"Gamechanger?"
6 juli 2018 startet handelskrigen mellom Usa og China, omtrent eksakt samme dato begynner kursen til MPCC att gå nedover i en fallende trend.
Frem til omtrent en måneden før Trump signerer første fase i handelsavtal 16 januari 2020.
Da ser man att kursen stabiliserer seg frem til noen dager etter signering og korten ligger på bordet så dropper den igjen.
Nå er vi kunn måneder ifra Usa's presidentvalg den 3 november.
Dette kan bli en stor "Gamechanger" før MPCC.
Ny president, med nye handelsavtaler
Usa og China står tilsammen før nesten 40% av verldens GDP.
Frem til omtrent en måneden før Trump signerer første fase i handelsavtal 16 januari 2020.
Da ser man att kursen stabiliserer seg frem til noen dager etter signering og korten ligger på bordet så dropper den igjen.
Nå er vi kunn måneder ifra Usa's presidentvalg den 3 november.
Dette kan bli en stor "Gamechanger" før MPCC.
Ny president, med nye handelsavtaler
Usa og China står tilsammen før nesten 40% av verldens GDP.
Redigert 21.01.2021 kl 07:29
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
Krakkelakken
16.09.2020 kl 17:11
9281
Trump vinner valget.
Uansett har mpcc bunnet ut å er på vei opp.📈
Uansett har mpcc bunnet ut å er på vei opp.📈
Redigert 21.01.2021 kl 04:19
Du må logge inn for å svare
Billyjojimbob
16.09.2020 kl 21:16
9153
Så lenge ratene holder seg eller gainer fremover er det verdt noen lodder i denne,i dag ble den presset nedover så alle som fikk krones aksjer har vel fet gev?
Redigert 21.01.2021 kl 04:19
Du må logge inn for å svare
Wasteland
17.09.2020 kl 08:04
9002
Mega bull artikel/analys vedrørende container shipping markedet i Financial Times idag:
https://amp.ft.com/content/65fe4650-5d90-41bc-8025-4ac81df8a5e4
Dette året kan bli "the turning point" før shipping industrin.
Det har blitt en stor forandring i handelsmønstret, mange av de mindre båterne, der blandt "feeders" som MPCC opererer med har blitt enda mer attraktiv.
https://amp.ft.com/content/65fe4650-5d90-41bc-8025-4ac81df8a5e4
Dette året kan bli "the turning point" før shipping industrin.
Det har blitt en stor forandring i handelsmønstret, mange av de mindre båterne, der blandt "feeders" som MPCC opererer med har blitt enda mer attraktiv.
Redigert 21.01.2021 kl 04:19
Du må logge inn for å svare
Romsdalingen
17.09.2020 kl 14:02
8901
Lite aktivitet i MPCC trådene på forumet her..
For å få litt fart i tråden her, hvor mange aksjer og hvilket kursmål har dere ?
Jeg selv har 150 000 og håper hvis Q3 blir bra at vi ser kr 5 ved utgangen av året..
For å få litt fart i tråden her, hvor mange aksjer og hvilket kursmål har dere ?
Jeg selv har 150 000 og håper hvis Q3 blir bra at vi ser kr 5 ved utgangen av året..
Redigert 21.01.2021 kl 04:19
Du må logge inn for å svare
Bassefix
17.09.2020 kl 14:14
9241
Har 60000 og håber på 6 kroner når 3 kvartal kommer. Kan læse at Mærsk måske opjustert for hele året. Så der er penge i container lige nu
Redigert 21.01.2021 kl 04:19
Du må logge inn for å svare
Cheers4Beers
17.09.2020 kl 14:14
9234
Ingenting som tyder på at tiden med gode rater er over med det første: https://www.hellenicshippingnews.com/container-shortage-in-asia-may-keep-trans-pacific-rates-elevated-in-october/
Redigert 21.01.2021 kl 04:19
Du må logge inn for å svare
Romsdalingen
17.09.2020 kl 14:20
9213
Bra...:)
Redigert 21.01.2021 kl 04:19
Du må logge inn for å svare
Romsdalingen
17.09.2020 kl 14:22
9213
Fint hvis du kan legge ut link :)
Redigert 21.01.2021 kl 04:19
Du må logge inn for å svare
Krakkelakken
17.09.2020 kl 14:26
9197
Du som dansk, hvorfor kjøper du Mpcc i steden for Mærsk ?
Redigert 21.01.2021 kl 04:19
Du må logge inn for å svare
Bassefix
17.09.2020 kl 14:40
9161
Har også Mærsk
Redigert 21.01.2021 kl 04:19
Du må logge inn for å svare
Romsdalingen
17.09.2020 kl 14:41
9169
Fra The Wall Street Journal.:
The container freight prices appear to be rising this month as a peak shipping season once forecast to be weak now appears to be picking up steam. Average weekly freight rates from Asia to the U.S. West Coast surged in the past week to $3,071 per container, more than double the rate in mid-May and 110% higher than the same period last year, according to the Freightos Baltic Index.
The container freight prices appear to be rising this month as a peak shipping season once forecast to be weak now appears to be picking up steam. Average weekly freight rates from Asia to the U.S. West Coast surged in the past week to $3,071 per container, more than double the rate in mid-May and 110% higher than the same period last year, according to the Freightos Baltic Index.
Redigert 21.01.2021 kl 04:19
Du må logge inn for å svare
Bassefix
17.09.2020 kl 14:42
9172
Romsdalingen skrev Fint hvis du kan legge ut link :)
Redigert 21.01.2021 kl 04:19
Du må logge inn for å svare
Wasteland
17.09.2020 kl 16:17
9098
11 september 2020 Low sulfur gasoil price trades før USD 306 per ton.
14,9% lavere en månaden før og 46,7% lavere en året før.
Mpcc brukte dryga 22 miljoner på "vessel voyage expenditures i 2019.
H
Dette plus høye rater vill sno skuta rett vei.
14,9% lavere en månaden før og 46,7% lavere en året før.
Mpcc brukte dryga 22 miljoner på "vessel voyage expenditures i 2019.
H
Dette plus høye rater vill sno skuta rett vei.
Redigert 21.01.2021 kl 04:19
Du må logge inn for å svare
Wasteland
17.09.2020 kl 16:26
9095
Som jeg har sjønt de, er di høye "vessel operation expenditures" i H1 2020 pg.a oppgradering av dieselsystem og montering av scrubbers. ifølge nye IMO 2020 kraven.
Redigert 21.01.2021 kl 04:19
Du må logge inn for å svare
Bassefix
18.09.2020 kl 10:33
8897
MÆRSK: RATER STIGER FOR OTTENDE UGE I TRÆK
09:16
For ottende uge i træk steg spotpriserne på containerfragt ud af Shanghai til en række destinationer verden over i denne uge.
Rateindekset Shanghai Containerized Freight Index ( SCFI ) steg således med 4,0 pct. til 1409,57 i denne uge, viser data fra Shanghai Shipping Exchange, der opgør indekset.
Ligeledes for ottende uge i streg var der fremgang for spotpriserne på de tunge ruter mellem Asien og Europa, hvor raterne steg med 2,7 pct. til 1082 dollar per tyvefodscontainer (teu), viser opgørelsen fredag.
SCFI -indekset er med stigningen på sit højeste niveau siden august 2012, mens Asien/Europa-raterne er på sit højeste niveau siden 2017.
Spotpriserne på containerfragt til den amerikanske vestkyst, der ligeledes vejer 20 pct. i det samlede SCFI , steg i denne uge med 1,4 pct. til 3867 dollar per fyrrefodscontainer (ffe).
Reduceret kapacitet under coronakrisen har været med til at forbedre balancen i markedet og understøtte rateudviklingen.
/ritzau/FINANS
Flemming Thestrup Andersen
© RITZAU
09:16
For ottende uge i træk steg spotpriserne på containerfragt ud af Shanghai til en række destinationer verden over i denne uge.
Rateindekset Shanghai Containerized Freight Index ( SCFI ) steg således med 4,0 pct. til 1409,57 i denne uge, viser data fra Shanghai Shipping Exchange, der opgør indekset.
Ligeledes for ottende uge i streg var der fremgang for spotpriserne på de tunge ruter mellem Asien og Europa, hvor raterne steg med 2,7 pct. til 1082 dollar per tyvefodscontainer (teu), viser opgørelsen fredag.
SCFI -indekset er med stigningen på sit højeste niveau siden august 2012, mens Asien/Europa-raterne er på sit højeste niveau siden 2017.
Spotpriserne på containerfragt til den amerikanske vestkyst, der ligeledes vejer 20 pct. i det samlede SCFI , steg i denne uge med 1,4 pct. til 3867 dollar per fyrrefodscontainer (ffe).
