Hva skjer med kursen?

lypeders
NAS 22.09.2020 kl 12:40 4529

Hva skjer med kursen de neste ukene, kommer det noen gode nyheter? Hvor mye står den i når 1mrd kommer ut?
Redigert 21.01.2021 kl 07:02 Du må logge inn for å svare
Potet
22.09.2020 kl 14:02 4450

Vil vel fort gå ned til 70 øre, vanskelig å se hvor stort tap leasingselskapene er villige til å ta, men de kommer til å lempe ut en god del. Vil tro det er mulig å handle NAS til under 50 øre før jul, Innen 12 mnd er NAS konkurs og alt er tapt.
Redigert 21.01.2021 kl 07:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.09.2020 kl 16:27 4349

Ny all time low i dag igjen. Den annonserte kursdoblingen i går utgikk. 70-80 milliarder i gjeld - en tallstørrelse som er ca 15% av det norske statsbudsjettet. De som ennå ikke har forstått galskapen våkner vel utover høsten.
Redigert 21.01.2021 kl 07:02 Du må logge inn for å svare
vestlandsfugl
25.09.2020 kl 09:57 4077

Du er sitert på check-in.dk, danskene er visst enig med deg
Redigert 21.01.2021 kl 07:02 Du må logge inn for å svare
FunTrade
25.09.2020 kl 10:56 3989

Vi kjører rally i NAS nå, type Downhill:-)
Redigert 21.01.2021 kl 07:02 Du må logge inn for å svare
FunTrade
25.09.2020 kl 11:36 3912

Dæven, et skikkelig heng her nå, under 90 øre også nå:-)
Redigert 21.01.2021 kl 07:02 Du må logge inn for å svare
Kvike11
25.09.2020 kl 11:53 3859

Leasing selskab fra Kina, som er ejet af KINA, har solgt en brøkdel af deres aktier.
Snart køber de vel tilbage til lavere kurs , de ejer i forvejen det meste af NAS.
Hvorfor åbner de ikke ruter i og til KINA, og Thailand ???
Hvorfor sker der intet med penge fra Boeing, hvor de har milliarder tilgode.
Er ledelsen gået hjem, har de helt glemt driften og glemt at se muligheder.
Tidligere ledere havde allerede været ude med flere nyheder og fortalt alle hvor godt det kommer til at gå.
Der må være en fremtids udsigt fra ledelsen og en knap hvor der står "TO GO " og GO TO GATE ", er de klar til næsten normale tilstande.
Håber de overlever, hvis de vil udvande alle de nuværende aktier, kan de ligeså godt gå konkurs, hvis man er dansker kan man trække tabet fra direkte i indkomsten, det er der bedre økonomi i
. Så kan KINAMAND få lov til at rydde op sammen med staten , der vil få milliarder i tab, der kan mærkes i flere år i Norge
Redigert 21.01.2021 kl 07:02 Du må logge inn for å svare
Stokk Dum
25.09.2020 kl 12:06 3802

180 mill akskjer må ut før BOC Aviation må flagge igjen.

mvh
Redigert 21.01.2021 kl 07:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.09.2020 kl 12:46 3684

Deler av disse 180 millioner aksjer er vel i lock-up? Men det er jo ikke så lenge til neste frigivelse 9. oktober. Med det salgstrykket som er i aksjen, så er det vel vrient å kvitte seg med noe særlig mer enn 10 millioner aksjer om dagen uansett.
Redigert 21.01.2021 kl 07:02 Du må logge inn for å svare
FunTrade
26.09.2020 kl 13:50 3369

Tidligere ledere har sørget for et selskap så fullstappet med gjeld at selv den minste rystelse i markedet ville fått det til å vakle. Så kom det en tsunami i stedet og selv den største tosk måtte forstå hvordan det da vil komme til å gå.

Penger på gaten å shorte NAS.
Redigert 21.01.2021 kl 07:02 Du må logge inn for å svare
Hoasis
26.09.2020 kl 19:25 3167

Er det i det hele tatt mulig å shorte NAS? Prøvde å finne ut av dette når kursen var på 3-4 kr. Er vel neppe noen som låner ut aksjene sine til shorting nå...men som du sier er det mulig kan man shorte så mye man har kapasitet til!
Redigert 21.01.2021 kl 07:02 Du må logge inn for å svare
Bullinvestor
26.09.2020 kl 19:52 3136

Tror det er mange som er skuffet når vi er langt under 1 kr, ja laveste i går var vel 80 øre. Verdi rundt 3 mrd nå. Kanskje vi skal ned til 1 mrd.. blir nok endel tid med ørkenvandring. Det koster mye penger å få flyene på vingene igjen, når det tid måtte komme, i mellomtiden så går det mye til ettersyn og sjekk på alt som står på bakken. Må være en pine for ledelsen i Nas.
Redigert 21.01.2021 kl 07:02 Du må logge inn for å svare
FunTrade
26.09.2020 kl 21:04 3060

Ledelsen får jo godt betalt for det de driver med. Det enkleste er å drifte vedlikehold av fly på bakken.

Det vanskeligste må være å sikre videre finansiering av selskapet. Ledelsen tar med seg millionlønningene sine inn i ørkenvandringen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:02 Du må logge inn for å svare
suspekt
26.09.2020 kl 22:16 2995

Har en magefølelse på at det kommer gode nyheter for nas neste uke. Tror ikke hareide med følge lar nas gå konk, det ville være et nederlag for regjeringa. Danmark og Sverge med sas, og norge prisgitt sas sine bilettpriser, samt flere tusen arbeisledige. På nyåret kan vaksina være klar, og da begynner oppturen. Sommer/høst KAN bli tidenes opptur.
Redigert 21.01.2021 kl 07:02 Du må logge inn for å svare
SL
26.09.2020 kl 22:20 2988

Lurer på om du i det hele tatt skjønner hva som foregår. Uansett om NAS blir reddet så blir alle aksjonærene utvannet fullstendig og med den gjelden NAS har så vet jeg ikke hvordan du kan tro at det kommer noen opptur. NAS taper penger for hver dag som går og det kommer kursen til og reflektere hele veien ned til 0,1-0,2 øre som er kursmål satt av meglerhus. Men du kan vell mer enn ALLE meglerne som sier selg. Lykke til med oppturen skal le ifra sidelinjen ikke si at du ikke har blitt advart.
Redigert 21.01.2021 kl 07:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.09.2020 kl 22:25 2973

Det er helt uforståelig at staten skal fortsette med tiltakspakker til dette selskapet som er fullstendig skakkjørt. Vi snakker om penger som går direkte ned i et sluk på størrelse med bombenedslaget i Hiroshima.
Sett en strek, lær av feilene og slipp til nye krefter med nytt navn... "Hjelp vi flyr igjen"
Redigert 21.01.2021 kl 07:02 Du må logge inn for å svare
FunTrade
26.09.2020 kl 22:26 2970

Går du på dop så håper jeg det for din del at det bare er i helgene?

Regjeringen har da vel ikke noe prestisje knyttet til gjeldsberget Norwegian??
Redigert 21.01.2021 kl 07:02 Du må logge inn for å svare
FiskarenMJ
26.09.2020 kl 22:36 2936

At Norwegian med sin vanvittige gjeld på 70-80 milliarder ikke er slått konkurs for lenge siden, er for meg helt utrolig i seg selv. Makan til et penge sluk skal man lete lenge etter!

Det er som man sier: skylder du banken 10milloner kr, så har du er problem. Skylder du banken 10milliarder, da har banken et problem! Dette er vel grunnen til at nas får lov til å fortsette som et selskap, fordi banken og staten har for mye å tape....
Redigert 21.01.2021 kl 07:02 Du må logge inn for å svare
Stokk Dum
26.09.2020 kl 22:55 2892

Er det ikke en menneskerett lenger å fly til GC for nesten ingenting og helgetur til NY for et par timeslønner?

mvh
Redigert 21.01.2021 kl 07:02 Du må logge inn for å svare
suspekt
26.09.2020 kl 22:59 2882

Har ikke snakket om kursen i nas, eller om aksjonærene blir utvannet. Det er jo det mest sansynlige scenario du beskriver med lavere kurs og utvanning.
Det jeg imidlertid beskriver og tror på, er at nas overlever som selskap og KAN begynne på en opptur om 6-8 mndr
Kjøpte aksjer for 1 kr, kansje jeg får det tilbake om 1-2 år. Det skjer mye rart på børsen. Kjøpte nel for under kr 2 og sitter enda, de overlever kun på emisjoner, men The trend is your frend!!!
Redigert 21.01.2021 kl 07:02 Du må logge inn for å svare
Dr_Eval
26.09.2020 kl 23:03 2870

