QEC - Indigenous people ready to do business with oil and gas

MC Axel
QEC 22.09.2020 kl 10:53 22591

This is something that will benefit QEC



"Indigenous people ready to do business with oil and gas

By Karen Ogen-Toews on September 21, 2020No Comment

Road to Reconciliation begins when Indigenous people can stand on their own two feet financially and when their quality of life increases"

https://troymedia.com/business/indigenous-business-ready-to-work-with-oil-and-gas/#.X2m6ZzPnswA

Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.10.2020 kl 22:22 6138

Oljerigg 21.53 - tror det er det beste rådet du kan gi til PU, dersom han da ønsker å tjene penger fremover istedenfor å bruke energi på det tapte / historien... :-)
Slettet bruker
04.10.2020 kl 00:02 6029

0ljerigg1
Du presenterer mange morsomme teorier som sikkert passer deg som Qec aksjonær, men som har null forankring i virkeligheten. Det blir bare ønsketenkning. Din morsomste teori til nå er at Quebecs myndigheter vil fremskynde Binnions høringsrunde fordi de vil avskaffe forbudet og igangsette skiferutvinning så fort de bare kan. Har det ikke slått deg som det har gjort med mange av oss andre at myndighetene kunne hevet forbudet på egen hånd uten å gå omveien om Binnions høringsrunde hvis de var interessert i det. Nei, dette er Binnions ballgame ettersom forhandlingene med myndighetene øyensynlig har gått i vasken. Velbekomme!
Redigert 04.10.2020 kl 09:30 Du må logge inn for å svare
Sveinung
04.10.2020 kl 00:35 5986

Okey. Du mener det ikke finnes en løsning her. Jeg mener det finnes en løsning. Ingen av oss kan med sikkerhet si at vi har rett.

Når det er sagt - kan du svare på hvor og når Binnion har uttalt at Clean Tech Energy prosjektet er prematurt? Det ville vært oppklarende så slipper jeg å lure på om du lyver eller ikke.

Det andre jeg lurte på, og som du heller ikke svarte på var om du mener Clean Tech Energy prosjektet er mer prissensitivt enn andre slike prosjekter? Det ville være svært opplysende for meg å skjønne hvorfor i tilfelle.
Syndikaten
04.10.2020 kl 01:03 5954

Deilig med mennesker som deg som VET hva de snakker om! Da slipper vi å andre å skape teorier eller vente på endelig svar og kan heller bake lussekatter istedenfor å bruke penger på disse aksjene. Som "spåkone" har du jo bedre odds (med dine 50%) enn både Lilli Bendriss og Lena Ranehag fra Åndenes Makt i hvertfall 😅
Slettet bruker
04.10.2020 kl 09:20 5791

Om CleanTech Energy prosjektet er mer prissensitivt enn andre prosjekter? Fåglarna vet.
Hvis alt ligger til rette, antar jeg i min enfoldighet at selv Binnion ikke vil realisere sin cleantech hvis løsningen viser seg å ikke være regningssvarende. Men hittil er det ingen som egentlig helt aner hva Binnions clean tech er selv om det finnes mange cleanløsninger der ute. Siste melding jeg leste var at Schlumberger var engasjert for å finne nødvendig teknologi fra hele verden. Meldingen er nå over ett år gammel uten at vi har hørt mer. Du klarer sikkert selv å trekke en konklusjon?
Redigert 04.10.2020 kl 10:34 Du må logge inn for å svare
Sveinung
04.10.2020 kl 09:57 5708

Du svarer ikke på spørsmålene. Det kan ikke være av noen annen grunn enn at du ikke har dekning for det du påstår. Dette er åpenbart et mønster hos deg. Du slenger ut påstander som om de var fakta. Og når du blir konfrontert med dette fekter du vilt rundt deg med andre og nye spekulasjoner eller kaster andre spørsmål tilbake.

Jeg mener å huske at andre på dette forumet har tatt deg i slike løgner. Jeg konkluderer med det samme. Du lyver. Det er sikkert ikke så overraskende for de som følger selskapet og forumet tettere enn det jeg gjør.
Slettet bruker
04.10.2020 kl 10:08 5692

Situasjonen er alvorlig nok som den er uten at jeg behøver å lyve. Her er Binnions egne ord tatt fra et intervju med DN 19.september 2019. Det er nesten unødvendig å nevne at situasjonen i dag er blitt adskillig verre enn den gang, og at de alternative løsningene som Binnion trakk frem i intervjuet, er ikke lengre gjennomførbare.

- På rundt 50 dollar fatet, som er prisen vi får i Canada nå, så er feltene våre selvfinansierende. Men de kaster ikke nok av seg til å dekke alt, blant annet kostnadene ved prosjektene i Jordan og Quebec der det i dag ikke er noen inntekter, sier Binnion.

Det skal imidlertid ikke så mye til før Questerre-sjefen sier at selskapets finanser ser helt annerledes ut.

– Med en oljepris på over 60 dollar endrer dette bildet seg raskt, fortsetter han.

Han sier at selskapet har tre måter å oppnå lønnsomhet på: Å finne en finansieringskilde for Quebec- og Jordan-prosjektene, at oljeprisen øker og/eller at produksjonen til selskapet øker.

– Hver av disse faktorene kan dra oss over målstreken, men alle tre hadde jo også vært fint, sier Binnion.

Binnion mener selskapet kan kutte balanseprisen de trenger for å gå i pluss med rundt fire til fem dollar per fat hvis de får økt produksjonen til 10.000 fat per dag.

– Dere produserer rundt 2.000 fat per dag nå, er det realistisk med en slik vekst?

– Ja, men da må vi investere i de påviste ressursene vi har.
Redigert 04.10.2020 kl 10:55 Du må logge inn for å svare
Sveinung
04.10.2020 kl 10:22 5639

Og dette skulle svare på?!..
Slettet bruker
04.10.2020 kl 10:46 5582

Kanskje du da kan svare på hvorfor vi etter alle disse månedene ikke har hørt noe mer konkret om Binnions cleantech. Det skulle vel aldri være fordi prosjektet fortsatt er premature? Det ville i så fall vært et logisk svar.
Jeg for min del er i hvert fall overbevist om at vi får høre om det hvis prosjektet noen gang blir ferdig utviklet.
Redigert 04.10.2020 kl 10:58 Du må logge inn for å svare
Sveinung
04.10.2020 kl 11:06 5523

Er det i denne uttalelsen fra artikkelen du mener Binnion sier at prosjektet er prematurt?

«Vi mener vi er klare til å demonstrere et anlegg med nær null utslipp, og ikke bare et konsept, sier Binnion»

Jeg leser det annerledes. Og det sier jo alt om hvordan vi ser forskjellig på denne saken... Det er greit å ha ulike meninger, men å lyve om fakta er rett og slett bare ikke akseptabelt. Du demonstrerer helt utmerket at sannheten ikke betyr noe for deg så lenge det passer inn i din agenda.
mofi1
04.10.2020 kl 11:11 5539

Pick up, på spørsmål om hvorfor du bruker så mye tid på Qec-trådene svarer du gjerne at du følger aksjen for å være forberedt hvis noe skulle endre seg i Québec mhp. f.eks. frackingforbudet e.l.

Det høres helt legitimt og tilforlatelig ut, men din konstante kverulering, uavlatelig å trekke frem stadig eldre uttalelser eller opinionsmålinger og tolke absolutt alt i verste mening, gjør at vi som lesere av hva du skriver mister troen på deg, dessverre.
MC Axel
04.10.2020 kl 11:14 5539

👍
MC Axel
04.10.2020 kl 11:27 5498

Oddly enough, I have been in similar situation recently with the building and land authorities. They did speed up the meeting and it was to our advantage. Usually they are slow in their process and give themselves plenty of time for everything (This project is only about approx. 25 million NOK)
Slettet bruker
04.10.2020 kl 11:54 5441