Reduceret kapacitet under coronakrisen har været med til at forbedre balancen i markedet og understøtte rateudviklingen.
/ritzau/FINANS
Flemming Thestrup Andersen
© RITZAU
Redigert 21.01.2021 kl 04:19
Du må logge inn for å svare
Billyjojimbob
18.09.2020 kl 11:25
8872
Nedpresset avtar litt i dag,spørs om ratene trumfer underbyderne fremover?
Redigert 21.01.2021 kl 04:19
Du må logge inn for å svare
Romsdalingen
18.09.2020 kl 11:36
8856
Jeg kjøpte litt mer i går, og litt i dag.. Hadde vært fint om flere fikk øynene opp for denne aksjen.. Får vi en oppsving i dag ser den meget bra ut teknisk også..
Redigert 21.01.2021 kl 04:19
Du må logge inn for å svare
Cheers4Beers
19.09.2020 kl 01:39
8623
Det er nok mange nye investorer ifm. Emisjonen som har sikret gevinst den siste tiden. Alt for tidlig etter min mening. Jeg bare elsker denne grafen: https://www.hellenicshippingnews.com/drewry-world-container-index-up-by-6-1/
Redigert 21.01.2021 kl 04:19
Du må logge inn for å svare
Billyjojimbob
19.09.2020 kl 08:14
8522
Det var en passende graf for videre gain neste uke👍
Jfr analguttene i investech er det utløst det sterkeste bullsignal som er overhodet mulig T/A
Jfr analguttene i investech er det utløst det sterkeste bullsignal som er overhodet mulig T/A
Redigert 21.01.2021 kl 04:19
Du må logge inn for å svare
Krakkelakken
19.09.2020 kl 09:47
8445
Investech baserer vel analysene sine utelukkende på innsidekjøp.?
Redigert 21.01.2021 kl 04:19
Du må logge inn for å svare
Billyjojimbob
19.09.2020 kl 11:27
8389
Ja,nylig innside og brudd fra horisontal trend.
Redigert 21.01.2021 kl 04:19
Du må logge inn for å svare
Cheers4Beers
22.09.2020 kl 14:38
8014
Timecharter ratene fortsetter å stige:
https://www.hellenicshippingnews.com/ningbo-containerized-freight-index-report-18-september-2020/
https://www.hellenicshippingnews.com/ningbo-containerized-freight-index-report-18-september-2020/
Redigert 21.01.2021 kl 04:19
Du må logge inn for å svare
Billyjojimbob
22.09.2020 kl 16:55
7930
Noen ønsker seg ut/presser kursen ned,underbydere i hele dag.
Redigert 21.01.2021 kl 04:19
Du må logge inn for å svare
Krakkelakken
22.09.2020 kl 16:56
7925
Droppet i dag. Touchet støtten på 2,8
Redigert 21.01.2021 kl 04:19
Du må logge inn for å svare
fabrecas
22.09.2020 kl 17:07
7903
der kom en melding https://newsweb.oslobors.no/message/514096
Redigert 21.01.2021 kl 04:19
Du må logge inn for å svare
Krakkelakken
23.09.2020 kl 08:15
7611
CFO
Oslo, 23 September 2020 - MPC Container Ships ASA (the "Company", together with its subsidiaries the "Group") is pleased to announce the appointment of Dr. Benjamin Pfeifer as Group CFO commencing 1 January 2021.
Dr. Pfeifer brings to the Company a CFO and corporate finance background from various industries. He will join the Company from Luxembourg-based Garant Holding International S.A. where he presently serves as CFO and member of the Board of Directors. Dr. Pfeifer holds a Doctorate of Economics from the European Business School in Oestrich-Winkel, Germany.
Dr. Pfeifer will succeed the Company's current CFO, Harald Wilke, who has resigned from his position.
The above information is subject to the disclosure requirements pursuant to section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.
Oslo, 23 September 2020 - MPC Container Ships ASA (the "Company", together with its subsidiaries the "Group") is pleased to announce the appointment of Dr. Benjamin Pfeifer as Group CFO commencing 1 January 2021.
Dr. Pfeifer brings to the Company a CFO and corporate finance background from various industries. He will join the Company from Luxembourg-based Garant Holding International S.A. where he presently serves as CFO and member of the Board of Directors. Dr. Pfeifer holds a Doctorate of Economics from the European Business School in Oestrich-Winkel, Germany.
