SoftOx med potensielt gjennombrudd i kampen mot Covid 19 !

Slettet bruker
SOFTOX 25.09.2020 kl 13:59 56916

SoftOx Solutions AS med potensielt gjennombrudd i kampen mot Covid19 – Positive resultater fra test av inhalasjonsløsning i dyr
SoftOx Solutions AS har i dag fått resultatene på inhalasjonsstudiene i minigris som viser svært lovende resultater med tanke på å videreutvikle selskapets teknologi til en behandling for infeksjoner i luftveiene, inkludert Covid19 pasienter. Resultatene tyder på at vi har funnet «trygge» konsentrasjoner som ikke skader luftveiene samtidig som vi har antimikrobiell effekt.
«Med vår skånsomme og effektive teknologi har vi nå muligheten til å planlegge for de første studier i mennesker (fase I). I motsetning til mange andre behandlinger, går vår behandling direkte på å inaktivere Coronaviruset», sier Geir Almås, Administrerende Direktør i SoftOx Solutions AS. Selskapet har avtalt et møte med Lægemiddelstyrelsen i Danmark for å få råd om den videre utviklingsveien for et slikt legemiddel. «Vi er optimistiske på å oppnå en raskere vei til pasientene med en såkalt «fast track» anbefaling», sier Glenn Gundersen, Medisinsk Direktør i SoftOx Solutions AS.
«Denne teknologien er unik, den er enkel og usedvanlig effektiv. Jeg er overbevist om at vi står overfor et gjennombrudd i behandlingen av vanskelige infeksjoner. Vi har sett på effekten av SoftOx-løsning i luftveiene og dette kan være løsningen verden venter på, som kan spille en viktig rolle i behandling av pågående og fremtidige epidemier og pandemier» sier Professor i bakteriologi og Primary Investigator Thomas Bjarnsholt* ved Universitetet i København og Rigshospitalet i København.

*Thomas Bjarnsholt er medlem i selskapets Scientific Advisory Board og har i perioder oppdrag som konsulent for SoftOx Solutions AS


https://newsweb.oslobors.no/message/514362
Redigert 21.01.2021 kl 09:37 Du må logge inn for å svare
Domus
26.09.2020 kl 10:24 3466

Eller så uttaler DT seg på dummest mulig måte... også et alternativ, men det er jo utelukket når man er en believer.

Just grab them by the pussy - sikkert noe msm fant på det også

God helg
Haltopen
26.09.2020 kl 10:27 3450

Dette vil ingen ende ta! Han snakket om injeksjon eller «almost a cleaning» Det er nonsens. Idioti.

And then I see the disinfectant where it knocks it out in a minute. One minute. And is there a way we can do something like that, by injection inside or almost a cleaning?

Hva med dette? Hvilket superfantastisk produkt har han i tankene her?

So, supposing we hit the body with a tremendous - whether it's ultraviolet or just very powerful light," the president said, turning to Dr Deborah Birx, the White House coronavirus response co-ordinator, "and I think you said that hasn't been checked but you're going to test it.

"And then I said, supposing you brought the light inside of the body, which you can do either through the skin or in some other way. And I think you said you're going to test that too. Sounds interesting,"

At dere får dette til å handle om Trump er smått utrolig.
focuss
26.09.2020 kl 10:35 3426

Haltopen
Jeg vet jo ikke hva du jobber med, men det er slik man jobber med brain storming i næringslivet. DT bør ikke drive med slikt på direktesendt TV da journalister og mange seere ikke klarer å ta det inn. Spesielt ikke dem som ønsker ham rett til helvete. Grab them by the pussy er ikke bra TV språk men locker room talk. At CNN ønsket å dra locker room pratet inn på TV kan man spørre om hvor konstruktivt er.
Redigert 26.09.2020 kl 10:36 Du må logge inn for å svare
focuss
26.09.2020 kl 10:51 3348

Nå har DT blitt nominert til Nobels fredspris og det kan man mene hva man vil om. At han fortjener den mer en Obama kan det ikke være særlig tvil om. Det tragiske i USA er at Demokratene ikke har bedre enn Biden å komme med. Får spyfølelse av fyrens hersketeknikk " Come on maan" Har levd et helt liv i Washingtons politikermiljø som DT synes å hate. Og Biden er utgått på dato.

