fimaVACC

Kalleklovn
PCIB 19.09.2018 kl 12:05 10310

Dette er hentet fra prospektet og burde leses, har sagt det før men kan godt si det igjen.

Her kan det smelle noe så inn i granskauen.

The competitive landscape for PCI Biotech’s fimaVACC technology
Therapeutic cancer vaccination has been a growing field with a substantial development pipeline and high
expected market growth35. Several late stage failures due to poor efficacy have however highlighted the need
for improved vaccination technologies with increased immune responses36. fimaVACC is a novel Cytotoxic T-Cell
(CTL) induction technology with an innovative mode of action through CTL induction by enhanced MHC class I
antigen presentation in dendritic cells and macrophages. CTL induction is a key factor for the efficacy of
therapeutic vaccines. PCI Biotech has compelling pre-clinical data showing significant immune-potentiating
effects, which in addition works in strong synergy with other state-of-the-art vaccine technologies in clinical
development, and translates into therapeutic effect in disease models. Initial data from the ongoing Phase I study
in healthy volunteers on overall T-cell responses indicate that vaccination with well-tolerated doses of fimaVACC
enhance cellular immune responses important for therapeutic effect of vaccines. The data also suggest that
fimaVACC trigger early T-cell responses and provide high response rates, which are two highly sought-after
features of vaccination platforms.

Mulige bruksområder:

1. Fight against cancer with immunotherapy.
2. Therapeutic and prophylactic vaccination for other important diseases.
3. Treatment of chronic viral diseases.
4. Tuberculosis.
5. Malaria.
6. Prophylactic vaccines for important infectious diseases.

++++ there are also many other potential target diseases for fimaVACC based prophylactic vaccination.


The active ingredient in fimaVACC (fimaporfin; TPCS2a) is a stable small molecule with broad applicability. All these
attributes makes the fimaVACC technology a potential future important player in the fight against cancer with
immunotherapy. In addition to the use in therapeutic vaccination for cancer, fimaVACC has the potential to be
used for both therapeutic and prophylactic vaccination for other important diseases. E.g., fimaVACC is very well
suited for therapeutic vaccination for the treatment of chronic viral diseases (e.g. Hepatitis B), and possibly also
for therapeutic vaccination for tuberculosis. Furthermore, the fimaVACC technology also has a clear potential to
contribute to the development of new prophylactic vaccines for important infectious diseases lacking effective
vaccines. Prominent examples are malaria and tuberculosis, but there are also many other potential target
diseases for fimaVACC based prophylactic vaccination.

Helt rått :)

Redigert 20.01.2021 kl 09:52 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
30.12.2018 kl 23:51 2019

Det har vært mange negativ vinklet innlegg, spesielt mot PW den siste måneden. Og ja, jeg skjønner at det finnes mange frustrerte PCIB aksjonærer der ute, spesielt etter at de var med på en emisjon og i ettertid må se aksjen bli omsatt mer enn 10% lavere enn emisjonskursen, samtidig som guidet oppdatering i 2018 ikke kommer.
Men samtidig tror jeg at mange av disse frustrerte aksjonærene har fått en helt annen holdning til PCIB og PW når vi kommer litt ut i 2019. Er dette tidenes kjøpsmulighet i PCIB? ( siden høsten 2016)
Lykke til i 2019.
Scoopfinder
30.12.2018 kl 22:58 2079

Jeg tipper dere er strålende fornøyde med Per igjen når kursen løfter seg betraktelig fra dagens nivå,,,,,,,hvis dere ikke har solgt i mellomtiden ?
Durable
30.12.2018 kl 22:39 2098

Jeg har INGEN planer om å selge. :-) Tvert imot.
Som sagt, jeg har stor tro på PCIB, teknologien og alt det fundamentale.

For meg spiller det også heller liten rolle om FimaVacc-resultatene hadde kommet i oktober 2018 eller om de drøyer helt til mai 2019.

Det som derimot spiller en stor rolle er at man har en leder som man kan forholde seg til, som er til å stole på, som forstår viktigheten av å kommunisere med markedet.
Jeg ønsker ikke å kvitte meg med Per Walday, i allle fall ikke ennå, men jeg har lyst til å gi ham «gult kort».
Redigert 30.12.2018 kl 22:40 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
30.12.2018 kl 22:30 2111

Jeg kan ikke se at det spiller noen som helst rolle om vaksinetallene kommer 29desember eller 14 januar.
Hvis det er nok til å selge vil jeg gjerne vite hvilke selskaper du er investert i.
Emisjonen var uheldig mht utformingen, men på lang sikt tror jeg fortsatt den var gunstig.
Det har ikke skjedd noe negativt med PCIB som skulle tilsi børsfallet vi har hatt.
Den som venter......
Durable
30.12.2018 kl 22:27 2112

Jeg kommer til å konfrontere Per Walday med denne mislykkede guidingen og total mangel på kommunikasjon ovenfor aksjonærene ved Q4-presentasjonen, dersom jeg har tid og anledning til å delta.

Hvis jeg ikke har mulighet til å være tilstede på selve presentasjonen, kommer jeg til å sende inn disse spørsmålene skriftlig, men da blir det dessverre opp til selskapet om de velger å besvare dem.
Durable
30.12.2018 kl 22:23 2119

Der må jeg tillate meg å være uenig med deg, Scopfimænder.

Jeg er fullstendig klar over at resultatene fra FimaVacc-studien er sendt til analyse hos verdens fremste eksperter og at dette vil ta tid. Det er helt OK.

Det som ikke er greit og som gjør at tålmodigheten min er i ferd med å ta slutt når det gjelder Per Walday er at han tilsynelatende tror det er helt greit å neglisjere og villede aksjonærene.
PCIB et et utviklingsselskap, uten inntekter. Det er med andre ord vi aksjonærer som betaler lønna til alle ansatte i selskapet.
Dette bør Per Walday og ledelsen snart ta innover seg.
Når Per snakker på Q-presentasjoner fremstår det ikke som et «vi», men som et «oss» og «dem» i forholdet mellom selskapet og aksjonærene.

Jeg har stor tro på teknologien, selskapet og veien videre, men det nærmer seg et punkt hvor jeg er investert i PCIB til tross for, og ikke på noen måte på grunn av, Per Walday.

Jeg har vært aksjonær i flere år og har et langsiktig perspektiv på min investering, med en horisont på minst 3-5 år fremover.
2018 har vært et tungt år å være PCIB-aksjonær. Kursen har rast nedover, og jeg brukte store midler i emisjonen.

Jeg aksepterer at Vacc-resultatene kommer senere enn guidet, men jeg aksepterer ikke lenger en arrogant leder som ikke gidder å ta hensyn til aksjonærene.
Det hadde kostet veldig lite for Per Walday å kommet med en beskjed til oss aksjonærer før Jul.
Det hadde ikke trengt å være en børsmelding en gang, men noen linjer på hjemmesiden, for eksempel.
«FimaVacc-resultater er beklageligvis blitt noe forsinket, pga. ditt og datt/årsaker jeg ikke kan gå nærmere inn på. Vi ser positivt frem mot ditt og datt i 2019. God Jul og Godt Nyttår til alle. Mvh, P.Walday».

Det handler om respekt. Det handler om tillit.
Det handler ikke om noen uker/måneder fra eller til når det gjelder publisering av resultater.
Scoopfinder
30.12.2018 kl 18:27 2241

Dere som skriver om tynnslitt tillit til ledelsen og at Per må gå etc etc fortjener ikke å være aksjonærer i PCIB.
Selg dere ut !
Det finnes ikke bedre ledelse på børsen.
Det er dere som ikke følger med i timen.
Vaksinedata har blitt sendt til analyse i Holland. Det er derfor det tar noen ekstra dager.
Hadde data vært dårlig hadde de neppe sendt dem videre.
Men siden dere vet bedre synes jeg dere bør selge umiddelbart når børsen åpner
Helme5
30.12.2018 kl 17:34 2294

Bravi - det er jo ikke det der står, eller blev sagt (opdatering i 2H) og det ved du også godt - så hvorfor bliver du ved med at komme med denne påstand...

Hint - Læs de sidste Q1-2-3 og mener (kan ik huske hvilke nr) at det også tydeligt gøres klart i radforsk......
rockpus
29.12.2018 kl 14:23 4613

bravi

Enig!
Aksjekurs bygger selvsagt på resultater og gode taktiske disposisjoner!
bravi
29.12.2018 kl 12:26 4696

rockpus, en ting er helt sikkert. Det går ikke å bygge aksjekurs med unnskyldninger og bortforklaringer.
Mulig caset blir bra til slutt men det er umulig å vite nå.
Når de først sier at man vil komme med oppdatering i 2H og ikke gjør det må de forklare grunnen til det.
rockpus
29.12.2018 kl 12:09 4720

For øvrig er en guiding å oppfatte som en målsetting og ikke som en lovnad.
Det finnes vel knapt andre bransjer som er like vanskelige å guide som denne?
rockpus
29.12.2018 kl 12:06 4726

Er man mer interessert i gode selgere enn faktiske resultater, bør man heller kanskje finne andre investeringsalternativer? F.eks. Element?
Her har vi å gjøre med et selskap som er i ferd med å levere utrolige resultater, men der aksjonærer, krever lederens hode på et fat fordi han antagelig av taktiske grunner ikke kunne sende melding før 31/12...
bravi
29.12.2018 kl 11:25 4761

Enig med Durable, når de lover oppdatering og det ikke kommer noe virker ikke det særlig positivt. Ikke greit å love noe og senere ikke holde det.
Slik sett er det forståelig at kursen fremdeles er 4 kr under emisjonskursen.

Tror den egentlige grunnen til at det ikke er kommet oppdatering er at alt tar så mye lengre tid enn de har informert tidligere, akkurat som med pf2 for fimachem. Dette er et typisk evighets case. Nå har de fått inn kr i emisjonen, da gir de pokker i aksjonærene helt til de trenger å fylle på kassa neste gang, dette er helt typisk for denne typen selskaper og for sektoren som er emisjonsfinansiert.
Redigert 29.12.2018 kl 11:34 Du må logge inn for å svare
heilo888
29.12.2018 kl 11:25 4763

Durable;
Støtter deg i det du skriver, men mener i motsettning til deg at Per i likhet med Costa i Nano , og Hestdal i Photocure burde vært avskjediget nå.

PW. er alt for tilbakelent til å være en ambisiøs næringslivsleder og passer beklageligvis på ingen måte inn der PCIB befinner seg nå. (PW er forsker, ikke selger!)
Jeg tok det med Costa og Hestdal med Jonas E. tidligere. Men om det bare bidro, eller var avgjørende for deres avgang skal jeg ikke si noe om.

Blir ikke resultatene fra FimaVacc publisert umiddelbart på nyåret tar jeg kontakt med Jonas Einarsson direkte!

Som du kanskje har lest har jeg etterlyst resultatene fra FimaVacc fra ledelsen, og spesielt som du fremhever så skrev jeg at de for all del burde gå ut å informere markedet før nyttår i tilfelle de ikke klarer å opprettholde guidingen sin. (Per har ikke akkurat en god historikk med å oppdatere markedet i tide!!!!)

Men det jeg oppfatter som arroganse fra ledelsen i og med å ikke svare meg kan selvfølgelig også tolkes positivt om du skjønner?!
rockpus
29.12.2018 kl 10:38 4823

Tipper det er en meget god grunn for stillheten. Om fimaVacc var mislykket, ville det ikke vært noen som helst grunn for ikke å melde det innen guiding. .
ketle homeowner
29.12.2018 kl 01:09 4971

Enig i at tilliten til ledelsen er tynnslitt. Indirekte ble det sagt mye ved siste emisjon da ingen i ledelsen så noen grunn til å opprettholde sin eierandel i selskapet, men heller selge de fleste av sine tegningsretter. Den slags indirekte kommunikasjon sier mye.
Durable
29.12.2018 kl 00:53 4984

Jaja, da rant 2018 ut i sanden, og Per Walday sviktet aksjonærene når det gjaldt oppdatering på FimaVacc.

Jeg har meget stor tro på PCIB, FimaChem for gallegang, FimaVacc osv., men tilliten til ledelsen begynner å bli tynnslitt.

Ganske utrolig at Per Walday ikke forstår at kommunikasjon med markedet er essensielt for en CEO.
At det ikke kom oppdatering på FimaVacc før nyttår er uheldig, men at det ikke kommer NOE SOM HELST er utilgivelig.
Som et minimum burde det ha kommet en forklaring på hvorfor resultatene drøyer, hvorfor man ikke kan si noe ennå (patenter?) og/eller en beklagelse vedrørende dette.

Men å bare sette på seg skylappene og tro at det er helt greit med fullstendig taushet........det er amatørmessig og patetisk.

Jeg tar IKKE til orde for å fjerne Walday akkurat nå, men han bør kjenne at det brenner litt under føttene nå.

Og, hvis han bommer på sin egen guiding én gang til nå, uten engang å gidde å forklare aksjonærene årsaken, så bør det være hans siste miss.
Redigert 29.12.2018 kl 00:55 Du må logge inn for å svare
Otard
02.12.2018 kl 15:18 5523

Det ville være fint om en del sparer noe krutt til FimaVacc børsmeldingen kommer, ellers blir det ikke noe kjøperpress.
Slettet bruker
02.12.2018 kl 10:44 5670

Jeg mener bestemt at PCIB har skuffet stort tidligere, og det vil ikke skje i denne omgang..? Av hvilken grunn..? Fordi at historien ikke kan gjenta seg..?
heilo888
01.12.2018 kl 20:28 5844

Ut fra det som allerede er uttalt fra ledelsen vil nok sjansen for et meget godt resultat være langt høyere enn 51%.
Men hvordan markedet forstår, tolker, og agerer på resultatene er ikke godt å si for der har vi sett så mye rart innen norsk biotek.

Mest sannsynlig tror jeg det vil komme sensasjonelt gode resultater, men at markedet vil trenge noen dager på å fordøye og forstå betydningen av resultatene på samme måte som det som skjedde med meldingen som kom i desember 2017.
Det betyr trolig, tror jeg, at den som er litt rask på labben kan gjøre et meget godt kjøp av aksjen før det brede markedet handler. For å være på den sikre siden er min personlige strategi å kjøpe mest nå i forkant av resultatene fra FimaVacc og noe raskt i etterkant av resultatslippet.
Redigert 01.12.2018 kl 20:33 Du må logge inn for å svare
fabian2
01.12.2018 kl 17:25 5954

Tolking av resultatene tar tid......men det burde vel være 51% sjanse til en liten himmelferd.:)
repsol
01.12.2018 kl 16:58 5988

Litt snakk om det kommende resultat som ventes snart om fimaVACC, holder folk pusten tru ? hvor høy er risken her folkens dere som kjenner PCIB godt , er det noen som kan si noe smart om risken her ?

Mvh Repsol
Redigert 01.12.2018 kl 17:33 Du må logge inn for å svare
rischioso
30.11.2018 kl 16:16 6245

Mitt bet er at neste uke så krysser vi emisjonsnivået på 30...:)

God Helg!
fabian2
30.11.2018 kl 11:35 6390

Jeg tok litt feil , tenkte bare på PCIB....Kina og USA bryr jeg meg ikke om.
fabian2
30.11.2018 kl 10:53 6459

Bare tull det du skriver. Geparden har aldri opptrådt som krakknisse.
HYPERgris
30.11.2018 kl 07:26 6652

Geoparden er for opptatt med å være krakknisse, det kler han rett og slett ikke
fabian2
30.11.2018 kl 01:07 6773

Da er det bare å utnevne Pingwin til gepardens midlertidige stedfortreder :) De tre : , Pingwin ,Jesus ,og geparden ordner opp for oss vanlige )
Pingwin
30.11.2018 kl 00:22 6811

Jeg tror at fimavacc blir noe av det største som har skjedd innen norsk farma. Har ofte sagt om farmaaksjer på ose at det er større mulighet å treffe på Jesus i Storgata enn at det du har kjøpt skal bli verdensberømt, men ikke denne gang. Selv har jeg møtt Jesus i Storgata flere ganger, men det er ofte når pubene har stengt og jeg er på tur til en taxiholdeplass. Vi pleier bare å si hei til hverandre når vi møtes og noen ganger tar vi high five og haster videre. Når fimavacc blir åpenbart for verden, da kan til og med snåsamannen gå og legge seg.
kvekk14
29.11.2018 kl 22:27 6943

Vi trenger vel ikke spekulere i det. Selskapet har vel orientert om dette og sagt det skyldes utvidelse med flere pasienter. Grunnen var at man fikk best effekt på laveste dose og dermed ønsket å teste ut enda lavere doser.

Tar det egentlig for gitt at resultatene som rapporteres er sterke. Men er usikker på hva slags respons markedet vil gi så lenge veien videre er noe uklar.

Hva slags tidsperspektiv skal man ha på partnere og evt betalinger fra dem...

Kalleklovn
29.11.2018 kl 17:47 7107

Å hva er grunnen til denne forsinkelsen, det kan en jo spekulere i. Jeg velger å spekulere i att dette blir så stort att her må de sikre seg 110% med patenter og utgivelse enten i tidsskrift eller ved en konferanse :) Husk å sikre dere julegrana før granskauen blåser bort :)
Lothian
29.11.2018 kl 16:01 7215

Snøffelen sa i September 2017 at det "begynner å dra seg til for fimaVACC."

https://forum.hegnar.no/archive/thread/2414128/view/0/0?page=1

Siden den gang har PCIB fått avtale med Bavarian, og nå venter "alle" på endelig resultat fra fase I...innen utgangen av 2018.

Egentlig skulle vi hatt den på plass i H1 2018, så også her er vi på overtid.

Klarer Per "imminent" Walday å holde ord denne gangen?

Lothian.
fabian2
29.11.2018 kl 14:27 7326

Det er fortsatt november. Noe alle vet. Det hjelper ikke å stresse. Bare å sitte i ro.
Shotgun
28.11.2018 kl 09:47 7580

Fimavacc er pci biotech's teknologi. Vaccibody er et helt annet selskap.
fabian2
28.11.2018 kl 00:06 7830

Repetisjon: I fjor var det et...... for oss ukjent...... lite biotec-firma i USA..... som et større plutselig fant extremt interessant. Oppkjøpstilbud... Resultat: Aksjekursen gikk 7 - gangen - sjugangen - på en halv time. Kan det samme skje med PCIB ? Jeg tror ikke det. Vi er trege og forsiktige. Men vær klar over at 58 kr som Artic har foreslått , egentlig er bare for å foreslå "noe"... jeg maste om 78 kr her på HO...og de adopterte det.....Min erfaring er det samme som så mange andres: I biotec må du sitte i ro , og vente på explosjonen. Det var ingen explosjon i Algeta. Det gikk gradvis. Ser jeg andre firma som aksjekursen kan "explodere" på ? I Norge kun PCIB
fabian2
27.11.2018 kl 23:50 7858

Hvis fimaVacc-resultetene som publiseres i desember bli så fantastiske ( foreløbige resultat var så sensasjonelle at PCIB måtte sende de over til expert-vurdering ) som de sannsynligvis blir -( vi vet ikke før beskjed foreligger )….så er det hundre interessenter som vil ha en bit av kaka , ikke bare vi investorer - som kalleklovn sa i en annen tråd-----"helt rått"----da vil en slags ny verden åpne seg for vaksineprodusenter....og Artic vil komme med nytt kursmål...kanskje 258 istedefor 58-----her er faktisk alt mulig. Extremt spennende. Til og med oppkjøptstilbud helt hinsides dine fantasier kan plutselig skje. … Og i morgen kan du kjøpe en aksje for 26 kroner. Jeg tror ikke så mange forstår dette.
Safin
27.11.2018 kl 19:21 8035

Menar ni Vaccibody ?
fabian2
27.11.2018 kl 13:00 8183

"Helt rått"....sier kalleklovn......får vi svar på inneværende kvartal
Kalleklovn
20.09.2018 kl 08:45 8799

Styreleder Hans Peter Bøhn full tegner for 1,200,000 kroner, som dere kan lese nedenfor så er han financial analyst in Fondsfinans and From 2012 he has been manager of the nonprofit "Svanhild og Arne Musts Fond for Medisinsk Forskning.(google gjerne Arne Must)

Som jeg har nevnt tidligere så var nok denne emisjonen ønsket av de største aksjonærene fordi dem ser den enorme verdiøkningen PCIB kan få de neste årene.



Hans Peter Bøhn (born 1955), Chairman Dr. Bøhn is a Norwegian citizen with a medical degree. He started his pharmaceutical industry career as medical adviser in Nycomed Imaging. Over the ensuing 12 years he gained broad experience from management positions in the pharmaceutical industry within drug safety, international marketing and operations and clinical research as well as gaining a post-graduate Diploma of Pharmaceutical Medicine. After the years in the industry he joined Fondsfinans as a financial analyst covering the life science sector. From 2012 he has been manager of the nonprofit "Svanhild og Arne Musts Fond for Medisinsk Forskning" as well as serving as an independent adviser to among others the Research Council of Norway, the Norwegian Cancer Society, Innovation Norway, Oslo Cancer Cluster as well as a number of biotech start-up companies. He has been a Board member of PCI Biotech Holding ASA since 2015.






Underwriter Address NOK underwritten
Nyenburg Holding B.V. Beursplein 5, 1012 JW Amsterdam, the Netherlands 99 000 000
MP Pensjon PK Lakkegata 23, 0187 Oslo, Norway 90 000 000
Fondsavanse AS Haakon VIIs gate 2, 0161 Oslo, Norway 39 500 000
Norda ASA Stortingsgata 28, 0161 24 000 000
Verdipapirfondet First Globalt Fokus Bolette Brygge 1, 0252 Oslo, Norway 24 000 000
Myrlid AS Strandkaien 16, 5013 Bergen 20 000 000
Kistefos AS Dokkveien 1, 0250 Oslo, Norway 15 000 000
Altitude AS Holmenkollveien 133A, 0787 Oslo, Norway 12 000 000
Veslik AS c/o Koppang, Torjusbakken 19D, 0378 Oslo 7 500 000
Storebrand Norge Indeks Professor Kohts vei 9, 1366 Lysaker 7 500 000
TD Veen AS Eiganesveien 95, 4009 Stavanger, Norway 7 500 000
Wenaas Kapital AS Furulundvegen 7, 6386 Måndalen, Norway 6 000 000
Radiumhospitales Forskningsstiftelse Ullernchausséen 64, 0379 Oslo 5 000 000
L1 Capital Global Opportunities Master Fund
161A Shedden road, 1 Artillery Court, PO Box 10085, Grand Cayman KY1-1001, Cayman Islands
2 000 000
Stocken Invest AS* Stjerneveien 13, 0779 Oslo 1 000 000
Redigert 20.09.2018 kl 08:51 Du må logge inn for å svare