Kutter i NAS, tar opp Crayon og BWO, tror på LNG, laks

Slettet bruker
NAS 20.12.2017 kl 11:48 4477

BørsXtra 20.desember:

HLNG/FLNG/WWL/OCY: SEB-analytiker Carl Frederick Bjerke anbefaler kjøp av Høegh LNG, Flex LNG, Wallenius Wilhelmsen og Ocean Yield. Golden Ocean anbefales solgt.

SKATTEVINNERNE: Financial Times har sett nærmere på hvilke sektorer som blir vinnere det neste tiåret etter at republikanerne vedtok nytt skatteregime i USA der skattesatsen reduseres kraftig og selskapene får en midlertidig anledning til umiddelbar kostnadsføring av visse investeringer. Gruveselskap, holdingselskap, support & waste management tjenester, accommodation & food, transport & lager, utdanning og grossistvirksomhet topper listen. Utilities antas komme dårligere ut sammen med entertainment & recreation.

LAKS: Eksporten av fersk laks fra Norge var på 24.582 tonn forrige uke, 26% høyere enn samme uke i 2016 og det høyeste eksportvolumet noensinne. Eksportprisen var på NOK 53.8/kg som er 22% lavere enn samme uke i fjor.

CRAYON: DNB tar opp dekning med en kjøpsanbefaling og et kursmål på NOK 22 pr aksje.

NORWEGIAN AIR: Sparebank 1 Markets kutter anbefalingen til selg – kursmål NOK 100.

BW OFFSHORE: Kepler Cheuvreux tar opp dekning på BW Offshore-aksjen med en kjøpsanbefaling, melder Bloomberg News. Kursmålet er satt til NOK 38.

10.000: Samtidig som vi kan rapportere om nærmere 40%-økning i besøk til Xtrainvestor https://chat.xtrainvestor.com/home etter det betydelige oppgraderingen rundet vi i går 10.000 medlemmer av vår gruppe Norske Aksjer https://www.facebook.com/groups/aksjekunnskap på Facebook på under ett år. Vi vil ellers henlede oppmerksomheten til vårt nye konsept InvestorPitch hvor mindre selskap med kapitalbehov skal kunne fortelle om seg til investorer. Bli gjerne medlem av InvestorPitch gruppen på Facebook https://www.facebook.com/groups/InvestorpitchNorge og InvestorPitch-kanalen på Xtrainvestor https://chat.xtrainvestor.com/channel/investorpitch-norge – og fortell gjerne om konseptet til aktører du vet er på kapitaljakt. Første aktør ut kommer rett over nyttår.
Stat oil
20.12.2017 kl 15:36 4257

Er du short i Nas siden du ivrer sånn med å spre latterlige sparebank 1 markets krystallkule spådom. De har ikke peiling på hva holder på med dessverre. Så styr unna deres anbefalinger Lars.
Slettet bruker
20.12.2017 kl 23:49 4098

BørsXtra er en sammenstilling av nye anbefalinger/kursmål vi får nyss om. Så vi ivrer ikke om noe og har null forhold til de enkelte anbefalinger.
Slettet bruker
27.01.2018 kl 17:32 3753

DNBs kursmål på CRAYON er astronomisk mer enn optimistisk. Dette er en spinkel baby som må være sulten på mer kapital for å vokse, og det betyr fort utvanning! Mener å huske at det ble kommentert i redaksjonelt stoff også på Hegnar.no at DNB var optimistiske med kursmål 22. Får meg nesten til å tenke på DNBs kursmål på RENO (Reno Norden) i sin tid. Var det ikke 70 de slo ut i lufta med da aksjen var på 40-tallet en plass..? I alle fall ble det et helvete av et kursras etter hvert... og konkurs! Viser nok en gang at egne vurderinger må til!
milk
27.01.2018 kl 17:44 3617

Jeg koser meg med mine aksjer i fiskeri å opprett. En sektor som er i vekst. Gode muligheter for en billig inngang i fremtidens næring i disse tider! Utbytte aksjer er det også,så ikke sitt på gjerdet å spekulere.Toget går før påske :-)
Slettet bruker
17.02.2018 kl 10:13 3073

Fiskeri og oppdrett er i vekst, og de store skal bli større. Havrommet tas også i bruk for oppdrett. Det blir mer behov for mat i en verden med flere folk, og flere folk med kjøpekraft. Farvannene våre er dessuten ansett som nokså rene i forhold til hva som er tilfellet i enkelte andre regioner av verden, og det blir lagt merke til. Ja, det blir nok strengere reguleringer og økte kostnader etter hvert, men det vil ikke stoppe lønnsomheten på sikt. Mye vil dreie seg om kostnader i overgangsfaser.

Ps. Den atlantiske laksen er en fantastisk matfisk, av de mest velsmakende på planeten. Det skal den ha. Det jeg er på utkikk etter innen fisk, er oppdrett av andre ettertraktede fiskeslag, gjerne noe Norge kan ha geografiske fortrinn på, men... Det må være fiskeslag som ikke er problematiske i oppdrett, og jeg vet om noen. Gjør det.
Slettet bruker
20.02.2018 kl 10:11 2716

Ja, som nevnt var DNBs kursmål for CRAYON astronomisk optimistisk. Man må ikke bli for fort forelsket i en nykomling, men se an og kanskje kjøpe seg gradvis opp og så vurdere om det er noe å satse mer på. "When you need somebody to CRAY-ON..." :)-