Targovax- Derfor er markedet i ferd med å bli positive til TRVX

focuss
TRVX 18.09.2020 kl 13:40 5558

Targovax sitt oncolyctic virus, Oncos-102 fremstår nå som et av de beste virus i markedet for kreftbehandling. Alle er vel i dag enige om at det er kombinasjons behandling som er fremtiden. Oncos 102 stimulerer immunsystemet til å maksimere sin innsats for å hjelpe behandlinger med CPI ( Check Point Hemmer) eller med cellegift, og også alle tre sammen. Oncos-102 kan faktisk bli en del av SoC for en rekke ulike kreftformer. Targovax samarbeider tett i kliniske studier med Merck som er eier av verdens nest mest solgte legemiddel målt i penger, nemlig deres CPI keytruda.. Som andre CPIèr er Keytruda veldig effektiv der hvor den virker, men den virker ikke på en stor del av pasientene. Oncos-102 sin rolle er å endre dette slik at Keytruda virker på langt flere.

Masse lovende data eksisterer allerede og Oncos-102 er testet på svært mange pasienter noe som kan leses om på deres hjemmeside. Det vi venter på nå de nærmeste ukene er 18 måneder overlevelse på Mesatheliom pasienter og effekt av økt dose av Oncos 102 på Melanom pasienter. Oncos102 kan komme til å bli en del av SoC for begge, men også for flere kreftdiagnoser som er i kliniske studier administrert av partnere. Her er det også forventet resultater om ikke alt for lenge i følge CEO.

At markedet vil bli mer opptatt av Targovax fremover mener jeg det er god grunn til å tro på. For de som ikke vet det fra før så er Magnus Jaderberg Chief Medical Officer i Targovax. Jaderberg var tidligere CMO i BP selskapet BMS hvor han sto for utviklingen av verdens første CPI som nå revolusjonerer kreftbehandling. Det er rimelig å anta at han har best tenkelig innsikt i hvordan effekten av CPI kan bedres. Oncos 102 kan være svaret. Mye tyder nå i den retning.

At TRVX er en opplagt oppkjøpskandidat er så opplagt at jeg nesten glemte skrive det. Det vil være gull verdt for Merck at ikke TRVX blir spist av andre BP selskaper med konkurrerende CPI.
Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
asap3
18.09.2020 kl 21:53 5292

focuss, stor takk for informative innlegg.
Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
Fra Sidelinjen
18.09.2020 kl 22:26 5216

I tillegg har vi TG-plattformen hvor det for to dager siden ble bekreftet fra CEO at de er «in advanced discussions» for å gjøre avtaler i den vestlige verden.

Fra før har kineserne sikret seg rettighet for fire land med milestones på 900 millioner norske kroner + fremtidige royalties.

CEO var heller ikke redd for å si den effekten man ser fra Oncos 102 overgår alle andre resultater man har sett fra onkolytiske virus. Det er selvsagt en sjanse for at 18 mnd data fra mesotheliom studiet plutselig vipper i negativ favør fra 12 til 18, men det er det mikroskopiske muligheter for. Det blir et studie mot 1.linje sammen med Merck i 2021.

Det som faktisk fortsatt er spennende og uavklart er effekten melanom-pasienter får når dosen firedobles fra 3 injeksjoner Oncos til 12. Det vet vi svaret på innen tre måneder. Det blir en thriller i TRVX frem til jul 💪
Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
Grønland
19.09.2020 kl 11:19 4884

Veldig bra innlegg Focuss, fortsett gjerne å del.

Det er også viktig å ha med tallene i denne sammenheng, og ser man på mcap til Targo i dag så er den på rundt 590 mill. de har 100 mill på bok, og noen meget interessante studier på gang. Selskapet virker svært nøkternt priset.

Hvis de melder at data gir videre positive effekter, hva tror du potensielt de kan selges for?
Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
focuss
19.09.2020 kl 12:28 4759

Grønland
Jeg synes det er vanskelig å gi verdi på oppkjøpspris nå, men man kan få en pekepinn ved å se hva tilsvarende selskap har blitt kjøpt for. Mener noen eksempler ligger på noen tidligere TRVX presentasjoner. Pr i dag så har DNB kursmål kr 19 som er langt under "normal" oppkjøpspris for slike selskap. Skal se om jeg kan finne noen eksempler senere. Det som imidlertid er helt åpenbart er at om SoC skulle bli en del av fremtidig SoC for en eller flere kreftdiagnoser så blir verdien så høy at jeg antar ingen på forumet har fantasi til å komme med tall uten å få stemplet som useriøs hausser. De neste ukene vil gi en god indikasjon på hvor realistisk dette er. Foreløpig ser det lovende ut. Det tror jeg Merck er enige i
Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
JosefK
19.09.2020 kl 14:06 4617

Fatter ikke hva du snakker om. Her trengs det cash og mye av det. Etter mitt syn et mye bedre tidspunkt for kjøp vil være emisjonen som kommer. Antakelig før jul.
Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
quattro
19.09.2020 kl 14:11 4593

i tillegg til at Oncos kan bidra til at CPI Keytruda til Merck kan fungerer bedre (CPI'n alene virker på omlag 40-70% av pasientene), så vil Oncos og bidra til at eksisterende pasienter på Keytruda vil kunne få fornyet virkning dersom CPI slutter å ha virkning på pasientene noe som skjer i behandlingen - m.a.o Oncos kan få en 'double 'whammy effect' med Keytruda som Merck vil være ekstremt interessert i dersom fase 1/2 data i cohort2 klart bekrefter eller forbedrer eksisterende data fra cohort1 i melanom malignancy
og ja, med forbedrede data vil det bli avgjørende for Merck at ikke Oncos blir kjøpt av konkurrerende selskap
strategien til TRVX er å føre sine studier gjennom fase2 - deretter må de ha et attraktivt produkt som kan føres videre gjennom fase3 av et BP - snart får vi vite om TRVX har dette
Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
focuss
19.09.2020 kl 14:48 4544

JosefK
Synes du virkelig det er så vanskelig å fatte det jeg skriver om? Jeg anstrenger meg jo for å gjøre det så enkelt som mulig. Du frykter emisjon noe som til enhver tid er en risiko for biotech i utviklingsfasen. Dersom du gjetter på at emisjon kommer før avgjørende resultater de nærmeste ukene så er det en grei strategi det. Selv tror jeg på avgjørende resultater før pengebehovet blir kritisk. Risikoen styrer jeg ved å tilpasse tyngden på investeringen til risikoen. Jeg vil jo ikke gå all inn i TRVX nå. Ei heller Arctik Zymes. Tilpass størrelsen på en investering til enhver tid til den risikoen du mener er reell. JosefK, er du all inn i ArctikZymes?
Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
focuss
19.09.2020 kl 14:58 4506

JosefK
En del av risiko vurderingen er jo hva Merck tenker. Er det Mesatheliom eller Melanom data de venter på så trenger ikke TRVX penger i det hele tatt. Jeg tror Soug vet hva han driver med her. Det var jo tross alt han som fremforhandlet en avtale på 20 mrd for Algeta med Bayer.En vellykket videreføring av Oncos 102 bør ha langt større verdi da nedslagsfeltet er langt større.
Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
OlavR
19.09.2020 kl 15:04 4467

Han har et behov for å snakke ned alle andre farmaaksjer, sikkert fordi han er all in i AZT. Og tror at han kan baisse småsparere over til "sin" aksje. Generelt lite grunnlag og substans i kritikken han kommer med. Er det gjennomgående tema i hans poster på andre tickere enn AZT i hvertfall.
Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
focuss
19.09.2020 kl 15:18 4449

Grønland
I Q3 presentasjonen 2018 vil du finne en del oppkjøps eksempler. Bla Merck sitt kjøp av oncolyctic virus fra Virolyctics fase 1-2 for 400 musd samt et par eksempler på selskap med virus kun i pre-klinisk fase kjøpt med verdi opp mot 1000 musd ved suksess. Oncos 102 har jo kommet langt lengre og er langt inne i arbeidet med klinisk testing på pasienter. For Mesatheliom så venter vi nå på data fra 18 måneder overlevelse og da har vi kommet langt.
Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
focuss
20.09.2020 kl 23:41 3916

FDA har godkjent Merck sin Keytruda for enkelte tilfeller av Mesotheliom. Det er her Merck vil bidra i studie med Targovax hvor Keytruda kombineres med Oncos 102. Blir det en suksess så har jeg en anelse om hva som vil skje. Foreløpig har vi sett at Oncos fører til bedre overlevelse i kombinasjon med cellegift. Mer data om dette kommer i løpet av året. (18 måneders overlevelse data)

https://www.asbestos.com/news/2020/06/17/fda-approval-keytruda-mesothelioma/amp/
Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
focuss
23.09.2020 kl 11:36 3423

Når det gjelder å få fart på immunforsvaret for å bekjempe kreft så er det kanskje som hos Rema1000. Det enkle er ofte det beste. Genmodifisert forkjølelse virus gjør jobben bedre enn noen. Herregud, lykkes de så kan dette bli en utenfor kroppen opplevelse.
Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
focuss
23.09.2020 kl 12:57 3287

Dette kan bli virkelig spennende. Kan ONCOS-102 få verdens nest mest solgte legemiddel Keytuda til å virke på mer enn 10-40 % av pasientene så ....Vi vet mer om det i løpet av høsten.
Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
JosefK
23.09.2020 kl 23:53 3016

Faktisk så feil det går an å bli. Jeg snakker sjelden om aksjer jeg ikke har et forhold til. TRVX har jeg sett på ved et par anledninger og det har bestandig slått meg at de driver for vær og vind. Og når man ser det så tydelig så er jeg også klar og tydelig på det.

Forøvrig har jeg en bunke andre aksjer enn AZT.
Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
JosefK
23.09.2020 kl 23:54 3004


Tankelesning inngår ikke i mitt Répertoire
Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
SomSa
24.09.2020 kl 00:27 2941


Som AZT aksjonær bør du vite at AZT drev for vær og vind i mange år og aksjen steg plutselig fra 4-5. Det samme gjelder PCIB som steg med gode data. Kommende data skal bevise at Oncos-102 fungerer..... allerede i 2017 ventet eksperter at Big Pharma skal kjøpe opp TRVX, Soug har sagt at de må ha nok data før de starter forhandlinger. Soug var finans direktøren i Algeta da han forhandlet med Bayer om oppkjøpet. Allerede vet vi at Oncos-102 har beste resultatet blant sine konkurrenter. Tiden har kommet for TRVX nå.

2017:
Behind big pharma's race to develop the next wave of cancer therapy
Smaller firms working in IO include Crescendo Biologics, Cell Medica, e-Therapeutics, F-star, Targovax, ANGLE, IGEM and Scancell.

“IO is a huge opportunity for UK plc,” says Cancer Research’s Mr Farrow. “We have an incredibly vibrant science community here.” The fierce race among big pharma companies to become IO market leaders means even small firms with limited clinical data can be candidates for takeovers or successful IPOs, industry insiders say.
https://www.telegraph.co.uk/business/2017/06/25/behind-big-pharmas-race-develop-next-wave-cancer-therapy/

targovax kommenterer et oppkjøp:
23.02.2018
Merck & Co’s $394 million acquisition of Viralytics has stoked interest in oncolytic viruses......

Merck deal ‘no suprise’
Targovax’s chief medical officer, Magnus Jaderberg, told pharmaphorum in an interview that the Viralytics deal came as no surprise following strong phase 2 results from its Cavatak in 2017, based on the Coxsackievirus.

Jaderberg said: “As soon as they released the data, we felt that somebody would go after them and we were right. We were not surprised about the deal and we think it is very positive for us.”
https://pharmaphorum.com/news/big-pharma-turn-viruses-boost-cancer-immunotherapies/

Targovax har 1 virus i klinisk fase og 4 virus på prekliniske. Hva blir prisen når 2 selskaper i prekliniske fase er kjøpt opp for totalt US 1 mrd?

Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
JosefK
24.09.2020 kl 02:07 2878


Hva faen har dette med ArcticZymes å gjøre? AZ har gått i pluss i fem år nå og var muligens det mest underprisede selskapet jeg har sett. Selvfølgelig lastet jeg på 6 i mars.

Men gjør man det i et preklinisk selskap som må ha penger snart? Jeg gjør ikke det.

Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
SomSa
24.09.2020 kl 07:48 2716


Tenk på Biotec Pharma og ikke ArcticZymes og fiaskoen Woulgan. Hvor lenge har ArcticZymes eksistert? Det finnes mange merkelige måter å argumentere på. For 1 år siden var Biotec Pharma rundt 4 kroner.

Hvis du ikke kan om selskapet bør du heller ikke kommentere, du kommenterer bare fordi aksjekursen i % stiger mye mer enn gamle Biotec Pharma eller AZT. Du har ennå ikke forstått, etter kommende data kan selskapet kjøpes opp og eksperter i verden har sagt at TRVX er en hot oppkjøpskandidat, ledelsen venter på mer data for å starte samtaler ..... Plutselig fra 6-12 tallet kan havne på 30-200 tallet. Hvor mye må de hente penger etter oppkjøpet? Først skal komme hudkreftdata og på slutten av desember 18 måneders overlevelsesdata fra mesothelioma pasienter. Vi venter også utbetaling fra kinesere.

Over 200 pasienter innen ulike krefttyper er behandler med Oncos-102...........og vi har ventet på kommende data i over 4 år............ArcticZymes produserer noe som alle andre i hele verden produserer også. Oncos-102 er best i verden blant sine konkurrenter Og big pharma trenger for å øke effekten av sin CPI og selge mest mulig:

Anti-PD1 retreatment:
Oncos-102 fra Targovax: CR: 11%, ORR: 33% (resultatet fra 3 Oncos-102 behandlinger)
RP1 fra Replimune: CR: 0, ORR: 31%
CMP-001 fra Checkmate: CR: 0, ORR: 25%
Entinostat fra Syndax: CR: 0, ORR 19%

Nå skal pasienter få 12 behandlinger og eksperter tror at ORR vil øke.

Det gamle vaksineregimet:
ONCOS-102 + KEYTRUDA COMBINATION IN ANTI-PD1 REFRACTORY MELANOMA
Uke 1: 3 ONCOS-102 behandlinger
Uke 2: Venter
Uke 3-24: hver uke 1 KEYTRUDA behandling
Uke 27: Imaging

Det nye vaksineregimet:
Uke 1: 3 ONCOS-102 behandlinger
Uke 2: 1 Oncos-102 behandling
Uke 3-24: Hver uke 1 Oncos-102 + KEYTRUDA behandling
Uke 27: Imaging
Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
JosefK
24.09.2020 kl 08:02 2670


Akkurat ja. Når man kommer inn på temaet så er stikkordet «kan».

Bingo!

Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
SomSa
24.09.2020 kl 08:27 2598


Børsen er bingo,
AZT kan tjene mindre i tiden fremrover og spesielt etter etter korona: Bingo
TRVX etter kommende data kan kjøpes opp: Bingo
Nano kan få en partner: Bingo
DNO og oljeprisen kan stige i 2021: Bingo

Uten slike bingoer hadde vi ikke tjent penger. Best å satse på riktige bingospill og på rett tidspunkt. Med gjentagelse av 33% ORR eller bedre vil TRVX bingo stige. Noen tror så mye på Oncos-102 Bingo at 3 kreftstudier er sponset (Eggstokkreft, tykktarmkreft, prostatakreft). Flere bingohaler har inngått avtale med TRVX for å kombinere Oncos-102, Oncos-X og TG01 i deres bingospill og lage mest effekt medisin mot kreft. Du er også velkommen til TRVX bingo!



Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
bj111
24.09.2020 kl 08:35 2557

Husker da Algeta gikk så var det samme snakk som SomSa har her og AZT er vel den kandidaten som har størst sannsynlighet for å bli en stor norsk aktør i farma slik det ser ut nå. At mange ikke har sett det er helt ok. Når det er sagt så er det mer enn nok av gode argumenter for å sitte med TRVX uten å komme drassende med nye Algeta inn i trådene. AZT tjener og penger og at et norsk farma selskap tjener penger bør alle som er interessert i denne sektoren glede seg stort over. Mer enn nok av NANO selskaper som kun skal pumpe markedet for penger uten å levere noe som helst. Norsk farma er jo stort sett en fiasko historisk.
Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
SomSa
24.09.2020 kl 08:56 2495


Det tok mange laaaaaaaaaaaaaaange år før Biotec Pharma (AZT nå) tjente penger og ble et seriøst selskap. Man skal være fryktelig tålmodig med Nano og andre liknende biotekselskaper med gode produkter. Hadde ikke Biotec Pharma falt fra 50 til 2 tallet? De som kastet sine kort i Biotec Pharma angrer nå.

Du er på alle biotektråder og det ser sånn ut at du har valgt en riktig strategi og spredd dine penger over mange aksjer. Det er nok at 1-2 lykkes.

Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare