Golden Ocean - Kjøpt inn her

Frodon
GOGL 21.09.2020 kl 09:52 246386

Var det lurt eller bommer jeg?
Redigert 21.01.2021 kl 09:43 Du må logge inn for å svare
bankersen
25.02.2021 kl 15:50 6981

90% av shipping er svindel. Jinhui er definitivt innen svindel kategorien. GOGL er en av får seriøse aktører i tørt. Så den bør du dra lenger ut på landet med:-))
fattigstakkar
25.02.2021 kl 17:06 6908

SBLK tester HOY og lite motstand over det. Også andre bulkaksjer stiger bra. GOGL lagger antakelig fordi det er noen emisjonsaksjer som skal selges ut, men på sikt vil ikke GOGL lagger f.eks. SBLK slik vi har sett etter nyttår. Strong buy!
fattigstakkar
25.02.2021 kl 19:19 6746

Tok gevinst i GNK nå som er opp 8% og på HOY og økte i stedet i GOGL.
Mollen
25.02.2021 kl 19:57 6684

86 % av Pmax er bundet opp på 13,8K i Q1, men det er vel rimelig å tro at de 8 Kamsarmaxene som ble kjøpt nå i februar får være med på rallyet som pågår (og vil fortsette) i dette segmentet eller kan de også være bundet opp ?
Redigert 25.02.2021 kl 19:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.02.2021 kl 21:21 6577

Går det endelig an å få et wash out i drybulk nå? Etter fantastisk stigning siste 3 måneder, er trolig det som må til før Gogl kan gå videre.

Vix opp 40% største oppgang siden feb/ mars 2020- 10 åringen opp 10%, ligger et større markedsfall i luften nå, Usa stuper og det settes store short i futurer.

Gogl trader skyhøyt over 50 dagers glidende (44kr) og klarer ikke bryte motstand 53, jeg tror en kan få et større fall her nå.
Dra ordrene langt ned.
Redigert 25.02.2021 kl 21:31 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
25.02.2021 kl 22:23 6488

Har du endelig fått solgt deg ut nå?
Slettet bruker
25.02.2021 kl 22:30 6468

Jeg sitter med 37 kr aksjene, solgte jo litt på 58 tenkte kjøpe de tilbake på 46

Hva syns du selv om markedene nå?
Alt er overkjøpt, solgte nesten alle aksjer i går og i dag, håper på et skikkelig fall nå.
Hev du deg på Uvxy i dag? Ble noen kjempe fine trader prosenter der i dag.
Redigert 25.02.2021 kl 22:38 Du må logge inn for å svare
bankersen
26.02.2021 kl 08:35 6210

Du har ikke gitt opp enda. Må nok se langt etter aksjer til 46. Finnes mange idioter, men tror ikke det finnes nok av de til at den selges til 46 nå. Skal ikke se bort fra at vi havner i pluss i dag når Cape har begynt å røre på seg.

Cape
Mar 12700 +825
Apr 15750 +750
Q2 16575 +75
Cal22 15675 -125
Redigert 26.02.2021 kl 08:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.02.2021 kl 08:54 6216

Var mange idioter som solgte under 40kr for 3 uker siden, og nå vil ingen selge på 52?
Asia børser ned 4% nå, Usa fortsetter fallet i dag.

Er bull på Gogl men er tror det er potensiale for et fall før videre stigning.
Vi får se-
bankersen
26.02.2021 kl 08:59 6223

Ja, jeg tok 25K fra disse idiotene.

Boblene kollapser og virkelige verdier vinner nå som rentene stiger og penger har fått en verdi igjen:-))
Redigert 26.02.2021 kl 09:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.02.2021 kl 10:37 6083

#Capesize FFAs rising significantly this morning:
Apr +30% to $15,250🚀
May +8% to $16,250
Jun +8% to $17,500
fattigstakkar
26.02.2021 kl 10:42 6149

Bulk bør være perfekt å være i når børsene priser inn høyere renter. Inntekter i 2030 blir litt mindre verdt, mens inntekter i 2021 og 2022 blir desto mer interessant. Det er fortsatt mye likviditet og store penger som MÅ være i aksjer. De som vil vekte seg ned i tech og vekstaksjer må finne nye steder å plasser pengene.
bankersen
26.02.2021 kl 10:47 6165

Smart resonnert fattig:)
Lim Gordon
26.02.2021 kl 11:51 6050

Det er interessant å se hvordan rådville aksjekjøpere søker mot børsmeglerne etter råd, omtrent som nyfødte kattunger søker etter morsmelk. Og råd får de, Golden Ocean, 2020 Bulkers, Belships, etc, alle er gode kjøp og blir omtalt som svaner, mens Jinhui, et kinesisk rederi fra det fjerne østen, blir dømt nord og ned og omtalt som den stygge andungen. De har pølsefingre, heter det seg, de stjeler aksjonærenes penger. Men virkeligheten er stikk motsatt, det er Jinhui som er svanen, og pølsefingre har de alle sammen. Jeg har aldri vært borti et rederi, som ikke forsyner seg litt unødvendig ekstra av lasset. Forskjellen fra Jinhui er at, mens Jinhui oppgir sin pølsespising i regnskapene, kaller de andre det for konsulenttjenester, leasing, leie etc. Men resultatet blir det samme.
Jeg gidder ikke her ta frem alle de negative aspektene som har blitt lagt frem om selskapet, men for en aksjekjøper er det bare en ting som teller, sannheten. Når han får den, klarer han å bestemme resten selv. Og kortversjonen ligger under «news» på rederiets hjemmeside. Der finner du bl.a. ut at selvkost for skipene i dag ligger på ca USD 6.600/d. For den uinvidde inneholder dette beløpet daglige driftsutgifter, kapitalutgifter og nedskrivinger! Ingen slår dette. Og markedet i dag, for rederiets tonnasje, ligger på nærmere USD 20.000/d!! Rederiet eier sine skip selv, alle 19, med lav belåning, hvilket bør fortelle deg at den kommende stigning i jernprisen går rett i rederiets lommer. Børskursen i dag ligger under Kr 6,50, mens den i gode tider har vært oppe i Kr 85.-. De tider kan komme igjen, min venn!
bankersen
26.02.2021 kl 12:13 6008

Hvem gidder bruke 14 dager på komme seg inn/ut av en aksje? Omsatt for NOK 1mill til lunsj. De historiske utbyttene i JIN er så små at en har ikke klart å fylt en godte pose på Coopen engang... JIN har helt berettiget et veldig dårlig rykte. Om JIN skulle tjene penger vet jeg hvem sine lommer de pengene kommer til å gå i.
Slettet bruker
26.02.2021 kl 12:20 5997

Mest i Rederens lommer.
Å snakke om 20k Jinhuis skip i nåværende marked er selvfølgelig bare svada og kommer fra en uvitendens munn, de klarer nok 12, kanskje 13, det er bra nok i seg selv men endog ikke nok til å miste hue fullstendig.
Redigert 26.02.2021 kl 12:23 Du må logge inn for å svare
Lim Gordon
26.02.2021 kl 13:13 5958

Jeg har alltid foretrukket fakta fremfor store bokstaver, her er sitat fra ukens Fearnleys, den som vil kan jo gå inn å lese hva de skriver om Capesize:"Supramax
Market kept the momentum from previous week. BSI raising with magnificent gain on all routes. Strong physical demand in both basins, though the feeling is toppish. Push after Chinese New Year in the Asian market seems still have some room to improve. Rates in the Atlantic reaching high USD 20k and low USD 30k, depends on origin. Supra reporting at USD 28k fixed from Cont to East Med with scrap cargo, and similar rates paid for clinker cargo from East-West Med to West Africa. Rates in the USG for TA is getting close to FH rate USD 31k-33k for Supra-Ultra. It was rumored Ultramax fixed delivery Mobile USD 42k TCT with petcoke to India. Rates in the Indian Ocean were the “winners” of the week. Supra fixing at solid USD 20k for backhaul cargo from MEG to USG. And Ultramax reporting USD mhet i 20 år16k plus USD 600k delivery South Africa for TCT to China." For ordens skyld, jeg har jobbet i rederivirksomhet i 20 år, så jeg er ikke helt barbent. Jeg bare gjentar det, skal dere tjene penger, gå til Jin.

