Derfor vil Bemcentinib ha effekt i behandlingen av covid-19 syke

Bliss
BGBIO 24.09.2020 kl 14:44 18665

Effekten av Bemcentinib blir nå undersøkt på covid-19 syke i Sør-Afrika og India, både alene og i sammen med andre medikamenter som er godkjente i behandlingen av denne pasientgruppen.
Richard Godfrey, administrerende direktør i BerGenBio, har ståltro på en positiv effekt av Bemcentinib: "Prekliniske data viser at bemcentinib har stort potensiale for behandling av COVID-19. Basert på vår erfaring i ACCORD-studien er det ingen grunn til at vi tror bemcentinib ikke vil være til nytte for COVID-19-pasienter ....". Hvorfor det? Først og fremst fordi Bemcentinib blokkerer AXL reseptoren på alle kroppens celler, og når denne reseptoren eller døråpneren som er dette virusets primære vei inn i kroppens celler er stengt kommer det minimalt med coronavirus inn i kroppens celler, og dermed elimineres virusets mulighet til å formere seg, siden det bare kan skje inne i cellene. For det andre har Bemcentinib den egenskap å forsterke effekten av interferon som er kroppens viktigste forsvarsvåpen mot virusangrep. Interferon dreper viruset før det får gjort nevneverdig skade. Av disse grunner tror jeg Godfrey kommer til å få helt rett. Bemcentinib vil bidra til å motvirke skadevirkningene av corona viruset, og få en omfattende kommersiell suksess i behandlingen av de covid-19 syke.
Det følger av det som så langt er sagt at Bemcentinib må gis på et tidlig tidspunkt før corona viruset har innvadert kroppens celler i storstilt skala. I motsatt fall vil medikamentet neppe ha noen signifikant klinisk effekt. Dette kan f eks oppnås ved at alle de som er i en risikogruppe rutinemessig gis Bemcentinib straks de har testet positivt for corona. En annen nærliggende mulighet er å følge opp en positiv corona test med å teste pasientens kalprotektin nivå, da dette er den mest presise indikatoren for prognosen til disse pasientene. Dvs når det er et høyt nivå av kalprotektin (et protein som skilles ut og samsvarer med kroppens nivå av nøytrofile granolucitter, som er de hvite blodlegemene som umiddelbart blir svært høye ved virusangrep), så indikerer dette en dårlig prognose, se https://newsweb.oslobors.no/message/512345. Ved å gi Bemcentinib til de med et høyt nivå av kalprotektin kan det dårlige sykdomsforløpet stanses på et tidlig stadium.
Jeg ser heller ikke bort fra at vi får en positiv effekt av Bemcentinib i kombinasjon med et kortison preparat i de tilfellene der corona viruset allerede har fått inntatt kroppens celler, med den konsekvens at immunsystemet har satt i gang en uheldig betennelsesreaksjon. Kortison som kjent er er det beste våpenet vi har i symptombehandlingen av alvorlige betennelser. I så fall kan vi få en god synergi, Bemcentinib blokkerer for flere virus inn i cellene, mens kortison demper skadevirkningene til de som allerede har kommet inn.
Av disse grunner forventer jeg det vil komme en melding fra de pågående undersøkelsene til BGBIO om en positiv effekt av Bemcentinib, og da vil kursen til BGBIO gå rett til himmels, for markedet for corona medisiner er formidabelt, og Bemcentinib er allerede godkjent til klinisk bruk uten å ha nevneverdige bivirkninger.
Dette blir i mine øyne umåtelig stort! Hva mener dere?
Redigert 21.01.2021 kl 08:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.09.2020 kl 22:37 4144

Yngling, nok en gang god info fra deg 👍
Yngling ØH
29.09.2020 kl 22:36 4137

Det er ulovlig å påvirke kursen ved å fremsette rykter osv som man vet- eller burde visst ikke kan stemme. For eksempel når rischioso insinuerer at han vet at BerGenBio ikke kan få godkjent bemcentinib som medikament uten at det gjennomføres monostudier. Pågående studier er jo selvfølgelig evaluert av svært erfarne ledere i farmaselskap, og vil lede ut i godkjent medisin - gitt at bemcentinib bekreftes å ha god effekt mot covid-19. Stokk Dum la frem flere påstander rischioso har skrevet som også er i grenselandet til å gå under definisjonen usanne eller falske rykter gitt at han forsøker å gjøre egen vinning på det. Det har jo rischioso også skrytt av at han har gjort flere ganger.
Man skal være litt forsiktig. Plutselig møter man en person som sier at nok er nok. Da kan jeg garantere at du ikke kommer til å være anonym lengre.

