2020 Bulkers Ltd. (2020) - Company Presentation

JahMason
2020 17.09.2020 kl 09:23 18897

https://newsweb.oslobors.no/message/513735

file://c42.no.myatea.net/internal/Users/jacand/Downloads/Presentation_at_Pareto_Securities_27th_Energy_Conference_202%20(2).pdf

Based on achieved Newcastlemax premium versus
standard Capesize vessels we expect to cover our
operating cash breakeven as long as standard Capesize
rates are above USD 9,500 per day
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
06.10.2020 kl 12:45 3511

Jeg sitter nå i både GOGL og 2020. 2020 virker jo billigere synes jeg, men siden den er så illikvid vil jeg ikke ha for mye her og det er aldri dumt å spre risiko. Har vært innom SALT tidligere, men sitter ikke i andre enn disse to nå.
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
JahMason
06.10.2020 kl 14:10 3459

35 * 34800 / 100 = 12,180.00.
Hvis premiumen til 2020 bulkers stemmer, drar de to skipene på spot inn 46`900usd/day for øyblikket. Oktoberfest?
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
JahMason
06.10.2020 kl 14:32 3443

Ikke glem scrubber benefit som kommer i tilegg. Så det nærmer seg vel nesten 50`000usd/day :)
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
phantom1
07.10.2020 kl 07:29 3335

cape oct 27750 28000

c5 oct 9.35 v 9.5

So far på vei ned.
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
JahMason
07.10.2020 kl 08:48 3293

Men fortsatt veldige gode rater for newcastlemax skipene. Ratene kan ikke ligge på peak hele året, men klarer vi stabilt over 20-25K gjennom kvartalet så blir det veldig gode utbytter.. Så langt veldig fornøyd :)
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.10.2020 kl 10:47 3232

Kan ikke trade denne , denne kjøper man bare.
Tror du ikke på store utbytter gir en f. tror en så kjøper man og holder.

Er det fredag neste oppdatering Jah ?
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
JahMason
07.10.2020 kl 10:55 3226

Nei, man kan delvis uke/måned trade den. Men ellers er dette en long case med utbytter og potensielt asset play.

Utbytte fra august kommer på konto i morgen. Utbytte og oppdatering for september kommer sannsynligvis på fredag ja :)
Sist måned var også oppdateringen på en fredag med ex. div. på mandagen. Så det gjelder å kjøpe aksjene denne uken.

Ellers vil nok oktober utbytte være høyere enn september, så det vil jo lønne seg å sitte gjennom ex. div. (utbytte dato reg) for sept, okt, nov og desember. Slik at når ting ser litt labert ut i januar, vil du få desember utbytte midt i januar :) Og vipps så går vi inn i q2 og ratene løfter seg mot nye større utbytter
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
JahMason
07.10.2020 kl 12:23 3188

Baltic #Capesize index -4% to $33,465

Legg på 35% - så får du ratene til 2020 bulkers sine skip i spot index. Husk å plusse på scrubber benefit. Ca 1500-2000usd
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
JahMason
07.10.2020 kl 12:53 3137

https://splash247.com/top-charterers-agree-to-publish-shipping-emissions/

2020 Bulkers ble ikke noe mindre attraktiv nå, med sine store ECO skip m/scrubber. Asset play !
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.10.2020 kl 13:04 3138

Ser man det ja:-))
Definitivt bra for Gogl også som har ferdigstilt scrubber program nå.

Den møkkete delen av shipping vil bli skviset fremover, det vil tvinge frem enda mer skrap.
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
Mollen
07.10.2020 kl 13:38 3106

Noe som har link til utbyttehistorikken i 2020 B ? Har vært inne på hjemmesiden, men finner ikke noe oppstilling på dette...
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
JahMason
07.10.2020 kl 13:45 3129

Monthly dividends resumed following delivery of last
newbuilding in June 2020
- 2020 Bulkers has a strategy to pay out the majority of
operating free cash flow as monthly dividends

Står i alle presentasjoner fra selskapet.

https://2020bulkers.com/investor-relations/#presentations
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.10.2020 kl 13:51 3135

Historikken er ikke noe å henge seg opp i, de har jo ikke vært klare for ordentlige dividende før nå.

