BLADDR 2018 - nyheter

Slettet bruker
PHO 19.09.2018 kl 09:55 7696

Vil Photocure bruke Bladdr 2018 til å annonsere ny CEO?

Ville vel være en god anledning til å få maksimal oppmerksomhet for selskapet i oppstarten av kommersialiseringen.

Spent på hva som kan komme i morgen og fredag under konferansen i Madrid.
Redigert 20.01.2021 kl 05:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.09.2018 kl 10:25 5676

Vi får håpe det kommer noe godt ut av Madrid-konferansen, men Ny CEO blir nok annonsert med presse/børsmelding til OSE.
Slettet bruker
20.09.2018 kl 08:34 5434

Der kom meldingen! : ))
stimar
20.09.2018 kl 08:48 5402

Photon
Det kalles innertier av et tips:-)
Kan bli meget godt mottatt i markedet denne nyheten. Vekst og inntjening i USA er det som det skrives om i meldingen og den nye CEO er tydeligvis dyktig paa slikt.
Slettet bruker
20.09.2018 kl 08:54 5375

Det er ingen tvil om at det skal satses for fullt i USA.
Dette må betraktes som en meget solid og god nyhet ved første øyekast.
kreinh
20.09.2018 kl 12:00 5300

Du traff godt Photon!
Slettet bruker
21.09.2018 kl 02:07 5064

stimar, kreinh
Gøy at det traff!

Urotoday.com rapporterer fra åpningsforedraget på Bladdr 2018 i dag med tittelen:

"Overcoming Barriers to Progress in Non-muscle Invasive Bladder Cancer - Where Are We In 2018 and Where Will We Be In 5 Years?"

Her er noen utdrag, Ashish Kamat levner liten tvil om hvilken viktig rolle blålys og cysview spiller i behandlingen av blærekreft.

"Ashish Kamat, MD gave the opening lecture at the 3rd Global Congress on Bladder Congress discussing the current status in non-muscle invasive bladder cancer (NMIBC) and future directions."

"The second barrier discussed is the fact that the gold standard of tumor detection, which is cystoscopy, is considerably flawed. Data from several publications show that by using standard white light cystoscopy, the residual disease rate at prior TURBT sites range from 27%-62%, and the rate of missed diagnosis of invasive bladder cancer (pathological stage T2) can reach up to 10% 5, as shown in figure 3.

Because of this high residual rate, the concept of fluorescence cystoscopy (Cysview) has been introduced. Cysview is an optical imaging agent used in the cystoscopic detection of bladder carcinoma, including CIS. It is used with the KARL STORZ D-Light C Photodynamic Diagnostic (PDD) system enabling the performance of blue light cystoscopy, utilized as an adjunct to the white light cystoscopy. Pivotal studies have shown that blue light cystoscopy (Cysview) had diagnosed a tumor in 16.4% of patients, and 32% were diagnosed with CIS, only when Cysview was added. 6,7 Another added benefit of Cysview is the significant increase in time to recurrence that it brings, from 9.4 months in standard white light cystoscopy to 16.4 months in Cysview, p=0.04.8 Furthermore, a meta-analysis including five studies with 1301 patients demonstrated that it also causes a decrease in the rate of progression from 10.7% in white light cystoscopy to 6.8% in Cysview. Lastly, it increases the time to progression."

Og til sist et blikk på hva som kan komme av nye behandlingsformer innen immunologi om noen år.

"Dr. Kamat concluded his comprehensive talk stating that there are currently many early stage (NMIBC) urothelial carcinoma trials, assessing the role of immunologic therapy, with results anticipated in the next few years. Hopefully, these results will help us improve patient outcomes and assist us in overcoming the barriers of treating NMIBC patients."

https://www.google.no/amp/s/www.urotoday.com/conference-highlights/global-congress-on-bladder-cancer-2018/106965-overcoming-barriers-to-progress-in-non-muscle-invasive-bladder-cancer-where-are-we-in-2018-and-where-will-we-be-in-5-years.amp.html
Sydney
21.09.2018 kl 06:01 5008

Ja Det får man kalle super gratis reklame. Å være salgsmann for pho må jo være en enkel jobb etter dette....
Londonmannen
21.09.2018 kl 07:18 4914

Ja, jeg kan ikke fri meg fra å kalle det en tsunami av gode og oppløftende nyheter. Jeg skjønner godt at Bellete var bullish på pipelinen de hadde ved presentasjonen av Q2 og pipelinene blir ikke mindre bullish når BLCC gang på gang trekkes frem som den eneste fornuftige metode å benytte til dianostisering av blærekreft.

Jeg vewlger å tro at skiftet i USA not å benytte BLCC metoden i all diagnostisering kan komme langt raskere enn det noen av oss aner. Joga, jeg vet at USA er digert og at det tar tid å markedsføre et nytt produkt. Men i tilfellet BLCC så er det nå så mange krefter som trekker i samme retning at gjennombruddet vil komme raskere og blir langt kraftigere enn det vi i dag kan se for oss. Jeg støtter tanken på at focuss sitt anslag ved 20% markedsandel kan vise seg å være pinglete. På litt sikt tror jeg BLCC vil ta mer enn 50% av markedet. Hvorvidt PHO på det tidspunkt er eid av oss aksjonærer, ja se det er et helt annet spørsmål. Men dersom vi er skviset ut, så håper jeg og tror at styret vet å verdsette PHO skikkelig før de aksepterer noe bud.
Jackpot$
21.09.2018 kl 07:53 4823

Da er det greit å vite at den største aksjonæren eier mer enn 10%. Ved bud må minst 90% av aksjonærene samtykke.
Slettet bruker
21.09.2018 kl 07:59 4786

Vi er nok flere som ved et opprop lett blokkerer et oppkjøp.
Slettet bruker
21.09.2018 kl 08:31 4654

Vi er nok ganske mange her som ikke lar oss kjøpe for noen som helst pris nå.
Ved et fiendtlig oppkjøpsbud fra BP håper jeg mer enn 50% av aksjonærene avstår fra salg.

Da kan ikke en evt beiler gjøre livet surt for minoritetsaksjonærene.

Vi må regne med et et oppkjøpsforsøk når kursen er rundt 200, og det kan skje fort i 1. halvdel av 2019.
Da vil vel budet kunne ligge på 300-350 pr. aksje.

Londonmannen
21.09.2018 kl 08:43 4564

Vel, jeg føler meg slett ikke trygg på at mange ville latt seg friste til å selge dersom det kom et bud i størrelsesorden 300-350,-. Men når vi nå ser hva som er i ferd med å skje med BLCC teknologien, så burde det ikke være den minste tvil om at vi sitter som medeiere i et selskap som har høyst reelle muligheter til å bli tidenes utbyttemaskin på OSE.

Her er et selskap med et produkt som kan bli del av gullstandarden til blærekreftdiagnostisering over store deler av verden. Et selskap som bare i USA sitt gigantiske marked kan komme til å ta 50%++ av markedet og som kan komme til å betale utbytter i størrelsesorden av det aksjen omsettes for i dag!

Jeg må ærlig innrømme at dem som virkelig vurderer å la seg avspise med skarve 300-350,- for sine aksjer i PHO umulig kan ha satt seg inn i hva de er investert i. Focuss er til dels blitt latterliggjort når han har kastet ut kurspotensialet på kr 1900,- ved 20% markedsandel i USA, men han burde heller vært latterliggjort for å kun benytte 20% markedsandel for det som ser ut til å kunne bli den nye gullstandarden mhp diagnostisering av blærekrefetbi USA. For jeg tror vi vil se 50%++ markedsandel i ikke all for fjern fremtid. Og da blir kr 1900,- en pinglete kurs.

Men før vi kommer dit tror jeg aksjen blir spilttet både en og to ganger.
Redigert 21.09.2018 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Durable
21.09.2018 kl 08:49 4507

Med dagens forutsetninger er det for meg fullstendig uaktuelt å selge for under 1000kr.

Dessverre er det vel en sjanse for å bli tvangsinnløst før dette.

Skulle PHO kapre markedsandeler på 40-50% vil selv tusenlappen være helt uaktuelt å selge seg ut for.
focuss
21.09.2018 kl 08:53 4470

LM

Når jeg valgte 20 % markedsandel så var det for å synligjøre potensialet. Logikken er 90-100%, men 20% gir høy nok kurs i massevis for å bli latterliggjort.

Ellers så kan man se på 20% som en risikofaktor på at en risikofaktor er inkludert som tar høyde for diskusjon rundt patent ut gåelse, konkurrenter etc. En slags kraftig diskonterings faktor.
Redigert 21.09.2018 kl 08:54 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
21.09.2018 kl 08:54 4626

Om noen ville gitt meg 300-350 kr for aksjen idag så hadde jeg selvsagt slått til på sekundet. Hadde jeg følt meg trygg på at de var verdt den prisen så måtte jo konsekvensen vært at jeg solgte alt annet og lånte alt jeg kunne for å kjøpe maksimalt med PHO-aksjer. Men kommer det et bud så er situasjonen en helt annen. Da ligger på en måte "beviset" for en slik verdi på bordet, og man må anta at vedkommende aktør går inn på dette nivået ut fra en overbevisning om at aksjen fortsatt har potensiale så det holder. Og selv om man må ta forbehold om at aktøren kan ta helt feil så ville det nok vært fristende å bli sittende med aksjene.
Redigert 21.09.2018 kl 08:55 Du må logge inn for å svare
focuss
21.09.2018 kl 08:56 4597

Dr. S
De samme vurderingene gjelder for Nano på 130-150
Slettet bruker
21.09.2018 kl 09:28 4478

Ny artikkel i urotoday.com fra Bladdr 2018

https://www.urotoday.com/conference-highlights/global-congress-on-bladder-cancer-2018/106972-what-s-in-the-boiling-pot-of-non-muscle-invasive-bladder-cancer.html

...blue light cystoscopy has been extensively studied, it decreases recurrence and progression, has less inter-observer variability compared to NBI, and it detects carcinoma in situ (CIS) which is not visible with white light cystoscopy.
stimar
21.09.2018 kl 09:32 4461

Photon
Takker og bukker for nydelig lesing. Det er best in class for Photocure.
Sjog
21.09.2018 kl 09:32 4457

Fin artikkel i Finansavisen i dag, med uttalelse fra Jonas og greier. Kanskje flere får opp øynene etterhvert.
Londonmannen
21.09.2018 kl 09:41 4421

Dr.S
Jeg ser den og det er menneskelig. For skulle det komme et bud på 300-350,- så vil det være svært god pris, isolert sett. Spesielt når jeg har snittpris som gjør at jeg ville fått 10-gangeren på investert kapital.

Men dersom man setter seg ned med PHO så er jeg enig med det Einarsson uttaler i dagens utgave av FA; det er vanskelig å se hva PHO kan gjøre galt. De har produktet, produktet er FDA godkjent og fra 1 jan 2019 er der også på plass refusjonsordning for det voldsomme surveillancemarkedet, vi vet at produktet overgår alt det som i dag finnes på markedet til bruk i diagnostisering av blærekreft, markedet er enormt bare i USA, og så kommer resten av verden i tillegg, og det er mer enn sannsynlig at BLCC blir den nye gullstandarden innen diagnostisering av blærekreft.

Sett mot et slikt bakgrunnsbilde, som er reelt, så skal det slett ikke mye omgang med kalkulatoren for å skjønne at en pris på 350,- pr aksje vil være grisebillig for å få hånd om PHO. For dersom PHO evner å fortsette som selvstendig selskap så er jeg ikke i tvil om at selskapet vil bli tidenes utbyttemaskin, for ikke å si pengemaskin, på OSE. Det er tross alt kun 21,5 mill aksjer i selskapet! Og sett det antall aksjer opp mot den potensielle inntjeningen til dette gjeldfrie selskapet, så skjønner man at har mer enn lukter det gull!

Synd å si det, men man må være rimelig gavmild, for ikke å si naiv, dersom man selger seg ut av et slikt selskap for glassperler og glanspapir.
hvasa
21.09.2018 kl 09:55 4365

Imens man diskuterer kurser på 3-400kr pr. aksje, så verdsettes den for øyeblikket til ca 55, og salgsviljen er stor. Så får fremtiden vise hvem som gjør klokest.
Sjog
21.09.2018 kl 10:00 4344

Enten har man tro på dette eller ikke hvasa. I biotek er det tro på caset og tålmodighet som gjelder. There will always be buyers and sellers, winners and losers :-)
Slettet bruker
21.09.2018 kl 10:02 4332

Jeg forstår at historien til PHO ikke er mye å skryte av på det komersielle plan.
Jeg forstår også at de som var tidlig inne både er blitt eldre, noen har blitt gamle, og både skjegg og hår har blitt grått mens skuffelsene i f t forventningene har stått i kø i 70-80 kvartaler.

Men de som ikke benytter anledningen til å kjøpe PHO-aksjer nå med hele verktøykassen på plass, alle de gode spesialist-uttalelsene, og overveiende sannsynlighet for flerdobling av innsatsen innen kort tid (max 5 måneder), disse komme garantert aldri til å tjene penger som vil forandre på deres økonomiske status eller tilværelse.
hvasa
21.09.2018 kl 10:12 4292

Det jeg prøver å påpeke er at selgerene har nok også vurdert fremtiden til PHO, og de har kommet frem til at utgang på 50 tallet er fornuftig. Jeg ser ikke på alle som selger som idioter, da de har nok også regnet på det, så de har tydeligvis kommet til at det er nedsiderisiko på dette nivået. Jeg stusser også på at hvorfor er det ikke noen innsidehandlere hvis ingenting kan gå galt, og kursen skal mangedoble seg. Jeg sitter foreløpig rolig men liker ikke utviklingen. Salgsviljen er tydeligvis større enn kjøpsviljen for øyeblikket, til tross for ny CEO og artikkel i finansavisa + konferansen i Madrid.
Sjog
21.09.2018 kl 10:19 4263

Tipper at aksjene brenner i lommene på mange som har gode urealiserte gevinster etter oppgangen i sommer. Jeg liker å regne på caset selv og de svarene kalkulatoren gir gjør at jeg kjøper mer på disse nivåene.
focuss
21.09.2018 kl 10:21 4250

Hvasa

Selgerne var også villig til å selge på 22-24 når jeg diskuterte verdi på 1900. Så selgerne beveger seg i det minste i riktig retning.
hvasa
21.09.2018 kl 10:23 4235

Er sant det Focus, alle aksjer som eksploderer oppover har jo hatt selgere på lavt nivå på forhånd :) . men jeg skulle virkelig likt at det kom noen innside handlere.
rossi
21.09.2018 kl 10:25 4229

I biotec pharmacon organiserte man seg for ikke å bli kjøpt opp for billig ?? kanskje en ide for pho aksjonærer også ?
focuss
21.09.2018 kl 10:29 4207

hvasa
Enig i at innsidekjøp ville hjulpet på kursen, men jeg tror at de fleste innsiderne er mer opptatt av medisin enn av børs. Med unntak av Egberts som kjøpte drøye 12000 aksjer.
Slettet bruker
21.09.2018 kl 10:29 4202

Det er dessverre salgspress i nesten alle aksjer som har gått mye på forhånd når vi har dødperioden midt mellom 2 kvartaler å forholde oss til.
Det er da sjansen til å presse ned kursen er størst.

Foreløpig er det vi som tok opp tråden og forkynte at aksjen ville gå fra begynnelsen av juni som foreløpig har fått rett, og når vi sier at kursen vil legge godt på seg i forkant av Q3, -ved pres av Q3, og etter Q3 vil vi også med overveiende stor sannsynlighet få rett, det være seg om større aksjonærer letter seg eller ikke.

Jeg, og mange med meg tjente faktisk gode penger i Crew Deveopment, mens Jens Ulltveit Moe klarte å tape 2 milliarder kr i selskapet.
Slettet bruker
21.09.2018 kl 10:30 4194

Dagen har startet noe tregere enn jeg hadde forventet, men tror det snart beveger seg oppover og skulle ikke undres på vi ender mot 58 i dag.
Realisten
21.09.2018 kl 10:36 4162

De fleste insiderne har vel hauger og lass av opsjoner (som går ut i år)? Ikke så mye vits å kjøpe på børs da.
Flottesen
21.09.2018 kl 10:37 4158

Når overskuddene kommer til syne i kvartalsrapportene etterhvert, så vil andre investorer også få øynene opp for selskapet.
Det store flertallet av investorer skjønner jo ingenting av TURBT, CIS, FDA-godkjenning og så videre.
Men de kan jo lese regnskap og overskudd pluss høy kvartalsvis vekst vil jo sannsynligvis fungere som fluepapir for verdiinvestorer.
focuss
21.09.2018 kl 10:38 4148

Når Biotech selskap som BP kjøper andre selskap så er mitt inntrykk at de satser på noe som passer inn i deres portefølje av medisin. Photocure sin teknologi er så spesielt at jeg ser sliter med å se hvem oppkjøperen kunne være. Men nå har jeg ikke lett etter slik info heller så hvis noen kommer over naturlige kandidater så hadde det vært fint om dere postet det her. Tror ikke det er som f.eks i TRVX hvor alle ser ut til å må ha et virus ala oncos
Oregon
21.09.2018 kl 10:43 4128

Jeg valgte å ta gevinst på ca. kr. 60;- fordi mange av de større aksjonærer reduserer av en eller annen grunn.
Har brukt gevinsten fra PHO på NANO som jeg har kjøpt nå da jeg tror NANO kan være en bedre investering fram mot november. Kursen ligger ca. på samme nivå ca. 54,50 NANO og PHO 55,50 og så får vi se. Begge aksjene går spennende tider i møte.
Slettet bruker
21.09.2018 kl 10:45 4115

Det er en litt spesiell situasjon nå...mer eller mindre ALLE som har kjøpt aksjer i Photocure siste 15 år er nå i pluss på kontoen;-))
En hyggelig situasjon, men samtidig tragisk i all sin hjelpeløshet. Uansett en fin anskueliggjøring over selskapets trøsteløse historie.

Den euforiske stemningen rundt Cysview/ Hexvix som råder HO, er det mange som har opplevd tidligere i Photocure.

Metvix, Allumera, Visonac, og ikke minst Cevira, var alle produktkandidater som skulle ta Pho til nye høyder. Med tilsvarende entusiasme og lovprising, og identisk oppramsing av faktorer som bekreftet og utelukket mulighet for fiasko.

Det som JEG TROR er forskjellen, og sannsynliggjør et gunstig utkomme denne gang, er ny styreleder Egberts. Han har så langt vist evne og handlekraft til å rydde ut alt overflødig "daukjøtt" selskapet slet med.
Tilsetting av ny CEO lover og godt. En yankee, med erfaring og oppnådde resultater fra hjemmemarkedet, skal man ikke kimse av. Forhåpentlig skal denne duoen ta Pho til nye høyder.
Men jeg TROR det ikke før jeg ser det.
Først må noen større aksjonærer begynne å akkumulere, og selskapet må vise substansiell vekst med tilhørende cash på bunnlinja. Inntil da blir dette danseplassen for smånisser og tradere.


Computum
21.09.2018 kl 10:45 4111

På den ene siden fremstilles selskapet som en sikker vinner, nærmest en "once in a lifetime" mulighet for investorer.
Likevel er det mange som nøler med å kjøpe og flere som tar gevinst på dagens nivå.
Noen årsaker til usikkerheten kan være:

-Mangel på innsidekjøp
-Stor flukt fra topp20 og topp50
-Manglende interesse fra meglerhus
-Konservativ guiding
-Ingen eller liten respons på tilsynelatende gode meldinger
-Største eiers usikre økonomiske stilling

Realisten
21.09.2018 kl 11:00 4078

Et lite spor av optimisme hos Den tro tjener må jo være tidenes kjøpssignal :-)

Men fra spøk til alvor. Kan ta fullstendig feil, men blir ikke overrasket om det har skjedd en del på aksjonærlisten til mandag. Forrige fredag var ikke med på denne ukes oversikt. Snittstørrelsen på handlene da ser ut til å være mye større enn normalt.
Slettet bruker
21.09.2018 kl 11:01 4076

Jeg fører en oversikt over 5 farma-aksjer ukentlig, og er personlig 100% sikker på at PHO vil gå meget betydelig mer nordover enn alle de andre på denne listen i 2018, -2019, -2020 osv.

Jeg har fått alle fakta på bordet sammen med resten av markedet som gidder se, og mer trengs ikke for min egen del.
Jeg kjenner ingen som har blitt rike av å tvile seg gjennom livet, og har vært så opptatt av dette at de ikke har sett mulighetene.
Når dette gamet har vært den største sysselen min siden 1991, så begynner en å forstå hva man skal se etter i dette markedet.
Mental Mania
21.09.2018 kl 11:01 4072

Majoriteten av de største aksjonærene har ikke solgt en eneste aksje til tross for en voldsom oppgang den senere tid.
Myrlid blant flere har økt sin eierandel.
At noen velger å gjøre som minoriteten er jo opp til dem.
Velger å tenke selv og har igjennom mine 2 sifret antall år på børs aldri sett ett mer opplagt case enn PHO etter den senere tidens fundamentale endringer.
Går for tiden på sparebluss og vekter meg heller opp videre når muligheten byr seg.