Samtidig er det lov å fremsette nyheter eller meninger som fremstår som ens egne meninger som både hausser og baisser et selskap. Selv om finanstilsynet som oftest ikke tar tak i slike saker, så kan drt godt være at de blir tvunget til det om noen blir forbanna og legger litt tid og ressurser i en anmeldelse. Det er mange her på tråden som har nok av ressurser til det.
Redigert 29.09.2020 kl 22:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.09.2020 kl 22:33 4121

Londonmannen, godt sagt, heldigvis opptrer de fleste på den måten 🥇
Slettet bruker
29.09.2020 kl 22:29 4126

Bluss, godt skrevet, har samme tro som deg. Men, for alle så bør det være en påminnelse om at så høy avkastning også innebærer høy risk.
JanH
29.09.2020 kl 21:22 4247

Det er faktisk ikke straffbart å påvirke kursen i den retningen du vil. Det skjer hver eneste dag i media. Feks fra store megler kontorer - eller fra privat personer. Det er ekstremt lett å påvirke kursen i dag. Bare se på aksjeanalyser.com. De hadde en positiv omtale av MGN. Og så steg den 20 prosent. Dersom de er smarte, så kjøper de disse aksjene på forhånd. Slik også megler kontorer gjør.
King
29.09.2020 kl 21:13 4260

Nå er du på syltynn is igjen Rischioso. «Markedet som helhet har gjennomskuet... og av samme grunn er det nå kurspress». Bare tull alt sammen. Omsetningen pr dag regnet i prosent av selskapets verdi ligger på ca 0,5%. Det er nesten ingen aksjer til salgs. Så og si alle sitter stille i båten fordi BGBIO er bull og nyheter om C-19 er like rundt hjørnet. Hva markedet har gjennomskuet må være at denne aksjen selger du ikke nå på tørre møkka som det heter på bygda. Det du kaller kurspress er det shortere med hjelp av algostyrte roboter som står får. Om du ikke fatter dette så anbefaler jeg TekInvestor sitt forum hvor du kan få slikt inn med teskje av svært etterrettelige aksjonærer og andre med stor interesse av markedsanalyser. Les under fanen med «småprat BGBIO».
Yngling ØH
29.09.2020 kl 21:06 4266

Ja, det var noen sånne meldinger rischioso skrev Stokk Dum :-) Du har tatt vare på dem :-)

I tillegg hadde jeg noen runder med rischioso tidligere hvor han mer enn insinuerte i en melding at han mente pågående studier ikke vil produsere en godkjent medisin, og i neste melding avviser han at det var det han insinuerte... for deretter å insinuere på nytt at han mente pågående studier ikke ville gjøre at bemcentinib kunne bli en godkjent medisin. Dette var selvfølgelig i en av hans mange baisse perioder der han snakker negativt på selskapet. Uken etter hausser han opp selskapet. Da har han selvfølgelig kjøpt aksjer samtidig som han snakker ned selskapet noen dager i forveien. I alle fall må han ha gjort det om man skal tro han på at han var innom blant de 50 største aksjonærene i selskapet. Og sånn holder han på fra uke til uke.

Jeg antar det samme skjer i dag. Mens han snakker dårlig om selskapet nå, så kjøper han litt og litt av dem som lar seg lure til å selge, slik han har gjort tidligere.
Han vet like godt som alle oss andre at det vil komme viktige kursdrivende meldinger fremover. Den dagen selskapet melder at de har rekruttert et større antall pasienter, eller den dagen de melder at de har godkjennelse i India, eller den dagen de melder foreløpig status på studier, så kommer kursen til å gå som en kule. Da gjelder det å ha handlet før det skjer. Om noen uker er vi der.

