NIKOLA - NULLUTSLIPP's lastebil ER KLAR for markedet!

Hammers
HAMMER 15.09.2020 kl 18:16 1937

Etter de siste dagers storm rundt Nikola kommer det stadig fram nye momenter i saken.
Det siste er at selskapet faktisk HAR en lastebil som går under kategorien NULLUTSLIPP!

Ja, men ulempen er at den verken har motor eller annet som utstyr som krever energi fra den!
Et kjøretøy man kan få andre til å dytte av gårde - eller så er det bare å slippe den nedover "Brattbakken" og filme helt til den stanser av seg selv!
____________________________

Det ALVORLIGE i saken er selvsagt NEL's engasjement i saken.
NEL med en større aksjepost i Nikola. En aksjepost med en urealisert gevinst som nå ser ut til å smuldre opp.
En post som førte til NEL's historiske første overskudd i q2. Selvsagt ikke gjennom driften, men via børsen!

Videre er vel NEl prisgitt at Nikola skal gå bra for at de SELV skal ha en rimelig sjanse til å klare seg.
Nikola som har flagget en intensjonavtale til NEL på hele NOK 10 MRD (eller der omkring).
Som jeg har sagt på annen tråd; Går Nikola over ende forsvinner trolig NEL med i dragsuget!

Hilsen Hammers

PS: Slik utviklingen har vært siden Q2 er aksjeposten så langt MER ENN halvert i verdi fra stengetid siste dag i juni.
Det blir nok ikke noe overskudd i Q3, nei!
Dette samtidig som NEL's aksjekurs fortsatt oppførert seg som om alt er som før.
Redigert 20.01.2021 kl 07:58 Du må logge inn for å svare
Diry72
15.09.2020 kl 18:24 1868

Er det du Hegnar? Han som ikke forstår teknologi. Bla bla bla. Hegnar forum har blitt rene søpla.
Jono
15.09.2020 kl 19:23 1710

vet ikke hvorfor du benytter en gammel video, men om en ting er sikkert, Nikola har mistet mye tillit, noe som straffer NEL også;
https://finance.yahoo.com/quote/NKLA?p=NKLA&.tsrc=fin-srch
Hammers
15.09.2020 kl 19:29 1673

I så fall er jo DU en god representant for den!
Forumet er for meningsutvekslinger og noen oppklarende "sannhetens ord"!

Nei, jeg er ikke Hegnar, men jeg har registrert at vi gjerne har HELT likt syn på diverse som har med aksjer å gjøre.
Kanskje fordi vi begge er "lys i manken" og samtidig er født i vektens tegn? Mao fornuftige mennesker!

Hilsen Hammers
Diry72
15.09.2020 kl 19:36 1632

Jeg synes du er en dyktig kar. Men er møkka lei av folk som absolutt skal snakke dritt om en aksje man i mange tilfeller ikke eier selv. Misunnelse og jantelov det skal man ikke lete langt etter her inne. Det skal du ha Hammers, du er på langt nær den verste. Jeg er mere en Tyr, men ja, begynner å dra på åra.
Bullinvestor
15.09.2020 kl 19:39 1610

Har vanskelig for å tro at Kjempen GM går på limpinnen og blir lurt. Nystart selskaper er jo volatilt og veldig mange har en agenda. Om få dager eller uker så kan pipen få helt andre toner for verden trenger virkelig Nikola med Nel.

https://e24.no/boers-og-finans/i/lEg88A/analytikere-nikolas-avtale-med-gm-er-positivt-for-nel

oppvigår
15.09.2020 kl 19:39 1606

Dette sier du:

Ja, men ulempen er at den verken har motor eller annet som utstyr som krever energi fra den!
Et kjøretøy man kan få andre til å dytte av gårde - eller så er det bare å slippe den nedover "Brattbakken" og filme helt til den stanser av seg selv!

Men hva ser vi her!
https://www.youtube.com/watch?v=LbNopvpSbzU
Slettet bruker
15.09.2020 kl 19:43 1575

Med 2.5 milliarder i Banken, ingen gjeld og en lang lang triggerliste i et sterkt stigende hydrogenmarked, er det helt utenkelig at Nel går i noe dragsug.
Dette er jo bare tulleprat. Mister NEL Nikola som selvsagt er litt synd, vil bare kursen en periode gå ned 20-40-% en periode. Sånn er det bare. Hammers har nå blitt en lidende person fordi han for ca 1-1/2 år gjentatte ganger veddet på at hydrogen aldri ville bli en av fremtidens energi løsning. Resultatet i q3 har ingen betydning. Bekrefter at det kommer _store ordrer_ utover høsten.
Slettet bruker
15.09.2020 kl 19:44 1553

GM har ingenting å tape!

de skal selge batterier, div utstyr til Nikola og får betalt siden Nikola er et tomt skall. oxo får de gratis aksjer som kan bli verdt mye hvis boblen fortsetter å vokse

om nikola går konk så taper GM nada bare en liten ripe i lakken, mens Nelip går dukken sammen med nikola :)
kentove
15.09.2020 kl 19:57 1480

trucken går selvsagt selv, vi er i år 2020 nå, en video fra et par år tilbake du snakker om... en dobling av kursen siden du startet med svadaet ditt du har gått glipp av ?
Slettet bruker
15.09.2020 kl 20:02 1455

Hva baserer en det på at det er et tomt skall? Firmaet har jo bygninger, mennesker som arbeider med utvikling, er det datoene til selskapet som får det til å skurre? At prosjektet er umulig? Jeg vet ikke, har ikke aksjer,men har sett selskapets egne videoer og de virker seriøse, med må vel få tid på seg. Vi snakker vel flere år fremover. Får håpe de lykkes. Kjekt med selskaper som prøver seg. Kanskje står aksjen i 300 dollar om 5 år.
Hammers
15.09.2020 kl 23:26 1205

Nikola falt i dag med nye 8%!
Etter børsslutt fortsatte fallet med (så langt) NYE 7%......og vi er totalt oppe i 15% fall!
Hvis noen tror at dette er noe som skjer UTEN bakenforliggende forhold, ja da tror jeg de bommer kraftig!

Hilsen Hammers