God helg tilbake
Aaleby
26.09.2020 kl 11:12 3567

Runde nr 2...iherdigheten med å ødelegge trådens egentlige tematikk er smått imponerende. Er det virkelig så fordømt umulig å heve seg over kveruleringstrangen?
focuss
26.09.2020 kl 11:31 3504

Aaleby
Kan ikke du komme med noe meningsfullt om om Softox som ikke har vært skrevet før da? Det som er det mest aktuelle for investorer i Softox nå er å vente på hva mandag vil gjøre med kursen. Vil den få opp eller vil den gå ned? Man kan mene hva man vil om det, men svaret får vi mandag. Hva mener du?
Aaleby
26.09.2020 kl 11:37 3469

Stalltipset er at den går til ca 100 før man får en liten dump iløpet av tirsdagen. Men egentlig burde den lett flydd til ATH.
Jarken
26.09.2020 kl 11:50 3425

Er det noen her som har erfaring med farma og vet hva en potensiell «fast-track» vil innebære? Altså forstår jeg betydningen, men når kan det tenkes at man tidligst kan se et produkt på markedet, gitt at alt går veien?
Aaleby
26.09.2020 kl 11:51 3423

Man får ikke mindre tro på at det ikke bare er tomme ord: "«Denne teknologien er unik, den er enkel og usedvanlig effektiv. Jeg er overbevist om at vi står overfor et gjennombrudd i behandlingen av vanskelige infeksjoner. Vi har sett på effekten av SoftOx-løsning i luftveiene og dette kan være løsningen verden venter på, som kan spille en viktig rolle i behandling av pågående og fremtidige epidemier og pandemier» når man tar en kikk på CV'en til nettopp Professor i bakteriologi og Primary Investigator Thomas Bjarnsholt* ved Universitetet i København og Rigshospitalet i København:

• CURRENT POSITION(S)
2014 – Professor at the Costerton biofilm Centre, (SUND-UCPH)
2008 – Head of Molecular Diagnostic Laboratory at Copenhagen University Hospital, Department of
Clinical Microbiology (RH-KMA)
• FELLOWSHIPS and AWARDS
2015 Award and Honorary Lecture at Danish Society for Orthopedic Surgery annual meeting
2015 Journal of Wound Care “Best Laboratory/Pre-Clinical Study” Award
2013 European Society for Clinical Microbiology and Infectious Diseases (ESCMID)
Young Investigator Award
2012 Lundbeck Foundation Junior Group Leader Fellowship
• RESARCH OUTPUT
Research output: 178 scientific publications (published or In Press) from 2005 to present in peer reviewed
international journals and books, and 2 patents and 3 patent applications. 60 of the 178 Scientific
publications are based on international collaborations.
Web-of-Science publications are currently cited >9000 times, (2017> 1550 times) H-index 47, m-factor 3.6
Google Scholar indexed publications are currently cited >14.500 time, H-index 55, m-factor 4.2
Among 87 researchers on the list of Highly Cited Researchers 2018

• COMMISSIONS OF TRUST
2017 – Editor-in-Chief APMIS Journal
2017 – Steering committee member of the consortium “Safe Rooom”
2014 - Executive board member of the Danish Pasteur Society
2014- Editor of Microorganisms and FEMS Pathogenesis
2013 - Founder and advisory board of the “Biofilm Test Facility” (http://biofilmtestfacility.ku.dk/)
2013- Series Editor on the Springer Series on Biofilms
2012- Chairman of the ESCMID Study Group for Biofilms
2012 – Editor of Advances in Wound Care
2011, 2013 and 2015 Guest Editor in Chief of Thematic Issue of Eurobiofilms by FEMS Pathogens and
Disease
2011- Executive board member (Treasurer) of the Danish Society of Microbiology (DMS)
2010- Founder and organizer of the Danish Biofilm Workgroup
Aaleby
26.09.2020 kl 11:54 3425

Vaksiner tar vel vanligvis 3-5 år å utvikle. I forbindelse med pandemien ser enkelte selskaper ut til å bli ferdig på under ett år. Har ikke svaret på spørsmålet, men betydelig mindre tid enn ved standard prosedyre er nok hvertfall en korrekt antagelse.
Redigert 26.09.2020 kl 11:55 Du må logge inn for å svare
KalleAnka123
26.09.2020 kl 11:59 3408

Vil tro det tar enda mindre tid enn 1 år (som vaksiner tar nå). Grunnen til at det tar lang tid for vaksiner er at de må sjekke effekt og om den er farlig. Softox er basert på naturlige komponenter vi har i kroppen, og almås har selv sagt at det ikke er farlig å drikke litt av softox, selv om det ikke anbefales. Jeg tipper maks 6 måneder.
Jarken
26.09.2020 kl 12:07 3384

Takk for svar!
Forventer selvsagt ingen fasit her. Det finnes vel ingen sammenlignbare case, gitt timing (corona) og produkt.

Vaksinekandidatenes store spøkelse er vel uønskede bivirkninger. Ser for meg minimale bivirkninger ved bruk av inhalatoren til softox - om i hele tatt noen, selv om det kun er kvalifisert gjetning.

Det jeg frykter nå er at de kommer til å ri enda en coronahype og at aksjonærer dytter kursen til himmels før den gruses av en reality-check ved Q i 2021. Det er demotiverende for de som er long.

Personlig tror jeg enkelte har urealistiske forventninger til virkemåte mot coronavirus og virus generelt. Dette får vi svar på og forhåpentligvis tar jeg feil og «de andre» har rett :)
Aaleby
26.09.2020 kl 12:13 3356

Det som er interessant akkurat i dette tilfellet er jo at det er Professor i bakteriologi og Primary Investigator Thomas Bjarnsholt ved Universitetet i København og Rigshospitalet i København som legger opp til forventningene ved å uttale "Denne teknologien er unik, den er enkel og usedvanlig effektiv. Jeg er overbevist om at vi står overfor et gjennombrudd i behandlingen av vanskelige infeksjoner. Vi har sett på effekten av SoftOx-løsning i luftveiene og dette kan være løsningen verden venter på, som kan spille en viktig rolle i behandling av pågående og fremtidige epidemier og pandemier».

En forsker og professor vet vanligvis å veie sine ord med omhu.
stheft
26.09.2020 kl 12:15 3352

En vaksine tar typisk 10-15 år å utvikle, tviler selv på at noen klarer å ha en vaksine som er beviselig trygg innen slutten av 2020. Tipper selv ut at vi er langt ut i 2021 før de ev. er klare mtp. peer reviews etc. Håper dog jeg tar grundig feil. Fast-track i farma sammenheng er nok ikke helt det samme som vi som står utenfor tenker er fast-track...
https://www.ifpma.org/wp-content/uploads/2019/07/IFPMA-ComplexJourney-2019_FINAL.pdf
Haltopen
26.09.2020 kl 12:15 3347

Viktig å huske på at inhalatorbruk i utgangspunktet ikke skal brukes direkte mot virus, men behandling av luftveisinfeksjoner som bl.a. kan være forårsaket av virus. Bakteriell Lungebetennelse et annet eksempel.

Nå har man sjansen til å ri COVID-19-bølgen og få dette testet ut på pasienter så fort som praktisk mulig (fast track). Hva dette har å si gitt i måneder/år må vi nesten vente på onsdag på å få svar på.

Forrige kvartalspresentasjon ble det nevnt det ville ta lang tid. Kan være greit å ha det i bakhodet.

Dyreforsøk tok 6 mnd. Testing på mennesker har adskillig større krav til bl.a. sikkerhet.
Redigert 26.09.2020 kl 12:21 Du må logge inn for å svare
focuss
26.09.2020 kl 12:22 3331

Selv med FDA Fastrack så må man gjennom de nødvendige faser med kliniske tester for å få godkjennelse, men fastrack gjør at selskapet får lettere tilgang til FDA for å diskutere effektiv frem drift. Fase 1 sikkerhet, Fase 2 sikkerhet Og effekt på flere pasienter, Fase 3 signifikant effekt på mange pasienter. Tilgang på pasienter bestemmer hvor raskt det vil gå. Dette gjelder for medikamenter. Om en slik overflatebehandling som her kan ha lettere vei tror jeg kanskje.

Nå skrev Softox selv fastrack i meldingen. Jeg tror det som er mer relevant her er å søke om EUA som betyr Emergency Use Authorization som er en mye raskere måte grunnet en nødsituasjon som vi er i nå. Remdesivir ble godkjent på dette prinsippet .

Softox må sette seg inn i hva som er raskeste vei til markedet for en slik drug device som dette vil bli. Skal de søke FDA eller bare Europa i første omgang Deres første prioritet må nå å finne den raskeste veien for denne type produkt.



Redigert 26.09.2020 kl 12:25 Du må logge inn for å svare
Aaleby
26.09.2020 kl 12:26 3316

Tenker samtidig at tidsbruk også har en direkte sammenheng med hvor mye ressurser som prioriteres opp mot studien. Mange uløste spørsmål, hvor de viktigste er: hva vil det koste, hvordan skal studien bli finansiert og hvilket tidsperspektiv kan man forvente. Antakelig vil vi kunne få noen små drypp på onsdag.
Redigert 26.09.2020 kl 12:28 Du må logge inn for å svare
Jarken
26.09.2020 kl 12:29 3316

Og det betviler jeg ikke i hele tatt. Men legg merke til at han er bakteriolog, ikke virolog (han har garantert sykt mye kunnskap om virus også altså).

Som jeg skreiv i et tidligere innlegg, så får man som regel bakterieinfeksjon dersom man legges på respirator (som ved covid). Klarer man å holde dette unna blir prognosen betraktelig bedre. Dette jo også grunnlaget for at intuberte covid pasienter får antibiotika, nettopp for å prøve å holde sjakk på sekundærinfeksjon.

Behandling mot bakterier tviler jeg ikke på, men at det skal fungere mot selve virusinfeksjonen (som går infiserer celler), har jeg mindre tro på. Det sagt, så brukes det salve mot feks herpesvirus. Så jeg kan ta feil.

Uansett, så må jeg si at jeg er svært optimistisk for softox og spesielt inhalatoren. Jeg er bare redd dette hypes på feil grunnlag.
Grylls
26.09.2020 kl 12:32 3302

Kan det være at fast-track, gitt dagens situasjon, er noe annet enn normalt - selv innen farma? Pandemien har økonomiske ringvirkninger verden sjelden har sett, og sånn sett taler situasjonen for ekstreme tiltak og handlekraft fra lederne våre. Dette er vel dessuten ikke en vaksine, men en behandlingsform, stemmer ikke det?

Ikke at tidslinjen din nødvendigvis er feil av den grunn. Hvis dette er klart f .eks. til sommeren, og kan takle nåværende og fremtidige pandemier og infeksjoner, så er det uansett verdt ventetida.
Aaleby
26.09.2020 kl 12:39 3284

Har uansett en feeling på at ingen hype i hele verden vil kunne presse kursen opp til et realistisk nivå dersom de lykkes med å gjøre dette til en effektiv behandling for infeksjoner i luftveiene, selv uten effekt mot selve viruset. Sånn sett vil en covid-19 hype underveis bare kunne hjelpe til med å få fortgang i reprisingen. Men for all del, skjønner hva du mener. Hypingen på vårparten var vesentlig mer til skade enn nytte.
focuss
26.09.2020 kl 12:48 3259

Gryllis
Det er derfor nå FDA nå jobber etter EUA, Emergency Use Authorization. Og EUA er det åpenbart behov for nå ikke minst i USA og også i Europa blomstrer viruset opp til nye høyder. Når vanlig sesong influensa kommer kan det bli virkelig ille.
stheft
26.09.2020 kl 12:53 3239

Gitt dagens situasjon så er nok "fast track" eller bruk av andre krisetiltak i godkjennelsesprosessen noe annet, ja jeg ser den. Men det som utvikles for å bekjempe covid må også være trygt. På det grunnlaget har de 9 største vaksineutviklerne også gått sammen og blitt enige om at ingen vaksine skal sendes til FDA for godkjenning før den er sikker og effektiv. Så i så henseende har ikke lederene så mye de skulle ha sagt...ingen firma vil ha et rykte på seg at deres produkt ikke er trygt.

https://www.npr.org/sections/coronavirus-live-updates/2020/09/08/910671322/9-drugmakers-sign-safety-pledge-in-race-to-develop-covid-19-vaccine

Det stemmer at dette ikke er en vaksine, men et tilskudd til behandlingen av covid, f.eks for å forhindre bakterieinfeksjon under intubering. Men produktet må like fullt være trygt og gjennomgå nødvendige studier. Husk, dette er et nytt legemiddel, ikke et eksisterende som allerede har vært gjennom alle studier og som forholdsvis lett kan godkjennes og sjekkes om det har en effekt mot covid.
Tror horisonten din med at dette kan være klart til sommeren (tenkte selv på vaksinene)er optimistisk, men ja, hvis det har en effekt på alle virus- og bakterieinfeksjoner i lungene så er det garantert verdt ventetiden.
Redigert 26.09.2020 kl 12:56 Du må logge inn for å svare
Føre var
26.09.2020 kl 14:17 3075

Kan noen forklare meg hvorfor SoftOx fikk denne fra amerikanske myndigheter? Var det på grunn av kampen mot koronaen?



"SoftOx har mottatt en bevilgning på USD 2 millioner fra amerikanske myndigheter"
https://newsweb.oslobors.no/message/508907
Redigert 26.09.2020 kl 14:18 Du må logge inn for å svare
Aaleby
26.09.2020 kl 14:41 3022

Grunnet sårpleieproduktene som vil bli lansert om 3-5 år. Det er her det egentlige skyhøye potensialet befinner seg. Alt annet er en eventuell bonus.
Føre var
26.09.2020 kl 14:43 3033

Takker for svar, men hvorfor i fra US government?
Hva er linken?
Lazz
26.09.2020 kl 15:38 2969

Alt innen sårbehandling skal etter hva jeg ha skjønt være på markedet senest 2021-2022?
Aaleby
26.09.2020 kl 15:48 2954

Rimelig sikker på at de har igjen både fase 2 og 3 knyttet til sårbehandling på mennesker. Men har knapt tenkt en tanke på selskapet de siste månedene så mulig jeg husker feil.
Aaleby
26.09.2020 kl 15:49 2953

Mitt subjektive, usikre anslag.
Slettet bruker
26.09.2020 kl 15:51 2929

Kall det heller fri fantasi.
Aaleby
26.09.2020 kl 15:59 2918

Det er din påstand. Leser i investorpresentasjonen at fase 1 og 2 er forventet å starte i 2021. Fase 3 kommer deretter. Hva er ditt anslag for lansering i markedet?
Føre var
26.09.2020 kl 16:09 2912

"– Det var betydelig høyere risiko i fase 1, som vi har kommet oss gjennom nå. Fase 2 er bekreftende, og jeg føler meg veldig sikker på at det kommer til å lykkes, sier han."


"Det er ventet at SWIS vil begynne på fase 2 i løpet av neste år, og Almås tror at legemiddelet vil lanseres som sårskyll i markedet i slutten av 2021."

"SoftOx er også det eneste norske selskapet som sitter i Verdens helseorganisasjons arbeidsgruppe POPS, for bekjempelse av multiresistente bakterier og sykehusinfeksjoner."

https://finansavisen.no/nyheter/helse/2019/10/09/7459752/softox-jakter-50-millioner-kroner-for-a-revolusjonere-sarbehandling



https://newsweb.oslobors.no/message/511099

Så i rute!

Jaja, man lærer litt hver dag om man bare leter:)

Redigert 26.09.2020 kl 16:23 Du må logge inn for å svare
Aaleby
26.09.2020 kl 16:16 2889

Fortsatt ikke påbegynt kliniske studier på mennesker: "SoftOx’ sårbehandlingsløsninger (SWTS) for behandling av alvorlige infeksjoner i sår er bevist sikker og godt tolerert i avgjørende dyrestudie – åpner for første klinisk studie på mennesker." https://newsweb.oslobors.no/message/511099
Slettet bruker
26.09.2020 kl 16:24 2878

Du skriver at fase 1 og 2 er forventet å starte i 2021....
Føre var
26.09.2020 kl 16:26 2889

Hhehe nei.
Artikkelen jeg henviser til er fra 2019.
Forventet i markedet 2021:)
bj111
26.09.2020 kl 16:27 2885

Salve på herpesvirus brukes ved utbrudd. Viruset forsvinner ikke fra kroppen men utbruddet heles.

En god regel når man investerer i farma aksjer er at det 99% av gangene tar betydelig lengre tid enn hva de fleste tenker også i forhold til hva selskapene kommuniserer til markedet. I Softox er man forespeilet godkjenning i EU for lenge siden og det har fortsatt ikke kommet. Det er mer regelen enn unntaket. Men det sagt så er potensialet stort men det er dumt å fornekte at det er ørkenaksjer man investerer i. Da blir man bare utålmodig og det går dårlig sammen med farma aksjer. Skal godt gjøres å få kjørt fase 1 til 3 før sommeren 2021 så spørs vel om covid-19 er det viktigste for dette produktet om det blir et ferdig produkt.

Jeg tok en god gevinst i går men, er optimist for selskapet på sikt for de har mye spennende på gang.
Slettet bruker
26.09.2020 kl 16:28 2889

Den var til Aaleby som har noe livlig fantasi.