Om vi i mellomtiden skal litt ned eller litt opp kan godt være, men det er en no-brainer for alle dere som følger selskapet tett at summen av meldinger i oktober, november og desember skal plassere kursen godt over der vi er i dag. Det vil skje selv om rekrutteringen til covid-19 studien tar lengre tid enn forventet. Bare meldinger fra kreftstudiene nå i høst vil plassere aksjekursen langt over der vi er i dag ved årsslutt.

Pågående kreftstudier viser jo positive foreløpige resultater. Vi vet at medisinen er trygg. Det som gjenstår er å se HVOR stor effekten blir i fase III. Resultater fra Keytruda studien blir en kjempetrigger, fordi den kan utløse et bud fra Merck på selskapet. Merck kommer til å gjøre alt som er i deres makt for å sikre at Keytruda fortsetter å være verdens mest solgte medisin (i kroner og øre). Ved å kjøpe BGBIO kan de sikre seg at Keytruda + bemcentinib kan garantere lengst overlevelse / størst suksess, samtidig som de kan forhindre at andre selskaper kan lage en konkurrerende kombinasjonsmedisin med bemcentinib, eller kan sikre seg at andre selskaper kommer til å måtte betale dyrt for å bruke bemcentinib som kombinasjonsmedisin.

Jeg kan ikke garantere at ikke shorterne lykkes med sin strategi, men jeg mener at de tar en risiko med dårlig risk-reward. Muligheten for positive og kursdrivende nyheter er høy for BGBIO.
Stokk Dum
29.09.2020 kl 20:11 4381

Sikkert denne type uttalelser fra vedkommende med mål om å "lure aksjonærer" du sikter til.


'Når man leser på NHS og AKRI sine sider så går fortsatt accordstudiene for fullt. Hadde det vært tilfelle at alle accordstudiene ble avsluttet så hadde man jo kunne lest om det, men det finner man ingen andre plasser bortsett fra BGBio sin vinkling i meldingen - og den bør man ta med en klype salt ..."


"Viktig å legge på minnet at accordstudiene går for fullt, men at det tidvis fjernes kandidater som ikke viser nok virkningsgrad. At selskapet velger å organisere en egen og selvfinansiert uttesting gir jo ingen mening når de nå er blitt kastet ut av accordstudien ..."


"Det er en ting du ikke virker å ha fått med deg og det er at det IKKE gjelder alle accordstudier for de er det mange av, MEN det er på alle 11 lokasjoner som var dedikert for Bemcentinib som rekrutteringen er stanset"


"Jo, det er riktig, men det er ikke slik Godfrey ønsker å fremstille det. Han kan heller ikke lyve, så han vrir dette til at det kan virke som at all rekruttering til alle accordstudier er avsluttet noe som ikke er tilfellet - det er på alle 11 lokasjoner som var dedikert for Bemcentinib som rekrutteringen er avsluttet nettopp fordi NHS/AKRI ikke lengre er villige til å fortsette rekrutteringen - så får den enkelte selv avgjøre om det er positivt eller negativt ...

For meg så er det faktum at Bemcentinib ikke kommer videre til RECOVERY ensidig negativt og et avsluttet kapittel og av samme grunn bør man også påregne en reprising av at man i realiteten er tilbake til der alt startet den 28.04 hvor kursen lå i intervallet 15-20nok ...

At Mr Lurendreier Godfrey prøver seg med en spank 1 med løst pjatt om en egen studie nå etter at de mislykket i UK for å dempe fallet vil kun ha en..."


"Så med det i minnet så er det ikke meldt noen plasser at man stopper all rekruttering for alle case i accordstudien noe man kunne forvente ville ha blitt gjort når det var en verdensnyhet når den kom.

Mao, slik det fremstår i dag ser vi bort i fra en uklar melding fra selskapet så er det ingen andre plasser å finne at rekrutteringen for alle case i accordstudien er stoppet. Men det vi kjenner til med 100% sikkerhet er at rekrutteringen for Bemcentinib er blitt stoppet og det på alle 11 siter som var dedikert for uttesting av Bemcentinib."


"Rekrutteringen inn til accordstudien fortsetter med full
styrke - det er kun de case man ikke ser noen nytteverdi av å fortsette uttestingen på man stopper rekrutteringen til - ikke mer komplisert enn som så ..."


"Jeg har søkt på alle de fem accorddeltagerne som er listet opp hvor det ikke finnes info om at verken rekruttering eller studie er blitt avsluttet for noen av deltakerne - mao, ingen andre enn for Bemcentinib som meldt av selskapet selv den 28.07..."


"Det er vel ikke det som er saken - saken er at det ikke finnes noen plass - ikke en gang indikasjoner på at rekruttering er blitt stoppet inn til accordstudien annet enn det noen mener er det som blir meldt av selskapet 28.07.

Mao, det er selskapet selv og eventelt de som tolker denne meldingen slik som har noe å bevise og ikke andre som forholder seg til det som blir meldt/ikke meldt av NHS/AKRI som faktisk finansierer accordstudien.

Så får de som ønsker å investere etter nok en tåkemelding i fra lurendreieren gjøre det, mens andre forholder seg til det NHS/AKRI faktisk melder/ikke melder da det er de som finansierer accordstudien og i så måte er de som skal gå ut og melde om slike betydelige endringer hvor all rekruttering skal være stoppet - noe de ikke har gjort. ... ;)"


"rischioso
30.07.2020 kl 23:19
8458
klaesp skrev
"Accord hiver ut Bemcentintinib... Først må du lese meldinger. however, due to the effective publ.."

Alle andre accordstudier fortsetter hvor NHS/AKRI har trua basert på gode resultater. Så vil det tidvis avsluttes studier hvor de ikke finner det hensiktsmessig å fortsette - kan det være så vanskelig å forstå?

Avsluttet, kastet ut, forkastet, uinteressant, svake resultater, lav virkningsgrad osv - det betyr jo det samme nettopp fordi man ikke lenger ønsker å sponse uttestingen, men Mr inkompetent lurendreier har sin måte og fortelle det på nettopp fordi ærlighet - altså det å kalle en spade for en spade virker å for ham å være en betydelig utfordring ....
Redigert 30.07.2020 kl 23:29"

mvh
Redigert 29.09.2020 kl 20:42 Du må logge inn for å svare
rischioso
29.09.2020 kl 19:48 4429

Fortsatt så påstår du at jeg har sagt at bemcentinib ikke virker mot covid - finn det innlegget eller legg den død for jeg har aldri sagt det av den enkle grunn at det er det ingen som vet med sikkerhet - ikke ennå og kanskje aldri om man aldri får testet det på en slik måte at man kan bruke resultatene ...

Definisjonen for kursmanipulasjon er det vel menigheten som scorer høyest på når de uansett meldinger og endringer ikke er i stand til å endre standpunkt - det er jo det som er manipulasjon det å få ting til å fremstå annerledes enn det egentlig er ...

Heldigvis så har markedet som helhet gjennomskuet dette og forholder seg til realitetene og av samme grunn er det nå kurspress noe de med et sunt objektivt syn har full forståelse for og har hatt det en stund i motsetning til menigheten som ikke ser annet enn det de selv håper på - så igjen ber jeg deg om å feie for egen dør før du gir deg ut for å skulle gjøre det for andre ...;)
Redigert 29.09.2020 kl 19:54 Du må logge inn for å svare
Nanoq
29.09.2020 kl 18:19 4511

God og fornuftig snakk, Yngling. Og ellers takk for mye god info her omkring BGBIO, som jeg selv har en pen stakk aksjer i og som jeg både har tro på vil lykkes med mye framover og tålmodighet med.
Yngling ØH
29.09.2020 kl 18:03 4509

Jeg spår ikke kursen på kort sikt, og har heller ingen problemer med at investorer trader på nyheter og forventning om nyheter eller annen kortsiktig handel. Det kan godt være at kursen skal under 25, eller enda lavere... eller at vi ikke ser de tallene og skal mye høyere enn 50.
Det er ikke mitt game i dette selskapet. Du må gjerne gjøre noen penger på å trade. Helt fint.

Det jeg har et problem med er insinuasjonene du stadig vekk har kommet med etter at du har solgt deg ut, der du prøver å lure aksjonærer til å selge ved å insinuere at du har kunnskaper om at for eksempel at bemcentinib ble droppet fra ACCORD studien på grunn av manglende effekt, når det ikke var sant. Du visste også godt at det ikke var sant. Ingen slik informasjon var ute i markedet. Om du er like aktiv som meg, så har du også snakket med relevante personer i England og Norge som har fortalt deg at bemcentinib ikke ble kastet ut på grunn av manglende effekt.

Jeg har lest en del av det du har skrevet, og vet at du forsøker å ordlegge deg slik at du ikke skal tas på det, men uerfarne investorer ser ikke forskjellen, og kaster kortene.

Jeg er heller ikke dummere enn at jeg vet at du er bull på BGBIO på lengre sikt. Det skinner gjennom i måten du skriver på. Men du ser-, og har erfart fra andre selskaper at ting ofte tar lengre tid enn de mest positive og utålmodige aksjonærene har kalkulert inn. Jeg har ingen problemer med at du forsøker å trade i det vakumet.

Når du leser regelverket om markedsmanipulasjon, så er det flere av postene dine som er i gråsonen-, eller over streken i forhold til om de i prinsipp er straffbare.
Du er sikkert en smart og trivelig fyr ellers. Bare ta det litt rolig og hold god klaring fra å tråkke over streken.

"§ 3-8.Markedsmanipulasjon(1) Ingen må foreta markedsmanipulasjon i tilknytning til finansielle instrumenter.(2) Med markedsmanipulasjon menes:1.transaksjoner eller handelsordre som gir eller er egnet til å gi falske, uriktige eller villedende signaler om tilbudet, etterspørselen eller prisen på finansielle instrumenter, eller som sikrer at kursen på et eller flere finansielle instrumenter ligger på et unormalt eller kunstig nivå, med mindre den eller de personer som har inngått transaksjonene eller inngitt handelsordrene, godtgjør at begrunnelsen er å regne som legitim og at transaksjonen eller handelsordren er i overensstemmelse med atferd som Finanstilsynet har akseptert som markedspraksis på det aktuelle markedet, eller2.transaksjoner som inngås eller handelsordre som inngis i tilknytning til enhver form for villledende​1 atferd, eller3.utbredelse av opplysninger gjennom media, herunder via Internett, eller ved enhver annen metode, når opplysningene gir eller er egnet til å gi falske, uriktige eller villedende signaler om finansielle instrumenter, herunder utbredelse av rykter og nyheter, når personen som har utbredt opplysningene visste eller burde ha visst at opplysningene var falske, uriktige eller villedende. Når en journalist i sin yrkesmessige aktivitet utbrer slike opplysninger, skal forholdet vurderes under hensyn til de regler som gjelder for deres yrkesgruppe, med mindre personen direkte eller indirekte oppnår fordeler eller fortjeneste av utbredelsen."

King
29.09.2020 kl 17:07 4642

Løgnene fra R florerer her. Selvsagt har han en stor interesse av aksjen. Uten den hadde det ikke vært noe poeng i å holde på slik. Han sitter enten short eller holder på med klassisk manipulasjon. Avslørt!!!
King
29.09.2020 kl 16:59 4676

Godeste Rischioso har forlengst avslørt sine motiver. Selvsagt er han en kursmanipulatør av de helt store. Straffbart? Tja. Kanskje noen skulle anmelde han? Om du leser dette innlegget så ta det som en liten advarsel. Du er avslørt. I det ene øyeblikk prater du kursen til værs, og når det kommer nyheter og tørke utnytter du muligheten til å så tvil om hele forretningsmodellen til BGBIO. Så kjøper du sannsynligvis når noen stakkarer som ikke vet bedre selger seg ut av frykt. Sannsynligheten for at du sitter short med svetteperler på panna og gruer deg veldig til de positive Covid-19 resultatene er også definitivt tilstede. For n’te gang, selg ikke en aksje i BGBIO, tro ikke på løgnene til Rischioso og sitt stille i båten. Selskapets pipeline er helt fantastisk og har en verdi på mange ganger dagens kurs, selv uten C-19 toget. Mellomspillet nå har null verdi og Rischioso bidrar så godt han kan med sine løgnaktige påstander for å drive kursen ned. Se på volumene... det er utrolig lite handel i aksjen fordi de store aktørene vet at den er bull!
Londonmannen
29.09.2020 kl 16:12 4726

Forskjellen mellom deg og meg Rischioso er at når jeg selger meg ut, så slutter jeg å poste innlegg om selskapet jeg har forlatt. Da konsentrer jeg meg om de selskapene jeg har eierinteresse i. Du derimot tror tydeligvis at du med dine innlegg kan påvirke kursutviklingen i ønsket retning. Det gjør ikke jeg. I tillegg har jeg respekt for medalsjonærene, også etter at jeg har solgt.

