Vendepunkt for DOF ?

Tre kontraktsmeldinger på en uke er det mest oppløftende på lenge. Kontrakter og kontanter er det som virkelig trengs for å komme på rett spor.
tobben
16.10.2020 kl 09:10 1043

Siste dag i en uke med bra omsetning av aksjen vår, blir spennende å se om det har skjedd noe blandt topp 20 på mandagens oppdatering
suspekt
16.10.2020 kl 09:14 1032

Drømmer om at dof akal ta en rec, men det er jo ikke realistisk slik forholdene er for øyeblikket.
Skal svært gode nyheter til for å løfte denne, men jeg sitter fortsatt i aksjen i håpet om at markedet skal snu for offshore!
Kontur
16.10.2020 kl 09:49 999

DOF sikrer sine store kontrakter i Brasil, disse er selve bærebjelken i selskapet.
Foruten Subsea satsingen vil vi ganske sikkert se en økende inntog i Havvind prosjekter.

Det bygges ikke båter pt samtidig ligger svært mange i kalde opplag. Vi ser også et økende behov inn i mot Havvind prosjekter, store prosjekt som vil kreve tonnasje.
Håper Dof er med på denne satsingen som kommer til å bli viktig.
Når vaksine kommer vll Covid etterhvert gå på retur og oljeforbruket igjen normaliseres.
Håper da på en skikkelig rekyl innen olje og oljeservice.
omac
16.10.2020 kl 10:16 967

Lov å håpe men akkurat nå er den bunnløs virker det som, snart ikke verdt mer enn tomflaskene mine i garasjen. Får låse de ned i skuffen og satse på bedre tider ja

Har du middler til å kjøpe mere så kjøp nå OMAC. alt kommer ikke til å dreie seg om eventyrkurser fremover i det grønne skiftet, bare vent å se. Det er nødt til å være reell inntjening etter hvert. is i magen er greit å ha i DOF nå. Har sakt det før, kjøp om du kan, det gjør jeg for det lille som kan brukes til dette, nede under 1,5 i snitt nå.
omac
16.10.2020 kl 23:08 767

Foreløpig har jeg doblet i rec, tredoblet i xxl og tatt grei gevinst i scana og sitter i elop og adsc. Kaster ikke gode penger etter dårlige, dof er avskrevet inntil videre

Veldig glad på dine vegne, men det er å se i speilet. Min tro på Dof er fundamental, med bakgrunn av at de kommer til å klare dette sammen med alle involverte som jobber for samme mål, alle ønsker å bidra til at de kommer over kneika, unntatt kanskje den danske bank, de er nok med de også nå. Om dette kommer til å inntreffe så blir ikke 3 gangeren så mye. Derfor er jeg villig til å satse opp mot en halv mill av egne penger så langt på dette, snitter meg ned så mye jeg kan. Så kan det henne jeg feiler, men som i aksjer, du må alltid ha råd til å tape det du satser. Håper du kommer deg inn Omac når dette snur.

God helg

Da var det ca 2 millioner færre aksjer hos nest største aksjonær

Jeg er inne og har avskrevet det jeg har, for høy risiko når jeg i mellomtiden har tjent penger. Hadde jeg fulgt disse rådene siste 6 måneder hadde jeg i beste fall vært i null, DOF var billig på 4.5, 3, 2.5, 1.5 og den bare fortsatte å falle. La oss håpe det er en bunn, de ikke konker og det snur fremover, men for høy risiko for meg.

Imens jakter jeg aksjer jeg kan tjene penger på så får DOF komme om det kommer

Jeg har mange aksjer og et "grusomt" høyt snitt.
Vurderer nå daglig å satse på at opptur er nært forestående og snitt meg kraftig ned på dagens tilsynelatende lave nivåer.

Mitt snitt er vel rundt 1,6. Den må hvertfall tredobles bare for å gå i null. Ikke usannsynlig da hele selskapet er konkurspriset og långivere har så og si gitt 100% støtte til å kjøre uten renter og avdrag til ting bedrer seg. Men det er uansett relativ høy risiko jeg ikke putter i mer penger for denne gang.

Som sagt her er det bare å følge med. Tror at når verdensbildet endres, dvs at Corona slipper taket pga vaksine så vil mange næringer få en bratt opptur. Offshore kan være en av oppturskandidatene. Forutsetningen er at det må være liv i selskapene for at de skal kunne reddes. DOF lever fortsatt.