Se hva selskapet selv sier.
https://www.youtube.com/watch?v=gi9P2aNBhRE&feature=youtu.be
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
Mollen
07.10.2020 kl 14:41 3094

Denne videoen er jo bare tull. Selskapet har ikke sterk nok balanse overhodet til å ta sjangsen på kjøre alle skipene i spot i 2021 og det kommer de selvsagt heller ikke til å gjøre. Noen uker med stengte gruver pga pandemi eller ulykker og emisjonskongen Trøim er på banen, evt. går selskapet konk. Egenkapital bygges jo ikke opp for all fri kontanstrøm går jo rett ut løpende. Har ikke tro på at 2020 B kommer til å gjøre det så mye bedre enn andre aktører i bransjen. De gjør ikke noe unikt i sin drift. Det at de har gjort det bedre i forhold til rateutviklingen i 1H 2020 er ren og skjær flaks. De sluttet 6 baljer på egentlig bedritne rater i fjor fordi de var nødt. Så kom corona og gruset ratene og så var det ikke så dumt alikevel, men dette skyldes jo ikke dyktighet..
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
JahMason
07.10.2020 kl 14:59 3070

Wow, det var aggresivt.

Alle nye shipping selskaper uten betydelig (enorm) cash beholdning sender nybygg rett ut på TC fra verft som sikkerhet i lånet fra bankene. Dette er helt vanlig. Selv med uvanlig lave rater pga covid-19 var det ikke dårlig rater skipene oppnådde. Det ville vært gode rater uavhengig av covid-19 eller ei. Det var nok mest pga størrelsen på skipene og scrubber fordelene som ga den beste avtalen. Men ledelsen vil alltid få skryt selvom produktet egentlig selger seg selv.

Strategien til selskapet er å finne en balanse som går nedside risiko, dekker kostnader og noe eksponering mot oppside, slik som nå med over 40`000 usd dagen for 2 skip. Det meste av frie kontanter skal ut til akskjonærene. Derfor bygges ikke kapital opp. Det trenger de heller ikke gjøre, når strategien kontenuerlig er å gi tilbake pengene. Et selskap som er åpne for å bli solgt bygger ikke kapital.
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
JahMason
08.10.2020 kl 07:09 2937

DryBulk newbuild ordering of 1.2m dwt in 3Q20 was the second lowest number on our record going back to 1Q96.

OB is now at an all-time-low 6.5% of fleet

The future looks bright📈
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
JahMason
08.10.2020 kl 07:10 2933

Med all usikkerhet rundt IMO2030/2050 og charter aktører som vil publisere utslipp og det enorme presset på ECO (nye store skip) og scrubber osv..

Hello asset play !
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
08.10.2020 kl 08:00 2951

Jeg er på utkikk etter et selskap som kan gi godt utbytte. I og med at profeten JahMason skryter 2020B opp i skyene, så var det verdt å sette tallene inn i excel og se nærmere på selskapet.
Resultatet var skremmende.
Bulk Sandefjord går på $ 14.378 + scr.
Bulk Sydney får $ 14.002 + scr.
4 skip får fra $ 19.525 til 22.673.
Kun 2 skip kan evt delta i de flotte ratene som er, men B Sao Paulo går fra CFD/CN til Singapore, og B Santos ligger for anker i Australia.
Selskapet kan gi noen få cent i utbytte for okt / nov og des. Men alle nåværende kontrakter utløper i desember, og da blir 6 skip index linked + scr benefit. Bulk Shanghai og B Shenzhen går i spot.
Det haster nok for selskapet å få bundet flere skip på lenger kontrakter.
Går ratene over nyttår til $ 10.000, vil selskapet tape mer enn $ 700.000 pr mnd.
Så her er sjansen for konkurs neste år overhengende.
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
JahMason
08.10.2020 kl 08:22 2931

"Går ratene over nyttår til $ 10.000, vil selskapet tape mer enn $ 700.000 pr mnd." - Hvordan får du det svaret? Nå tenker du vel på Golden ocean?