Men vi mennesker er så forskjellige.
rischioso
29.09.2020 kl 16:03 4694

.... ja, det er i alle fall noen som har forstått det ...

Økt tyngdekraft betyr raskere test av 24,7 gulvet ...
rischioso
29.09.2020 kl 15:59 4724

Kjøpte deg inn - du fortalte aldri når du solgte ...

At du ikke heller ventet til gulvet på 24,70 testes så ville du også kommet deg raskere i pluss ... ;)
Redigert 29.09.2020 kl 16:01 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
29.09.2020 kl 15:58 4728

Kjøpte meg inn igjen i BgBio i dag. Mye frykt som preger markedsaktørene. Men det er interessant at selv om Bemcentamid først og fremt er ment for kreftbehandling, så er det mye som tyder på at medisinen kan dempe virkningene av Covid-19 betydelig. Da sier det seg selv at BgBio kan få en eksplosiv utvikling utover høsten. Og det er pussig at kursen ikke har reagert sterkere på de siste meldingene som er sluppet fra ledelsen. Men spennende blir det. ;-))
Agurknytt
29.09.2020 kl 15:37 4785

Ser ut til at de øker shorten....

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010650013

Virkelig ballsy i disse dager!
rischioso
29.09.2020 kl 15:30 4817

RE - Håper du snart får troen tilbake på BGBIO, rischioso.

* Da må de gjøre seg fortjent til det og akkurat det gjenstår og se ...
Bliss
29.09.2020 kl 15:09 4877

Ja da rischioso, vi er alle klar over risikoen i aksjemarkedet og kanskje i biotek spesielt. Vi er fullt klar over muligheten for en ikke signifikant effekt av Bemcentinib, men vårt primære fokus er å diskutere sannsynligheten for en suksess, og fordi vi har en større tro på suksess enn fiasko er vi aksjonærer i dette selskapet. Jeg interesserer meg ikke for selskaper jeg ikke har tro på.
Håper du snart får troen tilbake på BGBIO, rischioso.
Redigert 29.09.2020 kl 15:23 Du må logge inn for å svare
rischioso
29.09.2020 kl 14:59 4940

Den som kaster stein i glasshus er deg for når du ikke husker hvem som har sagt hva så ender du jo opp som nå med å beskylde feil person for å bringe løgner til bordet og det i seg selv er jo kriminelt - dette til ettertanke...

Tror nok heller det finnes mange små som føler seg alt annet enn lurt om de har fulgt hva jeg har skrevet siden kursen stod i 38 ... ;)
Redigert 29.09.2020 kl 15:01 Du må logge inn for å svare
Yngling ØH
29.09.2020 kl 14:55 8008

100% enig med deg King.

Men rischiosos villedende påstander der han blant annet har hevdet at BerGenBio ble kastet ut av ACCORD fordi bemcentinib ikke hadde effekt er bare en av mange usanne påstander fyren har kommet med. Vi forstår jo at han gjør det for å lure uerfarne investorer til å dumpe aksjer, som han selv plukker opp på lavere kurs. Dette er egentlig straffbart. Dessverre tar ikke økokrim i slike saker i Norge. Og derfor er også Oslo Børs kjent for å være en jalla-børs der også innsidehandel har pågått i mange år.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
rischioso
29.09.2020 kl 14:53 8030

.... du glemte visst å ta med hva om bemcentininb ikke viser noen bedring av betydning sett opp i mot std care - hva da - den nedadgående eksplosjonen burde man også ta med i beregningen nettopp fordi statistisk så er sannsynligheten større for at den feiler enn noe annet ...

Selskapet har siden tidlig i mai fått inn 500mnok gjennom emisjon hvor det aldri har stått om penger i den perioden for å gjennomføre uttesting. Så kan man jo spørre seg hvorfor selskapet inngår kronerulling avtaler om uttesting de ikke har kontroll på for om de virkelig var 80% sikre på suksess så hadde man vel bare fått gjennomført en uttesting som hadde bevist det og tatt den kostnaden og ikke spart seg til fant med å skulle betale minst mulig for noe som aldri blir ferdig ...

Det er nå passert hele 5mdr siden meldingen om uttestingen første gang kom i slutten av april hvor Godfrey sa at det ville ta knappe 6-7uker før man satt med fasit (Top/end resultata). Mao, etter mer enn 5mdr så er man i realiteten ikke kommet noen vei og det må vel anses som spesielt om man virkelig tror at man sitter på noe så stort som en covid behandling - sagt på annen måte, det er faktisk lov å tenke selv .... ;)
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Bliss
29.09.2020 kl 14:52 8033

Det er mulig kursen slutter et sted på 29 tallet i dag, men kursen kommer til å fortsette nedturen inntil det kommer en viktig melding fra selskapet
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Hayen
29.09.2020 kl 14:48 8045

"Hvor utgangspunktet er galest, blir titt resultatet originalest."

Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Docs
29.09.2020 kl 14:45 8053

Jepp. Tydelig at kampen står om 29.7 i dag. Om vi havner over eller under vil vise veien videre.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Bliss
29.09.2020 kl 14:38 8092

I likhet med folk flest er investorer flinke til å lære av historien, og historien til BGBIO har dessverre sine skuffelser, ting har tatt tid og det har ikke alltid gått som planlagt. Derfor er det naturlig at kursen faller, selv rett etter rimelig bra nyheter, fordi kjøperne passiviseres av en frykt for en enda en ørkenvandring som vil slite kursen nedover i lang tid. Men det er noe som heter læring, problemløsning og utvikling, så hvorfor skulle ikke ledelsen i BGBIO også lære av sine tidligere erfaringer og takle det framtidige på en ny og bedre måte? Jeg har tro på at BGBIO folka skal klare det.
Det som nå foregår er en vitenskapelig utvelgelse av pasienter til studiene i England, S-Afrika og India, og det er forventet å ta noen uker før dette er ferdig.
Deretter vil en gruppe av disse pasientene i hvert land få Bemcentinib alene - ja for uansett hva enkelte påstår er det faktisk det som står i børsmeldingen - mens andre vil få Bemcentinib kombinert med et av de andre medikamentene som brukes i behandlingen av covid-19, mens de som utgjør kontrollgruppa får standardbehandlingen.
Denne behandlingsfasen trenger ikke å ta så lang tid, for pasientene kan naturligvis behandles samtidig i den samme tidsperioden. Jeg antar resultatene av denne undersøkelsen vil foreligge innen en måneds tid etter oppstart av behandlingen.
Dersom Bemcentinib alene eller i sammen med et annet medikament viser et vesentlig bedre behandlingsresultat enn standardbehandlingen vil børsmeldingen om dette få BGBIO kursen til å eksplodere, og da mener jeg virkelig eksploder, antakelig rett over i et tresifret beløp. I første omgang er dette nok for meg, jeg trenger ikke å se lenger enn dette, selv om det da ligger i kortene at fortsettelsen neppe blir mindre gledelig ......
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
JanH
29.09.2020 kl 14:37 8097

Det hjelper ikke med triggere når kursen faller tilbake hver eneste gang. Hva skal til for at kursen øker mye nå da? Og vil en nyhet i selskapet gi et stabilt høyere gulv?
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
King
29.09.2020 kl 14:29 8123

Så du mener at den medisinske ledelsen i BGBIO er så bortreist at de ikke forstår noe av det du hevder. Hvorfor satse så stort i 3 land om de vet at utfallet uansett ikke blir representativt. Altså bortkastet tid, energi og penger og eiere ført bak lyset. Jeg har litt vanskelig for å stole på deg og dine vurderinger her. Det har blitt et mønster i alle dine innlegg hvor det er grunn til å stille spørsmål om troverdigheten og agendaen din, og det er synd. Du ordlegger deg jo brukbart men konklusjonene dine kan diskuteres. Utviklingen i aksjekursen nå med short og robothsndel er det bare å se bort ifra. Om kursen er 20 eller 50 betyr null for oss som er long. Omsetningen er lav og uten betydning. Shorterne holder på så lenge de er tilfreds. Fullstendig uinteressant. Selskapets pipeline snakker for seg selv. Covid-19 blir en hyggelig og potensielt stor bonus.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
King
29.09.2020 kl 14:07 8173

