Hunter Group - På tide å laste opp igjen?

Frodon
HUNT 14.09.2020 kl 19:16 38069

Høyere inntekter enn ventet i 2020, mulig ratene blir noe lave H1/2021, så høye rater frem til 2023/2024 hvis ikke selskapet blir kjøpt opp først? Verdt å ta noen lodd nå eller venter dere med å kjøpe til neste år?
Redigert 21.01.2021 kl 06:57 Du må logge inn for å svare
Kaisovski
05.10.2020 kl 20:22 6406

Gamle damer i spot blør 100 000 nok til dagen, mens de spretne studinene til Hunt raker inn kontanter på lange kontrakter.

Helt nydelig.
Redigert 21.01.2021 kl 05:52 Du må logge inn for å svare
Frodon
05.10.2020 kl 21:13 6313

Velkommen tilbake ;) Hvorfor kjøpte du aksjer her nå?
Redigert 21.01.2021 kl 05:52 Du må logge inn for å svare
Kaisovski
05.10.2020 kl 21:18 6434

Fattig: har fått inntrykk av at Hannisdahls hypotese er bunn i skipsverdier mot slutten av høsten 2021, før vi kanskje får en solid sykel igjen med økende verdier og rater.

Kort og godt: ja.
Redigert 21.01.2021 kl 05:52 Du må logge inn for å svare
ks1977
06.10.2020 kl 11:39 6075

@fattig; Det er ikke bare gearing, men vel så mye flåtesammensetning. Husker jeg rett så mener Hannisdahl at verdifallet blir størst (også i %) på nye skip, så HUNT og OET vil da rammes uforholdsmessig mye (i form av asset value) ifht konkurrentene (som ikke har en så ny flåte og dermed mindre fall i asset value).

Om han får rett i så måte er jo et annet spørsmål
Redigert 21.01.2021 kl 05:52 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
06.10.2020 kl 13:01 5956

Har hatt denne på blokka lenge. Har vært mer kortsiktig i tankposisjonene etter at ratene vendte kraftig ned. Nå kan de ikke bli særlig mye lavere, og andre tankaksjer har begynt å korrigere opp, så tok ikke sjansen på å vente lenger med å gå inn her. Foreløpig ser det ut som det var lurt. Kjøpersiden flytter seg oppover.
Redigert 21.01.2021 kl 05:52 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
06.10.2020 kl 13:11 5923

Det var det jeg også trodde. Derfor stusset jeg over at han spår en så mye mer negativ utvikling for NAV i OET enn Hunt, siden begge har nye skip.

Cleaves kom med weekly report i dag. Her er P/NAV nå og 1 year fwd for Hunt 0,63 og 0,70, mens den for OET er 0,49 og 0,92.

https://fda195ed-9571-42ec-b092-d42af79f832c.usrfiles.com/ugd/fda195_e89bc18304ea40d9ba83258a977907af.pdf
Redigert 21.01.2021 kl 05:52 Du må logge inn for å svare
Mariush
06.10.2020 kl 13:41 5863

Dividend 14% 2022, på side 3....
Redigert 21.01.2021 kl 05:52 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
06.10.2020 kl 13:50 5829

Ja, men det forklarer ikke endringen i P/NAV over ett år.
Redigert 21.01.2021 kl 05:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.10.2020 kl 14:49 5726

Argus- går det bra brad bear produktene dine?

For meg fremstår det fortsatt som du traff bunnen perfekt med ditt salg, kjedelig det når du har ventet så lenge og gir opp på målstreken, nå som selskapet omsider er klar.

Syns jeg ser WS42 i appen nå
Redigert 21.01.2021 kl 05:52 Du må logge inn for å svare
ruda
06.10.2020 kl 15:08 5687

For de som ønsker å være med på oppturen, er det nå på tide å slå på stortrommen
Redigert 21.01.2021 kl 05:52 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
06.10.2020 kl 17:34 5532

Baltic snur opp 9.1%

TD3C-TCE AG - China $/DAY $9,209.0 / +$768.0

Redigert 21.01.2021 kl 05:52 Du må logge inn for å svare
ks1977
06.10.2020 kl 18:00 5488

Interessant. Jeg har ikke fulgt for mye med på rapportene fra Hannisdahl i det siste, men ser at han i 22.07.2020-rapporten hadde 1% dividende-yield på HUNT for 2022. Betydelig endring der altså, og det på bare 2,5 måned...

