HIst - PetroNor - Updated Corporation Presentation

FkL
PNOR 22.09.2020 kl 12:27 4163

Corporate Presentation

PetroNor E&P Limited is pleased to announce the publication of an updated corporate presentation.

For further information, please contact:

Knut Søvold, Chief Executive Officer
Chris Butler, Group Financial Controller
info@petronorep.com

Media Contacts:
Buchanan
Ben Romney/Chris Judd
Tel: +44 207 466 5000

https://newsweb.oslobors.no/message/514095
Redigert 19.01.2021 kl 02:08 Du må logge inn for å svare
FkL
22.09.2020 kl 12:44 4102

Tror ikke alle forstår hvor stort dette faktisk er "Supportive strategic shareholder in Petromal(38%), part of National Holding (Abu Dhabi), providing access to further growth capital if the right accretive opportunities are identified ".

Det betyr at finner vi en asset, uansett størrelse, som vi kan finansiere gjennom lån så er pengene der. Det er ingen andre knøtter på Oslo Børs som kan vise til dette.
Snakk om å ha rett eiere. Tror heller ikke det er vanskelig å finne assets i dagens marked og ser vi på tidligere handler så har det vi kjøper enormt potensiale.

Denne presentasjonen viser litt hvilke triggere vi har. Nå er både Senegal og Aje like rundt hjørnet og i tillegg så holder selskapet på med noe som kan være "transformational". Knalltrykk på 30.000 Bopd innen utgangen av 2023.
Redigert 22.09.2020 kl 20:02 Du må logge inn for å svare
tuja
22.09.2020 kl 12:49 4057

Enig. Dette ser egentlig "bærre lækkert" ut. Selskapet leverer varene, og snart børsmeldes flere triggere som kan skubbe aksjekursen godt nordover.

:)
FkL
22.09.2020 kl 12:52 4013

Og for det som er opptatt av den siste trenden, det er vel ingen andre som har så mye innen ESG på planen som oss. Håper alle tar seg tid til å ta seg igjennom presentasjonen, bedre blir det ikke.
E_Cantona
22.09.2020 kl 12:58 3978

Takk for god jobb FKL! Du legger ned mange timer caset og gjør det litt lettere for andre som har vært med i mange år. Jeg har ikke bidratt i stor grad på sidene her men har fulgt med hele veien. Kom inn på tur opp før fallet og har sittet fast siden da. Har fortsatt stor tro på caset, eneste jeg angrer på er at jeg kjøpte meg inn på helt feil tidspkt.
På side 22 i rapporten står det at vi har en 90% "interest" i A4, mens i meldingen som kom 19.09 ble det rapportert om 100% "interest". Hvor er de siste 10%?
FkL
22.09.2020 kl 13:12 3901

Har ikke rukket å finlese, men det må være en skrivefeil. Sjekker med selskapet og kommer tilbake.
FkL
22.09.2020 kl 13:24 3834

Det er slik at vi eier 90% av selskapet (African Petroleum Gambia) som eier 100% av lisensen. Altså så er begge meldingene korrekte :) Husket det faktisk ikke selv i farten, men det kom tilbake når jeg fikk svaret fra selskapet.

EDIT
Ser i gamle dokumenter at vi skal eie 100%. Tar derfor en ny runde med selskapet da jeg tror mitt svar var rett, altså skrivefeil i presentasjonen.
Redigert 22.09.2020 kl 13:43 Du må logge inn for å svare
Børsbjarne
22.09.2020 kl 13:36 3773

Det kan tyde på at de vil finanserne betalingen af Aje og ikke udstede nye aktier. Det er da helt klart kursdrivende hvis det er tilfældet. Dejligt at se der er en rød tråd igennem det Ledelsen laver.
Redigert 22.09.2020 kl 13:48 Du må logge inn for å svare
FkL
22.09.2020 kl 13:49 3725