Det er risiko i alle aksjeposter men sjekk ut BGBIO pipeline. Uavhengig av Cov-19 er det mye hyggelig å se fram imot.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Ferskinvestor
29.09.2020 kl 13:48 8223

Takk for svar. Ja, denne type aksjer er vel generelt høyrisiko, men da også med potensial til grei avkastning hvis man har litt is i magen. Så melodien må vel være:
Sitt stille i båten og snitt ned hvis anledningen byr seg. Eller?😁
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Docs
29.09.2020 kl 12:04 8413

Det er bare et spill. Med en såpass lav omsetning, er det lett for de store gutta å kjøre kursen dit de vil. Bare å legge inn riktig algoritme.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
rischioso
29.09.2020 kl 12:03 8393

RE - Etter fase2 vet man effekt

* Tull og tøys, etter den akselererte uttestingen (om den noen gang blir ferdig) så vil man kunne ha begrensede indikasjoner på virkningsgrad - kunne ha og begrensede fordi testgruppen er svært liten (60) og fordi man ikke kjører monotesting av kun bemcentinib, MEN også std care i både testgruppen og sammenligningsgruppen - mao, det vil igjen føre til at av totalt 60 personer så vil knappe 30 pasienter få bemcentinib i Sør Afrika og knappe 20 personer få bemcentinib i UK.

Dette betyr igjen at risken er til stede for at indikasjonsverdiene blir for svake og at man må utvide uttestingen før en eventuell fase3 - eventuell fordi det kan vise seg at det stopper i fase2 pga for liten eller ingen virkning utover std care.

Kommer de seg videre så er det først i fase3 at det vil bli en reell uttesting - reell fordi man vil måtte gjennomgå en uttesting på flere tusen pasienter over en lengre periode så ingen short-cut i denne prosessen som visse virker å tro ...

Og kommer de seg ikke videre så vil kursen være tilbake i intervallet 15-20nok på et blunk der hvor kursen var før håpet om en coronabonus ble innbakt - en høyst reell risk man burde ta høyde for ...

Aldri dumt å forholde seg til realitetene ... ;)
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Yngling ØH
29.09.2020 kl 11:57 8422

Jeg tenker dette temaet kan komme til å få mange til å vegre seg mot å ta vaksine:
https://www.thailandmedical.news/news/breaking-covid-19-vaccine-exclusive-possible-dangers-of-using-adeno-associated-virus-aav-vectors-for-covid-19-vaccines-
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
rischioso
29.09.2020 kl 11:47 8488

Teknisk svak, shortet, og et uttestingsrot uten like hvor ledelsen hausset i forkant av emisjonen satt på 37,5nok hvor de selv lempet ut og like etter trakk haussingen tilbake (påstanden om 80% sikkerhet for suksess) - mao, en helt naturlig kursutvikling i kjølvannet av dette både hver for seg og til sammen - med forbehold om at man kjenner til historien noe man nå gjør om man leser dette innlegget ...

Minner om solid støtte på 24,70nok - om ikke annet ... ;)
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Nanoq
29.09.2020 kl 11:27 8564

Oslo Børs er noen ganger en casinobørs som trosser all logikk...

bare se hva som skjedde med SAS-aksjen i dag hvor de var nødt til å stoppe handelen i aksjen...
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Ferskinvestor
29.09.2020 kl 11:17 8586

Hva pokker skjer her? Er overhodet ingen strateg på dette, men det er jo et mønster i denne aksjen som gjentas slik jeg ser det. Går bare moderat nordover på "gode" nyheter får så å falle tilbake dagen(ne) etter. Noen som kan forklare en fersking litt av mekanismene i dette? (hvis det er noen)
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Agurknytt
29.09.2020 kl 10:46 8695

Ja, ikke i nærheten av så stor som shorten :-) Håper virkelig spådommen din slår til og at shorterne får svi. Irriterende at kursen ligger og vaker rundt 30 når det skjer så mye positivt for selskapet som ikke gir utslag på kurs. Men, nå sitter jeg langsiktig, så betydningen er vel ikke så stor heldigvis.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare