Golden Ocean - Kjøpt inn her

Frodon
GOGL 21.09.2020 kl 09:52 246524

Var det lurt eller bommer jeg?
Redigert 21.01.2021 kl 09:43 Du må logge inn for å svare
bankersen
05.03.2021 kl 18:53 4053

Snart i 57, går kanskje videre fra dette nivået på mandag da. God helg!:-))
Slettet bruker
05.03.2021 kl 17:09 4158

Går veien dette nå, riktig god helg! :-)
........
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/03/05/7637714/hoyeste-niva-pa-seks-uker-slik-reagerer-aksjene
Slettet bruker
05.03.2021 kl 13:46 4334

Freight futures am update
Capesize up ~7%
Panamax up ~2%
Kalle Kurtasje
05.03.2021 kl 12:46 4454

2. mars 2020 var raten til sammenligning USD 2.172!
GOGL tapte store penger hele 1. halvår 2020 frem til ca 15. juni.
Kalle Kurtasje
05.03.2021 kl 12:41 4470

BULK: BALTIC CAPESIZE-INDEKS +6,6% TIL USD 14.794/DAG
Vi har passert BE-nivået for Capesize, og vi er i MARS!!!
2021 blir et knallår.
bankersen
05.03.2021 kl 07:49 4713

FFA på morgenen. Har Cap rallyet startet?

Cape
Mar 15750 +1250
Apr 19000 +1750
Q2 18750 +500
Cal22 15950 +50
Platinum365
05.03.2021 kl 00:29 4880

Start en ny tråd

Emne: Supersyklus

Ta det derfra, liker ikke denne usikkerheten denne Frodon gjenspeiler
fattigstakkar
04.03.2021 kl 21:10 5115

Ikke glem dollarkursen. Vi ligger godt over sluttkurs OSE nå.
Slettet bruker
04.03.2021 kl 20:34 5192

Hmm, USA ned 1,5% og GOGL ned over 4%?

Vel, vel - signaler om høyere renter er jo et tegn på vekst og ikke minst forventninger om at verden vil normalisere seg fom Q2, og ikke minst Q3👍
Slettet bruker
04.03.2021 kl 20:22 5244

Det er akkurat en shipping analytiker som nå spår at Cape kan se 100 000 dollar i år, om det er reelt må du diskutere med han, ser vi 1/2 vil dividendene bli like store her som de du så i Frontline for et år tilbake, mega inntjening.
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/03/04/7637135/spar-mangedobling-i-capesizeratene
Redigert 04.03.2021 kl 20:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.03.2021 kl 20:14 5277

Har et spørsmål til dere. Har vurdert GOGL en stund og har sett positivt på at CEO'en sier at GOGL har 'Capes og cash'. Men nå leste jeg en artikkel i dag som nevnte at Capesize får ikke de beste 'rates' som håpet for.
Siden dere er godt inn i aksjen, hvor mye oppside ser dere i den gode syklus som mye av shipping er i nå?
Slettet bruker
04.03.2021 kl 16:46 5523

Ja stål aksjene får svi for de overprisede Tec aksjene nå, kan ikke se noen annen grunn.
Slettet bruker
04.03.2021 kl 15:41 5688

Merkelig at det er Cowboyene som må handle denne opp bestandig, er det bare hjernedøde Esg investorer på Oslo børs eller?
Sånne som pælmer penger etter Spetalen

Star bulk på 15 dollar nå, skal normalt tilsi en Gogl aksjekurs rundt 10 dollar, om en skal gå etter priser på skip.
Redigert 04.03.2021 kl 15:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.03.2021 kl 14:48 5788

Freight futures am update
Capesize flat
Panamax up ~3%
Slettet bruker
04.03.2021 kl 12:40 6051

Dagens INDEKS -0,3% TIL USD 13.874/DAG
I morgen kommer et kraftig løft i Cape indeksen, dere får selge på.
Redigert 04.03.2021 kl 12:40 Du må logge inn for å svare
Mollen
04.03.2021 kl 10:21 6378

Sukk, nei det er vel for mye å håpe på... Amerikanera som styrer denne nå. Får smøre meg med tålmodighet.
Slettet bruker
04.03.2021 kl 09:53 6461

Du hadde vel ikke forventet at Norska bønder skulle handle denne over Usa kurs?
April C18k og P20,5 holder lenge for meg
Mollen
04.03.2021 kl 09:51 6470

Slapp børsdag i dag. Kan vi forvente et solid byks i BCI i dag også ?
Gasman
03.03.2021 kl 20:57 4253

Route C5:
West Australia to Qingdao. 160,000mt or 170,000mt iron ore, 10% more or less in owner’s option, free in and out. Laydays/cancelling 10/20 days from index date. Scale load/30,000mt Sundays + holidays included discharge. 6 hrs turn time at loading port, 24 hrs turn time at discharge port. Age max. 18 yrs. 5% total commission.

PS: Dette har jeg ikke greie på, men forskjellige ruter defineres med ulike koder, fra C2 til C17. Du kan lese litt om det her:

https://www.bmti-report.com/baltic-capesize-index-bci/

Redigert 03.03.2021 kl 21:06 Du må logge inn for å svare
mithra
03.03.2021 kl 20:06 4356

Derfor er c-5 så potent osv. hva er egentlig c-5. Vet at det var en amerikansk skipsklasse som ble bygget under 2, verdenskrig. Men det kan jo ikke være slike skip du viser til her - eller ???
Slettet bruker
03.03.2021 kl 17:11 4600

Herlig Phantom1
Har vel blitt litt preget av 5-10 dårlige år:-)) så liker aldri å bli for positiv i shipping.
Håper dine spådommer slår til, er jo en grunn til at en ikke trader Gogl aksjen lenger, men har satt seg til rette og tviholder på aksjene.
phantom1
03.03.2021 kl 16:25 4696

jeg har sluttet 275k front haul 114 dollar freight Brazil - aldri si aldri hva som kan skje - men du maa skille mellom tc avg og ren fronthaul

alle siste spikene juni sept/okt og januar avg gikk til 35 og FFA snudde paa 24/25 - listen ballastere igjen fra singpore til kina er tynn fordi mange gikk i opmx laster - derfor er c5 saa potent idag....juni blir knallsterkt i baade cape og panamax med historiske malmpriser vil BHP/RTS/FMG i Australia pumpe ut mest mulig for aa faa gigantbonuser i finasielle aaret som slutter 30 Juni. tipper vi ser cape og pmx i 35/40k i juni - detter er 2004 all over igjen med supertynn ordrebok ogsaa

Bassefix
03.03.2021 kl 14:22 4945

BULK: BALTIC DRY-INDEKSEN +5,4% TIL 1.763 POENG

Capesize steg 14,5 procent til $ 13,910 pr. Aktie. dag.
Panamax steg 3,1 procent til $ 18.114 pr. Aktie. dag.
Handysize steg 0,5 procent til $ 17.680 pr. Aktie. dag.
Supramax steg 0,5 procent til $ 20,775 pr. Aktie. dag.
Redigert 03.03.2021 kl 14:23 Du må logge inn for å svare
Gasman
03.03.2021 kl 14:13 4986

Vi var jo tett på 35K så sent som 6. oktober, under en pandemi. Jeg tror du undervurderer den tightnessen som vil komme.
Se hva malmprisen står i! I øyeblikket 173 USD/t. Det er høyeste på ti år! Etterspørselen er enorm.
Snart er regntida over i Brasil og tilbudet kommer til å bedre seg kraftig.
Poenget er jo at shipping er så binært. Er det slakt marked, er ratene elendige, men bare et lite underskudd på tonnasje, kan ratene bli nærmest tenk-et-tall.
Om vi ikke ser 50.000 i år, blir jeg skuffet. Ut over det er det håpløst å spekulere i hvor taket er.
Bassefix
03.03.2021 kl 13:45 5054

Freight futures am update
Capesize up ~5%
Panamax up ~3%
#shipping #drybulk $BDRY
Slettet bruker
03.03.2021 kl 13:29 5110

Jeg har sett cape over godt over 100k, tror jeg aldri får se igjen, vel vel, nå så vi jo Vlcc i 350k for et år siden så aldri si aldri.

Men at det skal banke over 35k som vel er beste siste 5 år, det tror jeg på, rundt sommerferien pleier det å være fest.
Selv ved en C25k/P20k renner pengene inn i Gogl, premium indeks
Dette blir ei cash ku.
Redigert 03.03.2021 kl 13:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.03.2021 kl 13:26 5125

Ja, det føler jeg meg rimelig sikker på
Slettet bruker
03.03.2021 kl 13:24 5142

Gasman - takk for gode innlegg/info👍👍😀💰
Gasman
03.03.2021 kl 12:50 5255

Et strålende eksempel på det jeg snakker om er også diskusjonen som gikk på nettforaene før CNY:
Det var en masse folk som var sikre på at det beste var å vente med inngang til etter ferien, for da ville ratene være lave.
Dette er jo en logikk som ikke gjelder i noe annet aksjesegment!
Man priser jo inn forventet, fremtidig inntjening! Ikke hva vi tjener av smuler fra dag til dag!
Ling
03.03.2021 kl 12:45 5279

Jeg sa allerede i okt/nov 2020 at H1 2021 ville bli veldig bra. Da låg kursen på 44, men longis sa det var tull. Han skulle kjøpe mer når kursen kom langt ned på 30 tallet, noe den ikke gjorde. Siden har han fått løpe etter toget.
Gasman
03.03.2021 kl 12:43 5294

Med fare for å gjenta meg selv:
Vi sitter og stirrer oss blinde på ratene og futurene. Hva ratene er i dag, denne måneden, de kommende ukene, betyr "jack shit". Har vi en kjempevår, som det ligger an til, kanskje det blir en krone eller to i dividende, men det forsvarer jo ingen stor kursoppgang.
Folk selger hver gang det blinker rødt et sted på Braemar og kjøper når det blinker grønt. Det viktige her, det eneste viktige, er at (eller om) vi går inn i en supersyklus, med en etterspørsel som langt overgår tilbudet.
Det er dette jeg tror markedet i USA har mer ferten av enn Norge. Det vi ser i Pana og Supra er bare tegn på den tightnessen som er på vei. Cape er fortsatt ikke noen fest, men det skyldes sesongen og at tilbudet av jernmalm fortsatt ikke er på høyden. Når dette skjer, vil Cape gå på nivåer vi kanskje aldri har sett før. Jeg kjøper ikke GOGL for Cape-rater på 15, 20 eller 30.000. Jeg er helt sikker på at når ting løsner, vil folk få hakeslipp!
Kalle Kurtasje
03.03.2021 kl 12:37 5318

13.910, gitt - allerede tilbake på B/E-nivå. Det er sterkt i mars.
Mollen
03.03.2021 kl 12:35 5333

Kan vi forvente dividende fra og med Q1-2021 ? Begynner å bli ganske utsultet nå..