Hei Sveinung,
jeg har enkelt og greit blokkert PU, SPxl og C85 men flott at du tar kampen med PU....Pu har blitt tatt i løgn utallige ganger av Domus, forøvrig så vant PU Norgesmesterskapet i kverulering både 2018,2019 og ligger godt an i 2020 , så kan man jo spørre seg hvorfor PU bruker så mye tid på et selskap han ikke har aksjer i, rett og slett som Komiske Ali denne PU!!!..ha en fin søndag :-)
Sveinung
04.10.2020 kl 12:25 5391

Jeg har fått frem mitt poeng her, så jeg har ikke noe ønske om å plage dere andre med denne diskusjonen. Men jeg synes det er uakseptabelt å forsøke å plante usannheter, løgner og fake news.

Det er jo ikke slik at Qec’s virksomhet og prosjekter er uten risiko. Snarere tvert i mot. Selv er jeg i grunnen interessert i all type informasjon som er relevant for selskapet, både det som kan være positivt og det som kan være negativt - så lenge det bidrar til å opplyse saken. Men denne diskusjonen med PU avsluttes altså her for mitt vedkommende, hovedsaklig av hensyn til dere andre 😉
Slettet bruker
04.10.2020 kl 12:38 5388

Sveinung,
jeg synes det er flott dersom du argumenterer med PU i framtiden dersom han kommer med løgn så bare kjør på for min del....jeg har investert i qec for at jeg har stor tro på at dette vil bli veldig bra på litt sikt så jeg trenger ikke slike som PU, SP og C85 til å advare meg...grunnen deres negativitet til qec er en kom ærend for at de har tapt masse penger selskapet.
GOV
04.10.2020 kl 14:20 5257

Hei, Sveinung og Børs58 ! Har også blokkert PU, SPxl og C85 - det ble helt meningsløst å følge det innholdsløse og gjentagende gnålet. Fikk det bedre med meg selv også 😊👍
XL2016
04.10.2020 kl 14:39 5223

Det er flere som nå samarbeider med gruveselskaper hvor bl.a mineraler tas ut av frakturering vannet. Salt, lithium og annet, hvor man til slutt har rent drikkevann tilbake.
Nå er det sagt at fraktureringsprosessen tar i bruk væske uten kjemikalier og vannet brukes om og om igjen.
En ny tekonologi / motor fanger opp all flairing gass og lager elektrisitet for drift av anlegget. Vinn, vinn med tanke på methan utslipp og ingen diesel bruk.
Schlumberger er som kjent skarpe på alt av programvare som tillater en eksakt frakturering, tilpasset beskaffenhet til den aktuelle skiferen. Hele prosessen kan simuleres i forkant for å kvalitetssikre at den praktiske gjennomføringen går smertefritt og med maks utvinning av gass.
Seismikkanalyser i 3D gjør at «prøveboring» blir historie, nå båres det en gang med maks uttelling.
Overnevnte er slik jeg forstår div artikler man kan søke opp på Google.!

Blir spennende å se om det også er andre nyvinninger man forhåpentligvis snart får presentert.
Slettet bruker
04.10.2020 kl 16:03 5126

Er nok ikke uten grunn de valgte Schlumberger som sammarbeidspartner. At de har brukt noe tid kan bety at de er grundige og ikke melder før ting er ferdig utviklet. Det jobbes nok knallhardt med å få til en løsning for å kunne starte opp og utnytte ressursene. Verden går fremover og det gjør metodene og teknologien for å utvinne olje og gass også.
6710
04.10.2020 kl 16:46 5077

Det er nok ikke kun Q man vil satse på.
Teknikken man jobber med kan vel i fremtiden bruges Verden over skulle man tro.
Dermed veldig int hvornår man bliver klar til pilot(er)...
Slettet bruker
04.10.2020 kl 17:02 5067

Så får du forklare hvorfor vi ennå vet mer om Binnions ferdig utviklede cleantech prosjekt hvis det ikke er premature.

"Vi mener vi er klare til å demonstrere et anlegg med nær null utslipp, og ikke bare et konsept, sier Binnion»
Dette uttalte Binnion i september 2019. Vi har fortsatt ikke sett snurten av Binnions klargjorte cleantech løsning (!)
Redigert 04.10.2020 kl 17:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.10.2020 kl 19:02 5397

Umulig at det kan eksistere noe slik annlegg. Var kun et emisjonsagn for og få satt enda en emisjon.
Hadde dette anlegget eksistert så hadde investorer fra hele verden lett investert i dette prosjektet og i tillegg hadde vi nok lest om dette i media. Men det er for bra for og være sant. Garantert et mislykket prosjekt
Slettet bruker
04.10.2020 kl 20:31 5255

Det er ikke sagt at anlegget er ferdig bygget. Det er ikke gjennomført emisjon etter den artikkelen i dn september 2019. Siste 9mnd har det vært unntakstilstand i olje og gass næringen som følge av corona. Nå først kan ting begynne å skje når man øyner lys i enden av tunnelen. Her vil det være behov for økt sysselsetting og verdiskapning, en ren metode for å hente opp de enorme gass ressursene på kan ikke neglisjeres i en slik setting.
Redigert 04.10.2020 kl 20:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.10.2020 kl 01:57 5010

Binna har sagt så mye som ikke har blitt noe av han....sa også pilot i 2019... bare en bløff hele figuren, er bare en måte å holde dumme aksjonærer forelsket og få de til å bli med på neste emisjon.
XL2016
05.10.2020 kl 06:26 4936

Blir spennende å se om Gass grupperingen i Quebec nå
snart fremlegger sin plan. Et pilot prosjekt i Quebec skal da evt., ved sosial aksept, gjennomføre tester av en rekke teknologier som videreføres fra testbrønner i Alberta. Målet er å vise frem verdens reneste og mest sikre gassproduksjon, ref tidligere artikler. Teknologier som tydeligvis en hel industri vil ha nytte av.

https://energynow.ca/2020/06/quebecs-green-opportunity-why-does-quebec-spend-billions-each-year-importing-natural-gas-secondstreet-org/

https://www.journaldequebec.com/2020/02/10/la-reponse-au-discours-apocalyptique-des-ecolos-par-le-president-de-lassociation-de-lenergie-du-quebec
Redigert 05.10.2020 kl 06:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.10.2020 kl 09:31 4693

Dette er veldig interessant. Kursen tenderer oppover nå.
GOV
05.10.2020 kl 10:11 4593

Enig, Oljerigg1 - det gikk 100.000 aksjer i en handel på 0,77 - det står ytterligere drøye 100.000 og venter på selger.. - ingen vil selge for under 0,775 pr.nå. Ingen store volumer dette.. - men jeg liker best trenden fra 0,65 til 0,77 de seneste ukene - gjør meg mer optimistisk enn på lenge !
Slettet bruker
05.10.2020 kl 10:44 4512

Nå går den over 0,8. kan bli en fin Qec høst. Er nok ikke uten grunn denne nå begynner å stige.
Barneskirenn
05.10.2020 kl 14:15 4103

QEC øverst på lista så langt.. 12% opp.
På lista for unormal høy omsetning (ca. +84%) av gjsn.
Går oppover straks det blir (litt) omsetning..
tuja
05.10.2020 kl 14:24 4056

Begynner å lukte fugl.......
Slettet bruker
05.10.2020 kl 14:42 3936

Meget god salgsmulighet nå før den igjen stuper til bunns !
mofi1
05.10.2020 kl 14:44 3913

Det blir lite kake på deg for tiden, Stevepick!
tuja
05.10.2020 kl 14:51 3859

Foreløpig volum på 1,8mill. Største omsetning på laaaaang tid.
Slettet bruker
05.10.2020 kl 14:54 3827

Blir kake hver dag med disse lave kursene )) ikke glem at den er under 1kr.
MC Axel
05.10.2020 kl 15:55 3582

This is absolutely good news for QEC!!!


"communities see ocean of opportunity in oil and gas

By Kerry Jothen on October 5, 2020No Comment

Editor’s note: Indigenous communities across Canada are learning how to prosper in a new era of co-operation in oil and gas development. Setting aside old grievances, industry, government and First Nations communities are working together to ensure that, as equal partners, Canada’s Indigenous peoples enjoy employment and sustainable growth trickles down to them.

In this unprecedented time of Indigenous rights and title, oil and gas companies recognizing that treating First Nations people as equal partners is a win-win that advances the cause of economic and social reconciliation.

Governments are attempting to facilitate development through economic, employment and business partnerships. This is particularly relevant in light of the United Nations Declaration on the Rights of Indigenous Peoples, Canada’s Truth and Reconciliation Commission, and legal and other developments.

“It’s through economic development, economic reconciliation, that we’re going to find a path back to our true identities and revitalize our culture as Indigenous people,” says Crystal Smith, chief councillor for the Haisla First Nation in northwest British Columbia. She notes that Canada ranks ninth in the world when it comes to living standards but that falls to 63rd for on-reserve communities.

With this in mind, Indigenous communities across Canada are increasingly pursuing economic, employment and business partnerships with oil and gas companies. First Nations, the private sector and governments have shared and unique interests in this form of development.

According to a recent task force report, Indigenous communities increased their access to market capital for business and economic development by more than double, to $5.9 billion between 2003 and 2013. The report suggests Indigenous economic contributions to our gross domestic product (GDP) could reach $100 billion by 2023.

The opportunities are tantalizing.

“Indigenous-owned businesses are 40 times more likely to be involved in the mining and oil and gas sectors than the average Canadian business,” wrote Dale Swampy, president of the National Coalition of Chiefs In the Task Force for Real Jobs, Real Recovery final report. “The extractive sector hires twice as many Indigenous employees and pays on average twice as much in wages as other sectors.”

The main instrument for First Nations to participate in the resource economy has been through negotiated impact and benefit agreements, and similar instruments.

As historian Ken Coates suggests in a recent report, these agreements are driven by a duty to consult and accommodate. In addition, they contain four main components: financial payments to the First Nation; employment and training outcomes; special procurement and business development opportunities; and general assurances of First Nations’ participation in the oversight and monitoring of the resource activities.

Such agreements have been used by many major oil and gas companies and for major projects. For example:

Construction of the $6-billion Coastal GasLink project includes project agreements with all 20 First Nations along the pipeline route and $825 million in contracts to Indigenous and local businesses and First Nations employment opportunities.LNG Canada and Haisla Nation have a benefits agreement that has been lauded by the community and others. The LNG Canada project workforce included almost 10 per cent Indigenous people at the end of 2019, and it has facilitated various commercial joint ventures (e.g., module offloading facility with the multinational company Mammoet). The First Nations Group Limited Partnership consists of 16 First Nations along the Kitimat LNG Project and Pacific Trail Pipelines route and is a commercial partnership valued at more than $500 million. If this project moves forward, the First Nations involved will incur huge benefits and ownership opportunities.Trans Mountain Pipeline has signed 58 mutual benefit agreements and similar commercial agreements with Indigenous communities worth more than $500 million. It has provided training and hired more than 300 Indigenous people and contracts with many First Nations businesses and suppliers.

First Nations want to lead land and resource development. And they want to have an ownership stake in economic ventures to address community development, poverty and social needs. This ramps up First Nations’ economic and business opportunities and risks, and goes beyond the typical impact and benefits agreement.

Niilo Edwards, executive director of the First Nations Major Projects Coalition, notes three key advantages that equity in oil and gas development have over annual payments in traditional impact and benefits agreements:

Profits from ownership of equity are expected to be many times larger than annual payments that can be negotiated with industry.First Nations with equity will be in a better position as owners to influence the business decisions that impact them and their lands.Indigenous communities will have the opportunity to use the secured project revenue streams to gain financing for community infrastructure projects, like housing and water.

The first major development in Indigenous ownership in oil and gas was a 2017 agreement among Suncor and Fort McKay and Mikisew Cree First Nations. The two nations jointly purchased a 49 per cent stake in Suncor’s East Tank Farm for $503 million.

There are other examples of First Nations equity stakes in energy projects and many more in the works (e.g. Eagle Spirit Pipeline, Churchill pipeline, Woodfibre LNG). A smaller recent energy-related example is Ridley Terminals Inc., which the federal government sold in 2019. In the transaction, the Lax Kw’alaams Band and Metlakatla First Nation obtained a 10 per cent equity share.

In another recent Coastal GasLink project, company owner TC Energy announced it had allocated a 10 per cent equity stake for First Nations. The coalition brought together 13 First Nations investors who want to own up to 30 per cent of the value of the pipeline. A deal could be reached in coming months.

The Trans Mountain expansion project has at least two Indigenous groups proposing to purchase ownership of a portion of the pipeline. Project Reconciliation, an Indigenous-led group, is pursuing majority ownership of the project through an Indigenous sovereign wealth fund. And the Iron Coalition led by the Assembly of Treaty Chiefs also seeks an equity stake, intending to purchase between half and all of the project post-construction.

Yet there are still challenges.

As Ellis Ross, Skeena, B.C., MLA and former chief councillor of the Haisla Nation, said: “Many First Nations do not have the governance continuity or corporate memory in pursuing protracted negotiations on complicated revenue sharing and project equity stakes with resource companies.”

Ross said “equity” means a lot of responsibility, risks, long-term commitments and First Nations leadership meaningfully engaging with its community.

Lawyer Douglas Eyford, who has been involved in project development negotiations for several years, said there are obstacles to increased Indigenous participation in infrastructure development. Those include access to capital, capacity challenges with some Indigenous communities and territorial disputes among Indigenous groups.

Barry Nikal, former chief councillor of the Moricetown Indian Band (now Witset First Nation) for two terms and a Wet’suwet’en hereditary chief, has negotiated agreements on the Pacific Trails and Coastal GasLink pipelines.

“We need a cohesive approach when companies and governments are negotiating agreements with First Nations,” he says.

Nikal stresses the importance of working with groups of First Nations on revenue sharing and other benefits in a holistic approach, rather than “cutting individual deals that can pit communities in competition with one another for partners and contracts.”

Edwards of the First Nations Major Projects Coalition said there are additional challenges: “a lack of Indigenous at-risk capital and scarce resources at the community level for legal and financial experience to manage complicated transactions.”

The federal Indian Act limits First Nations’ access to capital through commercial loans and private investments, and their ability to use assets as collateral for borrowing and obtaining low-interest rates.

Indigenous groups, such as the First Nations Major Projects Coalition, are calling for changes to the act. They want creative financing programs from government and more support to the First Nations Finance Authority, which has provided more than $600 million in loans at low interest rates and other financial support to Indigenous communities.

For Crystal Smith and her community, being part of one of Canada’s largest commercial developments – LNG Canada – is a key part of their drive to ensure sustainable financial independence from governments.

If Canada’s growth in oil and gas development is supported, First Nations will realize long-term economic and social benefits.

Kerry Jothen, BA, MA, is principal of Human Capital Strategies and has 42 years of experience in human capital roles. HCS is one of the longest-standing independent strategic planning, workforce research and strategy development consultancies in B.C."


https://troymedia.com/business/indigenous-communities-see-ocean-of-opportunity-in-oil-and-gas/#.X3sj8DPnswA
1013
05.10.2020 kl 16:04 3519

køb med arme og ben det bliver super godt.
Jensi
05.10.2020 kl 16:07 3500

ja nu bliver det jo intr.
enten træder du indianerne over tæerne eller miljø-fanatikere
jeg tror den står 3-1 til indianerne i berøringsangst hos politikkerne !
genialt !
Barneskirenn
05.10.2020 kl 16:59 3242

...og det ble stor forskjell fra kursen kl. 14:15, og da jeg sjekket børsen etter stengetid i dag!
3,55mill i omsetning og 27% opp.

What news from the riddermark?
Slettet bruker
05.10.2020 kl 17:13 3170

Mest sannsynelig så er den å se øverst på taperlista i morgen.