Slettet bruker
26.02.2021 kl 14:27 5907

At du har 20 års virksomhet innen shipping hjelper lite når du tydelig vis er helt fersk i Jinhui.
Det du skriver har ingen rot i virkeligheten, Jinhui vil aldri oppnå 20k på rusthaugene sine i dagens marked, de klarer seg lenge med 12-13k noe som historisk er godt nok.
Hva det event videre blir i fremtiden aner du like lite som jeg.

Så bør vel også Jinhui diskusjonen strengt tatt holdes utenfor Golden Ocean tråden.
Redigert 26.02.2021 kl 14:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.02.2021 kl 14:29 5902

Twitter dry bulk


Freight futures am update
Capesize flat
Panamax flat
Redigert 26.02.2021 kl 14:45 Du må logge inn for å svare
Lim Gordon
26.02.2021 kl 15:25 5789

Jeg nevner, i diskusjonen, at det finnes alternativ til Golden, det er fullt tillatt og ment som et godt råd. Og jeg tjente gode penger på Jin da den gjorde sin entre på Oslo Børs, før årtusenskiftet, da den gikk fra noen ører til noen og tyve kroner. Tilslutt vil jeg avrunde med å si at det er et under at du ikke har blitt sparket herfra, du er like uhøflig uansett hvor du opptrer.
Lim Gordon
26.02.2021 kl 15:37 5811

Helt tilslutt Longsitinbulk, tyder ikke dine uttalelser om Jinhuis flåte at du er noe annet enn en skrytende kjekkas. En gjennomsnittsalder på 11 år, som i Jinhui, er et lavt tall på skip som blir skrapet når de er 25-35 år. Dessuten er nok kineserne flinkere til å vedlikeholde sin tonnasje enn vi er i vesten.
Redigert 26.02.2021 kl 15:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.02.2021 kl 22:09 4959

“The macro opportunity of a lifetime” ?

https://twitter.com/drybulketf/status/1366053172645625858?s=21
Clay Allison
01.03.2021 kl 08:57 4641

Du har nok flere enn du med deg på det og så på absolutt alle tråder.
Ha en innbringende dag.
ZinoDK
01.03.2021 kl 09:30 4558

Gordon: Mange tak
Slettet bruker
01.03.2021 kl 10:39 4439

46 next?
Takk JF
bankersen
01.03.2021 kl 11:05 4380

Takk JF. Han har sørget for GOGL har bransjens yngste og mest miljøvennlige flåte som nok blir ytterligere lønnsom i 2023 når EEXI bestemmelsene blir gjeldende. Konkurrenter med gamle baljer må senke farten, bygge om eller skrape. Med økende råvare etterspørsel og rekordlav flåtevekst kan dette blir riktig så gøy:-))

Large percentages of both the dry bulk and tanker fleets will require technical adjustments to reach the required EEXI threshold, Galbraiths pointed out.

“It is therefore likely that vessel supply will be squeezed by vessels’ average speed reducing with vessels fitting Engine Power Limit devices, an increase in dry docking and, for older tonnage, an increased incentive to scrap and for owners to look at fleet renewal,” Galbraiths suggested.

https://splash247.com/seven-out-of-10-bulk-carriers-not-ready-for-eexi/
bankersen
01.03.2021 kl 12:39 4201

Kranglingen mellom Kina og Australia fører til lengere fraktdistanser. I tillegg til forbud mot Australsk kull er det å regne med Kina kommer til å kjøpe det som måtte være tilgjengelig av jernmalm fra Brasil.

https://splash247.com/48-ships-with-australian-coal-still-stranded-off-chinas-coastline/
Gasman
01.03.2021 kl 12:59 4160

Som vanlig ser ikke OSE skogen for bare trær. Ikke så mye oppgang i futures i dag, og da sover traderne på OSE.
Den sluttet mandag i USA på 6.10 (Nok 52,75) på en grusom børsdag.
Nå er J&J-vaksinen godkjent, enorme stimulansepakker vedtatt, og samme pokker hva fraktmarkedet sier akkurat i dag, brøytes det vei for et bullmarked i comodities i en fart som vi bare kunne drømme om for kort tid siden. I dag kommer børsen i USA til å hevne seg blodig etter forrige miserable uke. Noen som tror tørrbulk ikke får være med på den festen? Ikke jeg, i alle fall.
Gasman
01.03.2021 kl 13:21 4094

Mitt råd er: Fuck futures, embrace the future!
Slettet bruker
01.03.2021 kl 14:05 3983

Freight futures am update
Capesize up ~2%
Panamax flat
Gasman
01.03.2021 kl 16:27 3734

Som jeg sa...
Tror ikke jeg er en veldig smart trader, men tydeligvis bare mye smartere enn en masse idioter som trader GOGL i Oslo:-)
Holder det...
Redigert 01.03.2021 kl 16:28 Du må logge inn for å svare
Mollen
01.03.2021 kl 16:28 3753

Hva skjer med spot-Caperatene nå utover våren ? Er der noe håp om snarlig gjeninnhenting ?
Gasman
01.03.2021 kl 16:31 3746

Hvorfor spør du? Trodde du hadde peiling jeg Mollen :-)
Mars er sesongens normalt svakeste måned, så statistisk går det oppover i løpet av noen uker herfra.
Vaksinasjoner går så det griner, økonomiene vil åpne opp. Råvaremarkedet vil gå through the roof.
Ja håp er det mildt sagt:-)
just4fun
01.03.2021 kl 16:39 3778

Noen som har en god nettside å følge for å få oppdatering for skraping, nye bestillinger og levering av tørrbulk skip?
Slettet bruker
01.03.2021 kl 16:58 3757

Q1 har nesten uten unntak gitt minus i kassa.. og q2 har måtte dekke inn for q1
Denne gang går det i pluss hele veien og noen snakker om rater 50k + utover høsten.. tror det ikke før jeg ser det, men lever i håpet 🤑
Hvis du leser i linken jeg la ut søndag kveld så oppsummerer det et meget positivt scenario i vente for tørrbulk..

Det helt kortsiktige bilde er vanskelig å spå.. har ikke nok info tilgjengelig.. det kan komme en horde med ledige skip som halverer cape ratene kortsiktig.. vet ikke, magefølelsen sier caperaten vil styrke seg ytterligere gjennom mars..


#flåtevekst 1.3%
#China will grow larger!

Redigert 01.03.2021 kl 17:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.03.2021 kl 06:40 3395

Lav flåtevekst med økt skraping... kommer til å bli tidenes bullrun de neste årene.

Seven out of 10 bulk carriers are ‘non-eco’ with the Energy Efficiency Existing Ship Index (EEXI) likely coming into existence in just two years’ time, something that will require urgent modifications to the existing fleet or significant scrapping.

During MEPC 75 in November 2020, the International Maritime Organization approved amendments to MARPOL Annex VI, introducing an energy efficiency design index for all existing ships. Subject to adoption at MEPC 76 in June 2021, the EEXI requirements will enter into force in 2023
utaskjærs
02.03.2021 kl 07:07 3384

Greit nok, nye regler fra 2023. Hvor mange av Golden O. sine skip vil " require urgent modifications"?