Pho- verdien av 1 blålys scope

Hallvar
PHO 20.09.2018 kl 00:16 11233

Det er noen som hevder at høy aksjekurs i Photocure bare er en fantasi og at kurs over 1000 nok er utopi. Jeg ser sjeldent at de som argumenterer mot høye kurser har gode argumenter, da de som oftest henviser til hva som har skjedd tidligere.

Personlig er jeg helt overbevist at dette går vegen og jeg er heller ikke i tvil om at vi får høye kurser og solide utbytter de neste årene. Hvorfor ? Jo fordi det vil bli en kraftig økning i blå lys cystoskopi og bruken vil gå opp per cystoskop. Hvorfor er jeg sikker på det, jo fordi det er dokumentert til å være en overlegen teknologi sammenlignet med andre metoder. All positiv medieoppmerksomhet bidrar selvfølgelig også til at flere blir bevisst på at dette er beste metode.

Så til verdien av ett blålys. Her skiller jeg ikke på fleksible og normale scope, men Sier st snittallet jeg bruker dekker begge typer.
Hvis vi antar at 1 scope brukes 1 gang per dag på alle arbeidsdager i året (260 dager) og at cysview koster ca 8500 nok per dose. Så vil et scope medføre en økt omsetning på ca 2,2 mill nok. Vi vet at inntekter fra Tyskland og Skandinavia (samt Canada og evt andre land) dekker kostnadsbasen til Photocure, så da vil den økte omsetningen for et scope bidra til et overskudd på ca 0,1 nok PR aksje. Med en P/E på 15 vil dette medføre en kursøkning på ca 1,5 nok PR scope.

Så for meg blir spørsmålet. Tror jeg på flere scope i bruk ? Bellete svarte vel tydelig på det i Q2 presentasjonen.
Det neste spørsmålet er, tror jeg utstyret kommer til å bli brukt. Ganske retorisk spørsmål, men svaret er selvfølgelig ja.

Mitt anslag er ca 20 nye scope i Q3. Det bør bety en økning på ca 30 nok hvis en tror de blir brukt. Personlig tror heg også frekvensen på bruk kommer til å bli vesentlig høyere enn 1 PR dag. Det er vare å finne frem kalkulatoren .

Dette blir en bratt økning i 2019
Redigert 21.01.2021 kl 01:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.09.2018 kl 00:50 7110

Photocure er for meg blitt en gigantisk mulighet, det er fullstendig galskap og la denne muligheten gå fra deg. Er man usikker?? Selv neggene finner ikke gode argumenter, kjøp 1k eller 2 k aksjer eller et beløp du er komfortable med bare for å være med. Det finnes nok av de som angret på at de ikke kjøpte i Algeta, hvor ender Pho med forutsetningene som er presentert? Er ikke dette verdt å være med på så lurer jeg på hva de fleste gjør på børs i det hele tatt. Ønsket er vel å tjene penger vil jeg tro?
Slettet bruker
20.09.2018 kl 00:53 7102

Ja hvem vet?
Merlin
20.09.2018 kl 03:30 7044

Faren er å høre på en focuss som kun ser skyfri himmel og har gangetabellen klar. Det er DYRT å markedsføre i USA. Når har focuss nevnt det? Hør kanskje heller på DTT og kanskje meg? Som har vært med på Pho siden børsnoteringen for neste 20 år siden, og hatt "gleden" av å være med på alle nedturene etter optimismen.

Pho har dessverre hatt alt for dårlig merkantil ledelse. Og er den blitt noe bedre? Neppe. Bokholder og feilfører Dahl er vel det motsatte av en dynamisk, inspirerende leder. Istedet velger han på nederste linje og spår underskudd inntil det motsatte er bevist. Hvorfor skriver ikke Medisinmannen lenger? Han solgte seg vel ut som han sa, på 40 kroner og dro på jordomseiling?

Det er flott å se focuss sole seg i en glans han neppe fortjener. Jeg tror likevel det er nødvendig å høre litt mer på argumentasjonen om hvorfor reimbursement er så dårlig for et preparat som gir kreftpasienter et betydelig lenger liv. Det koster jo jaggu mer å markedsføre hver enkelt behandling! Det blir det ikke bonanza av!

