Golden Ocean - Kjøpt inn her

Frodon
GOGL 21.09.2020 kl 09:52 192973

Var det lurt eller bommer jeg?
Redigert 21.01.2021 kl 09:43 Du må logge inn for å svare

RSI fanger opp alt, alltid? Var på over 90 i går, ble grådig, og den grådigste av dem alle; kvittet seg med byrden, han kunne fint leid ut de skipene til selskapet, istedenfor å late som han var hyggelig.

Nå må selskapet ha baljene, og kvitte seg med de på et senere tidspunkt forhåpentligvis høyere opp i syklusen.

Massiv festbrems, og ekstremt aksjonærfientlig
Sector
18.02.2021 kl 10:23 3562

Var utrolig heldig i går, gjorde som Long tidligere på dagen, og solgte ut 75% ved børsslutt. Angret i starten da meldingen kom i går ettermiddag, men ikke når jeg hørte emi kurs 53.

Kjøpt inn igjen alt nå, var litt kjapp men fikk snitt 53,5. Føles greit det like over emi kurs, laster mer om vi detter ned mot 50.

Med 18 nye skip som settes rett inn med Bonanza rater i et marked/verden som skal ta igjen det tapte fom Q2, tror jeg dette blir veldig hyggelig de neste årene.
Fredriksen vet hva han gjør, nå venter vi bare på saftige kursmål fra husa kombinert med økte rater så skal vi nok kjapt i første omgang over kr 60 ivertfall.

Kjøpte på 53,5 over emi kurs? hvorfor tror du det er et bra nivå?
aksjen var på 40kr for 14 dager siden. her kjøpes det hverken mer aksjer på disse nivåene og det tegnes eller ikke i noe emisjon.
Skal jeg ha flere aksjer venter jeg til ratene stuper igjen og da skal jeg ha rabatt opp mot denne emisjonen.

Trekker meg tilbake fra denne tråden enn så lenge. Kommer til å holde GOGL ettersom vi er i den spede start av en flerårig syklus som skal dra inn masse penger. Litt for mye aluminiumshatter ute og går her, og masse ubegrunnede påstander fra folk som tilsynelatende ikke har lest rapporten. Forstår at investering kan vekke mange irrasjonelle følelser, men dette tar kaka.

Som forventete blir det nok ingen rep. emisjon. Her er det bare å forsyne seg for de som hadde enorm interesse og ikke fikk nok aksjer til 53. Men, hvor er de nå:-))
Karybdis
18.02.2021 kl 10:47 3427

Vi tåler vel litt diskusjon.
Kjøpte nettopp tilbake aksjer fra igår til litt
under emi-pris; fornøyd med det.
Ikke for det ser godt Long sine poeng her;
JF kvitter seg med risiko og tjener penger
og sikrer seg et godt lån i GOGL; alt vil her
avhenge om det blir gode tider; JF har nå
sikret seg litt i begge retninger, men sånn
er jo litt børs når man kan sitte på begge eller
alle sider av bordet.

Du kan så si, dog så er det nå slik at når "JF" sier at Gogl INKL disse båtene er verdt 53kr, så er det jo nyttesløst å si at den er verdt 58 kr uten.
Sector
18.02.2021 kl 10:53 3381

Long - fordi som jeg skrev tidligere:
Med 18 nye skip som settes rett inn med Bonanza rater i et marked/verden som skal ta igjen det tapte fom Q2, tror jeg dette blir veldig hyggelig de neste årene.
Fredriksen vet hva han gjør, nå venter vi bare på saftige kursmål fra husa kombinert med økte rater så skal vi nok kjapt i første omgang over kr 60 ivertfall.

Alt er ikke svart/hvitt her, Q1 resultat kommer også til å bli historisk bra😉
Redigert 18.02.2021 kl 10:54 Du må logge inn for å svare

La oss fokusere på hva disse 18 baljene vil tjene inn. En må forholde seg til de nye realitetene. Det som er interessant nå. Noen som har peiling hva de kan seile inn Q1 Q2, reste av året på dagens og forventet ratenivå? Hva er driftskostnadene? Hva er premium for scrubbers? Når jeg ser ratefallet (FFA) i dag kan en kanskje være fornøyd med at det virker å være satt et gulv på 53 på aksjen.
Sector
18.02.2021 kl 11:08 3346

Litt over en halv time tok det å hente flere miliarder. Nå får alle som ikke fikk tegnet nok, samt alle oss som ikke fikk være med, handle det vi ønsker +/- emi kurs, deretter skal vi opp sammen med rater, aktivitet og nye anbefalinger!😀
GOGL har nå igjen med 18 nye skip posisjonert seg som verdensledende, andre aktører som vurderte å bygge nye skip nå tror jeg tenker seg om 2 ganger, er ivertfall ingen som får skipene rett inn i markedet slik som vi nå får!
....,,
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/02/17/7628087/john-fredriksen-casher-inn-selger-gjeldfrie-skip-for-6-4-mrd.
Redigert 18.02.2021 kl 11:08 Du må logge inn for å svare
KJEPET
18.02.2021 kl 11:12 3330

@bankersen Se mitt innlegg fra i går kveld så får du svar :-)

Ulrik har blitt tatt med buksa helt nede på anklene. Rett og slett ikke hold i uttalelsen. Når kursen går langt under emikurs så faller dette på sin egen urimelighet.

