forventer jeg å få utbytte tilsvarende minst det jeg har betalt for aksjene, og isåfall bør kursen minst doble seg fra dagens nivå. Tålmodighet er en dyd.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47
Du må logge inn for å svare
canarias
05.10.2020 kl 09:27
4361
Flott resonnemang igjen Reserven, dette vil på sikt bli en gyllen og god investering. Undervurdering av Fredly er som sagt noe av det dummeste en kan gjøre.
Så får heller Hammers som driter i det fundamentale skrike og jamre seg så mye han vil uten at vi oppegående tar notis av det.
Så får heller Hammers som driter i det fundamentale skrike og jamre seg så mye han vil uten at vi oppegående tar notis av det.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47
Du må logge inn for å svare
Atomvinter
05.10.2020 kl 10:06
4290
Ikke verst å kunne forutse hva et tankselskap vil tjene samt betale i utbytter 2 år frem i tid. Skulle ønske jeg selv hadde denne evnen.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47
Du må logge inn for å svare
Ja enig det, det må være en gave å kunne forutse det, spesielt når selskapet har 0 utbytte historie.
De bør ikke betale utbytte, de bør fortsette å betjene gjeld, og definitivt ikke gire opp med tilbakekjøp.
Hvis de ikke går i duste fellen vil selskapet bli bunnsolid over tid og langt mer attraktiv for oppkjøp.
Hvis en følger usa tank kan en nå ense en bunn i aksjene, det er det som teller ikke hva minigutt tank blir tradet på i Oslo.
De bør ikke betale utbytte, de bør fortsette å betjene gjeld, og definitivt ikke gire opp med tilbakekjøp.
Hvis de ikke går i duste fellen vil selskapet bli bunnsolid over tid og langt mer attraktiv for oppkjøp.
Hvis en følger usa tank kan en nå ense en bunn i aksjene, det er det som teller ikke hva minigutt tank blir tradet på i Oslo.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47
Du må logge inn for å svare
Atomvinter
05.10.2020 kl 10:59
4288
Hadde det ikke vært for at Hunter driver innen tank så hadde jeg vært tilbøyelig til å være enig. Men min erfaring etter mange år i aksjemarkedet er at i sykliske bransjer som tank kan det være en fordel å smi mens jernet er varmt, dvs. ta utbytter og gevinster når muligheten er der.
Langsiktighet i tank/shipping er bare tull for alle andre enn rederen selv.
Langsiktighet i tank/shipping er bare tull for alle andre enn rederen selv.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47
Du må logge inn for å svare
Enig det, derfor bør selskapet gjjøre seg mest mulig attraktiv for oppkjøp og det blir de ved redusering av gjeld.
Min erfaring etter mange år i shipping og aksjemarkedet er at tilbakekjøp av aksjer ikke er et klokt valg.
Du finner utallige eksempler på godt etablerte shipping selskaper som har rotet bort aksjonærenes penger på giring hvor det har endt i dass.
Frontline og andre Amerikanske tank selskaper vender opp, da kommer også Hunt har historien tidligere vist uavhengig av tilbakekjøp eller utbytte.
Min erfaring etter mange år i shipping og aksjemarkedet er at tilbakekjøp av aksjer ikke er et klokt valg.
Du finner utallige eksempler på godt etablerte shipping selskaper som har rotet bort aksjonærenes penger på giring hvor det har endt i dass.
Frontline og andre Amerikanske tank selskaper vender opp, da kommer også Hunt har historien tidligere vist uavhengig av tilbakekjøp eller utbytte.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47
Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
05.10.2020 kl 11:51
4208
Da ble jeg Hunt-aksjonær igjen for første gang på lenge.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47
Du må logge inn for å svare
Som jeg skrev over, en ørkesløs debatt.
Skriver i et innlegg hva jeg TROR KAN skje fremover, og så vris det til at jeg mener at jeg er synsk og kan se inn i fremtiden.
Bare dårer, tåper, og ditto tullinger klarer å innbille seg at det er mulig å påvirke aksjekurser med HO-innlegg.
Skriver i et innlegg hva jeg TROR KAN skje fremover, og så vris det til at jeg mener at jeg er synsk og kan se inn i fremtiden.
Bare dårer, tåper, og ditto tullinger klarer å innbille seg at det er mulig å påvirke aksjekurser med HO-innlegg.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47
Du må logge inn for å svare
Litt kan man påvirke, men de fleste foretar en selvstendig vurdering.
Når det gjelder Fredly, synes erfaringen med ham at han er mest opptatt av Fredly - og mindre av andre aksjonærer.
Hans løfte om utbytte for mange måneder siden, er fortsatt ikke oppfylt. Når enkelte påstår at det er bedre å nedbetale gjeld, er det feil tenkt.
Aksjonærene forholder seg til hovedaksjonærens og styremedlemmets løfter. Når løfter ikke holdes, er man på glattisen. Det er mitt utgangspunkt i alle lignende situasjoner. Kan man ikke stole på sjefen, så er det over.
Man må levere det man sier. Napatech er et goidt eksempel i så måte. Forsiktighet, konservative anslag og positive regnskapsoverraskelser.
Når det gjelder Fredly, synes erfaringen med ham at han er mest opptatt av Fredly - og mindre av andre aksjonærer.
Hans løfte om utbytte for mange måneder siden, er fortsatt ikke oppfylt. Når enkelte påstår at det er bedre å nedbetale gjeld, er det feil tenkt.
Aksjonærene forholder seg til hovedaksjonærens og styremedlemmets løfter. Når løfter ikke holdes, er man på glattisen. Det er mitt utgangspunkt i alle lignende situasjoner. Kan man ikke stole på sjefen, så er det over.
Man må levere det man sier. Napatech er et goidt eksempel i så måte. Forsiktighet, konservative anslag og positive regnskapsoverraskelser.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47
Du må logge inn for å svare
Fredly har ikke lovet utbytte før HUNT selv eier alle 7 skip, og har god likviditet. Tror første utbytte kommer ifm 2020-Q4. Heller ikke Fredly kan se inn i fremtiden og forutse en pandemi.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
05.10.2020 kl 16:46
3848
Jeg lurer på hvor mange millioner i fee's og kansellering det kostet å jogge innom og finansiere hos SFL innen det ble bestemt at skipene skulle eies selv og finansieres gjennom bank.....?!
Redigert 21.01.2021 kl 02:47
Du må logge inn for å svare
ruda
05.10.2020 kl 16:52
3830
Jeg har ståltro på dette selskapet. En gang mellom q3 2020 og 2023 vil vi få god rente for investert kapital. Det er bare å lene seg godt tilbake i stolen og avvente utbetaling
Redigert 21.01.2021 kl 02:47
Du må logge inn for å svare
Går endel stortank i Usa nå, Frontline , Euron og Dht.
SÅ det er bare å fortsette dumpe det dårlige Fredly caset, jeg håper de går for nedbetaling av gjeld.
Uansett hva som blir fasit, aksjen vil følge de 3 foran nevnte.
De som sekger nå gir opp på målstreken.
SÅ det er bare å fortsette dumpe det dårlige Fredly caset, jeg håper de går for nedbetaling av gjeld.
Uansett hva som blir fasit, aksjen vil følge de 3 foran nevnte.
De som sekger nå gir opp på målstreken.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47
Du må logge inn for å svare
Det koster noen kroner, men da HUNT overtok de 3 første VLCCene, hadde de ikke nok egenkapital (40%) til å finansiere dem med banklån (maks 60% av kost), så det var enten SFL, eller enda en emi til langt under NAV.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47
Du må logge inn for å svare
De som tror et selskap bygges i takt med å utbetale store utbytter må bare gå i skammekroken.
Dette har overhode ingenting med Fredly, eller at Fredly ikke holder ord å gjøre,
De som forutså dette har ikke tatt i dette papiret under oppbyggingen og har dermed unngått denne ørkenvandringen.
Hunters utvikling på børs er helt lik andre shipping selskaper som starter fra scratsj og har ordrebok, det er herifra og ut som gjelder, nå er alt klappet og klart.
Dette har overhode ingenting med Fredly, eller at Fredly ikke holder ord å gjøre,
De som forutså dette har ikke tatt i dette papiret under oppbyggingen og har dermed unngått denne ørkenvandringen.
Hunters utvikling på børs er helt lik andre shipping selskaper som starter fra scratsj og har ordrebok, det er herifra og ut som gjelder, nå er alt klappet og klart.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47
Du må logge inn for å svare
HUNT sine 7 VLCC nybygg kostet totalt USD 603.150.000. Finansiert med 40% egenkapital, og resten banklån som nedbetales over 16 år, dvs at egenkapitalandelen øker med 3,75% per år - alderstap.
http://cqz.eu/HUNT_VLCCs
Så av de USD 603.150.000 VLCCene kostet, er HUNT sin del i dag ca 43% = ca USD 260 mill, og bankenes del ca USD 343 mill.
Markedsverdi per VLCC er i dag minst USD 90 mill. Så selger HUNT alle 7, sitter de igjen med:
(USD 90 mill * 7) - USD 343 = USD 287 mill = NOK 2 646 140 000 (+ en del kontanter) = minimum NOK 4,60 per aksje.
Da sier det seg selv, at det skal mye til at kursen faller under 3 kroner = 65% (2/3) av de reelle verdiene HUNT sitter på.
Derfor selger jeg heller ikke aksjene mine når de i virkeligheten ikke er verd bare 3,23, men i realiteten nærmere 5 kroner aksjen.
Feilprisingen av HUNT er eklatant.
http://cqz.eu/HUNT_VLCCs
Så av de USD 603.150.000 VLCCene kostet, er HUNT sin del i dag ca 43% = ca USD 260 mill, og bankenes del ca USD 343 mill.
Markedsverdi per VLCC er i dag minst USD 90 mill. Så selger HUNT alle 7, sitter de igjen med:
(USD 90 mill * 7) - USD 343 = USD 287 mill = NOK 2 646 140 000 (+ en del kontanter) = minimum NOK 4,60 per aksje.
Da sier det seg selv, at det skal mye til at kursen faller under 3 kroner = 65% (2/3) av de reelle verdiene HUNT sitter på.
Derfor selger jeg heller ikke aksjene mine når de i virkeligheten ikke er verd bare 3,23, men i realiteten nærmere 5 kroner aksjen.
Feilprisingen av HUNT er eklatant.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47
Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
05.10.2020 kl 17:25
3879
Bekymrer meg ikke at det ikke har blitt betalt utbytte her. Har vært avventende til å gå inn for tidlig hvis det ble en lang ørkenvandring for tankaksjer. Men nå ser det ut som de fleste tankaksjer har bunnet ut, så da føler jeg meg ganske trygg på en inngang under 3,2.
Ifølge Cleaves er den priset til 0,45 til NAV og 0,49 1 fwd , mens FRO er priset til 0,94 og 1,14.
Er det noen som kan forklare hvorfor forskjellen NAV nå og 1 fwd er så ulik for forskjellige selskap? Ser at OET har 0,47 og 0,90. Skjønner ikke hvorfor OET og Hunt skiller seg så mye etter ett år når begge har ganske nye skip.
Ifølge Cleaves er den priset til 0,45 til NAV og 0,49 1 fwd , mens FRO er priset til 0,94 og 1,14.
Er det noen som kan forklare hvorfor forskjellen NAV nå og 1 fwd er så ulik for forskjellige selskap? Ser at OET har 0,47 og 0,90. Skjønner ikke hvorfor OET og Hunt skiller seg så mye etter ett år når begge har ganske nye skip.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47
Du må logge inn for å svare
Kaisovski
05.10.2020 kl 17:35
3924
Gearing! Oets PNAV er mer sensitiv til endringer i skipsverdier enn Hunts.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47
Du må logge inn for å svare
Takk for at du forteller oss hvor du hører hjemme.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47
Du må logge inn for å svare
Som forventet, appen viser grønne piler i kveld.
Da får vi se utover uka hvor mange som fortsatt er interessert i å dumpe denne på bunn.
Da får vi se utover uka hvor mange som fortsatt er interessert i å dumpe denne på bunn.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47
Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
05.10.2020 kl 18:53
3788
Takk for oppklaring. Da regner jeg med at Cleaves kraftig stigende NAV for gearede aksjer også henger sammen med at de har et pessimistisk syn på rater og nybyggingspriser i denne perioden?
Redigert 21.01.2021 kl 02:47
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
05.10.2020 kl 19:36
3712
Bulkers 2020 har allerede betalt ut flere kroner i utbytte (til tross for langt lavere inntjening), og har vel en selskapstruktur, oppbygging og investment case som kan sammenlignes.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47
Du må logge inn for å svare
Vet du forskjellen på et bulkrederi og et rederi som frakter råolje?
Redigert 21.01.2021 kl 02:47
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
05.10.2020 kl 20:14
3618
Jepp!
TD3C-TCE (AG - China) $8441.0/DAY -$662.0
Redigert 21.01.2021 kl 02:47
Du må logge inn for å svare
Kaisovski
05.10.2020 kl 20:22
6708
Gamle damer i spot blør 100 000 nok til dagen, mens de spretne studinene til Hunt raker inn kontanter på lange kontrakter.
Helt nydelig.
Helt nydelig.
Redigert 21.01.2021 kl 05:52
Du må logge inn for å svare
Frodon
05.10.2020 kl 21:13
6615
fattigstakkar skrev Da ble jeg Hunt-aksjonær igjen for første gang på lenge.
Velkommen tilbake ;) Hvorfor kjøpte du aksjer her nå?
Redigert 21.01.2021 kl 05:52
Du må logge inn for å svare
Kaisovski
05.10.2020 kl 21:18
6727
Fattig: har fått inntrykk av at Hannisdahls hypotese er bunn i skipsverdier mot slutten av høsten 2021, før vi kanskje får en solid sykel igjen med økende verdier og rater.
Kort og godt: ja.
Kort og godt: ja.
Redigert 21.01.2021 kl 05:52
Du må logge inn for å svare
ks1977
06.10.2020 kl 11:39
6368
@fattig; Det er ikke bare gearing, men vel så mye flåtesammensetning. Husker jeg rett så mener Hannisdahl at verdifallet blir størst (også i %) på nye skip, så HUNT og OET vil da rammes uforholdsmessig mye (i form av asset value) ifht konkurrentene (som ikke har en så ny flåte og dermed mindre fall i asset value).
Om han får rett i så måte er jo et annet spørsmål
Om han får rett i så måte er jo et annet spørsmål
Redigert 21.01.2021 kl 05:52
Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
06.10.2020 kl 13:01
6249
Har hatt denne på blokka lenge. Har vært mer kortsiktig i tankposisjonene etter at ratene vendte kraftig ned. Nå kan de ikke bli særlig mye lavere, og andre tankaksjer har begynt å korrigere opp, så tok ikke sjansen på å vente lenger med å gå inn her. Foreløpig ser det ut som det var lurt. Kjøpersiden flytter seg oppover.
Redigert 21.01.2021 kl 05:52
Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
06.10.2020 kl 13:11
6216
Det var det jeg også trodde. Derfor stusset jeg over at han spår en så mye mer negativ utvikling for NAV i OET enn Hunt, siden begge har nye skip.
Cleaves kom med weekly report i dag. Her er P/NAV nå og 1 year fwd for Hunt 0,63 og 0,70, mens den for OET er 0,49 og 0,92.
https://fda195ed-9571-42ec-b092-d42af79f832c.usrfiles.com/ugd/fda195_e89bc18304ea40d9ba83258a977907af.pdf
Cleaves kom med weekly report i dag. Her er P/NAV nå og 1 year fwd for Hunt 0,63 og 0,70, mens den for OET er 0,49 og 0,92.
https://fda195ed-9571-42ec-b092-d42af79f832c.usrfiles.com/ugd/fda195_e89bc18304ea40d9ba83258a977907af.pdf
Redigert 21.01.2021 kl 05:52
Du må logge inn for å svare
Mariush
06.10.2020 kl 13:41
6156
Dividend 14% 2022, på side 3....
Redigert 21.01.2021 kl 05:52
Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
06.10.2020 kl 13:50
6122
Ja, men det forklarer ikke endringen i P/NAV over ett år.
Redigert 21.01.2021 kl 05:52
Du må logge inn for å svare
Argus- går det bra brad bear produktene dine?
For meg fremstår det fortsatt som du traff bunnen perfekt med ditt salg, kjedelig det når du har ventet så lenge og gir opp på målstreken, nå som selskapet omsider er klar.
Syns jeg ser WS42 i appen nå
For meg fremstår det fortsatt som du traff bunnen perfekt med ditt salg, kjedelig det når du har ventet så lenge og gir opp på målstreken, nå som selskapet omsider er klar.
Syns jeg ser WS42 i appen nå
Redigert 21.01.2021 kl 05:52
Du må logge inn for å svare
ruda
06.10.2020 kl 15:08
5980
For de som ønsker å være med på oppturen, er det nå på tide å slå på stortrommen
Redigert 21.01.2021 kl 05:52
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
06.10.2020 kl 17:34
5825
Baltic snur opp 9.1%
TD3C-TCE AG - China $/DAY $9,209.0 / +$768.0
TD3C-TCE AG - China $/DAY $9,209.0 / +$768.0
Redigert 21.01.2021 kl 05:52
Du må logge inn for å svare
ks1977
06.10.2020 kl 18:00
5781
Mariush skrev Dividend 14% 2022, på side 3....
Interessant. Jeg har ikke fulgt for mye med på rapportene fra Hannisdahl i det siste, men ser at han i 22.07.2020-rapporten hadde 1% dividende-yield på HUNT for 2022. Betydelig endring der altså, og det på bare 2,5 måned...
Ellers så spår han (for 2021) 33MUSD i net profit, 54MUSD i FCF, og 31MUSD i net cash flow. Tanker han at HUNT vil gjøre buybacks gjennom hele 2021? Det er jo ikke utenkelig hvis kursen forblir lav, men dagens markedsverdi er ca 200MUSD, så da snakker vi i så fall om 15% (med dagens kurs) - i tillegg til det de måtte finne på med FCF fra 2020.
Ellers så spår han (for 2021) 33MUSD i net profit, 54MUSD i FCF, og 31MUSD i net cash flow. Tanker han at HUNT vil gjøre buybacks gjennom hele 2021? Det er jo ikke utenkelig hvis kursen forblir lav, men dagens markedsverdi er ca 200MUSD, så da snakker vi i så fall om 15% (med dagens kurs) - i tillegg til det de måtte finne på med FCF fra 2020.
Redigert 21.01.2021 kl 05:52
Du må logge inn for å svare
Du koser deg nå, Longsitinbulk? Bearene ble solgt da jeg så at Premarket viste oppgang. Et lite tap her, men det viste seg å være lurt å komme seg ut. Slik gjør jeg ofte når kursen går feil vei. Nå har OSBX nådd et nytt motstandsnivå på 878. Slik jeg ser det, er det små marginer å hente en oppgang på, mens nedturrisikoen er betydelig i disse tider. Blir Donald mer syk, vil kursen falle drastisk. Etter min mening.
Men at Hunter stiger noen øre, betyr lite. Jeg har større tro på Avance som kanskje faller litt tilbake i morgen også, før neste rykk. Da kjøper jeg. Tar heller NON sikre kroner, enn å satse mye på usikre papirer. Om Hunter skal gå mer enn noen tiører fremover, er det et brudd på en lang historikk.
Men at Hunter stiger noen øre, betyr lite. Jeg har større tro på Avance som kanskje faller litt tilbake i morgen også, før neste rykk. Da kjøper jeg. Tar heller NON sikre kroner, enn å satse mye på usikre papirer. Om Hunter skal gå mer enn noen tiører fremover, er det et brudd på en lang historikk.
Redigert 21.01.2021 kl 05:52
Du må logge inn for å svare
Kaisovski
06.10.2020 kl 18:56
5713
Kommer nok ingen stor oppgang i Hunt før siste båt er refinansiert og tilbakekjøp potensielt starter.
Når dette skjer, blir ren spekulasjon, men neppe tidligere enn desember.
Når dette skjer, blir ren spekulasjon, men neppe tidligere enn desember.
Redigert 21.01.2021 kl 05:52
Du må logge inn for å svare
Den kommer nok uavhengig av refinansiering av siste båt og unødig penge bruk den kommer når Fro, Dht og Euron begynner stigningen og de stiger når spott snur snur opp, og aksjekursene vil normalt dra seg til mot q3. enkelt og greit.
Jeg ler når jeg ser folk gidder å lese sprøyt som dividende kapasitet i 2022 fra en spåmann, hvem f..n kan regne på det, ingen klarer forutse shipping 14 dager frem i tid.
Det eneste jeg ser er at shipping må kjøpes når spottrater er elendig, gjør en ikke det vil man aldri tjene penger i shipping.
Jeg ler når jeg ser folk gidder å lese sprøyt som dividende kapasitet i 2022 fra en spåmann, hvem f..n kan regne på det, ingen klarer forutse shipping 14 dager frem i tid.
Det eneste jeg ser er at shipping må kjøpes når spottrater er elendig, gjør en ikke det vil man aldri tjene penger i shipping.
Redigert 21.01.2021 kl 05:52
Du må logge inn for å svare
Kaisovski
06.10.2020 kl 19:12
5683
I samme innlegg som du sier at å spå shipping er umulig, spår du shipping selv.
God dag mann.. 😂😁
God dag mann.. 😂😁
Redigert 21.01.2021 kl 05:52
Du må logge inn for å svare
Kjøp når spott ratene er lave , gjerne så lave at de ikke kan gå lavere mann, det er nøkkelen til gevinst i shipping, så såre enkelt er det
Dette må vel dere i Hunt ha lært nå, nytter ikke kjøpe når sporten er 100k å hausse hele vegen ned i bøtta.
Men som også sagt tidligere gjentatte ganger, det er likviditet og bluship som går først, som de 3 giganter jeg nevner, høvedtyngen av penger skal alltid ligge der.
Så kommer småtassene etter, Hunt er bare et krydder.
Dette må vel dere i Hunt ha lært nå, nytter ikke kjøpe når sporten er 100k å hausse hele vegen ned i bøtta.
Men som også sagt tidligere gjentatte ganger, det er likviditet og bluship som går først, som de 3 giganter jeg nevner, høvedtyngen av penger skal alltid ligge der.
Så kommer småtassene etter, Hunt er bare et krydder.
Redigert 21.01.2021 kl 05:52
Du må logge inn for å svare
Kaisovski
06.10.2020 kl 19:27
5646
Der er vi enige kompis. 2021 blir spennende for hele oljebransjen. Gleder meg.
Redigert 21.01.2021 kl 05:52
Du må logge inn for å svare
ks1977
07.10.2020 kl 13:32
5250
@kaisovski;
14.09.2020; "The repurchase of Hunter Laga will be financed by the USD 157.5m loan facility announced on 18 June 2020, as well as available cash at hand, and is expected to close in approximately two months" (https://newsweb.oslobors.no/message/513465)
Så nybyggprogrammet er fullført i Q3 (skal vi tro Q2-rapporten), og refinansiering "expected to close" ca medio november.
Om det er bestemmelser der som tilsier at HUNT ikke kan gjøre tilbakekjøp, og/eller om de ønsker å være konservative, er uvisst, men ut fra mine regnestykker så burde HUNT ha mer enn nok cash til å starte tilbakekjøp dersom de vil og har lov for långiver (https://finansavisen.no/forum/thread/103800/view/2458155)
Siden de ikke har startet tilbakekjøp enda, så er jeg fristet til å tro at det er noen bestemmelser i lånebetingelsene som sier at de ikke kan gjøre buybacks og/eller utbytter nå (eller at det bare ikke tar seg fint ut å starte buybacks enda). I så fall kan vi ikke forvente noen buybacks før vi har pressemelding om at Laga formelt er i HUNT sine hender (estimert medio november). Håper at HUNT vil være aggressive og starte med buybacks asap, men kan jo være at de ønsker flere TCer for 2021 først for alt jeg vet.
14.09.2020; "The repurchase of Hunter Laga will be financed by the USD 157.5m loan facility announced on 18 June 2020, as well as available cash at hand, and is expected to close in approximately two months" (https://newsweb.oslobors.no/message/513465)
Så nybyggprogrammet er fullført i Q3 (skal vi tro Q2-rapporten), og refinansiering "expected to close" ca medio november.
Om det er bestemmelser der som tilsier at HUNT ikke kan gjøre tilbakekjøp, og/eller om de ønsker å være konservative, er uvisst, men ut fra mine regnestykker så burde HUNT ha mer enn nok cash til å starte tilbakekjøp dersom de vil og har lov for långiver (https://finansavisen.no/forum/thread/103800/view/2458155)
Siden de ikke har startet tilbakekjøp enda, så er jeg fristet til å tro at det er noen bestemmelser i lånebetingelsene som sier at de ikke kan gjøre buybacks og/eller utbytter nå (eller at det bare ikke tar seg fint ut å starte buybacks enda). I så fall kan vi ikke forvente noen buybacks før vi har pressemelding om at Laga formelt er i HUNT sine hender (estimert medio november). Håper at HUNT vil være aggressive og starte med buybacks asap, men kan jo være at de ønsker flere TCer for 2021 først for alt jeg vet.
Redigert 21.01.2021 kl 05:52
Du må logge inn for å svare
Kaisovski
07.10.2020 kl 13:47
5223
Jeg antar de ikke har lov til å gjennomføre tilbakekjøp før finansieringen er sluttført, altså "medio november".
Det er kun min antakelse:)
Det er kun min antakelse:)
Redigert 21.01.2021 kl 05:52
Du må logge inn for å svare