QFUEL - Operation on track and ready to start scaling

rischioso
QFUEL 15.09.2020 kl 08:57 3868

Ja - da er hele prosessen kjørt igjennom hvor alt fungerer som det skal så nå begynner oppskaleringen med tilhørende inntekter - here we go ... ;)

Operation on track and ready to start scaling

https://newsweb.oslobors.no/message/513340
Redigert 20.01.2021 kl 10:24 Du må logge inn for å svare
bj111
15.09.2020 kl 09:19 3774

https://newsweb.oslobors.no/message/513575

Based on the existing contracts for raw material and offtake, the 20,000 ton per year plant in Skive is expected to deliver close to USD 10 million in yearly EBITDA at full production.

Skal dette forsvare en MCAP på 7 milliarder +++?
PHOinvestor
15.09.2020 kl 09:22 3741

husk på att Tesla har PE 1000, vær med på bølgen
bj111
15.09.2020 kl 09:32 3665

Hehe ja hva skal vi med olje når vi har Tesla. Får håpe selskapet tar feil og kan legge på noen nuller bak sitt anslag om EBIDTA så alle aksjonærene kan kjøpe seg en Tesla. Mer sannsynlig på kort sikt er det at de må nøye seg med en brukt Passat fra 1997.
tychobrae
15.09.2020 kl 09:44 3579

De ser jo på å starte opp fabrikker på 2-300 000 tonn per år. Med passe store selskaper som Vitol og BASF. Hjelper jo på det på EBITDA det da. Eller hva tenker du om det bj111?

https://quantafuel.com/wp-content/uploads/2020/09/QFUEL-Investor-Presentation-100920.pdf
bj111
15.09.2020 kl 09:58 3521

Selvsagt men det tar tid og det koster penger. Pengene har de etter emisjonen så det skulle være greit å bruke opp. Ikke noe galt med deres teknologi slik jeg ser det men at mye allerede er priset inn finner jeg betenkelig og tenker da at i det korte bildet så skal kursen ned. På lang sikt er saken en helt annen og mer uviss. Her kommer andre faktorer inn som konkurrenter. Kommer snart et lignende selskap til notering på ME og det finnes sikkert flere. Kan bli rift om plasten hvilket selvsagt er helt glimrende.
SomSa
15.09.2020 kl 10:11 3470


"the 20,000 ton per year plant in Skive is expected to deliver close to USD 10 million in yearly EBITDA at full production" Vi begynne å regne:

20,000 ton (Skive) + 30,000 (Kristiansund) + 80,000 ton (Denmark) + 100,000 ton (Antwerpen) + 100,000 ton (Amsterdam) + ? ton (First plant w/BAS) = 330000 ton + BAS
20000 ton gir USD 10 mil da 330000 ton må gi USD 165 mil + inntekter fra First plant w/BAS eller minst ca. 1,5 mrd kroner. Hvis BAS gir 300 mil blir totalt 1,8 mrd kroner. Mange selskaper prises med fremtidige inntekter. Er aksjen billig eller en boble?

BGBIO, PCIB og andre liknende selskaper som prises flere mrd kroner skal heller ikke tjene penger før 2023-2025 mens QFUEL har begynt å tjene penger.
--------------
Poster dette igjen:

Production plants and pipeline projects:
-Skive:
76% ownership
Production capacity: 20,000 ton per year
Production started 8th September 2020
Significant additional potential from existing partners

- Kristiansund:
49% ownership
Production capacity: 20-30,000 ton per year
Feasibility study ongoing
Standardized and module based plants allow for rapid and de-risked scaling

- Denmark
50/50 JV – partner and location TBA
Production capacity: 80,000 ton per year
Feasibility study ongoing
Potential to integrate value chain to secure feedstock and technology

- Antwerpen
50/50 JV with Vitol
Production capacity: 100,000 ton per year
Feasibility study initiated
Attractive opportunities in establishing small scale plants in the Nordics

- Amsterdam
50/50 JV with Vitol
Production capacity: 100,000 ton per year
Feasibility study initiated
Continuous commitment to be at the technological forefront with strong focus on R&D

- First plant w/BASF
50/50 JV with BASF
Possible location: near BASF mega plant in
Ludwigshafen, Germany

https://quantafuel.com/wp-content/uploads/2020/09/QFUEL-Investor-Presentation-100920.pdf
Redigert 15.09.2020 kl 10:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.09.2020 kl 11:02 3382

Er en grunn til at hele mannskapet solgte aksjer i bøtter og spann ved emi. EMI beløpet var ikke mye så her kommer det mange flere emisjoner dette vil ta tid. Men vil man sitte veldig long i denne vil dem kanskje gjøre det veldig bra i fremtiden. Hvem vet: ))
rischioso
15.09.2020 kl 17:20 3185

Klart det er en grunn - om du hadde puttet penger i et selskap for mange år siden og endelig når en milepæl - hadde du da ikke solgt en eneste aksje for å få litt igjen for alle disse årene?

CEO Bøhn solgte knappe 20% - mao, han sitter igjen med 80% så troen videre er vel så absolutt til stede... ;)
rockpus
15.09.2020 kl 17:27 3120

Til og med den godeste Per Sandberg har planer om et slikt selskap i Halden..
Slettet bruker
15.09.2020 kl 17:31 3092

Sandberg skal vel bruke pastamaskinen for å gjenbruke plasten LOL

litt seriøst må man være sandberg burde holde seg til bildekk og import/eksport :)
Fluefiskeren
15.09.2020 kl 17:33 3080

Noe av utfordringen er nok å få en god sortering av plasten da slett ikke all plast egner seg.
Nanoq
15.09.2020 kl 18:15 2915

Nesten all emballasje-plast (alm. søppelplast) egner seg til den kjemiske gjenvindingen som QFUEL utfører

dette gjelder PP- plast (polypropylene) som brukes både til bl.a. matemballasje, tøy, møbler, biler og tepper,

og PE-plast (polyethylene) som brukes til bl.a. plastposer, plastfilm, vannrør, avløpsrør og leketøy.