Tja, jeg tenker at det er flere fordeler med at det blir betaling i aksjer og ikke kontanter. Avtalen tilfører enorme verdier og jeg ser bare positivt på dette. En stor fordel er jo også å få inn flere "frie" eiere og da få mer handel. Personlig så tror jeg det blir aksjer, men man skal aldri si aldri. Uansett så har vi nok fasit om ikke lenge.
FkL
22.09.2020 kl 14:04 3673

Da har også selskapet endelig oppdatert Operations - Gambia på hjemmesidene, men jeg har vel en liten mistanke om at det blir noen justeringer etter hvert (litt klipp og lim fra børsmeldingen ser jeg) :)

https://www.petronorep.com/operations/gambia/
Redigert 22.09.2020 kl 14:08 Du må logge inn for å svare
E_Cantona
22.09.2020 kl 14:39 3566

Mener også å huske at vi skulle ha 100% i Gambia, mens det var 90% i Senegal. Kan nok fort være bare en skrivefeil ja.
FkL
22.09.2020 kl 18:40 3294

Da har jeg fått en forklaring på dette. Vi har fått tilbake 100% av lisensen, men Gambia kommer til å ha en eierandel på 10% når vi går videre med aktiviteter på lisensen. Jeg antar at det kommer mer informasjon om dette i Q3 rapporten, eller når det blir annonsert ytterligere info om fremdrift på lisensen. Denne informasjonen ligger også på hjemmesiden under Operations - The Gambia.

Det er jo også å anta at vi får ytterligere en partner inn på lisensen etter hvert.
rischioso
22.09.2020 kl 20:03 3159

Ja, da skal det snakkes om tenk på et tall verdier i den verdiløse lisensen de får lov til å betale den årlige avgiften på til Gambia og bruke det for alt det er verdt - så kommer emisjonen - mao, historien gjentar seg og folk går i den samme fella gang på gang ....

Fool me once - Shame on you - Fool me twice - Shame on me - mao, man får som man fortjener om man aldri lærer ... ;)
Redigert 22.09.2020 kl 20:03 Du må logge inn for å svare
thief
22.09.2020 kl 20:14 3109

He..He største klovnen på forumet dukker opp igjen😂Hva sier du når de beholder sosp da?Bare å innrømme at du har bommet totalt på utfallet av sakene, he..He.Du får holde deg til (boble)plasteventyret ditt!
Du er det største avskummet på hele forumet,lyver og holder på,så du faktisk tror på det selv!
Redigert 22.09.2020 kl 20:16 Du må logge inn for å svare
FkL
22.09.2020 kl 20:42 3017

Rapportert til admin igjen og oppfordrer alle andre til å gjøre det samme. Fin reklame for deg selv dette, viser tydelig hvor lite du har fått med deg eller hva du forsøker deg på. Take a pick. Det nytter ikke å forsøke seg på løgn her, du blir tatt hver gang.

PS! Lisensen er meget verdifull. Så har du lært noe i dag også.
Redigert 22.09.2020 kl 20:46 Du må logge inn for å svare
rischioso
22.09.2020 kl 22:03 2826

Verdien måles i hvor mye markedet er villige til å gi for den - mao, etter år med forsøk på å kvitte seg med denne uten å lykkes så fant Gambia ut at ja, da gir vi den tilbake for tredje gang slik at vi i alle fall får noen leieinntekter (med forbehold om at selskapet betaler da for det har de jo ikke alltid gjort siden den er mistet 2 ganger) ...

Altså 3 ganger over veldig mange år har de nå fått råderett over lisensen med de økonomiske forpliktelser det medfører. Ikke ei krone er tjent på denne lisensen - ikke den heller og legger vi historien til grunn så vl de etter hvert måtte gå fra den også som flere ganger tidligere i likhet med flere andre lokasjoner.

Hver eneste gang så har man kommet med en ny presentasjon med nye verdiestimeringer over hva de tror lligger på bunnen, men aldri har de fått opp så mye som en dråpe hverken i Gambia, Senegal eller andre plasser - de har det med å slå seg sammen med andre for å slette historien slik at de kan begynne på nytt.

Og det klarer de nok for det er nok av hodeløse høns som ikke tar seg bryet med å lese seg opp på historien og tror at dette er og blir store greier, men slik blir det mest sannsynlig ikke denne gangen heller.

Ser frem til å se fortsettelsen av dette sirkuset hvor de sikkert også denne gangen kommer drassende med ikke navngitte partnere før de skal oppnå noe - ikke navngitte fordi de ikke finnes men så lenge verden vil bedras så er nok dette caset liv laga ennå litt til - det er bare noen flere aksjonærer som skal tape litt til først ...
Nybegynner2
22.09.2020 kl 22:15 2770

Rischioso; vanligvis går en i retten, og er villig til å bruke mye penger når verdier står på spill. Dette sier det meste om lisensen vi fikk beholde. Slik jeg har lest dine mange utspill er de helt frikoblet fra virkeligheten, og er fiksjonsbasert... noen, jeg med, vil kalle det for manglende forståelse av virkeligheten og da forstår jeg at du blir en bitter person, for mangler en de analytiske evnene så blør en fort penger på børsen. Spill Monopol så slipper du å tape penger.
rischioso
22.09.2020 kl 22:17 2763

Kjenner man til historien så hadde de ikke noe valg - retten eller pakke sammen for så og si alt var mistet eller rettere sagt fratatt pga mislighold og/eller at de selv valgte å levere tilbake lisenser fordi de ikke fikk utrettet noe - men igjen for å forstå dette så må man kjenne til historien og er det noe alle nye aksjonærer og potensielle aksjonærer burde lese seg opp på - så er det akkurat det. For å skulle høre på de gamle traverne som har blitt sittende fast i denne over langt tid er ikke å anbefale for de har et mål for øyet - det å få komme seg ut med minst mulig tap ...

Nå mangler det bare at Timis kommer inn som CEO så er ringen sluttet ... ;)

En fortsatt fin kveld ønskes alle!
Redigert 22.09.2020 kl 22:28 Du må logge inn for å svare
Bakåtlutad
22.09.2020 kl 22:25 2715

Säg mig rischioso, till vilken kurs vill du köpa aktier i Petronor?
Det förstår ju en tvååring att det finns ingen vits för dig att återkommande lägga så mycket tid och energi på vilseleda och sprida desinformation om du inte har ett intresse i att köpa på dig aktier.

PS. Du säger att de inte har tjänat en krona på licensen i Gambia, som om att de borde ha gjort det det. Du verkar ha fått det om bakfoten, det är så E&P fungerar, först måste du ha licens och sedan kan du börja tjäna pengar, inte tvärt om. Missförstå mig rätt, jag hade självklart också velat att de hade hunnit utforskat, borra och pumpa olja sedan i lördags då de fick licensen, men då ska jag tala om för dig att riktigt så fort går inte det. :)
thief
22.09.2020 kl 22:31 2694

Går det ann å bli så dum??😂😂For petronor fusjonerte nok med apcl,fordi lisensene ikke var verdt noe.Og hvis de var verdt så lite,hadde petronor også bare gitt de fra seg.Men hvorfor gjorde de ikke det riskokeren?For petronor var jo ikke avhengig av dem.Å få dem tilbake har vært pri 1,og nå kommer de i mål,til din store frustrasjon🙂Altså du BOMMET totalt på caset,mens vi fikk rett.Du driter deg bare så ut,at du gidder å gjøre deg sånn til latter.Bare får at man skal ta deg enda mindre seriøst,hvis det går ann da.
rischioso
22.09.2020 kl 22:33 2676

Min input var godt ment og rettet til de som tar slik input på alvor og selv gjør en DD før de kaster surt oppsparte midler ned i det store sorte hullet som aldri fylles. Det er ikke min hensikt å skulle omvende de som ikke er motagelige for fakta og som ikke skjønner sitt eget beste for de vil uansett tape pengene sine - om ikke her så andre plasser ... ;)
Redigert 22.09.2020 kl 22:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.09.2020 kl 22:34 2661

Pjatt som vanlig fra den kanten.
Tror dere det ikke blir avtale i Senegal - SELG
Tror dere det ikke kommer flere avtaler - SELG
Tror dere det ikke er behov for olje fremmover - SELG
For meg har denne ledelsen bevist nok til at jeg blir sittende long i denne, så må hver enkel bestemme selv og ikke la seg påvirke av hva som skrives på et forum.
40something
22.09.2020 kl 22:34 2656

Har rapportert tidligere nettroll uten at at admin gjør noe så a little bit of a waste. Men det er jo en markering. Det er og mulig å bytte nick, så det beste er nok å ikke respondere.
40something
22.09.2020 kl 22:50 2608

Nå skal det sies at det er ingenting som er så forlokkende som potensial. Når resultater kommer så går lissom luften ut av alle og forventningen som alltid er større enn når markedet skal prise dette inn, får seg en støkk. Dette gjelder også tech , medisin, og grønne aksjer. Det er ikke når høstingen kommer som er det viktigste for aksjeeiere/spekulanter. Det er drømmen om det hinsidige. Hvis det skal stigmatiseres på forum at forventningen ikke betaler seg i børskurs med en gang, så la det være. Det er kun de store som er forbehold luksusen å være i sideleie i lange perioder uten at skuffelse skal resultere i massive salg. Når det gjelder illikvide selskaper så vil det alltid være inn og ut siden angsten å bli sittende og ikke komme seg ut etter at blæsten har roet seg. Det kanskje er et tegn på at det er for mange selskaper på børs. Alle vil prøve å treffe med timing. Hvis Pnor synker tilbake så er det også naturlig. Licensen har ikke produsert noe ennå og når aksjekursen ikke løper av gårde så vil mange prøve seg på andre objekt som beveger seg mer i mellomtiden.
Redigert 22.09.2020 kl 22:52 Du må logge inn for å svare
Taylor
22.09.2020 kl 23:14 2543

Alle som har vært med en stund, vet at riskokeren bare vil ha lavere inngang. Skulle det mot formodning skje, snur han kappen tvert om og roser aksjen opp i skyene. Da er han inne. Bittert å stå utenfor nå. Noe lavere inngang ris, spår ikke jeg. Ta det som en mann. Ikke for sent å være med på festen. Dette er bare begynnelsen på Petronors reise.
P.s. digger at riskokeren er her. Han skjønner nemlig at her er det penger å hente.
FkL
22.09.2020 kl 23:17 2536

Glemte i farten at du hadde så mye kunnskap om historien; la oss nå se på dine tidligere påstander:
- Taper alle lisensene - feil
- Tapte 41-5 - feil
- kommer emisjon hvilken dag som helst fra 2-3 år tilbake - feil
- selskapet går konkurs fra 2-3 år tilbake - feil igjen

Lista er rimelig mye lengre enn dette og alle forstår hva du driver med.

Ikke rart du er bitter og jeg regner med at du baiser i alle aksjer du har tapt penger på. Liten mann?

PS! PetroNor er allerede en suksess. Vi venter bare på at meget bra skal bli ekstremt bra. Så lærte du noe i dag også.
tuja
22.09.2020 kl 23:19 2530

Alle vet at Senegal står på trappene for neste deal. Noe som kan komme hver dag som helst. Da tar Pnor nye trappetrinn opp i kursstigen. Alle kjenner Risch. Kun støy. Ignorer, og ta egne valg.

Happy hunting. :)
FkL
22.09.2020 kl 23:20 2520

Husk å ikke uttale deg om ting du ikke har greie på. Sitter selv syvsifret i pluss og det er ikke aktuelt å selge en aksje. I motsetning til deg så forteller jeg faktisk sannheten.
FkL
22.09.2020 kl 23:22 2512

Nok er nok; jeg tar kontakt med Finansavisen i morgen. Skal jobbe for å få Leif sparket ut av forumet.
oivindl
22.09.2020 kl 23:48 2446

"men igjen for å forstå dette så må man kjenne til historien og er det noe alle nye aksjonærer og potensielle aksjonærer burde lese seg opp på - så er det akkurat det."

Først og fremst bør de lese seg opp på din historikk, Rischioso. Det er nok det beste rådet til nye brukere og aksjonærer.