Dr. Pfeifer will succeed the Company's current CFO, Harald Wilke, who has resigned from his position.
The above information is subject to the disclosure requirements pursuant to section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.
Redigert 21.01.2021 kl 04:19
Du må logge inn for å svare
Billyjojimbob
23.09.2020 kl 19:28
7433
Er det krones aksjer som bøttes ut på denne uelegante måten?Eller er det noe annet?
Redigert 21.01.2021 kl 04:19
Du må logge inn for å svare
Krakkelakken
23.09.2020 kl 21:20
7345
Lavt volum er det i hvert fall.
Rart når finansene er sikrer ut 2021
Å ratene er høyere en noen gang
Rart når finansene er sikrer ut 2021
Å ratene er høyere en noen gang
Redigert 21.01.2021 kl 04:19
Du må logge inn for å svare
Billyjojimbob
23.09.2020 kl 21:24
7349
Det er greit å ta gevinst,men de siste handelsdagene er det som om poenget er å få minst mulig betalt.
Redigert 21.01.2021 kl 04:19
Du må logge inn for å svare
Cheers4Beers
23.09.2020 kl 22:24
7268
Ja slik markedet er idag er det vanskelig å skjønne at man ønsker å selge på disse nivåene. Selv kjøpte jeg meg ytterligere opp idag til 2,77. Kanskje vi må vente til Q3 rapporten fremlegges før markedet får øynene opp..?
Redigert 21.01.2021 kl 04:19
Du må logge inn for å svare
Gozilla
24.09.2020 kl 00:15
7200
Noe dramatikk i skifte av CFO ?
Redigert 21.01.2021 kl 04:19
Du må logge inn for å svare
Romsdalingen
25.09.2020 kl 11:25
6939
Nå er det bare å laste opp.. Jeg har kjøpt ytterligere 50 000..
Redigert 21.01.2021 kl 04:19
Du må logge inn for å svare
Romsdalingen
29.09.2020 kl 12:53
6491
Dette må vel slå positivt ut på MPCC også...
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2020/09/29/7571724/goldman-sachs-oppjusterer-a.p.-moller-maersk-til-kjop-og-hoyner-kursmalet-til-12.700-kroner
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2020/09/29/7571724/goldman-sachs-oppjusterer-a.p.-moller-maersk-til-kjop-og-hoyner-kursmalet-til-12.700-kroner
Redigert 21.01.2021 kl 04:19
Du må logge inn for å svare
Billyjojimbob
30.09.2020 kl 10:06
6389
Noen selger seg ned/ut,hvor lenge skal en ligge å bygge volum på desse nivåer før det gainer litt?
Redigert 21.01.2021 kl 04:19
Du må logge inn for å svare
Romsdalingen
30.09.2020 kl 11:26
6333
Lav omsetning.. Venter de på Q3 ?
Skulle tro at guidingen med gode fraktpriser økte interessen..
Skulle tro at guidingen med gode fraktpriser økte interessen..
Redigert 21.01.2021 kl 04:19
Du må logge inn for å svare
forzavinger
01.10.2020 kl 13:44
5606
Ser en analytiker på E24, har kursmål kr.4,13 pga meget gode rater,anbefalingen er den 24.09,men ratene er fortsatt de samme,muligens bedre.
Redigert 21.01.2021 kl 07:29
Du må logge inn for å svare
Krakkelakken
01.10.2020 kl 14:43
5593
Synes det er merkelig at den blir holdt sånn nede.
Redigert 21.01.2021 kl 07:29
Du må logge inn for å svare
Billyjojimbob
01.10.2020 kl 22:25
5542
Så lenge den slutter under 2,80 hver gang,venter jeg litt med å øke volumet,noen er mindre sugen på gain i denne enn meg,markedet bestemmer. 🍻
Redigert 21.01.2021 kl 07:29
Du må logge inn for å svare
Cheers4Beers
02.10.2020 kl 01:28
5491
Krakkelakken skrev Synes det er merkelig at den blir holdt sånn nede.
Festen fortsetter. Dette lover godt for TC ratene: https://www.freightwaves.com/news/us-import-bonanza-could-extend-into-2021
Redigert 21.01.2021 kl 07:29
Du må logge inn for å svare
Krakkelakken
02.10.2020 kl 10:17
5729
Finnes der noen flåte oppdateringer, over antall skip som fremdeles ligger i bøya?
Redigert 21.01.2021 kl 07:29
Du må logge inn for å svare
Cheers4Beers
02.10.2020 kl 11:25
5703
Har denne på hjemmesiden deres fra august: https://www.mpc-container.com/files/Documents/Fleet/200831_MPCC-Fleet_Employment_Overview.pdf
Mange TEU som kan sluttes til vesentlig bedre rater med andre ord...
Mange TEU som kan sluttes til vesentlig bedre rater med andre ord...
Redigert 21.01.2021 kl 07:29
Du må logge inn for å svare
Bassefix
02.10.2020 kl 13:44
5652
MÆRSK: RATEINDEKS FORTSÆTTER FREMGANGEN - EUROPA/ASIEN STIGER 8 PCT.
10:26
Spotpriserne på containerfragt ud af Shanghai fortsatte i denne uge sin fremdrift, idet rateindekset Shanghai Containerized Freight Index ( SCFI ) steg med 1,5 pct. til 1443,43.
Det fremgår af data fra Shanghai Shipping Exchange. Ændringen er opgjort til onsdag den 30. september, da de asiatiske markeder holder lukket torsdag og fredag på grund af helligdagene Golden Week. Normalt opgøres SCFI-indekset hver fredag.
Dermed når SCFI det højeste niveau siden slutningen af juni 2012.
For de tunge ruter mellem Asien og Europa, hvor Mærsk sammen med MSC er markedsleder gennem 2M-alliancen, er der også en pæn fremgang at spore, da spotpriserne i denne uge steg med 22 dollar - eller 8,2 pct. - til 1168 dollar per tyvefodscontainer (teu).
/ritzau/FINANS
Christian Iversen Kielberg
© RITZAU
10:26
Spotpriserne på containerfragt ud af Shanghai fortsatte i denne uge sin fremdrift, idet rateindekset Shanghai Containerized Freight Index ( SCFI ) steg med 1,5 pct. til 1443,43.
Det fremgår af data fra Shanghai Shipping Exchange. Ændringen er opgjort til onsdag den 30. september, da de asiatiske markeder holder lukket torsdag og fredag på grund af helligdagene Golden Week. Normalt opgøres SCFI-indekset hver fredag.
Dermed når SCFI det højeste niveau siden slutningen af juni 2012.
For de tunge ruter mellem Asien og Europa, hvor Mærsk sammen med MSC er markedsleder gennem 2M-alliancen, er der også en pæn fremgang at spore, da spotpriserne i denne uge steg med 22 dollar - eller 8,2 pct. - til 1168 dollar per tyvefodscontainer (teu).
/ritzau/FINANS
Christian Iversen Kielberg
© RITZAU
Redigert 21.01.2021 kl 07:29
Du må logge inn for å svare
Krakkelakken
02.10.2020 kl 18:15
5578
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2020/10/02/7573371/storaksjonaer-flagger-i-mpc-container-ships
Hold Asset Management har solgt 461.468 aksjer i MPC Container Ships , og eier etter transaksjonen 58,78 millioner aksjer i selskapet, ifølge en børsmelding.
Det tilsvarer 14,91 prosent av utestående aksjer.
MPCC har hatt et tungt år på børs hittil og har falt 75,5 prosent siden nyttår. Den siste måneden er imidlertid aksjen opp 13 prosent
Hold Asset Management har solgt 461.468 aksjer i MPC Container Ships , og eier etter transaksjonen 58,78 millioner aksjer i selskapet, ifølge en børsmelding.
Det tilsvarer 14,91 prosent av utestående aksjer.
MPCC har hatt et tungt år på børs hittil og har falt 75,5 prosent siden nyttår. Den siste måneden er imidlertid aksjen opp 13 prosent
Redigert 21.01.2021 kl 07:29
Du må logge inn for å svare
Billyjojimbob
02.10.2020 kl 19:42
5530
Da vet vi i grunnen til motstanden og hvem sine aksjer vi har kjøpt🍻
Redigert 21.01.2021 kl 07:29
Du må logge inn for å svare
Krakkelakken
02.10.2020 kl 19:49
5522
Ikke mange aksjer som er solgt.
Spørsmålet er da, skal de kvitte seg med alle 15 % av aksjene.
Å i tilfelle, vil de være så uprofesjonelle at de vil selge de over børs.
Spørsmålet er da, skal de kvitte seg med alle 15 % av aksjene.
Å i tilfelle, vil de være så uprofesjonelle at de vil selge de over børs.
Redigert 21.01.2021 kl 07:29
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »