Hunter Group - På tide å laste opp igjen?

Frodon
HUNT 14.09.2020 kl 19:16 38079

Høyere inntekter enn ventet i 2020, mulig ratene blir noe lave H1/2021, så høye rater frem til 2023/2024 hvis ikke selskapet blir kjøpt opp først? Verdt å ta noen lodd nå eller venter dere med å kjøpe til neste år?
Redigert 21.01.2021 kl 06:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.10.2020 kl 13:06 5143

Det kan nok være en ide å være realist i dagens tank marked, nå tar de ned rissikoen mye, er bare oppsidepotensiale her nå.

For hva vi vet kan dette være det som skal til for å få gjelden ned så mye at siste rest av skipene går i en bolk til et større tank selskap.

Ser frem i mot en oppdatering i kveld fra Reserven.

Ha en fortreffelig helg.
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
Null
09.10.2020 kl 13:11 5074

ser det er lagt ut her også
Likte ikke dette, de tar nok ned risiko, men hadde vel selv mer tro på høyerre priser senere og de har gjort gode avtaler på frakt så langt

Hva il dette gjøre med prisingen om man sier at alle 7 er 84MUSD?
Uten gjeld hva er igjen til oss ;-) og dette før de har kjøpt inn en anskje selv, nei dette var ikke det jeg ønsket

men markedet løfter litt i HUNT da
opp mot 3,5
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
09.10.2020 kl 13:14 5195


$84 millioner dollar pr skip. Det er latterlig lavt og representerer ingen oppside. Arne Fredly har "lost it" og holder på å pisse i buksa av en eller annen uviss grunn. Pinlig.
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.10.2020 kl 13:14 5207

Du lever i en eventyr verden, innse realitetene på priser på skip og hvor dagens marked ligger.

Nå reduseres gjelden så mye at de blir et brennhett oppkjøps case, Hunt har aldri fremstått mer attraktiv.

Jeg har gang på gang påpekt nedsiderissiko i dette caset ved fallende skips priser, men som svar får man bare oppgulp fra en gjeng amatører.

Dette Fredly nå gjør er det eneste rette,det beviser at dette caset har proffisjonell ledelse, fjerner nedsiderissiko og styrker selskapet vesentlig.

Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
Null
09.10.2020 kl 13:19 5140

Det kan nok være eventyr verden, men jeg mener vel det ikke er riktig tid å selge på nå når prisene er som de er.
Hunt er et bedre case om man venter med å selge kjører litt til markedet snur opp senere.
Men så er jeg kanskje litt mer langsiktig... hva priser man seskalpet til nå kontra om noen år?
Jeg mener det er bedre å vente noen år.... for 84M er vel ned mot under kostpris? om jeg ikke tar feil.
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
Invest_1_2_3
09.10.2020 kl 13:23 5087

Fra Pareto i dag kl 13

Two VLs rumoured sold – NOK 4.7/share of YE’20 NAV
[Rumours were out yesterday, and today Tradewinds is reporting that Hunter is on the verge of selling
two 2019-built VLCCs to Adnoc for USD 84m per vessel. We value them at USD 83.6m in our NOK 4.7
YE’20 NAV. The transaction would on our numbers leave HUNT with around USD 100m of cash per YE’20,
thus paving the way for a NOK 1+/share dividend. If confirmed this could mean that HUNT is on the
verge of liquidating its company – and that should mean 30%+ imminent upside. BUY TP NOK 4.2
Nothing confirmed – but shipbroker gossip tends to be true…
Rumours were out yesterday, and now Tradewinds reports that Hunter has sold the 2019-pair ‘Laga’
and ‘Saga’ to Abu Dhabi’s Adnoc for USD 84m per vessel (still ‘on subs’). This is in line with what we
would expect – and we have them at USD 83.6m in our NOK 4.7/share YE’20 NAV.
…will they liquidate the company?
In our view, Hunter never had any desire to become a long-term shipowner yet played the cycle well
with TC-coverage that stretches through most of Q4 and into 2021 for one vessel. ‘Laga’ and ‘Saga’
both have contracts that expire in Q4, and thus it makes all the sense in the world to dispose of them
at a level far above what the share price currently price in. With ~USD 50m of debt per vessel this
would leave HUNT with around USD 100m of cash per YE, and we would either expect a sizeable
dividend (NOK 1/share = USD 62m) – or potentially share buybacks. We would not be surprised to see
further vessel sales either (5x vessels remaining) – but would not expect any rush.
In either case, whether this is true or not – the share is severely undervalued – and this news
would surely reduce the NAV discount substantially.
YE’20 NAV (incl. Q4 cashflow) if two 2019-ships are sold for USD 84m
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.10.2020 kl 13:23 5085

Du er en drømmer, hva vet du om prisene fremover.

Som sagt gang på gang, de lange trendene i skips priser er fallende, ikke stigende.

Se selv hva markedet mener om dette, sender aksje rett opp, nå kan omsider oppgangen starte.
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
09.10.2020 kl 13:23 5145

Dersom AF ikke har baller nok til å sitte gjennom et halvt år med dårlig marked har han i utgangspunktet ikke noe i tankmarkedet å gjøre. Denne nyheten slippes dagen etter at Robert Hvide MacLeod uttaler at fremtidsutsiktene aldri har sett lysere ut! Hunter var uansett et selskap med lav nedsiderisiko i utgangspunktet. Jeg vedder på at Fredriksen ler av ham......

//
Brokers described the $84m price tag as “cheap”, pointing to a VLCC newbuilding which sold in August for $90m.

One VLCC market player contrasted the price to the $106m paid in January by the shipowning trio of Idan Ofer, George Economou and Oystein Stray Spetalen paid $106m in March for Hartree Maritime Partners’ 300,000-dwt newbuilding Gustavia S.
//
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.10.2020 kl 13:29 5201

Som jeg sier og spekulerer i, hva om dette er en del av en restrukturering der gjeld blir kraftig betalt ned, noe som igjen kan føre til at siste bolk skip går inn i et stort børsnotert selskap, der du motar en stor bunke aksjer i dette selskap?

vill ikke det være mye bedre en å sitte støkk i ilikvid miniputt tankselskap 2 år på 3,2kr ?

Du vil aldri se reelle priser over børs i et lite tank selskap, det vil du i et stort tank selskap.
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
awkward
09.10.2020 kl 13:33 5235

Ett sted mellom 4,3 og 4,7.
Noe slingringsmonn for cash på gode TC'er som er på vei inn.


Dette var altså mitt svar på denne:

"Hva il dette gjøre med prisingen om man sier at alle 7 er 84MUSD?
Uten gjeld hva er igjen til oss ;-) og dette før de har kjøpt inn en anskje selv, nei dette var ikke det jeg ønsket"
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
09.10.2020 kl 13:38 5179

Dette blir uansett som å selge høns i regnvær. Dersom han hadde slik bråhast med å ta ned nedsiderisikoen ville det være bedre å selge når ratene var 200,000 Usd/dag istedetfor nå som ratene er $8,000/dag. Spettet/Economou handlet et skip da til $106 millioner kroner (ler meg ihjel). Faen ta altså! Jeg har kjøpt meg inn her for at selskapet enten; 1) Skulle selge seg til et annet selskap DYRT!, eller: 2) Rake inn penger i et kanontankmarked i 2021-2023!
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.10.2020 kl 13:49 5098

Det sier mest om hvor elendig handel SDSD og Spettet har gjordt.

Har tidliger også påpekt at Fredly trolig ønsket exit i vinter, noe som også ble besvart med latter og spydigheter.

For de som handler denne på lav 3 er dette penger på gata,, amatørene som handlet på 6 blåser jeg lang masj i, slike amatører, urealistiske drømmere fortjener en lærepenge hvordan shipping virkelig er, shipping er ingen walk in the park.
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
investorAR
09.10.2020 kl 13:52 5071

Bedreviteren og selv utnevnte eksperten på shipping skal nok en gang belære "alle" om hvordan aksjemarkedet fungerer.
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
Grylls
09.10.2020 kl 13:58 5020

De kan jo bestille nye skip for samme pris nå omtrent, men har tid til å vente i motsetning til hva kjøperne åpenbart har.

Dette er jo et asset play, og de har solgt skip før, så her stoler jeg på at Fredly & co. vet hva de driver med. Lukter vel utbytte nå?
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
canarias
09.10.2020 kl 14:01 4996

Husk også at Hunter Group er ett investeringsselskap, når vi er ute av tank blir det spennende å se hva vi går inn i.
ARNE FREDLY HAR EN GOD PLAN.
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
09.10.2020 kl 14:03 4984

Jeg tipper Fredly har blitt lurt av elendig rådgivning fra en triggerkåt S&P Broker. De har aldri klientens beste i sikte. De vil bare trigge en meglerkommisjon som er 1% av transaksjonsverdien. Og for dem spiller det ingen rolle om prisen er $84 millioner eller $95 millioner. De er kun ute etter å lande dealen før noen andre rapper den.
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
Grylls
09.10.2020 kl 14:05 4936

Helt sikkert...
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
Thor00
09.10.2020 kl 14:07 4911

Hvorfor er ikke denne nyheten børsmeldt?
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
canarias
09.10.2020 kl 14:07 4938

Virker som noen her på forumet tror de er smartere og vet bedre enn Fredly. Vi sier god bedring.
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
canarias
09.10.2020 kl 14:10 4937

I følge Hammers skulle jo kursen på Hunter gå rett i dass, vi oppegående er mer fristet å spyle gjøken Hammers ned.
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
09.10.2020 kl 14:12 4905

Lol, Hvorfor geniforklare Fredly etter årets sannsynligvis dårligste VLCC transaksjon? Araberne ler hele veien til banken....... Fredly er knallgod på aksjer. Også gjorde han en knallgod deal da han bestillte Hunterflåten (timing/pris), men exit'n ser det det ikke ut som han er god på!
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
ks1977
09.10.2020 kl 14:26 4849

Eller 3) Vente til ut i bullmarkedet 2021-2023 og SÅ selge dyrt :)

Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.10.2020 kl 14:33 5096

Hva vet du om prisene i 21-22 ? bullmarked/ selge dyrt ? du skriver jo ikke annet en vås.
er du liksom en bedreviter en Fredly
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.10.2020 kl 14:36 5100

Jeg ville ikke tatt for mange sorger på forskudd her. Fremdeles er ingenting sikkert, og AF hander jo ikke mot egne interesser, som også i hovedsak er våre interesser. AF og ledelsen har gjort mange gode valg de siste årene, så ingen grunn til at de ikke har en god plan nå også, enten dette bare er rykter, eller at de har gjort en avtale på bakrommet som ennå ikke er offisiell.
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
09.10.2020 kl 14:49 5048

Arctic Securities rapporter salget som done deal!
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
ks1977
09.10.2020 kl 15:01 5019

Apropos vås; utsagnet ditt her FORUTSETTER at ryktene er sanne... OG at Fredly nå vil HELT ut...

For øvrig så er alle analytikere enige i at 2022 (og også 2021?) blir veldig sterkt. Ikke at det er noen garanti for noe, spesielt ikke med Corona, men har du ikke selv sagt for ikke mange dager siden (som i din verden tydeligvis er flere år) at å selge nå er å selge på bunn?

Det er ingenting med caset som er endret (skjønt Corona har gitt mer usikkerhet/uklarhet i bildet), og HUNT trenger ikke pengene (med mindre de har lyst til å gi Mr Market en skikkelig truserøsk), så det er ingen grunn til å selge nå (på samme måte som at det ikke var noen god grunn til å besudle HUNT med kjøpet av det gamle skipet som viste seg å være fake news)
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.10.2020 kl 15:06 4984


Hvordan har du tenkt deg at de skal "SELGE DYRT" som du foreslår i 21 -.22 når skips prisene faller? du mener markedet er villige til å kjøpe brukte Hunter skip dyrere en nygygg? her er du på tynn is igjen vet du.
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
KAH
09.10.2020 kl 15:08 4974

Kan bekrefte alt du sier om S&P meglere :) Men, kan også garantere deg at Fredly ikke lar seg "lure" av de nevnte meglere.....
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
ks1977
09.10.2020 kl 15:15 4911

Og du tror at prisene for ECO scrubbers vil være lavere i 2022 enn nå dersom gjennomsnittlig TCE i 2022 er 53k? Bedre med tynn is enn ingen is...
(53k er Hannisdahl sin ferske spådom for 2022 for HUNT - ikke at man skal ta det for god fisk, men du baker jo så mye tullete forutsetninger gjemt inn i dine "argumenter")
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.10.2020 kl 15:19 4889

Hvor mange år har du fulkt priser på skip? hva har du eventuelt funnet ut av trenden?

Jeg vet du forguder Hannis og gjør alle dine aksjekjøp og vurderinger ut fra det han skriver, men det kan være en ide å bruke hue sjø.
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
09.10.2020 kl 15:20 4880

Moderne skip for øyeblikkelig levering går som regel for premium priser i et godt marked (uavhengig av nybyggprisene på det tidspunktet). Jfr Hunter resale av sitt første skip samt Spettalen's skip i Januar.
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
09.10.2020 kl 15:26 4828

Det er alltid 2 parter i et salg. I dette tilfellet; Kjøper (ADNOC), som tror at dette er et godt kjøp fordi markedet skal opp, og Selger (AF) som tror at marked/skipspriser skal ned. AF har solgt disse to skipene for ca det samme som han gav. Abu Dhabi National Oil Company har kjøpt disse skipene istedet for å investere i nye skip til samme pris eller billigere med levering om 24 mnd. Hvem tror dere kan mest om tankmarkedet? AF eller ADNOC?
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
Grylls
09.10.2020 kl 15:31 4820

Fredly de-risker og har tjent penger på disse to - helt fair. Muligheten for å bestille to nye til omtrent samme pris med levering i et hett marked er fortsatt tilstede.

De har nok finregnet på dette begge to, som du sier, og det kan vel være en god handel for begge parter? HUNT ville vært i overkant eksponert mot et dårlig spotmarked uten denne handelen.
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
Grylls
09.10.2020 kl 15:50 4692

Får vi dette som utbytte eller blir det markedets laveste break-even de går for - rigget for oppkjøp.
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
Kaisovski
09.10.2020 kl 15:52 4691

Lånene til båtene betales nok, og resten i utbytte
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
ks1977
09.10.2020 kl 16:00 4634

At du evner å skrive at jeg forguder Hannisdahl sier hvor lite du faktisk leser av postene på dette forumet...

Ellers så vet du like godt som meg at skipsprisene gikk OPP da ratene gikk opp, ref også salget HUNT gjorde i 2019 (og skulle prisene følge trenden fremover uansett rater så blir de til slutt negative, og til og med ikke du er dum nok til å tro på det... At verftene produserer med underskudd ja, men ikke negative).

Ut over det så er det fair å spå at skipsprisene går ned frem til neste sommer (om de faktisk gjør det skal jeg ikke spå om, men det er fair å spå det), men at skipsprisene skal forbli rekordlave gjennom neste bullmarket? Vi så forøvrig et betydelig avvik mellom nybyggpriser og priser på nylig leverte skip tidligere i år (selvfølgelig spesielle omstendigheter, men ikke utenkelig at det samme skjer igjen dersom vi er 12 mnd unna et vedvarende godt ratemarked)
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
canarias
09.10.2020 kl 16:54 4403

Vår analytiker i Pareto tror vi mer på enn Sonatrash
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare