NAS: - Siste ord er ikke sagt
Det er krefter både på og utenfor Stortinget som ønsker å redde Norwegian:
"FRP VIL REDDE NORWEGIAN
Frp-nestleder Sylvi Listhaug møter i dag Norwegian-ledelsen.
“Flyselskapet Norwegian er helt avgjørende for å sikre et godt flytilbud i Norge. Det er viktig med konkurranse i luftfarten for å sikre billigere flybilletter. Norwegian sysselsetter tusenvis av ansatte i Norge. FrP vil derfor ta initiativ til å finne en løsning som redder Norwegian gjennom krisen”, skriver Frp i en pressemelding.
De viser til hvordan tilbudet var da SAS hadde tilnærmet monopol.
Prisene var langt høyere og gjorde det vanskeligere for folk flest å reise. Det var også et langt mer begrenset rutetilbud. Norwegian gjorde det mulig for nordmenn flest å ta en langweekend i norske og europeiske storbyer og reise oftere hjem til familien. FrP vil ikke tilbake til monopol, høye priser og et dårligere tilbud, sier nestleder i FrP Sylvi Listhaug."
(VG Nyhetsdøgnet i dag)
"FRP VIL REDDE NORWEGIAN
Frp-nestleder Sylvi Listhaug møter i dag Norwegian-ledelsen.
“Flyselskapet Norwegian er helt avgjørende for å sikre et godt flytilbud i Norge. Det er viktig med konkurranse i luftfarten for å sikre billigere flybilletter. Norwegian sysselsetter tusenvis av ansatte i Norge. FrP vil derfor ta initiativ til å finne en løsning som redder Norwegian gjennom krisen”, skriver Frp i en pressemelding.
De viser til hvordan tilbudet var da SAS hadde tilnærmet monopol.
Prisene var langt høyere og gjorde det vanskeligere for folk flest å reise. Det var også et langt mer begrenset rutetilbud. Norwegian gjorde det mulig for nordmenn flest å ta en langweekend i norske og europeiske storbyer og reise oftere hjem til familien. FrP vil ikke tilbake til monopol, høye priser og et dårligere tilbud, sier nestleder i FrP Sylvi Listhaug."
(VG Nyhetsdøgnet i dag)
Redigert 21.01.2021 kl 06:27
Du må logge inn for å svare
SL
24.09.2020 kl 10:11
2713
Kursmål 0,2 før konkurs, fortsett og drøm
Redigert 21.01.2021 kl 06:27
Du må logge inn for å svare
Talent
24.09.2020 kl 10:50
2623
Redde NAS er en ting men aksjekursen er en annen ting.
Redigert 21.01.2021 kl 06:27
Du må logge inn for å svare
Mange som ryker på tvangssalg her nå. Shortere styrer shovet og småsparerne ryker ut på stopp loss
Redigert 21.01.2021 kl 06:27
Du må logge inn for å svare
Føre var
24.09.2020 kl 11:54
2499
Jeg må jo si jeg håper på utstrakt hånd!
2,- +++kroner om det lukter redning, men vi får se.
2,- +++kroner om det lukter redning, men vi får se.
Redigert 21.01.2021 kl 06:27
Du må logge inn for å svare
vestlandsfugl
24.09.2020 kl 12:06
2471
FrP hiver seg på alt som kan fiske stemmer. Greit at SAS trenger konkurranse, den kommer den dagen SAS begynner med monopolpriser. Widerøe eller Air Baltic eller andre vil sørge for det.
Vi trenger konkurranse. Vi trenger ikke et selskap med 120 stk 737 og 40 stk Dreamlinere.
Fint om aksjonærene i NAS sørger for overlevelse, ikke fint om den norske staten skal sponse med 10 - 15 mrd.
Forøvrig - de som håper aksjekursen skal holdes oppe av staten: Går staten inn med kapital nulles vanligvis aksjene. Og slik må det være.
Vi trenger konkurranse. Vi trenger ikke et selskap med 120 stk 737 og 40 stk Dreamlinere.
Fint om aksjonærene i NAS sørger for overlevelse, ikke fint om den norske staten skal sponse med 10 - 15 mrd.
Forøvrig - de som håper aksjekursen skal holdes oppe av staten: Går staten inn med kapital nulles vanligvis aksjene. Og slik må det være.
Redigert 21.01.2021 kl 06:27
Du må logge inn for å svare
Føre var
24.09.2020 kl 12:15
2442
Att vi har ett helnorsk flyselskap bør inngå i forsvarsbudsjettet, det eneste politikerene bør ha som krav for redning, er att det også bare flys med norsk arbeidskraft. Da ville til og med rødt sagt ja.
Kansje NAS ender godt i pluss i dag, på håp.
Kansje NAS ender godt i pluss i dag, på håp.
Redigert 21.01.2021 kl 06:27
Du må logge inn for å svare
FunTrade
24.09.2020 kl 12:32
2402
Det blir selvsagt ikke monopol uansett. Med den overkapasitet flyselskapene vil ha fremover kommer det til å bli nok av tilbud til konkurrerende priser.
Redigert 21.01.2021 kl 06:27
Du må logge inn for å svare
MASTERCLASS
25.09.2020 kl 14:46
2158
ALT er latterlig med NAS nå.
At politikerne nå skal vurdere å sløse enda flere milliarder på dette tapsselskapet er skremmende. La nå markedet ordne opp selv i den "uløkka" som NAS har satt seg selv i!
Selskapet har jo i praksis vært NULL verdt siden mars, selv om en naiv ledelse i NAS og enda mer naive investorer har forsøkt å innbille seg selv om andre at det er liv laga. At noen vil gi noe som helst for dagens aksjer er en gåte. Bortsett fra de som tror at politikerne er idioter og vil redde dem.
For at NAS skal være liv laga de neste årene i en nedskalert utgave så trenger de tilførsel av 10-20 MILLIARDER kroner. Det er ingen andre i hele verden enn dumme norske politikere som er villig til å spytte inn så mye penger i et fortapt og forgjeldet selskap.
At politikerne nå skal vurdere å sløse enda flere milliarder på dette tapsselskapet er skremmende. La nå markedet ordne opp selv i den "uløkka" som NAS har satt seg selv i!
Selskapet har jo i praksis vært NULL verdt siden mars, selv om en naiv ledelse i NAS og enda mer naive investorer har forsøkt å innbille seg selv om andre at det er liv laga. At noen vil gi noe som helst for dagens aksjer er en gåte. Bortsett fra de som tror at politikerne er idioter og vil redde dem.
For at NAS skal være liv laga de neste årene i en nedskalert utgave så trenger de tilførsel av 10-20 MILLIARDER kroner. Det er ingen andre i hele verden enn dumme norske politikere som er villig til å spytte inn så mye penger i et fortapt og forgjeldet selskap.
Redigert 21.01.2021 kl 06:27
Du må logge inn for å svare
Viggo99
25.09.2020 kl 15:07
2117
Det mest fornuftige er å la Norwegian gå konkurs.
De siste 20 årene har vist at det er marked for en konkurrent til SAS. Norwegian har tjent gode penger i Norge. All logikk tilsier at noen vil starte et nytt, norsk flyselskap kort tid etter at Norwegian har gått konkurs. Et nytt selskap trenger ikke å slite med seg den gamle gjelden til Norwegian og kan kjøpe/leie fly til rekordbillige priser. De kan enkelt skalere opp aktiviteten når koronatrusselen minker.
Det er selvfølgelig synd på de ansatte i Norwegian. Men det er uansett ikke bruk for deres arbeidskraft de neste 1-2 årene. De må finne seg noe nytt å gjøre mens de venter på at aktiviteten i flybransjen tar seg opp. Og det kommer den til å gjøre.
De siste 20 årene har vist at det er marked for en konkurrent til SAS. Norwegian har tjent gode penger i Norge. All logikk tilsier at noen vil starte et nytt, norsk flyselskap kort tid etter at Norwegian har gått konkurs. Et nytt selskap trenger ikke å slite med seg den gamle gjelden til Norwegian og kan kjøpe/leie fly til rekordbillige priser. De kan enkelt skalere opp aktiviteten når koronatrusselen minker.
Det er selvfølgelig synd på de ansatte i Norwegian. Men det er uansett ikke bruk for deres arbeidskraft de neste 1-2 årene. De må finne seg noe nytt å gjøre mens de venter på at aktiviteten i flybransjen tar seg opp. Og det kommer den til å gjøre.
Redigert 21.01.2021 kl 06:27
Du må logge inn for å svare
Master chef. Og SAS har ikke fått hjelp? Viss vass. Nas konker aldri. Drøm for shortere.
Redigert 21.01.2021 kl 06:27
Du må logge inn for å svare
FunTrade
26.09.2020 kl 23:36
1896
Drømmen har levd så lenge at en rekyl opp vil aldri være i nærheten av å fjerne engang 20% av urealisert gevinst pr nå.
Det er derfor en helt annet ball of game longerne driver med.. Det er faktisk umulig å gå i tap på en short satt på NOK 4 eller 5 før kursen 5-6 dobler seg nå, hvilket har en sannsynlighet på nær 0. Motsatt er det svært sannsynlig at long-ere vil oppleve direkte tapssituasjon fra dag 1 ved kjøp nå, selv på kurs 0,86 kr..
Det er derfor en helt annet ball of game longerne driver med.. Det er faktisk umulig å gå i tap på en short satt på NOK 4 eller 5 før kursen 5-6 dobler seg nå, hvilket har en sannsynlighet på nær 0. Motsatt er det svært sannsynlig at long-ere vil oppleve direkte tapssituasjon fra dag 1 ved kjøp nå, selv på kurs 0,86 kr..
Redigert 21.01.2021 kl 06:27
Du må logge inn for å svare
FunTrade
26.09.2020 kl 23:54
1873
Enig..NAS er en drøm for short.
Redigert 21.01.2021 kl 06:27
Du må logge inn for å svare