Du glemmer vel B. Shanghai går på 18`000usd TC frem til mars/april?
5 skip går på index linked kontrakter - Alle disse 5 kontraktene kan selskapet låse inn i faste rater.
Med scrubber fordelene må du legge til 1500-2000usd per skip i inntjening.

Absolutt ingen overhengende fare for konkurs neste år ved lave rater i q1. Dummeste jeg har hørt! Selskapet betaler gjeld fortløpende og sitter med rundt 16mill usd i cash. Ingen 400-500 usd mill gjeld som må refinansieres som f.eks Gogl har for øyeblikket..

Utbytte inn i konto i dag - nytt utbytte for september annonsert i morgen? Deilig å tjene penger på 2020 BULKERS!
Bulk Sydney og Bulk Sandefjord er de to skipene på lavest rater og selvfølgelig selskapets fokus å få bedre rater på. Med 35% premium mot cape index burde de kanskje bare gå i spot :)
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
Sundancer
08.10.2020 kl 08:29 2928

Arctic Securities kursmål etter Q2 tall i august: 103 kr

https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2020/08/13/7555567/arctic-tror-2020-bulkers-nesten-kan-doble-seg-etter-kvartalstall.
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
08.10.2020 kl 08:31 2937

Bulk Shanghai går på $ 22.673 pr dag i 11-13 mnd fra nov 2019. Det er lite trolig kunden sier fra seg denne dealen før årsskifte. Deretter er det spot for B Shanghai. Og da spørs det hvilke rater som blir gjeldene i Q1.
Tallene er hentet fra hjemmesiden og siste presentasjon til 2020 Bulkers.
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
JahMason
08.10.2020 kl 08:34 2939

Commercial update:

In September 2020, the Company achieved average time charter equivalent earnings
of approximately US$21,300 per day, gross. The Company's two vessels trading on
index-linked time charter earned approximately US$27,000 per day, gross,
including average daily scrubber benefits of approximately US$1,400 per day. The
Company's six vessels trading on fixed time charter earned approximately
US$19,400 per day, gross, including average daily scrubber benefits of
approximately US$1,200 per day for two of the vessels.

The Baltic 5TC Capesize Index averaged US$18,071 during September 2020.

Cash Distribution:

The Board has approved a cash distribution of US$0.06 per share for September
2020. The distribution will be made from the Company's Contributed Surplus
account which consists of previously paid in share premium transferred from the
Company's Share Premium account (reference is made to the 2020 Annual General
Meeting held August 10, 2020 where it was approved to reduce the Company's Share
Premium account by US$15 million and to increase the Company's Contributed
Surplus account by the same amount).
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.10.2020 kl 08:34 2940

Vi som sitter i dette selskpet stoler på det selskpet selv sier og bryr oss lite om tull og tøys fra støyere som Mollen.
skaldu ha store utbytter drybulk er det bare 1 selskap i Oslo.
Ceo selv med en STOR eierandel i 2020 selskapet ,i Golden ocean gidder ikke Ceo engang kjøpe aksjer på 31 kr,

En dobbling av utbytte for Sept altså, ikke gærent det, neste måned blir det enda bedre.
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
JahMason
08.10.2020 kl 08:35 2944

Hamilton, Bermuda, 18 September 2020,

2020 Bulkers has extended the time charter for Bulk Shanghai with ST Shipping, a
fully owned subsidiary of Glencore for a period of 6-8 months from 4 October
2020. The vessel will from 4 October 2020 earn a fixed rate of USD 18,000 per
day, gross, as well as share of the fuel savings generated from the scrubber.
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
JahMason
08.10.2020 kl 08:35 2951

Kbkristi prøver å kjøpe seg inn billig for sptember utbytte... Pass på :)
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
08.10.2020 kl 08:46 2942

Er det et godt selskap, så er ingenting umulig. Nå tok jeg for meg deres siste rapport på deres egen hjemmeside. Jeg skal oppdatere tallene i excel når det kommer nye opplysninger.
Jeg liker å gjøre mine egne undersøkelser før jeg investerer. 2020 B vil ha en utbyttekapasitet på 6 cent i måneden ut året, deretter blir det svarte natta om de ikke får reforhandlet kontraktene som er beskrevet i deres siste rapport.
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
JahMason
08.10.2020 kl 08:51 2928

Javel, det er helt feil.. Utbytte for oktober blir rundt 0.12usd. Sånn det ser ut nå.

Du må løpe fort i dag - kanskje du får noen aksjer før den bryter 65kr
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
08.10.2020 kl 09:31 2916

Hvordan kan du få til ett sånt svada utbytte? Snitt for BCI i sept var $ 18.932. Det vil gi en free cashflow på rundt $ 1,4 mill som skal fordeles på 22.170.906 aksjer.
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
just4fun
08.10.2020 kl 09:45 2910

Foreløpig snitt for spotrater i oktober er ca 33.000/dag, de 6 skipene på faste rater dekker mer eller mindre alle utgifter slik at det de to skipene i spotmarkedet generer gis som utbytte:

(33.000/dag+35%)+scrubberpremie 1400/dag x 30 dager x 2 skip = 2.757 mill / 22.170906aksjer = 0.124/aksje
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
08.10.2020 kl 09:48 2918

B Shanghai vil dra ned inntjeningen neste måned, men styrke balansen i Q1. Men fortsatt må de få på plass 7 andre skip. Det er jo ikke imponerende med kun $ 18.000 for et så stort og nytt skip. Men det er jo slik bulkverden er, og det gjelder sikkert ikke bare 2020B.
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
JahMason
08.10.2020 kl 09:49 2939

De 6 skipene som går på TC nå frem til desember dekker alle kostnadene for ALLE 8 SKIPENE.

ALL CASHFLOW fra de 2 skipene i spot er free cashflow og går rett på bunnlinjene. Denne inntjeningen skal gå "rett ut" i utbytte til aksjonærene. Disse to skipene på spot index seiler til en premium 35% over spot index. Altså de tjener 35 * 33000 / 100 = 11,550.00. 46`000USD/DAY så lang i oktober.
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
08.10.2020 kl 09:55 2959

Kun B Sao Paulo og Santos går i spot. Blir disse ratene holdbare i lenger tid, kan vi hele gjengen juble på vei til banken.
Spørsmålet er vel heller om hvor lenge de tør å la skipene seile i spot.
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.10.2020 kl 09:58 2946

Da er det bare for deg å gi f.. ikke noe problem det, du får holde deg til Gogl der det ikke blir utbytte for q3 og aksje nedgang hvis indeksen svekkes.
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
08.10.2020 kl 10:02 2975

Denne inntjeningen er litt i underkant ah hva jeg har beregnet, men du må huske på at det er 22.170.906 aksjer som skal dele på dette. Og da kommer du til 6 cent.
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
08.10.2020 kl 10:03 2977

Dere må klare gangetabellen før dere investerer i aksjer. Be om et brevkurs for 4 klasse i grunnskolen!
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.10.2020 kl 10:06 2887

Takk takk, vi sitter trygt å godt her, men takk for alle advarsler

Se hva JahMason skriver om forventet utbytte neste måned, når du bikker krona i måneden tenker jeg denne aksjen ikke går på 60 kroner mer.

2020 bulker har gang på gang bevist at de fikser de beste avtalene, avtaler andre bare kan drømme om.
Ceo i dette selskapet jobber godt for selskapet.
Redigert 08.10.2020 kl 10:10 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
08.10.2020 kl 10:11 2875

Jeg skal ikke plage dere mer. Jeg satte meg inn i dette, for å se om det var interessant å putte penger i 2020B. Men skjønner at alt er bare svada fra folk som ikke engang kan regne. Lykke til.