New Approval for BGBIO for S.A. trials

BioBull
BGBIO 24.09.2020 kl 21:18 11975

BERGENBIO RECEIVES APPROVAL FROM NORWEGIAN REGIONAL ETHICS COMMITTEE FOR COVID-19 SOUTH AFRICA TRIAL

Bergen, Norway, 24 September 2020 – BerGenBio ASA (OSE:BGBIO), a clinical-stage biopharmaceutical company developing novel, selective AXL kinase inhibitors for severe unmet medical need, announces that it has received approval from Norway’s Regional Ethics Committee (REK) for its company sponsored Phase II trial (BGBC020) to assess the efficacy and safety of bemcentinib for the treatment of COVID-19 in hospitalised patients in South Africa.

All necessary approvals have now been received and dosing is due to commence imminently. The Company will provide an update in due course.

Further details regarding the trial can be found here.

– END –
Redigert 20.01.2021 kl 12:08 Du må logge inn for å svare
Marketwatch
25.09.2020 kl 22:16 4396

Kanskje mulighet for bemcemtinib likevel (artikkel på Bloomberg kveld)?:
Covid Doctors Find a Turning Point in Life-Threatening Cases
By Jason Gale
24. september 2020, 20:00 CEST Updated on 25. september 2020, 16:32 CEST
Research hints antiviral interferon could help some patients
Slettet bruker
25.09.2020 kl 22:22 4369

Spennende, bare kreftmedisin gjør at jeg sitter ganske rolig i båten, men begynner faktisk etterhvert å få virkelig tro på virus delen også. Personlig tror jeg tålmodighet vil lønne seg til slutt her 🤔
Yngling ØH
26.09.2020 kl 09:02 4158

Fallende antall coronatilfeller i SA, men fortsatt er det 1 positiv test pr 5-10 tester.

Norge har til sammenligning 0,97% positive tester, og Oslo har 2,2% positive tester.

Det er nok ennå en stund til SA ikke har innleggelser.

https://www.thesouthafrican.com/news/covid-19-cases-increases-south-africa-level-1-death-toll-graphs/amp/

Redigert 26.09.2020 kl 09:13 Du må logge inn for å svare
Yngling ØH
26.09.2020 kl 09:11 4134

Nature har en artikkel om voksende skepsis blant forskere til Oxford/Astra Zeneca vaksinen. Nature annonserer også etter å høre fra personer som deltar i vaksineforsøk.

https://www.nature.com/articles/d41586-020-02706-6
Yngling ØH
26.09.2020 kl 09:18 4105

Jeg har sett på kurvene for nye coronatilfeller for en rekke land i Africa. Kurvene ligner mye på kurven i SA. Det er derfor ikke noe i de kurvene som indikerer at vaksinene som testes ut i SA er spesielt effektive. (Det kan de likevel være, selv om det ikke viser tydelig i grafene for nye registrerte tilfeller. Antallet som gis vaksine der er kanskje for lite til at det får noen innvirkning).

Redigert 26.09.2020 kl 09:19 Du må logge inn for å svare
JanH
26.09.2020 kl 11:42 3940

Jeg synes dette er en utrolig vanskelig aksje.
Andre aksjer kan ha en positiv trend -
Og stige jevnt og trutt. Jeg klarer ikke å se at slike forsker-aksjer kan stige jevnt oppover. For all forskningen skjer jo i det stille. Helt frem til resultatet kommer. Og da vil den jo eksplodere (doble seg). Men at denne skal kunne stige til feks 800 har jeg vanskelig for å skjønne, siden det i forskning skjer få triggere. Eller mener dere at det underveis kan dukke opp mange triggere, på veg mot feks godkjennelse av kreft medisin (og da har jeg heller ikke sett at en aksje klarer noe særlig mer enn dobling, på en slik nyhet).
ctrlaltdel
26.09.2020 kl 18:34 3633

Jepp enig med at aksjen ikke går som normale aksjer eller aksjeselskaper som har inntjening en bunnlinje og en toplinje. Nå BgBio er der da er kursen mangedobbelt av i dag og en emisjon eller to til. Pipeline er full av nye positive meldinger. Den første meldingen er at patienter er startet medisinert i Sør Afrika. Den meldingen kan komme allerede på mandag. Den andre meldingen er at India er ferdig satt opp. Så kommer resultatene.
Yngling ØH
27.09.2020 kl 00:59 3377

Enig med ctrlaltdel.
Selv om selskapet er lite ennå, så har de en enorm pipeline i forhold til størrelsen. Bare fra eksisterende pipeline vil det komme mange meldinger frem til februar / mars måned. Allerede sen vinter/vår vil vi vite relativt sikkert om pågående studier med høy sannsynlighet ender opp som kommersiell medisin. Før den tid kommer det 15-20 meldinger, inkludert covid-19 meldinger.
Så må dere ta med at selskapet har stor pågang fra forskere i hele verden (og BigPharma) som ønsker å teste bemcentinib i ulike studier som monoterapi og i kombinasjon med farmaselakapenes eksisterende medisiner. Der er jo BGBIO allerede i godt selskap der man har en pågående studie med Keytruda, som seiler opp til å bli verdens mest omsatte medisin, uavhengig av segment/sykdom. Om de studiene fortsetter å vise tilsvarende gode resultater kan det nok komme et bud på BGBIO fra Merck. Det kan komme allerede i løpet av første halvår 2021.
Den store nyhetsflommen med resultater fra studier andre forskere kommer til å gjennomføre vil vi først se stor uttelling på f.o.m om 1.5 -3 år frem i tid. Men allerede fra og med nå kan slike studier bli annonsert, med påfølgende oppdateringer. Det hefter for min del null tvil om at det vil komme mange slike fremover (selv om coronaviruset for øyeblikket tar ned den aktiviteten noe).
Så utvikler også BGBIO andre medikamenter enn bemcentinib. De vil det også komme oppdateringer på fremover.

Jeg selger ingenting, og kjøper det jeg kan.
Redigert 27.09.2020 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
klaesp
28.09.2020 kl 08:11 2836

Helt rått.
CCORD KLINISK STUDIE AV BEMCENTINIB FOR COVID-19-PASIENTER GJENOPPTAS I STORBRITANNIA
Rule
28.09.2020 kl 19:40 2558

Det viser i hvert fald at studiet ikke blev lagt i gruset pga. dårlige resultater / indikationer.
Guuz
28.09.2020 kl 20:59 2365

JA det er rimelig innlysende at det ikke er noen beviser for at det ikke virker. Heller motsatt.
Yngling ØH
28.09.2020 kl 21:10 2310

Var det ikke en rischioso og en eller annen peaf her på tråden som hevdet i innlegg etter innlegg at bemcentinib ble tatt ut av ACCORD2 fordi de mente bemcentinib ikke hadde effekt?
Stokk Dum
28.09.2020 kl 21:20 2276

Artig å lese tråden fra start til slutt etter endt dag.
Voldsom optimisme å spore på morgen, så skjer det noen i løpet av dagen og kommentarene blir mer og mer preget av oppgitthet.

Stiller et par spørsmål som ikke trenger å besvares.
Var dette en god nyhet?
Skal en aksje alltid stige på gode nyheter?

P.S. Ser jeg postet denne på noe feil tråd, men riktig ticker da.

mvh
Redigert 28.09.2020 kl 21:24 Du må logge inn for å svare
rischioso
28.09.2020 kl 21:31 2220

Ja, hva skal man si til dagens melding - er det egentlig så mye og si annet enn det markedet sa - gjeeesp ...

For når selskapet meldte om stopp på rekrutteringen i UK så var jo ikke det fordi det ikke var nok smittetilfeller - årsaken ble jo oppgitt som stopp på investeringen - mao, mangel på penger og/eller andre prioriteringer fra AKRI sin side.

Og nå skal man starte opp igjen for smittetilfellene har økt meldes det - vel, igjen så virker noe å skurre gjennom den sedvanlige dårlige sammenhengen med hva som faktisk tidligere ble meldt ...

Likeså er det verdt å merke seg at selskapet nå må betale (en ukjent sum) utover det å bare skulle holde bemcentinib som var avtalen i april i tillegg så skal man heller ikke her monoteste bemcentinib noe som også var planlagt tidligere - mao, her vil det ikke bare bli gitt bemcentinib og 1 std behandling som i Sør-Afrika, MEN 2 std behandlinger skal være med i testgruppen. Så om man er heldig så lander man på 20 pasienter for hver av disse noe som igjen utfordrende når man ender opp med svake indikasjonsverdier pga av dette ....

Så nå mangler det vel egentlig bare det at selskapet melder om stopp i uttestingen som nå er planlagt i deres egen regi i Sør-Afrika - og gjør de det så tør jeg ikke tenke på hvordan det blir tatt i mot i markedet for makan til vingling skal man lete lenge etter og akkurat det skaper usikkerhet og som kjent så er det noe markedet ikke liker så er det akkurat det ...

Har full forståelse for at markedet tok denne nyheten med et gjeeesp ...
Slettet bruker
28.09.2020 kl 21:33 2208

Er helt avhengig av hvem av de som var inn eller ute av aksjen 😂🤣
Slettet bruker
28.09.2020 kl 21:35 2194

Stokk Dum, selv om du ikke ønsker svar, så kan jeg si JA på begge spørsmål som et utgangspunkt.
Stokk Dum
28.09.2020 kl 21:51 2139

Det var skikkelig dumme spørsmål.
Jeg hadde ikke noe annet å ta meg til et lite øyeblikk, derfor disse hjernetomme oppgulpingene fra min side.
Ser forresten at det er flere innlegg på denne tråden av samme karakter nå i kveld.

mvh
Redigert 28.09.2020 kl 21:51 Du må logge inn for å svare