Om det ikke er en menneskerett, så er det ihvertfall mange som har hatt glede av det. Jeg savner gode alternativer. Forslagene som har blitt gitt her på diverse forum vil ikke løse noe som helst.
Redigert 21.01.2021 kl 07:02 Du må logge inn for å svare
SL
26.09.2020 kl 23:15 2835

Nei, det mest sansynelige er konkurs da man innser at det ikke lenger er håp, er nok ikke lett og kunne forsvare NAS når gjelden bikker over 100 milliarder.
Redigert 21.01.2021 kl 07:02 Du må logge inn for å svare
FunTrade
26.09.2020 kl 23:18 2831

Det blir nok av alternativer. Men det blir nok slutt på at nas eller andre selger turer med tap over tid. NAS sin prispolitikk har vært billig for kundene, og dyr for aksjonærer og långivere. Dyrt nok til at det nå kan koste selskapets eksistens.
Redigert 21.01.2021 kl 07:02 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
26.09.2020 kl 23:21 2820

Nas konker selvfølgelig ikke. Hvor kursen skal, og hvilken rolle staten inntar er et åpent spørsmål.
Redigert 21.01.2021 kl 07:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.09.2020 kl 23:29 2805

Problemet er at NAS må fokusere på gjeld og nedskalering i flere år fremover. De er helt nødt til å øke prisene, konkurransen blir svakere noe som igjen går utover etterspørselen, med unntak av feriene i høytidene som fortsatt vil være populært for Nordmenn.
Redigert 21.01.2021 kl 07:02 Du må logge inn for å svare
suspekt
26.09.2020 kl 23:37 2779

Er jo ikke bare nas som sliter, men stort sett alle verdens flyselskaper. Hvem som overlever og flyr videre når "røyken" har lagt seg, er ikke lett å si. Det som er sikkert er at folk flest velger flyreiser utifra pris. Som lavprisselskap hadde derfor nas gode utsikter i feb / mars.
Ser en på foreks lufthansa og hvor mye støtte de har fått fra den tyske stat, t så ville nas greid seg med en brøkdel
Redigert 21.01.2021 kl 07:02 Du må logge inn for å svare
FunTrade
26.09.2020 kl 23:46 2762

NAS er ikke av Lufthansa sin størrelse. Lufthansa må betale den tyske stat 9% rente pr år for eierskapet. Det er egentlig mer å betrakte som et lån til 9% rente.

Bare velge ut i fra pris det, men NAS overlever ikke uten at det til syvende og sist er kundene som betaler flyreisen. Så langt er flyreisen tydeligvis sponset av eiere og långivere, det kommer jo selvsagt ikke til å fortsette, hvilket er en delaktig årsak til at NAS er der de er i dag.
Redigert 21.01.2021 kl 07:02 Du må logge inn for å svare
FunTrade
06.10.2020 kl 14:54 2104

Tittentei med sjokkedorisei har gått sur, blitt en sytete grinebiter. Det er en tid for alt.
Redigert 21.01.2021 kl 07:02 Du må logge inn for å svare
Habub
06.10.2020 kl 15:06 2092

Held og lykke med Wizz-Air.

Det er precis som Ryan-Air. Ingen betaler skat, ENORME problemer med sikkerheden, en helt grotesk kultur, piloter som får et ABSOLUT minimum af træning som skal flyve rundt i Norge på glatte baner om vinteren i sne+storm.

Bliver kæmpe greit det, men sådan er det jo når man altid vil have det billigeste. NAS og Ryan-Air ødelagde branchen i Skandinavien, nu bliver 1000 vis af job i Norge sendt til udlandet sammen med de følger milliarder af kroner i skatter og afgifter.

https://www.trustpilot.com/review/www.wizzair.com

https://www.airlinequality.com/airline-reviews/wizz-air/

https://www.jet-settera.com/wizzair-review-worst-airline-europe/

https://www.aerotime.aero/rytis.beresnevicius/25514-wizz-air-labor-safety-criticism
Redigert 21.01.2021 kl 07:02 Du må logge inn for å svare