Neste ESG-rakett!? Nordic Railway Construction Group (NRC)

Slettet bruker
NRC 23.09.2020 kl 19:43 10218

Jernbanen og modernisering av jernbanen i det grønne skiftet, miljøløsninger og mer modernerne maskinpark. Nordisk entreprenørselskap som fort kan få flere bein å stå på. Mulighetene skal være mange.

Selskapets nettsider:

https://www.nrcgroup.com/

Nyheter angående kursmål:

https://finansavisen.no/nyheter/bors/2020/06/02/7533670/meglerhus-anbefaler-nrc-og-hever-kursmalet

https://finansavisen.no/nyheter/aksjeanalyse/2020/05/22/7530579/dnb-markets-aksjen-kan-stige-55-prosent

Flere innsidekjøp godt over dagens kursnivå. Se børsmeldinger.

Teknisk bør det være god støtte på 20, mens neste motstandsnivå skal være 35, og over der et nytt et på 57.

Snuoperasjon på gang nå..?

Vurder selv...
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
Teslabear
23.09.2020 kl 23:15 8448

Hvis du velger å tro på mikroinnsidekjøp har du et problem.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
bulleye
23.09.2020 kl 23:41 8403

Eller at du har et problem ved at du henger deg opp i et av mange god argumenter fra Rockall. Er ikke jernbane miljøvennlig? Har ikke NRC falt uforholdsmessig mye mens andre såkalte ESG aksjer har fått flere 100% uten at selskaper kan vise til noe som ligner på omsetning eller positivt resultat (om de noen gang oppnår det)?
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
dubium
24.09.2020 kl 01:24 8371

Järnväg är miljövänligt men en skillnad mot andra ESG-aktier är väl att politikerna öser pengar över vindkraft och alternativa bränslen men satsar inte på järnvägar alls, inte i Sverige i alla fall trots att svenska politiker kanske pratar mest av alla om "miljön." Men järnvägen i Sverige läggs ju snarare ner än moderniseras och byggs ut och transporterna flyttas över till lastbilar. Det enda nya de pratar om är höghastighetsbana mellan Malmö och Stockholm men den kommer aldrig bli av för den har de inte råd att bygga. Men det kanske satsas mer på järnvägar i Norge, Danmark och Finland?
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.09.2020 kl 10:55 8245

Her er det ikke snakk om «bare» nye linjer, men også om oppgraderinger, drift og vedlikehold på eksisterende linjer som har et stort etterslep. Legg også merke til at NRC driver innen annet i tillegg til bane. De er entreprenører, og for den som ikke er låst i statiske tanker, så er det vel lett å se for seg at de kan komme til å gå inn i flere segmenter.

Ønsker meg 40 pluss til jul...
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.09.2020 kl 10:58 8227

dæven raketten begynner å ta fart etter dumpingen til hausseman? :)

satser på 35kr i julegave
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.09.2020 kl 14:32 8178

Kunne gjort seg. Feita prosenter opp dit...

Ikke bare er NRC et ESG-selskap, men det blir også mer å gjøre for NRC som konsekvens av klimaendringer. Dette vill f.eks. dreie seg om større behov for forsterkede havner, mer skade på jernbanenettet og behov for større rør i bakken.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.09.2020 kl 10:03 8049

Sannsynligheten for bud på NRC er vel relativ stor med dagens prising. Ingen bør bli overraska om det kommer bud i disse tider.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.09.2020 kl 14:52 7949

Om kursmåla fra Nordea Markets (43) og DNB Markets (43) fortsatt står ved lag, så er jo NRC mer enn en doblingskandidat. Hvorfor er det ingen av finansmediene som har noen oppslag om dette..?
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
alexen
26.09.2020 kl 15:38 8272

Lekkasjer fra Statsbudsjettet 2021, tilsier at vi får historisk høye 32,1 milliarder til Jernbanesatsing! - Det er ingen tvil om at NRC vil hente ut en del av disse milliardene. Så får vi se om AF gruppen, Veidekke eller andre store entreprenører vil la seg friste mtp oppkjøp av NRC på tilbud?
Får vi et skifte i aktivitet fra bolig og næringsbygg til skinnegående samferdsel? Det satses i alle fall ganske mange milliarder på skinner fremover!
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.09.2020 kl 11:15 8061