Disse to plastgruppene utgjør ca. 50% av plastforbruket i Europa.

og i tillegg er også PS-plast (polystyrene) velegnet til kjemisk gjenvinding. Den plasten utgjør ca. 6½ % og brukes bl.a. til emballasje, flasker, div. plast i bilindustrien og til elektriske artikler.

Mange andre plasttyper kan gjenvindes via mekanisk behandling.

rockpus
15.09.2020 kl 18:36 2838

Jeg er svært glad for et grønnere samfunn. Men bør det ikke være et visst samsvar mellom aksjekurs og selskapets mulige fortjeneste fordi om det er et grønt selskap??
Prøv å regne på hvor mye plast som må prosesseres for å forsvare en verdisetting på over 7 milliarder kr!
Nanoq
15.09.2020 kl 18:46 2790

Prøv å regn på hvor mye 5 stk. 100.000 tonn/år avfallsplastfabrikker kan produsere av grønnstempla nafta, diesel og andre oljederivater. Når du kjenner premieprisen på disse produktene så får du også svaret på hvorfor dette ligner en meget lukrativ industriproduksjon.

Og når vi ikke snakker om 5 store fabrikker, men om 10-20 og 50 store fabrikker om noen år, så ligner det en enda bedre forretning.

PS.: 100.000 tonn avfalsplast gir ca. 80.000 tonn produkt.
rischioso
15.09.2020 kl 19:12 2706

I tillegg til at man får betalt for å ta imot plasten noe som er spesielt - det finnes vel ingen andre produsenter som får betalt for å ta imot råvarene ... :)
Redigert 15.09.2020 kl 19:13 Du må logge inn for å svare
MProd
15.09.2020 kl 19:31 2631

Det er uendelig mye plast som må gjenvinnes for å forsvare en uendelig nåverdi
Redigert 15.09.2020 kl 19:33 Du må logge inn for å svare
Aaleby
15.09.2020 kl 19:52 2550

Spesiell forutsetning. Hele forretningsideen til Quantafuel er jo nettopp å prosessere ekstreme mengder plast. Teknologien fungerer, tilgangen bør ikke være en begrensning, kundene er endog storaksjonærer og alt som gjenstår er å bygge fabrikkene. Ganske ok utgangspunkt etter mitt syn.
rischioso
15.09.2020 kl 19:56 2526

MProd
11.09.2020 kl 07:33
1572
Og til de som faktisk er interessert i caset, det ligger en fersk investorpres på hjemmesiden deres. Står en del tall og forutsetninger der,men det kansje ikke interessant nok for enkelte troll.

-----------------------

Spent på hva som skjedde her - ble du fintet ut og så skal det så uendelig mye plast til - altså du har selv begynt å trolle ... ;)
Ntops
15.09.2020 kl 20:12 2465

Er det lagt ut oppdatert aksjonærliste, evt når kommer det? Interessant å se hvem som kom inn i emisjonen.
karl-kjedelig
15.09.2020 kl 20:23 2424

> Kommer snart et lignende selskap til notering på ME og det finnes sikkert flere

Hvilket?
rockpus
15.09.2020 kl 22:37 2220

QFUEL blir jo ikke alene i dette markedet. Allerede hører vi om flere selskaper som starter opp det samme.
nutellut
16.09.2020 kl 08:32 1904

til dere 1000+ nye aksj. om dere gidder å sitte i aksjen >5 minutter evt. å lese litt - her er det som i tillegg til unik teknologi. gjør QFUEL til en unik mulighet. «ChemCyclingTM is the name of a project launched by BASF in 2018 with the aim of manufacturing products from chemically recycled plastic waste on an industrial scale. As we focus on plastic waste for which no high-value value recycling processes are established yet, ChemCyclingTM is complementary to mechanical recycling. Examples of waste plastics which are difficult to recycle mechanically include mixed plastic waste, plastics with residues or multi-layer food packaging.

In the ChemCyclingTM project, we cooperate with technology partners who use a thermochemical process called pyrolysis to transform the plastic waste into raw material (pyrolysis oil). We can feed this oil into our chemical production Verbund at the beginning of the value chain (e.g. steam cracker), thereby replacing fossil feedstock.

In the pilot phase, BASF presented first prototypes with customers. These include mozzarella cheese packaging, transparent refrigerator components and insulation boxes for sensitive applications. In 2019, BASF invested into Quantafuel, a Norwegian start-up company and a specialist for pyrolysis of mixed plastic waste and purification of the resulting oil. With the investment in Quantafuel, we are now moving to the next stage. The partnership is part of BASF’s efforts to develop chemical recycling as a business. «
MProd
16.09.2020 kl 08:35 1870

Nei, det var overhodet ikke ment som trolling. Poenget var at når man regner selskapsverdi, regner man uendelige verdier. Så det var et tilsvar på en kommentar lengre opp i tråden om mengder.

Så det det er ikke så mye plast i et uendelig perspektiv som må til for å forsvare en pris på 7 mrd. Litt økonom humor.
Redigert 16.09.2020 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Møre75
16.09.2020 kl 08:49 1791

Ferd å har kjøpt se inn i quantafuel... skal se de vi begynner å gå oppover i dag