"Hvis selskapet hadde ønsket det, kunne det ha reist 2,5 ganger det som faktisk ble hentet inn, nær 2,9 milliarder kroner."

Godt timet av JF dette her, fint tidspunkt å slenge rissiko over på gamle slitere i Golden Ocean, skjønner godt han fikk det travelt med q4 osv nå som endelig markedet tikket opp litt og aksjen viste styrke.

Mange snakker om en mega syklus osv osv, vi får håpe det stemmer, og mye tyder jo også på det når en tenker på ordrebok, skrap osv.
Men nå stuper Cape 20% mars, et par slike stup til og det er panikk i papiret og drybulk aksjer igjen.

Her er det bare å ta ting helt med ro, er ikke noe som tilsier at 53 er noe bunn i dette papiret hvis en ønsker å øke eksponeringen.
Redigert 18.02.2021 kl 11:26 Du må logge inn for å svare
Sector
18.02.2021 kl 11:34 3282

Long - cape mars er fortsatt på 20875, etter en liten dupp i dag. Ratene kan ikke bare gå rett opp heller.

Jeg så den, men kunne ikke helt tro at drar inn slike summer. Hvor fant du info.? Da blir det ikke mange aksjer til salgs på dette nivået fra meg. FFA stuper i dag, ser ikke bort fra at papiret har falt mer i dag om det ikke har vært for dealen, da robotene er tett linket mot FFA.

Heh, du mener PMAX vel

Pmax
Feb 17875 -250
Mar 20875 -1500
Q2 16625 -925
Cal22 11700 -550

FFA Cape er på 14 000 og spot er på 16k
en elendig rate med andre ord, slik er markedet, lite som tyder på mega syklus akkurat nå med andre ord.
Og stemmer ffa skal raten nå ned en tur fra dagens spott, men dette endrer seg jo hele tiden.

Cape må over 20k før vi har et ok marked.
Redigert 18.02.2021 kl 11:41 Du må logge inn for å svare

Estimated TCE rates for the first quarter of 2021, inclusive of charter coverage and calculated on a
load-to-discharge basis, are:
• approximately $18,200 per day contracted for 66% of the available days for Capesize vessels;
• approximately $13,800 per day contracted for 86% of the available days for Panamax vessels
We expect the spot TCEs for the full first quarter of 2021 to be lower than the TCEs currently contracted,
due to the impact of ballast days at the end of the first quarter of 2021 as well as current weaker rates

"Our recently-announced acquisition of 18 large, modern dry bulk vessels significantly increases our exposure to positive market dynamics while also reducing cash break even levels across our fleet. With a best-in-class fleet focused exclusively on large vessel classes, limited capital expenditure commitments and no debt maturities until 2023, Golden Ocean is very well positioned to generate significant cash flow and create value for our shareholders.”

hmm, får lite drahjelp fra Pmax 20k spott med andre ord, og så 86% da.
13,800 per day contracted for 86% of the available days for Panamax vessels
Sector
18.02.2021 kl 12:37 3032

Sorry, så feil ja....😀
.....
Cape
Feb 14625 -250
Mar 13375 -3375
Q2 15200 -1925
Cal22 15050 -450
KJEPET
18.02.2021 kl 13:18 2868

Spot Q1 i fra endte på $4.558 og nå har Golden sikret 66% av capene til $18.200 med enda lavere break even levels :-) Tipper spot Q1 i år cape ender på ca. $15.500.

Var skeptisk i starten til han, men Ulrik ser mer og mer ut som en tryllekunstner :-)

Ja, cape slutt er bra, men Pmax høy spot som vi har hausset her på forumet får vi desverre mindre utbytte fra.
Kritiserer ikke Ulrik, så langt har han gjordt det meste rett, kanskje alt?

Vi får se hvor det bærer videre, når skuffelsen etter kjøpene har roet seg.
Kjøper mer aksjer på 46 senere

Det jeg er mest glad for i dag er at Spetalen har tjent 75% i Element natta over, det fortjente han.
Noen får til finans akrobatikk, andre får det ikke til.
Redigert 18.02.2021 kl 13:30 Du må logge inn for å svare

Er det noen som har cape-rater idag?

De fikk påfyll av meget bra markedskompetanse i gruppen som styrer shipping selskapene til JF. Kanskje de har lært Ulrik noen triks?:-))

Freight futures am update
Capesize down ~13%
Panamax down ~10%
KJEPET
18.02.2021 kl 13:34 2924

Kan ikke bare binde for de gode dagene Longs, men til info så har snitt Pmx hittil i Q1 på $13.629, så når Ulrik har sikret 86% av kontraktene til $13.800 for kvartalet, så må vi være fornøyd. For meg virker det som godt håndarbeid av Ulrik :-)

Når ordene Bitcoin, Spetalen og Element nevnes i samme setning, så blir jeg ikke akkurat fristet til å investere der :-)

Riktig det, en får bare håpe på sommer rally i Cape, da blir det nok bra.
Når det gjelder Element så skulle jeg vel i sannhetens navn ønske jeg var aksjonær der kontra i Gøggen, men det er en annen historie:-))
Redigert 18.02.2021 kl 13:41 Du må logge inn for å svare

Du er ikke den eneste som blir sittende fast i denne dritten dessverre! Skal aldri igjen kjøpe meg inn i noe som JF eier ihvertfall!!

Hannisdahl er positiv:

Accretive Shares-for-Ships

Golden Ocean is using its pricing above NAV to print shares and acquire ships, in-line with our thesis from Tuesday’s webinar (passcode Xt+KQyh6). We are positive towards the transaction, being accretive to shareholders by $0.27/sh. We reiterate our BUY rating and $10 target price.

Q4 review: Reported 4Q20 TCE revenue of $125m, below our $134m forecast but close to consensus at $126m. Our top-line miss was mainly due to fewer than expected short-term charter in days in addition to a realized gross TCE/d of $15,714 vs our $16,645 forecast. With costs in-line with expectations, EPS (adj.) of $0.17 compares with our $0.20 forecast and consensus at $0.20. No dividend was declared for the quarter.

Vessel acquisitions: The big news is the acquisition of 18 modern dry bulk vessels from Mr. Fredriksen at $752m. This is similar to our fair valuation of the 10 Newcastlemaxes and 8 Kamsarmaxes at around $750m. The company successfully raised $338m in new equity at NOK 53/sh (P/NAV 1.23, 7% below last close in Oslo) and will finance the balance with debt. A sellers’ credit of $414m has been provided. We are positive towards the transaction, given that the fleet is priced similar to our fair market value assessment and as the equity raise is accretive to current shareholders. All-else-equal, the transaction increases NAV from $5.08/sh to $5.36/sh (+5%) as the new equity is raised 23% above our initial NAV.

We reiterate our BUY recommendation and $10 target price, as a higher NAV is offset by lower free cash flow & dividend yield (2021E) in our weighted valuation matrix.

Jeg tror dette er en god kjøpsmulighet og at vi slutter over emisjonskurs i USA.

Hvorfor tror du det? forde du har kjøpt mer aksjer på 33,5 fra start i dg som du skrev på morgenkvisten?
Jeg tenker vi ser aksjen langt nede på 40 tallet innen noen dager

med både Cap og Pmax ffa ned 20-25%
ratene kommer til å stupe nå.
Redigert 18.02.2021 kl 15:20 Du må logge inn for å svare

Jeg tror ikke kursen går opp fordi jeg har kjøpt. Jeg har kjøpt fordi jeg tror kursen skal opp. Du må få logikken riktig vet du.

Tenker Cowboyen kaster Gøggen ned i søplebøtta
Redigert 18.02.2021 kl 15:24 Du må logge inn for å svare

Ja proffene kaster seg over aksjer til 53 i emisjon. Hvem skal selge langt nede på 40 tallet? Belånte kortsikte tradere? Du må klare se ting litt i perspektiv. Ratene i går var bortimot de høyeste vi har sett på 10år og det under vanligvis elendige CNY/Q1. Tørt skal ikke tjene penger i disse dager, men gjør det likevel altså;-))
Sector
18.02.2021 kl 15:32 2435

Bankers - Long, trader som han er, svartmaler bare alt til han får sine aksjer på 40 tallet (la oss håpe han må kjøpe tilbake før det), deretter skal alt til himmels, deelen, rater, markedet er kanon osv😉
Mollen
18.02.2021 kl 15:46 2384

Hva lastes typisk på en Kamsarmax og hva er ratene på disse ? Får de være med på rallyet med korn fra Sør Amerika nå til våren eller er det mer bauxit, malm og kull det går i ?