De store liker nok ikke at de mindre kan plukke i ro og mak på slike nivåer. De vil vel helst bare selge til flokken på vesentlig høyere nivåer. Artig å være på skattejakt...
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
gronnvaskeren
28.09.2020 kl 11:59 8015

Min umiddelbare tanke rundt NRC er å zoome ut chartet og tenk over at de i de siste 20 årene har vært "åpenbart" at Norge trenger an solid utvidelse og oppgradering av jernbanen. Vi kan vel egentlig si at de har vært åpenbart siste 50 år. Nuvel, det er altså ingen fundamental nyhet at vi MÅ gjøre mer på jernbane. Hva er det som gjør at NRC skal ta av denne gangen?
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.09.2020 kl 08:51 7931

Og plutselig en dag blir det veldig tynt oppover...

Ja da...
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.10.2020 kl 21:00 7689

Se hva som skjedde med HYARD i dag, uten noen melding, i et selskap som nærmest har skrapa mot konkurs. Trolig skjedde det fordi «det grønne» ved selskapet har blitt underkommunisert. Sjekk nyheter om dette. Jeg hadde nok ikke kjøpt i HYARD uten å ha bæsja på meg i redsel, så NRC er noe annet.

Så hva med NRC og jernbanen i det grønne skiftet, og det at NRC selv går over til strengere miljøkrav..? Det er snakk om nye større traseer, vedlikehold med stort og voksende etterslep og ikke minst videre elektrifisering av jernbanen. Videre har vi dette segmentet environment som har stort potensial. Se lenger opp i tråden. Bare nevner det.

Het er noen grønne momenter å tygge på:

https://www.banenor.no/Nyheter/Nyhetsarkiv/2019/vi-har-en-viktig-rolle-i-det-gronne-skiftet/

Å ja, NRC er i Norge, Sverige og Finland.

Tenk også her bane i og rundt de store voksende byene. Dette krever sitt, og bedre mellom storbyene kan bli mer aktuelt fordi det blir boende flere i både A og B. Det fins også en del «årelatinger» en kan satse på for å lette trykket på eksisterende baner. F.eks. gjenstår det kun ca. fire mil for å koble sammen Gjøvikbanen med Dovrebanen på «feil side av Mjøsa». Bare et eksempel.

NRC har i alle fall ikke vært offensive på å grønnvaske seg!
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.10.2020 kl 21:04 7657

har haussemann dumpa ferdig?

det er lettere å manipulere "penny stocks" på konkursens rand vettu

ser ikke ut som norske sauer bryr seg om lønnsomhet her er det drømmer og luft som gjelder hehe
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.10.2020 kl 21:22 7623

Datum er i det minste ute av topp 20, så jeg tror ikke han kan bidra med så stort av salgspress mer uansett. Sjekk her:

https://www.nrcgroup.com/investor/share-information/

Som du også ser, så er Artic inne med feita post, og jeg mistenker at særlig dem (eller andre) kan komme med høyere kursmål sett inn i 2021. Nordea Markets’ dvaske kursmål på 25 syns jeg virker for magert, og at det fokuserer for mye på q3. Et kursmål bør ligge i radiusen 6-12 måneder fram i tid, syns jeg. Begynner kursen å bykse opp, så er det ingen motstand på 25. Har Nordea Markets glemt at NRC driver turnaround, at markedet for vedlikehold av jernbane åpner opp i Norge neste år, at NRC er ESG-selskap, at environment-segmentet har stort potensial og bedre marginer, at NRC «gir blaffen i handelskrig»..? Kan også nevne at NRC har penger i kassa og at de kan velge å selge visse eiendeler eller selskaper om de må det.

Norske sauer kjøper litt av hvert. For å ta den sammenligningen, så har Nordnet 0% belåningsgrad på HYARD og 75% på NRC. Det sier sitt.

Og ellers da, teknisk på NRC. Støtte på 20, motstand på 35 (over 60% opp dit) og motstand på 57 (over 160% opp dit).

NRC, turnaround-case og grønn aksje, tenker jeg. Tror at han nye sjefen fra AF Gruppen vil få til gode resultater, og at utbyttet kommer tilbake etter hvert.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
Kjempeflax
09.11.2020 kl 13:09 7314

Siste dag før Q3 presenteres og trolig siste mulighet til å kjøpe denne under 25.

Topplinjen bør ligge på nivå med Q2 (1,6 mrd) med EBITA på 3% (50 mill), ordreingangen vil være lav men tror de har klart å dra inn 600-700 mill, dvs en reduksjon til ca 6,7 mrd.

Presentasjonen slippes normalt klokka 07.00: https://nrcgroup.com/investor/reports-and-presentations/


Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
Kjempeflax
10.11.2020 kl 07:27 7179

Da har vi fasit som er gode nyheter 👍
Topplinje 1,9 mrd -Ebita 88 mill dvs over 4% og et ordreinntak på 1,2 mrd.
Olsen leverer bedre en guidet og det bør komme anbefalinger og nye kursmål over 30 ila uka. Top 20 er full av fond og med gårsdagens pengeflytting fra IT til industri ser vi fort 25 Ila dagen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.11.2020 kl 12:47 7032

Ja vel jo da nei da så... Fortsett en vei å gå, og jeg aner at man må ha mye kjærlighet å gi for å holde ut i NRC-aksjen... Men på sikt...

Kanskje NRC blir en «krakket» i stedet for rakett..? Ut ifra tall en ser i den nyeste rapporten så virker det ikke så fjernt at det komme enda et «contemplated private placement», og ny utvanning.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
Mr Morgan
10.11.2020 kl 15:07 6954

Operasjonell kontantstrøm er PLUSS 129 mill NOK. Net Profit 40 mill NOK. Ingen fare for å trenge penger. Meget sterke tall som også slår meglerhusenes estimater. Om skuta har snudd vet man ikke, men tallene er iallfall solide for 3q.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
lynx
10.11.2020 kl 19:00 6868

Lite å juble for dessverre. Mulig aksjen har bunnet ut på 20, men tvilsom om den skal stige veldig mye i overskuelig framtid.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
Tbra
10.11.2020 kl 19:25 6845

Egenkapital pr aksje ca.39,50kr. , De blir mest som å kjøpe 1kr.for 50øre . Nå tru eg den har bonnet ut , stor sjanse for stigning . Håper ledelse eller dei største aksjeeigarene gjør innsidekjøp ,de vil sette fart på aksjen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.11.2020 kl 14:27 6682

Vi håper på det. Nye grep som gir forbedringer og nye større kontrakter. Fin guiding for 2021 som straks er her.

40 til mars..?

Vedlikeholdsmarkedet for jernbane i Norge «slippes løs» neste år, og litt annet av snacks:

https://finansavisen.no/nyheter/finans/2020/11/10/7586402/storebrand-investerer-titalls-milliarder-i-nytt-klimafond

Nytt klima- og infrastrukturfond! NRC må være relevant å forsyne seg av for disse, tenker jeg.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.11.2020 kl 16:32 6615

Kjøpte på Dnb analysen i går. Opp 10 prosent på en handledag
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.11.2020 kl 13:46 6469

Herlig nok det ja, men nå vil den visst ned igjen.

:(-
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
Mr-Plow
12.11.2020 kl 13:53 6452

Sikkert litt sikring.. Er nesten ikke handel. 4,18 millioner så langt idag. Her er det bare å sitte rolig. Fortsatt billig, så kan snappe opp noe, hvis man har noe å kjøpe med.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
Tbra
13.11.2020 kl 21:00 6268

Kontrakt med Bane Nor på oppgradering av Nittedal stasjon på 220 mil.kr. Melding i kveldinga i dag. De går rette veien nå ,
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
Ændal
15.11.2020 kl 20:08 6042

Blir spennende å se hvor den åpner på mandag etter ny kontrakt.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
Heia75
15.11.2020 kl 21:01 5984

Det bør jo tas godt imot da man må forvente at de nye kontraktene er kvalitets sikret flere ganger. Det var ikke tilfelle for et par år tilbake.
Nå skal de i tillegg ha tatt ned aktiviteten litt for å være sikre på å ha de rette folkene til å utføre jobben.
Sammenlign med AF som mange i Nrc kommer fra så er omsetningen en tredjedel av AF mens børsverdien er en tiendedel.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
Tbra
16.11.2020 kl 15:34 5802

I dag har vist folk forstått at dette er ein undervudert aksje.,sikkert mye å gå på .
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
Kjempeflax
16.11.2020 kl 16:50 5751

Bra fart i dag, lenge siden vi så 10 mill i omsetning.
Synes det er rart at det ikke meldes innsidekjøp - kan det være gjedda i sivet som har tatt kontakt - (AF) ? Den norske kontrakten med oppstart i desember var uansett viktig.

Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
Ændal
20.11.2020 kl 15:06 5511

Bra volum idag. Er det insidekjøp på gang tro?
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
Aramis
30.11.2020 kl 14:22 5243

Kontraktene formelig strømmer på . Ny gladnyhet i dag.

PRESS RELEASE
NRC Group ASA - Appointed to a contract in Norway - NOK 90 million
30 NOV 2020 08:32 CET

COMPANY NAME
NRC GROUP, NRC GROUP ASA
MARKET
Oslo Børs

SYMBOL
NRC

Skanska has appointed Gunnar Knutsen AS, a company wholly owned by NRC Group
ASA, to a contract for transportation and disposal of masses in connection with
the new metro station in Fornebu.

The contract is valued at approximately NOK 90 million. The work will commence
in January 2021, and the project is scheduled for completion in December 2023.

«The fact that Skanska choose NRC Group for the second time as contractor on the
project, one of the largest metro expansions in Norway, is a vote of confidence
we are very pleased with", says Henning Olsen, CEO of NRC Group ASA.

For further information, please contact: Henning Olsen, CEO of NRC Group, + 47
91 74 15 92.
This information is subject of the disclosure requirements pursuant to section 5
-12 of the Norwegian Securities Trading Act.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
Heia75
01.12.2020 kl 09:29 5118

Arild Ingar Moe, visepresident i NRC Norge, har kjøpt like nesten 42.000 aksjer i NRC og har med det nesten doblet aksjebeholdningen i eget selskap.

Aksjene kostet i gjennomsnitt 24,25 kroner og totalsummen ble følgelig rett over 1 millioner kroner.

Etter transaksjonen eier Moe 90.000 aksjer i selskapet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
Heia75
01.12.2020 kl 09:47 5095

Men for all del, bare kjøp Norwegian aksjer.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
Heia75
01.12.2020 kl 18:23 5000

Leter du etter linjalen Rockall?
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
Water
04.12.2020 kl 13:15 4790

Pen oppdrift i dag, er det noe som skjer utenom vaksinenyheter? Eller synker den igjen på mandag?
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
Kjempeflax
04.12.2020 kl 17:36 4699

Den ble tatt inn i Innsideporteføljen (Finansavisen) som mange følger, publiseres på papir i morgen så mandag blir nok bra:

"Det mest interessante kjøpet siden sist har vært Norge-sjef Arild Ingar Moes kjøp for 1 million kroner i infrastrukturselskapet NRC Group . Kjøpet innebærer en nær dobling av hans eksponering i selskapet.
Vi tar NRC Group inn i porteføljen. Ut går Lerøy Seafood, som har sunket 3,2 prosent siden vi tok aksjen inn forrige måned. Helst skal en aksje være med i mer enn noen uker før vi bytter den ut, men sånn er det noen ganger."
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
MS90
04.12.2020 kl 23:51 4583

hvor ser du at den er tatt inn i innsideporteføljen?
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
Mr Morgan
05.12.2020 kl 10:25 4445

Innsideporteføljen publiseres normalt sett på nett på fredager i Finansavisen. Ser at noen så det som en ekstra trigger i går, men tror det like mye er nye kontrakter i det siste, god cash flow til tross for lave marginer ennå (men som bedrer seg og mye avskrevet), høy ordrebok, karakteren til innsidekjøpet, knapt teknisk motstand før ca 32 nok. I tillegg, og kanskje største faktoren, har ledelsen innført strengere anbudsregler, altså mer disiplin mtp prosjekter en tar på seg. Guiding også i linje med de langsiktige mål. Ser bra ut.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.12.2020 kl 10:42 4160

Sterke NRC nå..:)-
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare