SoftOx med potensielt gjennombrudd i kampen mot Covid 19 !

Slettet bruker
SOFTOX 25.09.2020 kl 13:59 56788

SoftOx Solutions AS med potensielt gjennombrudd i kampen mot Covid19 – Positive resultater fra test av inhalasjonsløsning i dyr
SoftOx Solutions AS har i dag fått resultatene på inhalasjonsstudiene i minigris som viser svært lovende resultater med tanke på å videreutvikle selskapets teknologi til en behandling for infeksjoner i luftveiene, inkludert Covid19 pasienter. Resultatene tyder på at vi har funnet «trygge» konsentrasjoner som ikke skader luftveiene samtidig som vi har antimikrobiell effekt.
«Med vår skånsomme og effektive teknologi har vi nå muligheten til å planlegge for de første studier i mennesker (fase I). I motsetning til mange andre behandlinger, går vår behandling direkte på å inaktivere Coronaviruset», sier Geir Almås, Administrerende Direktør i SoftOx Solutions AS. Selskapet har avtalt et møte med Lægemiddelstyrelsen i Danmark for å få råd om den videre utviklingsveien for et slikt legemiddel. «Vi er optimistiske på å oppnå en raskere vei til pasientene med en såkalt «fast track» anbefaling», sier Glenn Gundersen, Medisinsk Direktør i SoftOx Solutions AS.
«Denne teknologien er unik, den er enkel og usedvanlig effektiv. Jeg er overbevist om at vi står overfor et gjennombrudd i behandlingen av vanskelige infeksjoner. Vi har sett på effekten av SoftOx-løsning i luftveiene og dette kan være løsningen verden venter på, som kan spille en viktig rolle i behandling av pågående og fremtidige epidemier og pandemier» sier Professor i bakteriologi og Primary Investigator Thomas Bjarnsholt* ved Universitetet i København og Rigshospitalet i København.

*Thomas Bjarnsholt er medlem i selskapets Scientific Advisory Board og har i perioder oppdrag som konsulent for SoftOx Solutions AS


https://newsweb.oslobors.no/message/514362
Redigert 21.01.2021 kl 09:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.10.2020 kl 13:51 2169

"Vi er optimistiske på å oppnå en raskere vei til pasientene med en såkalt «fast track» anbefaling», sier Glenn Gundersen, Medisinsk Direktør i SoftOx Solutions AS"

Med dagens situasjon, så er det vel ikke mindre sannsynlig.

Kraftig økning i antallet coronasmittede pasienter på norske sykehus, Ifølge oversikten til Helsedirektoratet har det ikke siden 2. juni vært like mange coronapasienter på norske sykehus.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2020/10/12/195711637/kraftig-okning-i-antallet-coronasmittede-pasienter-pa-norske-sykehus

marho
30.09.2020 kl 08:22 2902

Arctic Securities is pleased to invite you to SoftOx Webcast Wed 30 Sep at 12:30 CEST.

Men antar jo at selve rapporten kommer før.
Slettet bruker
30.09.2020 kl 08:17 2938

Når kommer presentasjonen...🤕🤔😀
KalleAnka123
29.09.2020 kl 22:26 3357

Sitter også long i Softox, så ingen stress med det. Hadde bare vært deilig med et snitt på 50 kroner. Selskapet håper på tosifret milliardomsetning om 5 år, derfor sitter inne med tanke på hva kursen er i dag. Mer svingninger enn banken, men langt høyere avkastning :)
Redigert 29.09.2020 kl 22:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.09.2020 kl 21:37 3506

Siste Q presentasjonen var nok ikke det beste og de siste tre månedene har vært kjedelige i forhold til aksjekurs for investorer. Med det sagt sitter jeg langt tyngre lastet inn nå enn jeg gjorde sist, så min tro på selskapet longterm har blitt enda sterkere. Håper bare at Softox leverer i morgen og at vi ser en engasjert Almås. Uavhengig av aksjepris i morgen så tenker jeg langsiktig.
Slettet bruker
29.09.2020 kl 21:21 3566

Huffda, var kjedelig høre om den traumatiske opplevelsen! Godt du kom deg helskinnet gjennom 😄 får håpe de har lært av sine feil og Almås opptrer iskald og selvsikker! Kl begynner morroa? Tenkte alt lå ute før børsåpning men passer fint å ha fri da om det skjer utpå dagen engang. Kjøpe meg noe digg og følge med, men ostepop fella går jeg ikke i!
KalleAnka123
29.09.2020 kl 20:54 3634

Ahhh sist Q presentasjon. Husker det som at det var i går. Var kjempespent på å høre hvor mange hundre millioner kr de hadde tjent på Safedes når etterspørselen var så høy som den var. Viste seg at alle kjøpte inn blåtind. Derfor ble salget av Safedes kun på 5 millioner. Kursen sank ikke først så mye, kanskje på grunn av at de ventet med en god guiding fra Almås og 2 millioner dollar støtte fra USA. Når presentasjonen starter, er Almås ikke like selvsikker som før. Jeg har to faner oppe, en for presentasjonen og en for kursen til Softox. Jeg ser på presentasjonen og koser meg med ostepop og cola, samtidig som at jeg plutselig ser at kursen stuper nedover. Jeg kjenner at svetteperlene samler seg, men har som filosifi å aldri selge med tap. Blir derfor sittende helt ned til 50 kr fullastet. Har fortsatt trauma den dag i dag, men er heldigvis vant med å se blodrøde tall nå. Håper på en annerledes opplevelse i morgen :) Har lastet opp med popcorn denne gangen.
Redigert 29.09.2020 kl 20:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.09.2020 kl 20:44 3662

Noen som gidder å forklare i korte trekk hva som skjedde under sist fremleggelse? Tenker jo til syvende og sist det er tallene som har noe å si men her skjønner jeg noe har skjedd i tilleg til tallene var under forventning ?
Normalone
29.09.2020 kl 20:09 3744

Jeg tror det er mange som deg bj11 som velger å stå utenfor nå som følge av erfaringene fra sist Q presentasjon - derfor kan vi kanskje håpe på en positiv effekt nå dersom investorene får tillit til det som presenteres i morgen. Samtidig er min oppfatning at nedsiden er relativt lite, nettopp fordi det er små forventninger og flere (utenfor topp 50) har allerede solgt seg ut.
Redigert 30.09.2020 kl 08:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.09.2020 kl 19:52 3782

Gleder meg til i morgen! Håper broder Almås har øvd på retorikkferdighetene sine de siste månedene. Her er det rom for stor oppgang hvis det overraskes!
bj111
29.09.2020 kl 15:57 4003

Jeg tror og det går bedre enn sist gang men står utenfor. Håper de minimum dobler salgsinntektene fra Q2 til Q3 og leverer en guiding man kan ha tillit til.
Slettet bruker
29.09.2020 kl 15:28 4074

Ekspertene frykter dødstallene dobles før vaksinen er klar

WHOs krisesjef mener det ikke er usannsynlig at de globale dødstallene kan bikke to millioner. Han maner nå verdens myndigheter til å gjøre alt i sin makt for å stoppe pandemien. Mike Ryan er krisedirektør i Verdens helseorganisasjon (WHO). I et intervju med CNN sier han at det ikke er utenkelig at antallet dødsfall globalt kan overstige to millioner. I midten av september advarte verdens største vaksineprodusent om at det kunne ta fire år før hele verden kan vaksineres.

Triste greier, men det styrker troen på at en «fast track» anbefaling» blir gitt for inhalasjonsløsningen til SoftOx ,bred støtte til utvikling forventes også.


https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2020/09/29/195708765/ekspertene-frykter-dodstallene-dobles-for-vaksinen-er-klar



rvmossi
29.09.2020 kl 13:54 4175

Jada det har vært litt styr, men her er det mange paranoide sjeler og forståsegpåere også. Jeg har vært inn og ut, tradet og holdt på siden Mars med Softox. Var også med på krakket etter Q1. Men jeg må si at jeg vil fortsatt ikke stå utenfor imorgen. Kommer som sist gang til å stå i stormen fullastet, så får vi se om det ikke går bedre denne gangen, det tror jeg faktisk det gjør.
Normalone
29.09.2020 kl 13:22 4249

En kan håpe de har lært noe fra forrige presentasjon😀 To andre vesentlige forskjeller; 1) kursen dagen før forrige presentasjon lå 50 % høyere enn i dag. 2) Dagen før Q1 steg kursen, mens kursen i dag (enn så lenge) har falt en del.

Det tyder på veldig lave forventninger - samt at mange er preget av det som skjedde etter forrige presentasjon, og selger seg i stedet ned før Q2. Kanskje vi denne gangen kan oppleve en motsatt effekt, dersom selskapet leverer en profesjonell presentasjon og overgår de lave/ikke eksisterende forventningene? Mitt inntrykk er at flere, som også har tatt gevinst, venter med en ny inngang til etter Q2.
Slettet bruker
29.09.2020 kl 13:07 4287

Håper det! Etter å ha vært inne i softox for noen mnd siden gikk jeg inn igjen i dag. Håper tallene er over forventning
Grylls
29.09.2020 kl 12:56 4319

Fint nivå er det uansett, men forventer ingen store overraskelser. De har en tendens til å ha et litt amatørmessig opplegg, og en litt lite forseggjort guiding når det kommer til salg.
Lazz
29.09.2020 kl 10:00 4492

Den som ler sist, ler best.
rvmossi
29.09.2020 kl 09:51 4488

Tror ikke vi får en reprise av Q1 fremleggelsen, og at vi blir positivt overrasket imorgen. Fint nivå å komme seg inn på dette.
Struts
29.09.2020 kl 09:45 4525

Solgte litt på fredag må jeg innrømme, ikke alt på topp, heller ikke alt på det laveste. Så kjøpte jeg noe tilbake i går, samme prosedyre. Klokt hadde det selvfølgelig vært å vente til i dag med å kjøpe, men det kan jeg dessverre ikke skryte på meg.
Slettet bruker
29.09.2020 kl 09:43 4534

Mulighetene for denne teknologien er enorm. Dette åpner muligheter for desinfisering av rom på en ny måte, eller ved f. Eks innslusing. Ved tåkelegging av hele rommet kan man få en mye bedre desinfisering enn tidligere.
Enhver vet de enorme kostnadene og utfordringene ved f. Eks sykehus med smitte.
Normalone
29.09.2020 kl 09:39 4558

Ja - det bør være et tankekors for ledelsen at nesten all kursoppgang etter fredagens gode nyhet er borte, og at salgsviljen er så stor før Q2... Det er nok mange som har sist Q1 presentasjon friskt i minne... Dagens kurs tyder på at det er tilnærmet ingen forventninger til det som skal presenteres i morgen.
Stansikala
29.09.2020 kl 09:33 4592

Kan det være noget med hukommelsen at folk simpelthen ikke kan huske hvad årsagen var til fredagens kurs løft.
Slettet bruker
29.09.2020 kl 09:29 4623

Tilliden til selskabet er tydeligvis i bund selv i efterkant af gode nyheder. Det gør at de forhåbentligt kan overraske positivt...eller i det mindste ikke skuffe:) Det er jo stadig sårplejedelen, der skal være selvskabets umiddelbare drivkraft, hvis jeg forstår ret. Glæder mig til nyt på den front også, hvornår det så bliver.
Føre var
29.09.2020 kl 09:11 4684

Da må man vel kjøpe litt til da:)

Skal den opp 3000% så er vel dette billig det?
Redigert 29.09.2020 kl 09:12 Du må logge inn for å svare
Lazz
29.09.2020 kl 08:59 4725

Jeg tror omsetningen for Q3 blir mellom 2,5 og 7 millioner. Først i Q4 inneværende år og Q1 2021 at salget tar av. Lansering av DAX i Sverige var nå nylig og HINAS har anbud 1 desember om jeg forstod rett.

Er ekstremt positiv til casen og laster opp for hver dag den går ned. Risk/Reward begynner å bli rimelig latterlig på nivåene her. Selskapet bygger sten på sten i alle deler av produktporteføljen og det nærmer seg noe stort i selskapet tror jeg. Utrolig kjipt å tape store summer i går, men det får bare være. Føler meg trygg på SOftOX selvom Geir Almås kan være litt uprofesjonell til tider. Håper sårbehandlingen og ytterligere forklaring rundt inhalatoren er fokuset under morgendagens presentasjon.
Redigert 29.09.2020 kl 09:10 Du må logge inn for å svare
Normalone
29.09.2020 kl 08:27 4832

Tallene for Q2 er allerede kjent (ble i stor grad presentert ved Q1) - det mest interessante i morgen er å høre hvordan det har gått med salget i Q3 og hva de sier om det som skal skje fremover ift "hovedproduktene" (og ikke minst hvor hvordan dette blir presentert (selvsikker/usikker mv))....

Dersom en skal basere seg på kursen er forventningene til Q2 betraktelig lavere enn for Q1 (ligger idag 30 % lavere) - samtidig kan en nok kalle presentasjonen av q1 en tilnærmet katastrofe, og forventningene til salget for kan en argumentere med var urealistiske. Er salget doblet seg til 10 mill i Q3 (dette er første kvartalet en har fått solgt i et helt kvartal), og en samtidig får et inntrykk av at det er realistisk å tro på enda flere avtaler med sykehusene (anbud) og det ellers kommer et par positive overraskelser, kan en kanskje denne gangen oppleve en annerledes utvikling enn etter Q1...🤣 Det virker i alle fall at det er langt lavere forventninger denne gangen. Er det andre som har tanker for morgendagen?
Slettet bruker
29.09.2020 kl 00:17 5061

Har sitti lenge i denne smørja 🤕 men det går iallefall rette veien sånn halvveis
Slettet bruker
28.09.2020 kl 23:59 5060

"får håpe". Det er så synd, og samtidig så flaut å lese kommentarer fra samtlige her hver dag fra dere som jakter oppgang i gamblingselskaper. Det er seriøst hakk i plata. Det kommer en liten nyhet -> aksjen stiger 20-100% -> kommentarene hagler! "teknologien er helt unik! det selges i bøtter og spann! nå går toget!" etterfulgt av en korreksjon 1-2 dager senere. nye kommentarer hagler inn -> "det er normalt med en korreksjon folkens jeg er long dette er unikt selskap, jeg vet, jeg leste det en gang, og truls, kompisen min som kjenner fettern til rørleggern til sjefen, sier det samme". shut the fuck up forbanna nybegynnere som vil ha avkastning nå, med null innsikt i selskapene og null innsats i researchen, og null evne til å tenke kritisk og fornuftig. Man finner dere alltid i den aksjen som er hypa. Alltid. Om du kjøpte aksjer i softox på fredag, så gjelder dette deg. Flaut
Slettet bruker
28.09.2020 kl 23:08 2649

Får håpe onsdagen blir ok. Jeg begynte også å lure når den første meldinga tikket inn. Litt nær kvartalspresentasjonen syntes jeg. Så kom den på fredag. Høyt spill!
Redigert 21.01.2021 kl 02:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.09.2020 kl 23:01 2668

Er absolutt ikke her for å baisse. Det sagt, så er det så mye hodeløs haussing og inkompetanse, så greit med en motvekt. Samtidig så alltid kjekt å få trollene ut i lyset, uavhengig om haussing eller baissing
Redigert 21.01.2021 kl 02:01 Du må logge inn for å svare
Focus15
28.09.2020 kl 22:34 2752

Hvorfor solgte du ikke på Fredag og kjøpte deg inn igjen i dag? Du måtte vel skjønne at denne skulle korrigere kraftig ned etter himmelferden på Fredag.
Redigert 21.01.2021 kl 02:01 Du må logge inn for å svare
Normalone
28.09.2020 kl 22:23 2786

Selskapet og ledelsen har en jobb med å bygge opp tilliten - og en bør starte med så banalt å overholde reglene for meldeplikt. Videre er det viktig med åpenhet, og som du er inne på at det som blir kommunisert er "i samsvar med virkeligheten", herunder at en klarer å oppnå målene som blir satt. I dag er jeg av den klare oppfatning at kursen ville ALDRI falt med nesten 20 % dersom selskapet hadde vært helt åpen på at professoren hadde opsjoner i selskapet. Selv om det kanskje ikke er vanlig å gjøre det, burde en særlig gjort det når professoren var så begeistret og optimistisk i børsmeldingen. Det at professoren har en tilknytning til Softox er ikke i seg selv feil - og jeg tror oppriktig at resultatene er så gode som det gis uttrykk for - men som sagt viser kursutviklingen i dag at det sås tvil om uttalelsen til professoren.

Jeg fikk virkelig øynene opp for Softox etter fredagens melding - og er ærlig på at jeg anser dette for å være en game changer (sammen med flere av selskapets andre produkter). Dagens kursutvikling ble derfor en gavepakke for min del (hadde trodd kursen ville fortsette oppover) - så får vi se om jeg kunne fått kjøpt aksjer lavere enn i dag de neste dagene (vanskelig å treffe bunnen i en slik volatil aksje)- men jeg har vanskeligheter for å se at kursen skal ned på 50 tallet igjen, dvs mcap under kr 400 mill, (selv om fredagens børsmelding kunne vært formulert anderledes mcap), og jeg håper og tror kommunikasjonen bedres.
Redigert 21.01.2021 kl 02:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.09.2020 kl 22:20 2796

Du som opprettet baisenick i dag er vel neppe den rette til å snakke om troverdighet.
Redigert 21.01.2021 kl 02:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.09.2020 kl 21:56 2857

Du har jo vist din kompetanse og viten i PHLY, så du er troverdig!
Redigert 21.01.2021 kl 02:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.09.2020 kl 21:36 2897

Tipper denne får en rekyl rett opp igjen, ingen grunn til at denne ble dunket ned i dag,
Redigert 21.01.2021 kl 02:01 Du må logge inn for å svare