Photocure har en kjempejobb å gjøre. Photocure må overbevise publikum. Dit er det langt frem. Med en ledelse uten peiling på markedsføring, blir det bare en forvirret, kjempedyr og ulønnsom prosess. HVOR BLIR DET AV TOP-NOTCH Markedsførerlederen?

De store selger seg nå på dagens kurser kraftig ned. De vet de må ta gevinst og løpe.
Redigert 20.09.2018 kl 03:33 Du må logge inn for å svare
Sjog
20.09.2018 kl 06:08 6986

Jeg hører ikke på noen av dere. Jeg regner på caset selv uten hverken skylapper eller fantasitall eller skjeling til gammel historie. For meg er det neste kvartal og neste år som teller og jeg liker de svarene kalkulatoren gir.
Scoopfinder
20.09.2018 kl 07:23 6900

Hva har skjedd med deg Merlin ?
Det siste innlegget ditt er vrøvl fra første til siste ord !

Ta f.eks dette : «Det koster jo jaggu mer å markedsføre hver enkelt behandling»
Din teori er altså at pho må markedsføre Cysview dosene for å få solgt, selv etter at sykehusene har kjøpt scopene.
Det er det samme som å si at en som selger støvsugere må markedsføre støvsugerposene for å få solgt noen ?
Hva skal du med en støvsuger uten pose ?

Nei, de kan ikke kjøpe Cysview fra andre enn Pho.

Vi får håpe Merlin vrøvler mindre om Nano enn om Pho
Redigert 20.09.2018 kl 07:23 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
20.09.2018 kl 07:32 6845

Merlin
Som NANO aksjonær og skribent på HO har du i flere år hatt sterkt gjennomslag på HO. Du er vel en av de få jeg har ansett kunne påvirke kursutviklingen med dine skriblerier.
Men når det kommer til PHO så tyder det på at du sliter med å nå gjennom. For i dine innlegg vedrørende PHO så er hovedfokuset ditt på PHO sin historie, men uten å ta inn over deg hva som har skjedd det siste året. Og der begår du etter mitt syn en vesentlig feil. Heller ikke jeg har hatt videre tro på PHO inntil i juni 2018. Da fikk jeg et helt nytt og ganske så annet syn på fremtiden til PHo. Fortiden og historien kan vi ikke gjøre noe med. Trist for dem som har vært aksjonærer og trodd på selskapet i alle disse årene. Men historie er historie.
Løft blikket og se fremover. Markedet er gigantisk og blir ikke mindre når man tar inn over seg at BLCC teknologien også jan 2019 i tillegg får på plass en forbedret refusjonsordning, antall utplasserte scope passerer 150 og tempoet vil vise seg å akselerere, da begynner det å renne inn særdeles mye penger i kassen til PHO. Tar man i betraktning det relativt lave antallet aksjer som finnes totalt i PHO, så vil også du skjønne at vi her står foran en gedigen utbyttemaskin. Så istedet for å stå på utsiden og håpe på at din påvirkningskraft fra NANO innlegg også skal hjelpe deg til billigere inngang i PHo, så bit inder sure epler og kjøp deg inn. For en oppegående person som deg Merlin skjønner at dette blir suksess. Ikke forsøk å innbill en bergenser noe annet ;-))

Ha en riktig god dag og lykke til hvordan du er investert!
bateman
20.09.2018 kl 08:23 6714

At Merlin hadde en posisjon tidlig i 2016 er det ingen tvil om. Han kom seg tidlig inn i Nano og derfor så han veldig smart ut.
Men stort sett alt han har kommet med etter 2016 har ikke hengt på greip og har bare vært hodeløs hausing.
focuss
20.09.2018 kl 08:37 6629

Merlin har det ikke godt om dagen og utviklingen i Nano er den ene årsaken. Utviklingen i PHO er den andre årsaken. Når noen til og med setter pris på hva jeg skriver så renner det fullstendig over for ham. Merlin kom opp med et forslag og tilbud til meg om at hvis jeg sluttet å skrive på Nano tråden skulle han slutte å skrive på PHO tråden. På Nano tråden så defineres alt som ikke er haussing som baissing. Så jeg svarte ham at jeg forhandler ikke om hva jeg skal mene verken om Nano eller om PHO. Merlin har faktisk innrømmet at han skriver på PHO tråden for å forsøke å senke kursen. Når det er selve målet så er det vanskelig å legge vekt på hva han mener.
JosefK
20.09.2018 kl 08:44 6485

Akkurat som vi ser hodeløs haussing i nok en tråd.

