HEX/NEL: H2BUS INNGÅTT AVTALE MED WRIGHTBUS


Oslo (TDN Direkt): Konsortiet H2Bus, der Hexagon Purus og Nel er medlemmer, har inngått avtale med Wrightbus om levering av elektriske brenselscellebusser i Europa og anbudsprosessen samt due dilligence prosessen er dermed over.

Det fremkommer av en melding tirsdag.

Konsortiet opplyser at de er i rute med målsetning om levering av 1.000 busser, sammen med støttende infrastruktur, til europeiske byer, ifølge meldingen.

Hexagon vil levere hydrogensylindre og moduler mens Nel skal levere elektrolysører og fyllestasjoner til prosjektet.
Collo
05.10.2020 kl 23:31 456

Toyota, Hino team up to build fuel cell electric trucks for North America market.

Toyota Motor Corp.'s North America subsidiary and Hino Trucks announced Monday an agreement to jointly develop a heavy duty (Class 8) fuel cell electric truck for the North America market. The initial demonstration is expected in the first half of 2021.

https://www.marketwatch.com/story/toyota-hino-team-up-to-build-fuel-cell-electric-trucks-for-north-america-market-2020-10-05?mod=mw_quote_news

Redigert 05.10.2020 kl 23:32 Du må logge inn for å svare
omans
21.09.2020 kl 09:46 1036

Du har sikkert noen poenger, men når det gjelder rekkevidde så blir batterier bedre og bedre. Derfor Tesla sin semi kommer bedre ut enn Nikola sin i en sammenlikningsanslyse, når en snakker avstander opp til en viss lengde. Og den lengden begynner å bli innafor for mange entreprenører.
Grønn hydrogen skulle bli konkurransedyktig fra 2040 og utover iflg rapport.
Redigert 21.09.2020 kl 09:50 Du må logge inn for å svare
Heks
21.09.2020 kl 09:34 1126

Det er jo søt når dere kaster vekk penger i HEX bare fordi NEL sliter med en grunder som trekker seg. Hydrogen må lagres uansett om det det kommer fra NEL eller hvem som helst. Takk for billig inngang.

Karbon avtrykket til el biler er det dobbelte av fossil biler, dette på verdens basis og fra IEA og andre seriøse miljøer. Bare i Norge vi ikke skjønner det, men vi ser ikke lengre enn til nesetippen vår.

Der i mot er Hydrogen helt rent, dersom produsert grønt eller renset ( gass )) I tillegg kommer batterier aldri til å fungere i tung transport, skips trafikk osv.
Batterier deimot er bra i byer, for renere luft inn til videre, så gjenstår det å se på resirkulering/etterbruk.
Når det gjelder lagring av strøm så kan vel batterier ha sin hensikt i noen tilfeller. Hus med sol celler Feks.
Redigert 17.09.2020 kl 10:17 Du må logge inn for å svare
omans
17.09.2020 kl 07:55 1870

Virker som det er kjent info det med bussene. Allerede i2019 var det kjent.(så jeg mener allerede innbakt/forventet hendelse)

https://e24.no/boers-og-finans/i/GG6My9/nel-og-hexagon-skal-rulle-ut-hydrogenbusser-i-europa

Ser Løkke gir inntrykk av at det er "rene" kjøretøyer, men her er det endelig en som tør si sannheten.

https://motor.no/co2-utslipp-elbil-elektrisk/som-sjef-for-et-elbilmerke-burde-jeg-ikke-si-dette/179870?utm_campaign=2020_09_15_Motor_Nyhetsbrev_uke_38a&utm_medium=email&utm_source=Eloqua&elqTrackId=BD271E24FF4BED1BB22891D906B9AC99&elqTrack=false&elq=114ba80065cc45689ebb4f074f2f9981&elqaid=1822&elqat=1&elqCampaignId=1997


Jeg anser hel elektrisk og hydrogen elektrisk som samme kategori her.
Redigert 17.09.2020 kl 07:59 Du må logge inn for å svare
Jono
17.09.2020 kl 00:48 2039

Selv har/eier aksjer i flere selskaper enn HEX og NEL, men så mange dumme spådommer, ikke minst mange dårlige tapere, at NEL tok seg inn mot slutten, var en god trøst for meg og sikkert mange andre, at kommer til å sove godt i natt, ikke har betalt mer enn 2 kroner og 8 øre for mine NEL aksjer, ikke husker hvor mye jeg betalte for mine HEX aksjer, men kan ikke være mer enn 30 kroner, at gleder meg til å stå opp før klokken 9 om noen timer! :-)
https://www.tradegate.de/orderbuch.php?isin=NO0003067902
kelle
16.09.2020 kl 22:32 2196

FIN oppgang både for NEL og HEX på TRADGATE i kveld. Blir nok en bra dag i morgen for begge selskap.

https://finansavisen.no/nyheter/bil/2020/09/16/7567840/mercedes-kaster-seg-inn-i-hydrogenkampen
Nytter ikke å stå på sidelinjen og tro at DnB"s kursmål på kr 5 eller 6 for NEL-aksjen skal hjelpe dere med en ny inngang. Det skjer så mye i kulissene nå når det gjelder det grønne skiftet og hydrogen at de siste dagers kursnedgang i NEL vil fremstå som en liten fartsdump på veien videre. Tidsspørsmål før Nel skyter fart igjen, det er nå min oppfatning så får resten av menigheten stå utenfor hvis de ønsker det.
Redigert 16.09.2020 kl 21:46 Du må logge inn for å svare
focuss
16.09.2020 kl 14:58 2726

H2Bus saken står på HEX hjemmeside under headingen Stock exchange releases, men det er ikke sendt noen melding til Oslo børs. En glipp???
Redigert 16.09.2020 kl 15:11 Du må logge inn for å svare

Da burde selve kontraktene både for California og Wrightbus snart bli børsmeldt. Mer kommer utover høsten. (ref.Triggerlista for 2020 som er lagt ut her mange ganger nå). Er selv ute fra Nel akkurat nå, men laster snart kraftig opp.
kelle
15.09.2020 kl 18:30 3151

Dette burde vel gitt et positivt utslag på kursen, men reaksjon uteble. Etter hva jeg forstår skal de første bussene i UK alle rede være på veien i løpet an året og at alle er levert innen 2023.