Ellers så spår han (for 2021) 33MUSD i net profit, 54MUSD i FCF, og 31MUSD i net cash flow. Tanker han at HUNT vil gjøre buybacks gjennom hele 2021? Det er jo ikke utenkelig hvis kursen forblir lav, men dagens markedsverdi er ca 200MUSD, så da snakker vi i så fall om 15% (med dagens kurs) - i tillegg til det de måtte finne på med FCF fra 2020.
Redigert 21.01.2021 kl 05:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.10.2020 kl 18:40 5451

Du koser deg nå, Longsitinbulk? Bearene ble solgt da jeg så at Premarket viste oppgang. Et lite tap her, men det viste seg å være lurt å komme seg ut. Slik gjør jeg ofte når kursen går feil vei. Nå har OSBX nådd et nytt motstandsnivå på 878. Slik jeg ser det, er det små marginer å hente en oppgang på, mens nedturrisikoen er betydelig i disse tider. Blir Donald mer syk, vil kursen falle drastisk. Etter min mening.

Men at Hunter stiger noen øre, betyr lite. Jeg har større tro på Avance som kanskje faller litt tilbake i morgen også, før neste rykk. Da kjøper jeg. Tar heller NON sikre kroner, enn å satse mye på usikre papirer. Om Hunter skal gå mer enn noen tiører fremover, er det et brudd på en lang historikk.
Redigert 21.01.2021 kl 05:52 Du må logge inn for å svare
Kaisovski
06.10.2020 kl 18:56 5420

Kommer nok ingen stor oppgang i Hunt før siste båt er refinansiert og tilbakekjøp potensielt starter.

Når dette skjer, blir ren spekulasjon, men neppe tidligere enn desember.
Redigert 21.01.2021 kl 05:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.10.2020 kl 19:11 5393

Den kommer nok uavhengig av refinansiering av siste båt og unødig penge bruk den kommer når Fro, Dht og Euron begynner stigningen og de stiger når spott snur snur opp, og aksjekursene vil normalt dra seg til mot q3. enkelt og greit.
Jeg ler når jeg ser folk gidder å lese sprøyt som dividende kapasitet i 2022 fra en spåmann, hvem f..n kan regne på det, ingen klarer forutse shipping 14 dager frem i tid.
Det eneste jeg ser er at shipping må kjøpes når spottrater er elendig, gjør en ikke det vil man aldri tjene penger i shipping.
Redigert 21.01.2021 kl 05:52 Du må logge inn for å svare
Kaisovski
06.10.2020 kl 19:12 5390

I samme innlegg som du sier at å spå shipping er umulig, spår du shipping selv.

God dag mann.. 😂😁

Redigert 21.01.2021 kl 05:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.10.2020 kl 19:21 5365

Kjøp når spott ratene er lave , gjerne så lave at de ikke kan gå lavere mann, det er nøkkelen til gevinst i shipping, så såre enkelt er det
Dette må vel dere i Hunt ha lært nå, nytter ikke kjøpe når sporten er 100k å hausse hele vegen ned i bøtta.

Men som også sagt tidligere gjentatte ganger, det er likviditet og bluship som går først, som de 3 giganter jeg nevner, høvedtyngen av penger skal alltid ligge der.
Så kommer småtassene etter, Hunt er bare et krydder.
Redigert 21.01.2021 kl 05:52 Du må logge inn for å svare
Kaisovski
06.10.2020 kl 19:27 5353

Der er vi enige kompis. 2021 blir spennende for hele oljebransjen. Gleder meg.
Redigert 21.01.2021 kl 05:52 Du må logge inn for å svare
ks1977
07.10.2020 kl 13:32 4957

@kaisovski;
14.09.2020; "The repurchase of Hunter Laga will be financed by the USD 157.5m loan facility announced on 18 June 2020, as well as available cash at hand, and is expected to close in approximately two months" (https://newsweb.oslobors.no/message/513465)
Så nybyggprogrammet er fullført i Q3 (skal vi tro Q2-rapporten), og refinansiering "expected to close" ca medio november.

Om det er bestemmelser der som tilsier at HUNT ikke kan gjøre tilbakekjøp, og/eller om de ønsker å være konservative, er uvisst, men ut fra mine regnestykker så burde HUNT ha mer enn nok cash til å starte tilbakekjøp dersom de vil og har lov for långiver (https://finansavisen.no/forum/thread/103800/view/2458155)

Siden de ikke har startet tilbakekjøp enda, så er jeg fristet til å tro at det er noen bestemmelser i lånebetingelsene som sier at de ikke kan gjøre buybacks og/eller utbytter nå (eller at det bare ikke tar seg fint ut å starte buybacks enda). I så fall kan vi ikke forvente noen buybacks før vi har pressemelding om at Laga formelt er i HUNT sine hender (estimert medio november). Håper at HUNT vil være aggressive og starte med buybacks asap, men kan jo være at de ønsker flere TCer for 2021 først for alt jeg vet.
Redigert 21.01.2021 kl 05:52 Du må logge inn for å svare
Kaisovski
07.10.2020 kl 13:47 4930

Jeg antar de ikke har lov til å gjennomføre tilbakekjøp før finansieringen er sluttført, altså "medio november".

Det er kun min antakelse:)
Redigert 21.01.2021 kl 05:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.10.2020 kl 14:24 4861

Du hellige , er dere enda ikke færdig med å selge dere ut av hunt, etter 2 år i ørkenen.her på lav 3"ern.

gjesp gjesp.
Redigert 21.01.2021 kl 05:52 Du må logge inn for å svare
Oskar2
07.10.2020 kl 15:39 4765

Øretrilling "Minutt for Minutt" slitsom aksje?
Har brent meg inne på denne.
Redigert 21.01.2021 kl 05:52 Du må logge inn for å svare
ruda
07.10.2020 kl 15:43 4787

Noen som hamsterer på billigsalg. Den kommer nok til å få en hopp ved neste q3
Redigert 21.01.2021 kl 05:52 Du må logge inn for å svare
Frodon
07.10.2020 kl 20:53 4532

Selge Hunter nå, hvorfor det? Har jo nettopp begynt å kjøpt tilbake etter flott gevinst forrige gang. Hvilke shipping aksjer sitter du med nå?
Redigert 21.01.2021 kl 05:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.10.2020 kl 21:11 4502

Er lang div shipping og short i div shipping, er inn og ut og er en daytrader.
Avance Gass er shipping aksjen i Oslo jeg tror mest på nå. og frem mot q3, den sitter definitivt på lange hender.
Redigert 21.01.2021 kl 05:52 Du må logge inn for å svare
Kaisovski
07.10.2020 kl 21:16 4508

Virker som om Avance er i ferd med å kunne realisere NAV..? Er hele selskapet i spill?

Veldig spennende case for tiden. Hjelper med gode rater i tillegg😉
Redigert 21.01.2021 kl 05:52 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
07.10.2020 kl 21:27 4482

Synes det har tikket inn mage brukbare slutninger i det siste, så overrasket over at det ikke vises på ratene.
Denne kom nå.

Desimi (2011 - Modern Scrubber) On Subs USG/China $5,400,000 BP Nov 1-5 Cardiff Tankers Inc. Demurrage USD 39.5K (TCE: RV USD 28.92K @ 111.16 days / Actual USD 29.62K @ 110.92 days) 7.66 idle days
Redigert 21.01.2021 kl 05:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.10.2020 kl 21:45 4456

Du vil nok aldri se Avance Gass trades på Nav i Oslo, så sant de ikke skal fusjoneres inn i 1 selskap sammen med annen Fredriksen shipping eller selges helt eller bit for bit.
Men at et godt etablert shipping selskap med en slik ekstreme cash flow som en ser i dag prises på 0,35 til nav er mildt sagt en gavepakke hvis en tror at Lpg og home cooking også fortsetter ii fremtiden, selskapet kan lett dele ut 2-3 kr i kvartalet på dagens rater hvis de ønsker det.

Så de som stadig klager på lav aksjekurs f.eks i Hunt og rabatt mot nav bør se seg litt rundt om i annen shipping hvor en gjerne ser realiteten og hvor liten investor vilje det er der ute for slike aksjer.
Hunt er ikke SÅ rimelig mot verdiene, de er faktisk ganske stivt priset, noe som er naturlig med splitter ny tonnasje, men det vil være galskap av selskapet å kjøpe egne aksjer på dagens aksje kurs, så gæærn er nok ikke Fredly.
Redigert 21.01.2021 kl 05:52 Du må logge inn for å svare
Kaisovski
07.10.2020 kl 21:52 4449

Jeg tenkte på det faktum at Avance kanskje selger, enten enkelte baljer, eller hele selskapet i løpet av noen år. Da kan man anta at verdiene realiseres rundt NAV.
Redigert 21.01.2021 kl 05:52 Du må logge inn for å svare
Frodon
07.10.2020 kl 22:11 4399

Hvem er du short i? NAT? ;) Det er mye shipping som ser spennende ut med lange briller på. Det store spørsmålet er når skal vi kjøpe inn? Kjøpe nå og sitte lenge, eller ta sjansen på trading og miste oppgangen? Det kan bli mye syke rater H2/21 til 2023-2024
Redigert 21.01.2021 kl 05:52 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
08.10.2020 kl 13:13 3995

Baltic snur ned igjen:

TD3C-TCE - $/DAY AG - China $8,381.0 / -$621.0

Redigert 21.01.2021 kl 05:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.10.2020 kl 15:55 3833

Rater som skrubber bunnen frem til des 2020 / jan 2021, kan på lengre sikt passe fint for Hunter som sitter med flere gode TCer frem til des/jan. Vi trenger å få noen gamle damer ut av gamet og lave rater hjelper. I slutten av året/ starten av 2021 kan vi regne med at de første vaksinene er klare, og til våren burde vi se en tilnærmet normal verden, med langt færre hjemmekontor, mer bevegelse i samfunnet og en god del av flytrafikken tilbake på vingene. Dette kombinert med tilbakekjøp av aksjer og utbetaling av utbytte fra slutten av 2020, evt. utover i 2021, vil presse prisen på Huntaksjen i riktig retning, før vi sannsynligvis går inn i knallmarked fra starten/midten av 2022. Med andre ord, Hunt er en aksje for de langsiktige, og for de som orker å vandre litt i ørkenen. Og det er en aksje for de som ikke nøyer seg med 10 % avkastning i året, her tror jeg vi snakker dobling og mer innen 2022 er ferdig.

Og dersom man ønsker litt fred og ro mens man venter på the good times, foreslår jeg å la være å sjekke kurs og Finansavisen forum daglig :)
Redigert 21.01.2021 kl 05:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.10.2020 kl 12:51 3493

:-))
Redigert 21.01.2021 kl 05:52 Du må logge inn for å svare
Sensitivelover
09.10.2020 kl 12:55 3482

De har solgt to skip. 84m for hvert skip i følge Tradewinds. On subs
Redigert 21.01.2021 kl 05:52 Du må logge inn for å svare
KAH
09.10.2020 kl 12:56 3484

Møkkapris
Redigert 21.01.2021 kl 05:52 Du må logge inn for å svare
Null
09.10.2020 kl 12:59 3504

kan du legge ut link til det
om de har solgt til 84 er det vel ingen go deal

men må meldes på børs også det om det har skjedd så jeg tviler vel på dette
Redigert 21.01.2021 kl 05:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.10.2020 kl 13:00 3508

Null skrev Innlegget er slettet
Da er det nok duket for penger i foret for aksjonærene.
Payback time
Nå må dere følge med da bønder.
Redigert 21.01.2021 kl 05:52 Du må logge inn for å svare
Null
09.10.2020 kl 13:03 3506

Tror det vil renne inn flere kroner om de seiler litt lengre og selger senere

Hva var kost pris ?
Redigert 21.01.2021 kl 05:52 Du må logge inn for å svare
Sensitivelover
09.10.2020 kl 13:05 3532

Hunter Group VLCC duo sold on subjects to Adnoc interests
Price for newbuildings reflects new lows for modern large tankers


By Lucy Hine
A pair of one-year-old VLCCs controlled by Norway’s Hunter Group have been sold on subjects to the shipping interests of Abu Dhabi’s state-run energy company Adnoc.

TradeWinds understands the 300,000-dwt, scrubber-fitted Hunter Laga and Hunter Saga (both built 2019) have been committed to a sale at $84m each.


Hunter Group fixes final VLCC newbuilding on period charters
Read more

Hunter seals second strong VLCC term deal as rates jump
Read more
Arne Fredly-controlled Hunter said in March that it had fixed the Hunter Laga (built 2019) for six months at $80,000 per day to a trading house.

The company said earlier that Hunter Saga would be trading in the spot market in the Tankers International Scrubber Pool.

Brokers described the $84m price tag as “cheap”, pointing to a VLCC newbuilding which sold in August for $90m.

One VLCC market player contrasted the price to the $106m paid in January by the shipowning trio of Idan Ofer, George Economou and Oystein Stray Spetalen paid $106m in March for Hartree Maritime Partners’ 300,000-dwt newbuilding Gustavia S.

But he highlighted that the Gustavia S deal was done when rates for modern VLCCs hit highs in the upper $200,000 per day range, which contrasts with today when spot earnings barely cover operating expenses.

Both Hunter Group and Adnoc Logistics & Services (Adnoc L&S), which was formed from the merger of group companies Abu Dhabi National Tanker Co, Petroleum Services Co and Abu Dhabi Petroleum Ports Operating Co, were contacted for this article.

If the sale goes through, it would leave Hunter with five trading VLCCs.

Adnoc L&S has been tendering for modern VLCC tonnage for some time

The company started the process in late 2019 in what was then a rising market but the business stalled before being revived this year.


Adnoc L&S lines up $900m-plus VLCC and aframax newbuildings
Read more
Brokers said Adnoc had requested a vessel built from 2018 onwards for delivery this year and had indicated some flexibility to look at 2021 handover dates.

Adnoc is in the middle of a tanker fleet renewal process.

The company is in talks with shipyards for up to six VLCCs and eight aframax LR2 tanker newbuildings.

Yards have quoted on three firm VLCCs with options on a similar number of ships. Similarly bids went in on four LR2s and a quartet of optional vessels.

The company is expected to finalise the newbuildings within this year.(
Redigert 21.01.2021 kl 05:52 Du må logge inn for å svare