Jeg henger meg ikke opp i dokumentasjonen. Den er god. Når man har noen år på baken, så vet man at det kom et lass med dokumentasjon for år siden uten at det hadde noen innvirkning på hverken valuering eller lønnsomhet. Snarere tvert om -ethvert stort studie som ble publisert førte til knall og fall.

Og grunnen er, som merlin er inne på, katastrofalt dårlig merkantilt arbeid -og man må vel legge til overadministrert, dyr ledelse. Om dette endrer seg er jeg betinget optimist til. Det ser bra ut men at det blir sigar av det gjenstår å se.

Jeg kan også sette meg med den store gangetabellen og regne meg fram til eventyrlig vekst. Men jeg vet det tar tid. Drug-device kombinasjonen sørger for det.


Sjog
20.09.2018 kl 08:47 6429

Kanskje dette hjelper :

Photocure ASA: Daniel Schneider appointed Chief Executive Officer
Oslo, Norway, 20 September 2018: Photocure ASA (OSE: PHO), announces today that Daniel Schneider has been appointed President and Chief Executive Officer of Photocure. Mr Schneider joins Photocure from the position of General Manager for Ablynx N.V. in North America.

“I am pleased to announce Dan Schneider as our new President and Chief Executive Officer. Photocure is entering a period of accelerated growth in the important U.S. market with strengthened focus on commercial development. Dan brings over 25 years of experience in developing and expanding rapidly growing healthcare companies in the U.S. He will further leverage on the opportunities arising from Photocure’s unique position in the bladder cancer market. I look forward working with Dan to develop Photocure into becoming the leading bladder cancer company”, says Jan H. Egberts, M.D. Chairman of the Board.

Mr Schneider is a U.S. citizen and holds an MBA from Washington University and a Bachelor of Science degree in Business Administration from St. Louis University with a double major in Finance and Marketing. Mr Schneider brings extensive commercial experience from the U.S. healthcare industry, including his previous position as General Manager for Ablynx N.V. in North America. Mr Schneider has also held executive management positions in other pharmaceutical and biotech companies, including BTG International, Somaxon Pharmaceuticals and Sepracor.

“The Photocure team has built a unique company within the field of bladder cancer, with excellent people, world leading technology and high-potential products. The company has developed a solid infrastructure in key regions, especially in the U.S. We will continue to scale and leverage on this growth platform to deliver on the commercial opportunities in the bladder cancer markets. I look forward to work with the team to expand the commercial footprint and to embark on the growth journey for Photocure”, says Mr Schneider.

Mr Schneider will commence the position upon further agreement, expected prior to 1 November 2018. Erik Dahl will continue to serve as the acting Chief Executive Officer until Mr Schneider’s commencement of his position, after which Mr Dahl will resume his previous role as the Chief Financial Officer of Photocure.
Sjog
20.09.2018 kl 08:52 6389

En mann med erfaring fra store selskaper dette. Ablynx ble forresten kjøpt opp av Sanofi for 3,9 milliarder Euro tidligere i år (uten at dette skal sammenlignes med PHO forøvrig).
hvasa
20.09.2018 kl 08:52 6370

Letteste ting i verden er å sette inn tall i et Exel ark og leke seg med hvis og om o.s.v.
Londonmannen
20.09.2018 kl 09:11 6278

Markedet for PHO er et reelt tall. Resultatene fra bruk av BLCC teknologi sammenlignet med andre opsjoner er vitenskapelig bevist. Refusjonsordningen og FDA godkjennelse er reelle. Den rosende omtalen fra anerkjente urologer likeså.

Det er en viss forskjell å leke seg med reelle tall og gå et resultat og det å leke seg med fantasitall. At resultatet man får når man i PHO sitt tilfelle, virker å være fantasitall endrer ikke grunnlagstallene og deres realitet.
Scoopfinder
20.09.2018 kl 09:33 6184

I Norge er misunnelsen sterkere enn kjønnsdriften.
Alle aksjer som stiger bratt blir forsøkt svertet.
Sverting av PHO er et tegn på at mange skulle ønske de hadde hatt aksjen
Slettet bruker
20.09.2018 kl 10:04 6072

Merlin, Jeg föler meg bra dum som tidligere tok deg seriös. Den sjalusien du har utviklet overfor focuss passer dårlig på et forum. Noe annet kan ikke ligge bak denne setningen: "Det er flott å se focuss sole seg i en glans han neppe fortjener" Jeg, og mange med meg, synes focuss fortjener rosende ord. Hans innlegg er som oftest presise og saklige, og har i ettertiden vist seg langt mer korrekte en feil. Det samme kan ikke sies om dine innlegg, som bare blir mer og mer usaklige, ispedt latterlige forsök på å argumentere for ingenting som helst av substans. God bedring.
Scoopfinder
20.09.2018 kl 10:22 6018

Merlin svarer nok ikke. Selv om Nano er opp i dag smerter det nok mer å se PHO opp 9,16% :-)
Redigert 20.09.2018 kl 17:44 Du må logge inn for å svare
JosefK
20.09.2018 kl 10:29 5970

Ad hominem svada.
Slettet bruker
20.09.2018 kl 10:38 5918

Får håpe for Merlins del at det er siste flaske han svelger bunnen av, og heller går over til å svelge noen Kameler. Så burde han ta seg en god post i PHO, og bli med på det som etter alle solemerker kommer til å bli en fantastisk reise opp mot nord. De skjör i sjöen som var, er passert, og forbigått med glans, og nå ligger åpne havet foran oss. Det blir som Oppgang Kommer så treffelig beskrev det. Den stygge Andungen har skjönt den er en Svane, og den kan fort bli den vakreste. God reise.
hvasa
20.09.2018 kl 14:21 5775

Trenger ikke kalle meg misunnelig, da jeg er søkklasta selv. Ser at kursen presses nedover i dag også, så selgerene er tydeligvis ikke ferdige. Får håpe dem er tomme snart, men umulig å vite.
Scoopfinder
20.09.2018 kl 14:35 5733

Noen ser et «press nedover»
Jeg ser oppgang på 3,18 % ?
hvasa
20.09.2018 kl 14:55 5649

Ja, men vi startet over 8% så det kaller jeg press nedover. Nå er vi for øvrig på 2,62% og kjøpersiden er skral, selv om det dukket opp en kjøpspost på 6500 på 54,80 nå. Får håpe det er bunnen for i dag men tviler.
NilsAB
20.09.2018 kl 15:15 5594

Kjøpssiden svelger unna... Holder vi 55 med alt som skal ut i dag er vi vel heldige... Bra volum også.... Hadde bare de store på selgersiden blitt ferdig snart, så ting fikk roet seg litt...
Slettet bruker
20.09.2018 kl 15:24 5558

I don't understand this stock. Just when I thought we were starting to build some momentum again.......
Slettet bruker
20.09.2018 kl 15:30 5525

Det tar tid å tømme top50-lista.
Særlig når det kun er smånisser som kjøper.

Her er bare å vente til aksjonærlista viser økning for de største aksjonærene.
Scoopfinder
20.09.2018 kl 15:36 5497

Det er ikke alle som skjønner hvilken juvel de sitter på. Noen har regnet selv, andre må se inntektene eksplodere før de tror det.
hvasa
20.09.2018 kl 15:40 5449

Tror faktisk du har rett der Scoopfinder . Ser ut som PHO må bevise at de leverer før denne tar av. Slik det ser ut nå er tvilen størst.
såpe i øynene
20.09.2018 kl 15:41 5482

Det forventes mange spennende nyheter fremover i Photocure. At den fremdeles trades på disse nivåer er vel bare en tidlig århundrets julegave. At den tar et lite pust mens rakettene varmes opp skjer med de fleste selskaper. Når denne tar skikkelig fyr går den ikke opp med kronestykker. Her er det bestillt seddelteller for levering på døren.
Scoopfinder
20.09.2018 kl 15:49 5448

Når amerikanerne oppdager Cysview vil de etterhvert også oppdage Photocure. Amerikanere er ville etter utbytteaksjer.
Da blir det kamp om et få antall aksjer
hkirk
20.09.2018 kl 16:44 5322

Scoopfinder 10:22. En dritt-kommentar. Er det virkelig nødvendig å legge seg på dette nivået??
Redigert 20.09.2018 kl 16:45 Du må logge inn for å svare
bravi
20.09.2018 kl 18:25 5142

Kurspotensialet med ansettelse av ny ceo var raskt tatt ut. Det er mange som tenker sell on news og det er ikke dumt å gjøre.

Det er klart at spriket mellom kursen og enkeltes forventninger er kjempestort i dette papiret. Hva som gjør at kursen ikke fyker opp vet ikke jeg men noe må det være.
HYPERgris
20.09.2018 kl 18:35 5097

Svaret er vel at fond på top 10-15 deiser ut 250-300k aksjer i uka. De selger på stigende kurs og volum.

Regner med de omsider har riktig vekting i fondsporteføljen.

På den andre siden, det er bra volum og interesse over 50kr på kjøpersiden også.

At kortsiktige og gud vet hva fjaser utrettelig opp og ned i mente om kursbildet daglig bekymrer ikke i særlig stor grad. Det viktigste er vel at Pho lykkes, og man kan vel kanskje være såpass reflektert at det kan enes om at det er en viss mulighet for det.
Redigert 20.09.2018 kl 18:39 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
20.09.2018 kl 18:49 5064

Hkirk, hva synes du om nivået på innlegget jeg kritiserte ?
focuss
20.09.2018 kl 19:01 5016

Ser Medisinmannen skriver at PHO vil bli flaggskipet blant biotech selskapene i Norge. Det bør han ha helt rett i. Den dagen PHO får samme Marcet Cap som Nano har nå så er PHO kursen 120 kr. Dette skyldes at Nanoallerede har 150% flere aksjer og dele på enn Nano. Om vi ikke er der før så tror jeg vi er der så snart HH er helt ute. De har fortsatt nok aksjer til å være relevante. Beholdningen tilsvarer den totale omsetningen av PHO aksjer på en dag med bra omsetning.
Scoopfinder
20.09.2018 kl 19:10 4973

Hvis man sammenlignet PHO-NANO på alle viktige faktorer (effekt-risiko / markedsadgang-risiko / finansiell-risiko / markedspotensial / inntektspotensial / konkurranserisiko......) burde Pho hatt en langt høyere verdi enn Nano i dag.
Jeg sier ikke at Nano er for dyr, men at Pho er grisebillig.
hkirk
20.09.2018 kl 19:32 4915

Scoopfinder 18:49. Det spiller ingen rolle. Denne typen personangrep er verken informativt eller konstruktivt. Bare drøyt.
Forøvrig ser jeg at du har redigert innlegget ditt.
Redigert 20.09.2018 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
20.09.2018 kl 19:53 4854

Hkirk, enig med deg om at vi bør unngå personangrep. Men jeg ønsker en frisk diskusjon.
Jeg syntes innlegget til Merlin var langt under hans standard. That`s all ?
focuss
20.09.2018 kl 20:06 5298

Usaklige personangrep har jeg mottatt dusinvis i uka et års tid. Bra om det blir slutt på det og heller forsøker seg på argumenter.
hkirk
20.09.2018 kl 20:11 5265

Da er vi enige Scoopfinder.
Du kan mye bedre enn det ;)
Panis
20.09.2018 kl 20:28 5212

Det kan jeg skrive under på at du har fått focuss, så enig med dere alle tre om at det beste er å unngå personangrep.
Vi er jo alle her for å få mest og best mulig informasjon om hva som rører seg i aksjemarkedet tiø enhver tid, slik at vi kan handle deretter.
Som jeg har sagt før og sier igjen focuss, jeg synes du gjør en kjempegod jobb her. Så all honnør til deg for det, om andre mener noe annet så har de ikke lest innleggene dine godt nok.
focuss
20.09.2018 kl 20:49 5164

En typisk faktor som kan skape konflikt er at folk har forskjellig analytisk legning som kan krasje.

Noen har legning for en Top Down tilnærming og andre til en Bottom Up tilnærming. Top Down tilnærmingen kan bidra til å raskt identifisere hvor man skal. Bottom Up tilnærmingen er viktig for å dokumentere at retningen var riktig. Så begge metoder er viktige, men Bottom Up tilnærmingen blir for tregt til å velge riktig retning. Har du Top Down tilnærmingen blir du leder, har du Bottom Up tilnærmingen blir du saksbehandler.
Redigert 20.09.2018 kl 20:52 Du må logge inn for å svare