HLNG - Økte cashbeholdningen til 152 millioner dollar i Q2
Noe som er betydelig mer enn børsverdien på selskapet.
Er ikke dette for utrolig til å være sant?
Og jada jeg vet at de har gjeld og eiendeler, men
en så solid økning i cash i et eneste kvartal og en så høy kontantbeholdning er da helt formidabelt..
Er ikke dette for utrolig til å være sant?
Og jada jeg vet at de har gjeld og eiendeler, men
en så solid økning i cash i et eneste kvartal og en så høy kontantbeholdning er da helt formidabelt..
Redigert 19.01.2021 kl 16:14
Du må logge inn for å svare
En slik info alene burde sendt aksjen opp flerfoldige kroner og løftet bunnen betydelig. Den gikk opp til noe over 13 kroner på resultatdagen og er nå nede i litt over 10kr. Dette virker ikke riktig. Det forteller meg at markedet priser noe som i verste fall kan være en situasjon om et par år dersom alt går feil for selskapet (ingen nye kontrakter ei heller behov for fsru konverterte til frakt skip) og at markedet vil falle. Et slikt scenario har jeg ikke tro på. Jeg tror nødvendigvis ikke at alt skal klaffe framover, men jeg tror i hvertfall på noen nye frsu kontrakter og et marked for frakt av lng som vil øke i volum selv om prisene som de alltid har gjort vil variere.
Redigert 22.09.2020 kl 19:23
Sonatrach
22.09.2020 kl 19:24
2649
Dette er jo gamle nyheter som markedet garantert har priset inn i fremtidsutsiktene for selskapet.
Dessuten tror jeg cash posisjonen økte TIL 152 millioner, ikke MED 152 millioner.
Dessuten tror jeg cash posisjonen økte TIL 152 millioner, ikke MED 152 millioner.
Redigert 22.09.2020 kl 19:26
Ok du har rett i at den økte til (og ikke med). Har rettet opp innlegget. Uansett er det oppsiktsvekkende at de har så mye penger på bok. Slik det verdsettes over børs skulle man tro at det er et konkursbo eller på randen til å bli det, noe som definitivt ikke er tilfelle.
Ok de kan få problemer med å levere overskudd i en periode dersom de ikke får forlenget noen av fsru kontraktene og at spotmarkedet blir elendig i flere år.
Men det tror jeg ikke blir tilfellet.
Ok de kan få problemer med å levere overskudd i en periode dersom de ikke får forlenget noen av fsru kontraktene og at spotmarkedet blir elendig i flere år.
Men det tror jeg ikke blir tilfellet.
Sonatrach
22.09.2020 kl 20:00
2602
HLNG er konservative og har nok penger på bok for å dekke framtidge betalingsforpliktelser. Vi snakker saftige avdrag.
Ja de går ikke i Fredriksen-fella (ref Seadrill) og peiser ut utbytter hvert kvartal i årevis uten stop. Betryggende at hlng heller holder igjen utbytter en periode og bygger cash-ytterligere cash-beholdning.
tuja
22.09.2020 kl 20:32
2557
Mcap på 777mill nok, og kontantbeholdning på 151,9 mill usd (tilsvarende 1,420mill nok), som er omtrent det doble av mcap. Det er sjelden kost.
Risk-reward må da være ekstremt gunstig på dagens nivå. Bare å laste for framtida.
Risk-reward må da være ekstremt gunstig på dagens nivå. Bare å laste for framtida.
Ja det tenker jeg også.
Selv om selskapet kommer inn i en periode med dårligere inntjening så er dette et røverkjøp av de sjeldene.
Selv om selskapet kommer inn i en periode med dårligere inntjening så er dette et røverkjøp av de sjeldene.
poppey
23.09.2020 kl 08:41
2407
Noen som har en ide om hvor mye HLNG's 22,5% eierandel av Avenir LNG Limited bør verdisettes?
Originated in 2018 and backed by blue-chip sponsors, Avenir LNG is a fully integrated small-scale LNG supplier at the forefront of one of the fastest growing sectors of alternative fuel distribution.
Originated in 2018 and backed by blue-chip sponsors, Avenir LNG is a fully integrated small-scale LNG supplier at the forefront of one of the fastest growing sectors of alternative fuel distribution.
Vet ikke men et flott selskap👍
Og må jo være verdt en del pund..
Og må jo være verdt en del pund..
Fresh Prince
23.09.2020 kl 11:34
2274
Forsøker å ta et lodd her på noen par titusen aksjer, får se om jeg får noe, men er ganske lav likviditet her nå.
Ps: Hør Støle på Paretokonferansen fra forrige uke!
Han forventer flere signerte FSRU kontrakter i år..
Med gjennomsnitt 10års varighet.
Veldig mye positiv info.
Han forventer flere signerte FSRU kontrakter i år..
Med gjennomsnitt 10års varighet.
Veldig mye positiv info.
Støle sa at Lng forbruket i verden forventes å vokse formidabelt mot 2050 i følge fersk rapport. Lng har en svært viktig rolle i det grønne skiftet og brukes bla til å produssere hydrogen
Sonatrach
23.09.2020 kl 16:41
2120
Skipsverftene spytter ut nye LNG skip fortere enn markedet greier å absorbere dem. Bare ordren til QatarGas kommer til å drepe LNG shippingmarkedet i uoverskuelig fremtid fra 2025. De bestiller langt flere skip enn det de vil trenge for å skipe sine nye millioner tonn med produksjon.
Du tenker på han Støle som var bull for 4 år siden også?
Hva fan skjer med prisene på lng? Opp 20 prosent intradag..!
Og spotprisene på frakt skal ha steget ytterligere 12-15% siste uke..!
Kursen på både hlng og flex skal vel eksplodere opp snart?
Og spotprisene på frakt skal ha steget ytterligere 12-15% siste uke..!
Kursen på både hlng og flex skal vel eksplodere opp snart?
Lng prisene opp nye 5 prosent nå..
Fresh Prince
24.09.2020 kl 12:28
1845
Det er omtrent null likviditet i aksjen, og spreaden er relativt stor. Eneste måten kursen kan bevege seg opp er om noen selger/kjøper stort volum nå. Forsøker selv å kjøpe en god del aksjer nå, men kun fått en liten del av ordren inn.
Ja det er riktig. Jeg har i de siste ukene handlet litt og litt på best.
Kraftig Stigende fraktrater, oversolgt deluxe, olja opp.
Går inn i høysesong.
Klar for rebound.
Går inn i høysesong.
Klar for rebound.
10,18 kr er en helt latterlig prising av selskapet.
Har tjent svært gode penger i år. Spotratene godt opp fra q2 til q3(som snart er over). Q4 er høysesong og bruker å være det beste kvartalet.
Kanskje like greit at familien Høegh kjøper ut selskapet fra børs for dette blir rett og slett for dumt.
Har tjent svært gode penger i år. Spotratene godt opp fra q2 til q3(som snart er over). Q4 er høysesong og bruker å være det beste kvartalet.
Kanskje like greit at familien Høegh kjøper ut selskapet fra børs for dette blir rett og slett for dumt.
Høegh lng går som det suser og selges ned på tullebørsen oslo børs. Svindel og bedrag. Skal reprises etter hvert.